Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3609
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

er zijn daar niet echt veel bewijzen voor.
mijn gevoel is steeds een goede houden, bij teveel falen buiten, alleen maar voor je eigen opluchting
aan de andere kant, beter 3x falen en dan een CM dan 2 Lfen en een SW :)
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bastiran »

Hi allen,

Na seizoenen in de G en de F waarin ik heel gemakkelijk kampioen ben geworden, bevind ik mezelf nu in een (zo te zien relatief sterke) E-competitie. Vooralsnog heb ik 3-4-3 kick and rush-voetbal (100% aanvallend) gespeeld, maar ik heb het idee dat ik mezelf daar dit seizoen mee in de voet ga schieten.

Is het wijsheid om bij betere tegenstanders naar een 4-4-2 (0% aanvallend) te wijzigen? Of is daarmee de kans groot dat ik hooguit gelijke spellen behaal en haast niet win?

Ik zit nog niet zo goed in die 'meta'. Hoor het graag :D.
FC Bijlsma Season 113: C.2
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3609
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

bastiran wrote: Wed Dec 21, 2022 10:16 am Hi allen,

Na seizoenen in de G en de F waarin ik heel gemakkelijk kampioen ben geworden, bevind ik mezelf nu in een (zo te zien relatief sterke) E-competitie. Vooralsnog heb ik 3-4-3 kick and rush-voetbal (100% aanvallend) gespeeld, maar ik heb het idee dat ik mezelf daar dit seizoen mee in de voet ga schieten.

Is het wijsheid om bij betere tegenstanders naar een 4-4-2 (0% aanvallend) te wijzigen? Of is daarmee de kans groot dat ik hooguit gelijke spellen behaal en haast niet win?

Ik zit nog niet zo goed in die 'meta'. Hoor het graag :D.
Eerst en vooral welkom,
We helpen managers hier graag, dus zeker vragen stellen, we weten niet alles maat toch veel.
Eerst enkele tips, lees enkele artikels door op het forum, in de FAQ staat veel nuttig.
Voor je toekomstig transfertbeleid is het artikel "agressie in de wedstrijd " enorm belangrijk en nuttig.

Voor uw vraag specifiek, eigenlijk werkt SP rekenkundig, haal een zo hoog mogelijke linirating met je ploeg.
Dit kan in een 5-4-1 verdedigende muur als in een 3-4-3 kick en rush.
http://spinfo-tool.com/ is een super handige wedstrijd om hier wat mee te testen.
de stijl is een tool om je kans op een gelijkspel of winst te verhogen, ben je beter in LR (linirating) zet je dit op 100% stijl, ben je slechter ga je voor 0% stijl en hoop je op puntenwinst. dit kan ook in een aanvallende opstelling.
Het kan zijn dat een aanvallende opstelling iets minder goed doet in verdedigenen dat bij een verdedigende opstelling je iets minder kans op winst hebt, maar ik ken de statistieken hiervan niet, en ik heb reeds ploegen in het verleden kampioen zien spelen met een 5-4-1 verdedigende muur stijl 100.

ik zie dat jouw team de max prestaties LR heel dicht bij elkaar liggen voor 352(beste) - 343 - 433
Een 422 is de slechtste opstelling van SP, omdat je zonder tacktiek speelt, en omdat je je tactiek niet kan versterken door offensief en defensief individuele orders bij te stellen.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
bastiran
Team Manager
Posts: 154
Joined: Mon Jan 26, 2009 4:36 pm
Location: Amsterdam

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by bastiran »

mr charlie wrote: Wed Dec 21, 2022 12:23 pm
bastiran wrote: Wed Dec 21, 2022 10:16 am Hi allen,

Na seizoenen in de G en de F waarin ik heel gemakkelijk kampioen ben geworden, bevind ik mezelf nu in een (zo te zien relatief sterke) E-competitie. Vooralsnog heb ik 3-4-3 kick and rush-voetbal (100% aanvallend) gespeeld, maar ik heb het idee dat ik mezelf daar dit seizoen mee in de voet ga schieten.

Is het wijsheid om bij betere tegenstanders naar een 4-4-2 (0% aanvallend) te wijzigen? Of is daarmee de kans groot dat ik hooguit gelijke spellen behaal en haast niet win?

Ik zit nog niet zo goed in die 'meta'. Hoor het graag :D.
Eerst en vooral welkom,
We helpen managers hier graag, dus zeker vragen stellen, we weten niet alles maat toch veel.
Eerst enkele tips, lees enkele artikels door op het forum, in de FAQ staat veel nuttig.
Voor je toekomstig transfertbeleid is het artikel "agressie in de wedstrijd " enorm belangrijk en nuttig.

Voor uw vraag specifiek, eigenlijk werkt SP rekenkundig, haal een zo hoog mogelijke linirating met je ploeg.
Dit kan in een 5-4-1 verdedigende muur als in een 3-4-3 kick en rush.
http://spinfo-tool.com/ is een super handige wedstrijd om hier wat mee te testen.
de stijl is een tool om je kans op een gelijkspel of winst te verhogen, ben je beter in LR (linirating) zet je dit op 100% stijl, ben je slechter ga je voor 0% stijl en hoop je op puntenwinst. dit kan ook in een aanvallende opstelling.
Het kan zijn dat een aanvallende opstelling iets minder goed doet in verdedigenen dat bij een verdedigende opstelling je iets minder kans op winst hebt, maar ik ken de statistieken hiervan niet, en ik heb reeds ploegen in het verleden kampioen zien spelen met een 5-4-1 verdedigende muur stijl 100.

ik zie dat jouw team de max prestaties LR heel dicht bij elkaar liggen voor 352(beste) - 343 - 433
Een 422 is de slechtste opstelling van SP, omdat je zonder tacktiek speelt, en omdat je je tactiek niet kan versterken door offensief en defensief individuele orders bij te stellen.
Dankjewel! Erg nuttig. Het gaat ook niet onaardig in m'n eerste seizoen in de E. 5e plaats nu alle heenrondes zijn gespeeld. Nog een paar gerichte aan- en verkopen en hopelijk op naar de D.
FC Bijlsma Season 113: C.2
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Ik heb een vraag over transfers
Ik heb het hoogste bod maar de deadline is al uren geleden
Wanneer krijg je dan de speler
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

het moment dat het laatste bod werd gedaan + 2 dagen.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Inmiddels al te hoog bod omdat ik nog niet veel mag uitgeven
Heb de regels doorgenomen

Alleen snap ik niet waarom je soms zoveel kaarten krijgt en soms.bijna niet
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

Heeft te maken met de agressie van de scheids en met de agressie van de spelers die op het veld staan. Als je spelers allemaal een lage agressie hebben, zul je minder kaarten hebben dan een ploeg met hoge agressieve spelers of waarbij de spelers een grote verscheidenheid aan agressie's hebben. Een scheids met een lage agressie zal normaal minder kaarten opleveren dan een scheids met hoge agressie.
Vandaar.
In principe zorgen de meeste managers (top) dat de spelerskern een agressierange hebben die nogal klein is. Bijvoorbeeld agressie's tussen 20 en 30 of tussen 80 en 90, of tussen 40 en 50. Agressierange van deze voorbeelden is steeds 10.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Dan moet ik veel verkopen of ontslaan
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3144
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by rohalt »

Je hebt daar tijd genoeg voor, gezien je in de laagste reeksen zit.
Je kunt daar zelf ook wel wat mee spelen.
Als je een beetje bijhoudt wanneer (agressie van de scheids) je veel kaarten krijgt (enkel de rode zijn eigenlijk van belang), dan kan je spelen met de agressie van elke wedstrijd. Da's ook een parameter die je kan instellen elke match.
Hiermee bedoel ik, als de scheids agressiever is dan 80 en je krijgt dan veel rode kaarten, dan kun je de parameter agressie voor die wedstrijden in plaats van op 100 te zetten op 80 (of minder) zetten, tot je ongeveer een bevredigd resultaat qua rode kaarten hebt. Ondertussen kun je uitkijken naar spelers met de gepaste agressie voor jouw team.
rogiboys
35 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109, S114
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3609
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

andre73 wrote: Sat Jan 14, 2023 8:30 pm Alleen snap ik niet waarom je soms zoveel kaarten krijgt en soms.bijna niet
viewtopic.php?f=32&t=156194
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Dankjewel

Ben nu bezig de agressie van mijn spelers niet te ver uiteen te hebben

De marge is nog niet heel klein maar om maximaal 10 te hebben is wel lastig om aan genoeg nieuwe spelers te.komen
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Ik lees dat je individuele orders kan instellen
Maar op bepaalde punten speel je beter +
Andere punten minder -

Wat maakt het dan uit om dat te doen

Ik heb zelf alles nog op normaal staan

Is het random in welke poule je komt als je promoveert?
Het is wel zeker dat ik promoveer

Weet niet of ik daar wel goed genoeg voor ben al

Ik heb spelers snel vermoeid terwijl agressie niet hoog is
d van den d
Team President
Posts: 613
Joined: Mon Mar 28, 2011 3:13 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by d van den d »

andre73 wrote: Thu Jan 19, 2023 9:22 pm Ik lees dat je individuele orders kan instellen
Maar op bepaalde punten speel je beter +
Andere punten minder -

Wat maakt het dan uit om dat te doen

Ik heb zelf alles nog op normaal staan

Is het random in welke poule je komt als je promoveert?
Het is wel zeker dat ik promoveer

Weet niet of ik daar wel goed genoeg voor ben al

Ik heb spelers snel vermoeid terwijl agressie niet hoog is

Hey Andre,

Op zowat ieder vraag die je stelt heb ik een hulpmiddel voor je die ik zelf regelmatig gebruik. https://spinfo-tool.com/
Los daarvan heb de vermoeidheid van je spelers niets met de agressie te maken. Het gaat puur om de gespeelde wedstrijden waarin ze ook daadwerkelijk in meedoen.
Manager naam: Praesepe010
Team: SC Rotterdam
andre73
Groundsman
Posts: 9
Joined: Thu Jan 12, 2023 2:05 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by andre73 »

Ik heb deze week al mijn personeel op cursus gestuurd
Wanneer zijn ze dan beter ? En hoeveel beter worden ze ?
Krijg je dan een melding ?
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”