Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Tabe wrote: Sat Jan 11, 2020 3:45 pm Hoeveel kost een SPFA-lidmaatschap eigenlijk? Ik zie dat nergens staan.
5 euro voor 18 weken
10 euro voor 40 weken
15 euro voor 64
20 euro voor 90 weken
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Bedankt. Dat is toch meer dan ik had verwacht. Misschien iets voor later, als ik een aantal keren gepromoveerd ben. Ik zit nu nog in F.
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3141
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

Ondertussen ben ik een oudstrijder in SP-land en heb nog nooit SPFA-lidmaatschap gehad.
Dit heeft mij er niet van weerhouden om seizoenen in A te spelen.

Ik moet wel zeggen dat wie wel SPFA-lidmaatschap heeft, mooie voordelen heeft, die, als hij het goed aanpakt, ver kan geraken.
Zelf moet je een doel hebben en ernaar handelen en tijd investeren (wat misschien nog het moeilijkste is, voor wie begint).
Op het forum is er ook veel info te vinden en veel BENE-managers kunnen je ook heel veel tips geven.
rogiboys
34 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Ja, ik las dat dan wat meer opstellingen kunt opslaan (A, B en C-team) en dat je wat meer vriendschappelijke bekers kunt organiseren. Maar goed.. zonder SPFA-lidmaatschap moet het ook wel lukken. Er gaat alleen wat meer tijd in zitten.

Ja, klopt. Ik ben dit topic al aan het doornemen. Ik ben bij pagina 70 van de 900zoveel, haha. Maar ik heb dit spel al eens eerder een paar seizoenen gespeeld, dus ik weet nog wel redelijk wat. Dus af en toe kan ik gewoon doorscrollen.
Het is wel echt een traag spel. Je moet wel echt geduld en een langetermijnplan hebben, merk ik. In seizoen 100, hoop ik in Divisie C te zitten. Daarna wordt het lastig, omdat sommigen echt al jaren dit spel spelen en een enorme achterban hebben en heel veel kennis hebben opgedaan en heel veel geld hebben. Maar we zien het wel!
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

belangrijkste topic is het topic over agressie
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Ik kwam vandaag wat vreemds tegen. Ik heb vanavond twee vriendschappelijke bekerwedstrijden gespeeld. Beide heb ik gelijkgespeeld en na beide wedstrijden kwam er geen achterban bij. Is dat een bug ofzo? Want ik dacht dat er zelfs bij vriendschappelijke wedstrijden die je verliest er fans bij komen.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Tabe wrote: Mon Jan 20, 2020 11:08 pm Ik kwam vandaag wat vreemds tegen. Ik heb vanavond twee vriendschappelijke bekerwedstrijden gespeeld. Beide heb ik gelijkgespeeld en na beide wedstrijden kwam er geen achterban bij. Is dat een bug ofzo? Want ik dacht dat er zelfs bij vriendschappelijke wedstrijden die je verliest er fans bij komen.
Normaal komt er inderdaad altijd achterban bij. +3 bij een friendly en +5 bij een friendly cup. Controleer het zeker nog eens en anders kan je’t nogmaals melden
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Bij mij komt er meer bij. 15 bij een vriendschappelijke bekerwedstrijd en 8 bij een vriendschappelijke wedstrijd. Ik heb momenteel geen werk, dus ik heb het allemaal in de gaten kunnen houden :P Ik verveel me de pleuris soms, dus dan ga je dat soort dingen doen :P
Waarschijnlijk is het bij jou hoger, omdat je al veel achterban hebt.
Ik zal het even bij gaan houden de komende tijd.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Bij een startend team loopt de achterban sneller op dan bij een team die al veel achterban heeft. Hoe groter de achterban, hoe minder snel deze groeit.

Volgens mij komt er inderdaad bij een gelijkspel géén achterban bij. Is eigenlijk vreemd, want bij verlies groeit de achterban wél. Maar dit is altijd al zo geweest.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Tomverveld
Team President
Posts: 584
Joined: Wed Feb 05, 2020 3:46 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tomverveld »

Ik heb nog wel wat vraagjes:
Het is 12 jaar geleden dat ik het gespeeld heb en op zich snap ik het meest wel.
Ik ben actief en heb er zin in. Kan iemand de regels/FAQ enz even updaten, want er is best wat verander in de afgelopen 10 jaar.

Jeugdspelers:
Ergens las ik dat jeugdspelers bij een ultramodern centrum tussen de 14 en 16 dagen komen, klopt dit?
Geldt deze tijd ook voor eenvoudig jeugdcentrum en prof. centrum?

Daarnaast snap ik de transfermarkt niet helemaal meer.
- Wanneer komt een speler nu vrij? Hoe lang moet hij op de markt staan?
- Moet er een bepaalde tijd tussen het vrijkomen en laatste bod zitten?
- Hoe weet je wanneer je hem krijgt en wanneer? Ik snap dat dit geldt bij het hoogste bod, maar is het altijd met de simulation van 4 uur? Of kan het ook om 10 uur, 14 uur of 18 uur?
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Ik heb nog wel wat vraagjes:
Het is 12 jaar geleden dat ik het gespeeld heb en op zich snap ik het meest wel.
Ik ben actief en heb er zin in. Kan iemand de regels/FAQ enz even updaten, want er is best wat verander in de afgelopen 10 jaar.

Jeugdspelers:
Ergens las ik dat jeugdspelers bij een ultramodern centrum tussen de 14 en 16 dagen komen, klopt dit? Ja, klopt
Geldt deze tijd ook voor eenvoudig jeugdcentrum en prof. centrum? Is nog niet bekend, omdat hier niemand komt die geen ultramodern centrum heeft. Dus graag even checken. Oorspronkelijk was het 60 dagen bij een eenvoudig jeugdcentrum en 30 dagen bij een professioneel jeugdcentrum, dus we horen graag van jou wat deze waarden zijn geworden ;-)

Daarnaast snap ik de transfermarkt niet helemaal meer.
- Wanneer komt een speler nu vrij? Hoe lang moet hij op de markt staan? Een speler moet minimaal 3 dagen op de TL staan, voordat een speler getransfereerd kán worden. Vervolgens staat hij nog 3 dagen op de TL, waarbij de verkoper het hoogste bod kan accepteren. Een transfer wordt pas automatisch afgerond als er 1 dag niet meer op geboden is.
- Moet er een bepaalde tijd tussen het vrijkomen en laatste bod zitten?
- Hoe weet je wanneer je hem krijgt en wanneer? Ik snap dat dit geldt bij het hoogste bod, maar is het altijd met de simulation van 4 uur? Of kan het ook om 10 uur, 14 uur of 18 uur? Ja, is altijd en enkel bij de simulatie van 4 uur.
Daarnaast kan de verkoper in de 2e periode van 3 dagen een Instant-buy-price (IBP) zetten. Deze IBP moet minimaal 20% hoger zijn dan het hoogste bod. Zodra deze IBP wordt geboden, wordt de transfer direct afgehandeld.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Ik heb recentelijk een onderzoekje gedaan wat betreft de jeugdspelers bij clubs met een eenvoudig en professioneel jeugdcentrum, omdat ik zelf ook wel benieuwd was. Het klopt dat het bij die jeugdcentra ook korter duurt voor ze een bericht uit het jeugdcentrum krijgen.
Ik heb bij de clubs gekeken die ongeveer augustus/september/oktober vorig jaar zijn begonnen en daarna heb ik op 'geschiedenis' geklikt. Daar zie je de belangrijkste gebeurtenissen en dus ook de berichten uit het jeugdcentrum. In het begin scheelde het zo rond de 45 dagen, vervolgens rond de 22 á 23 dagen en later, als ze waarschijnlijk een ultramodern jeugdcentrum hadden, kregen ze om de 15 dagen een bericht. Ik heb dit bij meer dan tien clubs gecheckt, dus dit is vrij betrouwbaar. De periode is dus verkort naar 75% van het aantal dagen dat het eerst duurde voordat je een bericht kreeg.

Ik vond het zelf wel leuk om te lezen, want in plaats van 60 dagen, hoef ik nog maar 45 dagen te 'wachten' op m'n eerstvolgende bericht uit het jeugdcentrum. Morgen of overmorgen krijg ik als het goed is m'n tweede bericht en hopelijk m'n eerste jeugdspeler :)

Hoe dan ook.. dit kan dus aangepast worden of in een lijst gezet worden bij feitjes voor mensen die net nieuw zijn.

Zelf heb ik ook nog wat vraagjes.

- Wat gebeurt er met een speler als hij na vier dagen op de transferlijst nog steeds niet verkocht is? Krijg je hem dan gewoon terug bij je selectie? Lijkt me wel, maar goed.. ik wil niet ineens een speler kwijt zijn.
- Wat betekenen de percentages achter het aantal supporters bij de wedstrijden? (Dit zie je bij het verslag van de wedstrijd).
- Waarom nemen veel spelers vriendschappelijke uitwedstrijden aan? Ik speel vrijwel altijd thuis. Puur voor de inkomsten. De enige reden die ik kan bedenken waarom spelers uit willen spelen, is omdat je op die manier zelf je tegenstander kunt uitzoeken. En als je in de competitie veel verliest, kun je, door de vriendschappelijke wedstrijden te winnen, de fantevredenheid hoog te houden. Maar dat lijkt me niet superbelangrijk in dit spel eigenlijk.
- Als je naar Club - overzicht gaat, staat ergens halverwege 'Klasse'. Zegt dit vooral iets over de kwaliteit van je selectie? Of ook over de resultaten?

Hebben jullie hier een antwoord op?

Groetjes Tabe. En succes allemaal in de tweede seizoenshelft!
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Tabe wrote: Sat Feb 08, 2020 11:15 pm - Wat gebeurt er met een speler als hij na vier dagen op de transferlijst nog steeds niet verkocht is? Krijg je hem dan gewoon terug bij je selectie? Lijkt me wel, maar goed.. ik wil niet ineens een speler kwijt zijn.
- Wat betekenen de percentages achter het aantal supporters bij de wedstrijden? (Dit zie je bij het verslag van de wedstrijd).
- Waarom nemen veel spelers vriendschappelijke uitwedstrijden aan? Ik speel vrijwel altijd thuis. Puur voor de inkomsten. De enige reden die ik kan bedenken waarom spelers uit willen spelen, is omdat je op die manier zelf je tegenstander kunt uitzoeken. En als je in de competitie veel verliest, kun je, door de vriendschappelijke wedstrijden te winnen, de fantevredenheid hoog te houden. Maar dat lijkt me niet superbelangrijk in dit spel eigenlijk.
- Als je naar Club - overzicht gaat, staat ergens halverwege 'Klasse'. Zegt dit vooral iets over de kwaliteit van je selectie? Of ook over de resultaten?
Groetjes Tabe. En succes allemaal in de tweede seizoenshelft!
- Als een speler na 6-7 transfermarkt niet verkocht is, gaat hij van de lijst, maar blijt uiteraard gewoon jouw speler. Hij verliest echter wel 50% moraal.
- Die percentages achter de bezoekersaantallen zijn de percentage thuis-supporters en uit-supporters.
- Fantevredenheid is super belangrijk! Hoe tevredener je supporters, des te meer supporters komen er naar je wedstrijden = meer inkomsten! Team met een lage fantevredenheid kunnen dus het best op bezoek bij teams met een grote schare fans met een goede fanteverdenheid. Dan hebben ze meer opbrengsten dan bij een thuiswedstrijd. Echter denk ik dat veel managers het financiële effect van die uit/thuis wedstrijden van vriendschappelijke wedstrijden onderschatten. Daarom maakt het ze niet uit en is het puur gemak om gewoon wat wedstrijden uit de pool te accepteren.
- 'Klasse' is de gemiddelde globale klasse van al je spelers. Zegt dus inderdaad iets over je kwaliteit, en niets over je resultaten. Klasse zegt echter niet alles, want een goed team met een aantal onvoltrainde jeugdspelers, geeft een relatieve lage 'Klasse'. In feite heb je dus niets aan deze parameter.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Tabe
Team Manager
Posts: 105
Joined: Wed May 30, 2012 10:04 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tabe »

Bedankt nog voor je antwoorden, Remedy.

Ik heb nog wel een andere vraag: Hoe zit het met gratis spelers? Wanneer worden die verkocht?

Ik heb gisteren zelf een speler gratis op de lijst gezet, aangezien ik niet de illusie heb dat ik er nog geld voor krijg. Maar als ik bij andere gratis spelers kijk, zie ik niet wanneer de laatste datum is dat hij op de transferlijst staat.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Tabe wrote: Wed Feb 19, 2020 9:56 am Bedankt nog voor je antwoorden, Remedy.

Ik heb nog wel een andere vraag: Hoe zit het met gratis spelers? Wanneer worden die verkocht?

Ik heb gisteren zelf een speler gratis op de lijst gezet, aangezien ik niet de illusie heb dat ik er nog geld voor krijg. Maar als ik bij andere gratis spelers kijk, zie ik niet wanneer de laatste datum is dat hij op de transferlijst staat.
Dan wordt hij na 3 dagen verkocht aan degene die het beste bod aan de speler heeft gegeven. (loon/winbonus/tekenbonus)
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”