Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

ward1995 wrote: Thu Mar 03, 2022 10:09 am
visje69 wrote: Thu Mar 03, 2022 9:41 am Welke manager was het alweer die hier logo's maakt voor andere managers?
Manager Lions94 van team FC Lions vroeg op het tjechische forum voor een logo voor z'n team, maar daar reageerde niemand sinds 2016, dus misschien kunnen wij hem verder helpen? :wink:

EDIT: Cancel that, gevonden via de zoekfunctie, ward1995 :)
Yes, heb een berichtje gekregen. Ik ga hem wel even helpen wanneer ik wat tijd heb.
Alleen weet ik niet of hij 'legit' is met zijn team. Er is namelijk een manager (of dat denk ik toch) die veel teams aanmaakt en steeds vraagt of ik een logo zou kunnen maken en zijn naam is ook steeds iets met 94 achteraan. Heb hem al veelvuldig logo's zitten maken. Maar verwijderd zijn team dan steeds of begint opnieuw. Ik help graag medespelers, om zo de speelbeleving te verbeteren. Maar ga uiteraard niet elke week een nieuw logo maken voor 1 iemand, wanneer hij niet wil gaan voor 1 specifiek team.
Klopt.
Je zou hem een voorwaarde kunnen stellen. Dat je hem een logo maakt als hij 2 seizoenen heeft volgemaakt ofzo.
Misschien kunnen we heb wat op weg zetten met strategie?
Vragen waarom hij steeds herstart? Want misschien gaat hij steeds failliet?
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by ward1995 »

visje69 wrote: Thu Mar 03, 2022 10:11 am
ward1995 wrote: Thu Mar 03, 2022 10:09 am
visje69 wrote: Thu Mar 03, 2022 9:41 am Welke manager was het alweer die hier logo's maakt voor andere managers?
Manager Lions94 van team FC Lions vroeg op het tjechische forum voor een logo voor z'n team, maar daar reageerde niemand sinds 2016, dus misschien kunnen wij hem verder helpen? :wink:

EDIT: Cancel that, gevonden via de zoekfunctie, ward1995 :)
Yes, heb een berichtje gekregen. Ik ga hem wel even helpen wanneer ik wat tijd heb.
Alleen weet ik niet of hij 'legit' is met zijn team. Er is namelijk een manager (of dat denk ik toch) die veel teams aanmaakt en steeds vraagt of ik een logo zou kunnen maken en zijn naam is ook steeds iets met 94 achteraan. Heb hem al veelvuldig logo's zitten maken. Maar verwijderd zijn team dan steeds of begint opnieuw. Ik help graag medespelers, om zo de speelbeleving te verbeteren. Maar ga uiteraard niet elke week een nieuw logo maken voor 1 iemand, wanneer hij niet wil gaan voor 1 specifiek team.
Klopt.
Je zou hem een voorwaarde kunnen stellen. Dat je hem een logo maakt als hij 2 seizoenen heeft volgemaakt ofzo.
Misschien kunnen we heb wat op weg zetten met strategie?
Vragen waarom hij steeds herstart? Want misschien gaat hij steeds failliet?
Ik verwijder mijn inbox met regelmaat maar zie volgende managers staan wanneer ik zoek op 94 in de naam:

MPZ94
MQP94

Zijn trouwens alle 3 jarig op dezelfde dag :D

Soit, denk dat we alle spelers kunnen gebruiken. Het is misschien wel handig om een 'traject' op te starten met nieuwe spelers.
Misschien is het een oplossing om bij de standaard mailtjes in het begin een extra mailtje op te maken waarin we kunnen duiden bij welke manager je terecht kan voor welk topic? Of dat we zelf natuurlijk een standaard mailtje maken. Bij mij zouden ze dan terecht kunnen na idd 1 a 2 seizoenen om een logo te laten maken.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
Nike102
Coach
Posts: 38
Joined: Thu Feb 28, 2013 9:53 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Nike102 »

visje69 wrote: Tue Mar 01, 2022 6:52 pm
Nike102 wrote: Tue Mar 01, 2022 4:57 pm Ik weet nog steeds niet goed wat de invloed van de speelstijl is. gewoon altijd 100%? of in functie van de opstelling.
m.a.w. gaat 541 verdedigendemuur 0%stijl nog meer gelijkspel opleveren dan 541 verdedigendemuur 100%stijl. (wat misschien 1-0 winst geeft??)

Ook is voor mij onduidelijk of offensief en defensieve orders iets toevoegen. En is dit afhankelijk van welke formatie je kiest?
Ik kies nu voor elke 'normaal' speler altijd 'offensief' ... bij 541 en bij 352 etc ...



Veel ineens, maar elke tip is welkom :D ik heb de ambitie om volgend seizoen kampioen te worden in C en dan rustig in B mee te draaien (misschien met wilde plannen). En dan toch een toekomstplannetje te maken voor ooit de A te doen.

Mvg.
Als je de FAQ even doorneemt, zie je welke linie geboost wordt door je tactiek. Dan kan je daar dus uit afleiden welk effect offensief en defensief kunnen hebben. Hoe meer spelers in de gebooste linie, hoe beter ;)

Daarnaast zit je ruwweg goed qua stijl. Hogere stijl leidt tot meer kansen en dus meer mogelijkheden tot goals
Dus als je 532 gaat en je 3 middenvelders hun IO zijn bvb passen +0.1, is het beter om ze alle 3 op defensief te zetten voor een hogere totale linierating?
Tomverveld
Team President
Posts: 601
Joined: Wed Feb 05, 2020 3:46 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tomverveld »

Hi
Misschien een domme vraag en misschien is het ooit wel besproken, maar wil het graag weten.

Wedstijd voor vannacht gaat het om:
Wanneer ik 80% agressie speel krijg ik de volgende rekensom: 80% x(64+86):11=10.9 (11 kaarten).

Wanneer ik 100% agressie speel krijg ik de volgende rekensom: 100% x(64+86):11= 13.6 (ook 11 kaarten).

Kun je er vanuit gaan dat de kaartverdeling hetzelfde zal verlopen bij 80% of 100% agressie? Of is de kans op 2x geel groter bij 100%.
Of vallen de kaarten sneller in de wedstrijd?
Is er een significant verschil qua kaarten, volgorde, rode kaarten bij een hogere agressie?
Kortom neem ik meer risico als ik met 100% speel?
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

Tomverveld wrote: Wed Mar 16, 2022 8:28 am Hi
Misschien een domme vraag en misschien is het ooit wel besproken, maar wil het graag weten.

Wedstijd voor vannacht gaat het om:
Wanneer ik 80% agressie speel krijg ik de volgende rekensom: 80% x(64+86):11=10.9 (11 kaarten).

Wanneer ik 100% agressie speel krijg ik de volgende rekensom: 100% x(64+86):11= 13.6 (ook 11 kaarten).

Kun je er vanuit gaan dat de kaartverdeling hetzelfde zal verlopen bij 80% of 100% agressie? Of is de kans op 2x geel groter bij 100%.
Of vallen de kaarten sneller in de wedstrijd?
Is er een significant verschil qua kaarten, volgorde, rode kaarten bij een hogere agressie?
Kortom neem ik meer risico als ik met 100% speel?
Geen domme vraag,
we kennen niet alle details achter het spelletje, het zou kunnen dat dit een radom verschil kan geven.
Ik heb altijd met super agressieve teams gespeeld en steeds als ik 11 kaarten heb heb ik mijn agressie op 100 gezet. Die 20% agressie kan een redelijk verschil geven in LR.
Soms kan het wel nuttig zijn om vb om voor 9 of 10 kaarten te gaan om minder risico op dubbel geel te hebben, maar dan moet je voldoende marge hebben in de LR. In mijn vorige campagne moest ik in B en A zelf niet meer veel denken of rekenen, steeds 100% agressie
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
ward1995
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1048
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:06 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by ward1995 »

Welke IO/tactiek kan ik best instellen zodat mijn CF Paulovcak zo veel mogelijk doelpunten kan maken in de laatste 2 wedstrijden? Hij is nog in de running om topschutter te worden. Dan kan ik toch nog die prijs meenemen dit seizoen.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

ward1995 wrote: Mon Mar 28, 2022 9:21 am Welke IO/tactiek kan ik best instellen zodat mijn CF Paulovcak zo veel mogelijk doelpunten kan maken in de laatste 2 wedstrijden? Hij is nog in de running om topschutter te worden. Dan kan ik toch nog die prijs meenemen dit seizoen.
geen idee, nog nooit een topschutter gehad
zelf in huidige seizoen, alles winnen, meeste teamdoelpunten, ...
hoogste doelpuntenmaken van onze ploeg op plaats 7 op 7 doelpunten van nr1
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

ward1995 wrote: Mon Mar 28, 2022 9:21 am Welke IO/tactiek kan ik best instellen zodat mijn CF Paulovcak zo veel mogelijk doelpunten kan maken in de laatste 2 wedstrijden? Hij is nog in de running om topschutter te worden. Dan kan ik toch nog die prijs meenemen dit seizoen.
Voor zover ik weet zijn daar geen echte IO's voor, maar met 1 spits spelen kan wel helpen denk ik. Het lijkt me logisch dat een spits meer scoort als hij er alleen voor staat.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

5-4-1 of 4-5-1 zijn de beste opties. Stijl op 100%.
IO's hebben verder geen invloed.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
SC Gols
Assistant Manager
Posts: 62
Joined: Fri Jul 17, 2009 12:25 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by SC Gols »

Hallo,

Na een paar jaar weer eens terug...
In het verleden meerdere malen gespeeld, altijd weer gestopt omdat het saai begon te worden, en ik niet het geld had om betere spelers te kunnen kopen.
Nu dus weer begonnen, gelijk begonnen met het upgraden van mijn stadium. Capaciteit verhogen en jeugdcentrum upgraden.
Ik heb goedkope spelers gekocht zodat ik 3 selecties heb, en iedere dag 2 of 3 vriendschappelijke wedstrijden kan spelen.

Nu vraag ik mij af wat ik deze keer anders kan doen om meer geld te genereren om ook gemakkelijker hoger op te komen? Kan iemand mij een paar goede tips geven?

Alvast bedankt,

FC Gols

Edit: gelijk eens een kleine edit met nog wat vragen:
Ik heb nu 10000 zitjes met een achterban van +-/ 7700. Ik ben nog eens 4000 zitjes aan het bij bouwen. Heeft dat zin om dat nu al te doen? Doorgaan of juist niet?
Verder heb ik 10 reclame panelen beschikbaar(1 per 1k zitjes tot 10k meen ik ergens gelezen te hebben), echter krijg ik er maar 4 gevuld omdat er niet meer beschikbare sponsoren zijn. Kan ik hier nog wat aan doen?
FC Gols
E.14
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

SC Gols wrote: Fri Apr 01, 2022 6:49 pm Hallo,

Na een paar jaar weer eens terug...
In het verleden meerdere malen gespeeld, altijd weer gestopt omdat het saai begon te worden, en ik niet het geld had om betere spelers te kunnen kopen.
Nu dus weer begonnen, gelijk begonnen met het upgraden van mijn stadium. Capaciteit verhogen en jeugdcentrum upgraden.
Ik heb goedkope spelers gekocht zodat ik 3 selecties heb, en iedere dag 2 of 3 vriendschappelijke wedstrijden kan spelen.

Nu vraag ik mij af wat ik deze keer anders kan doen om meer geld te genereren om ook gemakkelijker hoger op te komen? Kan iemand mij een paar goede tips geven?

Alvast bedankt,

FC Gols

Edit: gelijk eens een kleine edit met nog wat vragen:
Ik heb nu 10000 zitjes met een achterban van +-/ 7700. Ik ben nog eens 4000 zitjes aan het bij bouwen. Heeft dat zin om dat nu al te doen? Doorgaan of juist niet?
Verder heb ik 10 reclame panelen beschikbaar(1 per 1k zitjes tot 10k meen ik ergens gelezen te hebben), echter krijg ik er maar 4 gevuld omdat er niet meer beschikbare sponsoren zijn. Kan ik hier nog wat aan doen?
De beste, maar ook de minst gemakkelijke manier om geld te verdienen is de markt leren kennen, er zijn regelmatig spelers die je kan kopen en in vrij korte termijn opnieuw kan doorverkopen met winst. maar dan moet je echt weten wat de waarde is van spelers.
de beste tip hiervoor is ga kijken bij transferoverzicht wat gelijkaardige spelers kosten. Dit vraagt echter wat inzet.
Zo heb ik op enkele seizoenen een 500M binnengehaald waarmee ik nu terug omhoog ga in de ranking.

Daarnaast, je jeugdcentrum, eens deze ultramondern is kan je enkele mooie spelers opleveren
Dan zoveel mogelijk thuiswedstrijden spelen.

De belangrijkste tip om een beter manager te worden is het artikel op dit forum lezen over agressie

meer dan 4 reclamepanelen krijg je niet

uitbreiden lijkt me nog niet super nuttig met je huidige achterban, deze late groeien is dus belangrijk, en dus veel wedstrijden spelen

Dan, altijd op lange termijn denken.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
SC Gols
Assistant Manager
Posts: 62
Joined: Fri Jul 17, 2009 12:25 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by SC Gols »

mr charlie wrote: Sun Apr 03, 2022 11:00 pm
SC Gols wrote: Fri Apr 01, 2022 6:49 pm Hallo,

Na een paar jaar weer eens terug...
In het verleden meerdere malen gespeeld, altijd weer gestopt omdat het saai begon te worden, en ik niet het geld had om betere spelers te kunnen kopen.
Nu dus weer begonnen, gelijk begonnen met het upgraden van mijn stadium. Capaciteit verhogen en jeugdcentrum upgraden.
Ik heb goedkope spelers gekocht zodat ik 3 selecties heb, en iedere dag 2 of 3 vriendschappelijke wedstrijden kan spelen.

Nu vraag ik mij af wat ik deze keer anders kan doen om meer geld te genereren om ook gemakkelijker hoger op te komen? Kan iemand mij een paar goede tips geven?

Alvast bedankt,

FC Gols

Edit: gelijk eens een kleine edit met nog wat vragen:
Ik heb nu 10000 zitjes met een achterban van +-/ 7700. Ik ben nog eens 4000 zitjes aan het bij bouwen. Heeft dat zin om dat nu al te doen? Doorgaan of juist niet?
Verder heb ik 10 reclame panelen beschikbaar(1 per 1k zitjes tot 10k meen ik ergens gelezen te hebben), echter krijg ik er maar 4 gevuld omdat er niet meer beschikbare sponsoren zijn. Kan ik hier nog wat aan doen?
De beste, maar ook de minst gemakkelijke manier om geld te verdienen is de markt leren kennen, er zijn regelmatig spelers die je kan kopen en in vrij korte termijn opnieuw kan doorverkopen met winst. maar dan moet je echt weten wat de waarde is van spelers.
de beste tip hiervoor is ga kijken bij transferoverzicht wat gelijkaardige spelers kosten. Dit vraagt echter wat inzet.
Zo heb ik op enkele seizoenen een 500M binnengehaald waarmee ik nu terug omhoog ga in de ranking.

Daarnaast, je jeugdcentrum, eens deze ultramondern is kan je enkele mooie spelers opleveren
Dan zoveel mogelijk thuiswedstrijden spelen.

De belangrijkste tip om een beter manager te worden is het artikel op dit forum lezen over agressie

meer dan 4 reclamepanelen krijg je niet

uitbreiden lijkt me nog niet super nuttig met je huidige achterban, deze late groeien is dus belangrijk, en dus veel wedstrijden spelen

Dan, altijd op lange termijn denken.
Ik ben al een beetje bezig met transfers om zo wat geld te verdienen. Inderdaad niet gemakkelijk. Jeugdcentrum is nu in ontwikkeling. Wanneer deze volledig ontwikkeld is, dan krijg je iedere 2 weken een talent(mits goed genoeg)?
Artikel over agressie had ik ook gezien, ga ik me in verdiepen.
Thuiswedstrijden spelen doe ik al zoveel mogelijk, zal dit zeker blijven doen.
Uitbreiden van stadion is inderdaad wat onnodig, maar uit het verleden herinner ik mij dat ik daar nooit geld voor had haha. Nu alvast een kleine voorsprong pakken, kan ik er straks in ieder geval voor langere tijd tegenaan.

Bedankt voor je hulp!
FC Gols
E.14
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Nog een belangrijke tip:
Zet je spelers op winbonus ipv salaris. Een speler die 10000 salaris vraagt, gaat ook akkoord met 0 salaris en 20000 winbonus. Met dit trucje kan je behoorlijk je loonkosten drukken.

En daarnaast nog een adbies:
Zorg dat je spelers allemaal wat gelijkwaardig zijn. Een topspeler van bp74 (is duur in salris/winbonus) en een matige speler van bp66 leveren samen dezelfde prestatie als 2 spelers van bp70. En die 2 spelers van bp70 zijn gezamenlijk goedkoper in aanschaf én loon.

Laatste tip:
Investeer in jongere spelers. Op dit moment zijn ze waarschijnlijk wat duurder, maar de waarde van de spelers blijven langer behouden. Oudere spelers lijken goedkoper, maar zijn binnen korte tijd waardeloos. Bovendien hebben jongere spelers nog lagere looneisen, omdat ze nog niet op hun maximum prestatie zitten.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

remedy73 wrote: Sat Apr 09, 2022 7:49 am Nog een belangrijke tip:
Zet je spelers op winbonus ipv salaris. Een speler die 10000 salaris vraagt, gaat ook akkoord met 0 salaris en 20000 winbonus. Met dit trucje kan je behoorlijk je loonkosten drukken.

En daarnaast nog een adbies:
Zorg dat je spelers allemaal wat gelijkwaardig zijn. Een topspeler van bp74 (is duur in salris/winbonus) en een matige speler van bp66 leveren samen dezelfde prestatie als 2 spelers van bp70. En die 2 spelers van bp70 zijn gezamenlijk goedkoper in aanschaf én loon.

Laatste tip:
Investeer in jongere spelers. Op dit moment zijn ze waarschijnlijk wat duurder, maar de waarde van de spelers blijven langer behouden. Oudere spelers lijken goedkoper, maar zijn binnen korte tijd waardeloos. Bovendien hebben jongere spelers nog lagere looneisen, omdat ze nog niet op hun maximum prestatie zitten.
En bij jongere spelers kun je - als je ze beu bent - nog geld (soms veel geld) voor krijgen, terwijl bij oude spelers zal het peanuts zijn.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Darragh »

Is het mogelijk om in de hogere reeksen mee te doen voor de prijzen met een 5-3-2 of 5-4-1 (verdedigende muur dus)? Of ga je dan te vaak gelijk spelen?
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”