Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

SC Gols
Assistant Manager
Posts: 62
Joined: Fri Jul 17, 2009 12:25 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by SC Gols »

Andre1 wrote: Sun Jun 18, 2023 10:49 pm wanneer begint het volgend seizoen ?
Alle competitiewedstrijden van seizoen 110 zijn gespeeld. vrijdag 23 juni 2023 is de SoccerProject Bekerfinale gepland, de dag erna wordt de kalender voor het nieuwe seizoen bekend gemaakt. maandag 26 juni 2023 vindt de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen plaats.


Dat is de blauwe tekst bij de Spelberichten als je inlogt.
FC Gols
E.14
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16943
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Andre1 wrote: Sun Jun 18, 2023 10:49 pm wanneer begint het volgend seizoen ?
Dat staat op de eerste pagina als je inlogt, in het blauw
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Andre1
Coach
Posts: 46
Joined: Tue Feb 21, 2023 6:58 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Andre1 »

ja ik zag het meestal log ik in zonder dat te zien
Zaterdag en Zondag kun je geen oefenwedstrijden spelen ?
SC Gols
Assistant Manager
Posts: 62
Joined: Fri Jul 17, 2009 12:25 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by SC Gols »

Andre1 wrote: Wed Jun 21, 2023 11:00 am ja ik zag het meestal log ik in zonder dat te zien
Zaterdag en Zondag kun je geen oefenwedstrijden spelen ?
Alleen deze zaterdag en zondag niet(i.v.m. seizoenswissel). Normaliter wel gewoon
FC Gols
E.14
Andre1
Coach
Posts: 46
Joined: Tue Feb 21, 2023 6:58 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Andre1 »

Hoe vaak krijg je een jeugdspeler? ik heb nog niks gehad namelijk
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

Andre1 wrote: Wed Jul 12, 2023 6:24 pm Hoe vaak krijg je een jeugdspeler? ik heb nog niks gehad namelijk
Bij een eenvoudig jeugdcentrum eens in de ca 40 dagen
Bij een professioneel jeugdcentrum eens in de ca 20 dagen
Bij een ultramodern jeugdcentrum eens in de ca 14 dagen
Deze periodes zijn een indicatie. Ze kunnen ook iets eerder of later komen.

Overigens is het geen garantie op een jeugdspeler. De kans is telkens 75%. Op 3 juli had je een jeugdspeler, maar die bleek niet goed genoeg:
3 jul 2023 Andre1973 111 Speler Stefan Johansen beëindigde zijn jeugdopleiding maar werd niet goed genoeg bevonden voor een contract.

Je volgende kans op een jeugdspeler zal ergens rond 12 augustus zijn. Daarna is je professioneel jeugdcentrum klaar en zal de volgende kans ca. 1 september zijn.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
SC Gols
Assistant Manager
Posts: 62
Joined: Fri Jul 17, 2009 12:25 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by SC Gols »

Kun je ook andere managers blokkeren?
Er is een gast die stuurt regelmatig spelers die hij te koop heeft. Heb hem al meerdere malen gevraagd daar mee te stoppen, maar dat doet hij dus niet...

Niet dat het heel ernstig is ofzo, maar gewoon irritant :roll:
FC Gols
E.14
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

SC Gols wrote: Mon Jul 17, 2023 9:59 am Kun je ook andere managers blokkeren?
Er is een gast die stuurt regelmatig spelers die hij te koop heeft. Heb hem al meerdere malen gevraagd daar mee te stoppen, maar dat doet hij dus niet...

Niet dat het heel ernstig is ofzo, maar gewoon irritant :roll:
Nee, dat is niet mogelijk.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
dafo09
Assistant Coach
Posts: 23
Joined: Mon Nov 22, 2010 9:11 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by dafo09 »

Hallo jongens

Ik heb niet meer zoveel vrije tijd als vroeger, dus heb ik besloten te stoppen met het voetbalproject. Als iemand geïnteresseerd is om mijn team met alle spelers te kopen, stuur me dan een direct bericht in Forum of SP.

Bedankt
FC Dafoteam
Dafo09
m.hillaert
Team Manager
Posts: 122
Joined: Sat Mar 11, 2006 9:54 am
Location: schoonaarde

Logo

Post by m.hillaert »

Waar kan je zelf een logo ontwerpen en uploaden?
Heb al eens zelf één gecreeerd krijg het niet online :?
andrei.g
Team Manager
Posts: 137
Joined: Sat Mar 26, 2016 10:33 am

Re: Logo

Post by andrei.g »

m.hillaert wrote: Sun Aug 13, 2023 5:54 pm Waar kan je zelf een logo ontwerpen en uploaden?
Heb al eens zelf één gecreeerd krijg het niet online :?
https://www.soccerproject.com/spnewl_profile_edit.php
Or if this does not work, go to Manager > Profile > Personal Data menu.
https://ibb.co/MMbs5YD
nscnijkerk
Assistant Coach
Posts: 16
Joined: Fri Apr 17, 2020 1:56 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by nscnijkerk »

Goedemiddag,

Ik heb een aantal vragen:
1. Vanaf hoeveel % stuur je je staff weer op een cursus?
2. Is het handig om een speler voor een bepaalde leeftijd nog te verkopen zodat je er nog een leuk bedrag voor krijgt?
3. Scouten jullie vooral op jonge leeftijd en ongetraind of op bijna voltrainde spelers en nog jong?

Groet,
Glenn
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3610
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

nscnijkerk wrote: Mon Aug 28, 2023 4:21 pm Goedemiddag,

Ik heb een aantal vragen:
1. Vanaf hoeveel % stuur je je staff weer op een cursus?
2. Is het handig om een speler voor een bepaalde leeftijd nog te verkopen zodat je er nog een leuk bedrag voor krijgt?
3. Scouten jullie vooral op jonge leeftijd en ongetraind of op bijna voltrainde spelers en nog jong?

Groet,
Glenn
Een paar vragen zijn een beetje afhankelijk van hoe je speelstijl is, en wat je huidige positie in de reeks is.
Hoeveel % op cursus:
- trainer, altijd 100%, een lagere trainer zal je spelers minder snel doen trainen op ongetrainde skills
- scout, is bij mij nu 87%, hoe lager de scout hoe minder spelers je tegelijk kan op bieden, dus laten zakken is niet zo erg
- arts, fysio en terrein doe ik altijd 100%, om u blessures beter te kunnen inschatten en uw terrein langer te laten meegaan
- jeugd, altijd 100% is een belangrijke bron van inkomsten
- asistent, heb je eigenlijk niet nodig, er zijn spelers zonder, de belangrijkste taak is een waarschuwing als een contract bijna verloopt.

leeftijd:
dit is niet altijd zo, maar naar mijn gevoel zijn er twee grenzen waar je nog veel of een redelijk bedrag voor een goede speler krijgt tem 23j en tem 26j
nadien daalt de waarde vrij snel
maar aan de andere kant, ervaring is een belangrijke tool bij uw prestaties van uw spelers en het is moeilijk om een ervaring van 80-100% te halen bij een jonge speler.
vb, mij spelers zijn op hun max leeftijd/ervaring, maar halen wel nog topprestaties, op hun 21j zouden ze met vb 25% ervaring 5 punten minder presteren en niet meekunnen in A. Ze zijn nu wel niet zoveel waard. Mijn beste speler haalte in seizoen 103 70PB, koste toen 100M en zal er nu maar 20 à 30M meer waard zijn
Een antwoord op deze vraag is waar je doelen liggen en dit geeft ook een beetje een antwoord op de 3e vraag. En ook wat je zelf leuk vind.

Als voorbeeld ga ik mezelf nemen, maar dit is bij iedere manager verschillend.
In een eerste fase (waar ik vaak afzak naar de lagere regionen) kijk ik naar alles op de markt om winst te maken.
Dus alles waar ik een paar miljoen winst op kan maken koop ik, ik heb geen teamspirt dus is verlies alles. Zodra ik het gewenste budget bijeen heb begin ik vooral jeugd te kopen, waarbij agressie belangrijk is (lees het belangrijke artikel over agressie), en niet te gekke prijs
Dan selecteer ik door en koop naast nog wat jeugd, en vooral voltrainde topjeugdspelers (die bij max ervaring een bepaalde PB zetten)
in een latere fase koop ik dan meer oudere spelers die direct inzetbaar zijn (als ik in B/A zit) tot mijn geld op is, of ik geen spelers meer vind.

Je kan ook gaan voor eerder continuïteit, met een mix van jong en oud en continue verjongen, verbeteren, en winst maken. Dit is mogelijk mits je scherp kan aankopen en voldoende vroeg kan verkopen. Hierdoor zal je altijd degelijk presteren een gezonde bankrekening, maar iets moeilijker pieken naar een prestatie.

Geef je ploegnaam eens door dan wil ik gerust advies geven.
Lees zeker het artikel over agressie en neus eens rond in ploegen van forumers en stel vragen.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
nscnijkerk
Assistant Coach
Posts: 16
Joined: Fri Apr 17, 2020 1:56 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by nscnijkerk »

mr charlie wrote: Tue Aug 29, 2023 1:00 pm
nscnijkerk wrote: Mon Aug 28, 2023 4:21 pm Goedemiddag,

Ik heb een aantal vragen:
1. Vanaf hoeveel % stuur je je staff weer op een cursus?
2. Is het handig om een speler voor een bepaalde leeftijd nog te verkopen zodat je er nog een leuk bedrag voor krijgt?
3. Scouten jullie vooral op jonge leeftijd en ongetraind of op bijna voltrainde spelers en nog jong?

Groet,
Glenn
Een paar vragen zijn een beetje afhankelijk van hoe je speelstijl is, en wat je huidige positie in de reeks is.
Hoeveel % op cursus:
- trainer, altijd 100%, een lagere trainer zal je spelers minder snel doen trainen op ongetrainde skills
- scout, is bij mij nu 87%, hoe lager de scout hoe minder spelers je tegelijk kan op bieden, dus laten zakken is niet zo erg
- arts, fysio en terrein doe ik altijd 100%, om u blessures beter te kunnen inschatten en uw terrein langer te laten meegaan
- jeugd, altijd 100% is een belangrijke bron van inkomsten
- asistent, heb je eigenlijk niet nodig, er zijn spelers zonder, de belangrijkste taak is een waarschuwing als een contract bijna verloopt.

leeftijd:
dit is niet altijd zo, maar naar mijn gevoel zijn er twee grenzen waar je nog veel of een redelijk bedrag voor een goede speler krijgt tem 23j en tem 26j
nadien daalt de waarde vrij snel
maar aan de andere kant, ervaring is een belangrijke tool bij uw prestaties van uw spelers en het is moeilijk om een ervaring van 80-100% te halen bij een jonge speler.
vb, mij spelers zijn op hun max leeftijd/ervaring, maar halen wel nog topprestaties, op hun 21j zouden ze met vb 25% ervaring 5 punten minder presteren en niet meekunnen in A. Ze zijn nu wel niet zoveel waard. Mijn beste speler haalte in seizoen 103 70PB, koste toen 100M en zal er nu maar 20 à 30M meer waard zijn
Een antwoord op deze vraag is waar je doelen liggen en dit geeft ook een beetje een antwoord op de 3e vraag. En ook wat je zelf leuk vind.

Als voorbeeld ga ik mezelf nemen, maar dit is bij iedere manager verschillend.
In een eerste fase (waar ik vaak afzak naar de lagere regionen) kijk ik naar alles op de markt om winst te maken.
Dus alles waar ik een paar miljoen winst op kan maken koop ik, ik heb geen teamspirt dus is verlies alles. Zodra ik het gewenste budget bijeen heb begin ik vooral jeugd te kopen, waarbij agressie belangrijk is (lees het belangrijke artikel over agressie), en niet te gekke prijs
Dan selecteer ik door en koop naast nog wat jeugd, en vooral voltrainde topjeugdspelers (die bij max ervaring een bepaalde PB zetten)
in een latere fase koop ik dan meer oudere spelers die direct inzetbaar zijn (als ik in B/A zit) tot mijn geld op is, of ik geen spelers meer vind.

Je kan ook gaan voor eerder continuïteit, met een mix van jong en oud en continue verjongen, verbeteren, en winst maken. Dit is mogelijk mits je scherp kan aankopen en voldoende vroeg kan verkopen. Hierdoor zal je altijd degelijk presteren een gezonde bankrekening, maar iets moeilijker pieken naar een prestatie.

Geef je ploegnaam eens door dan wil ik gerust advies geven.
Lees zeker het artikel over agressie en neus eens rond in ploegen van forumers en stel vragen.
Hi,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb de newbie pagina al doorgenomen, maar stonden deze antwoorden niet echt in haha.
Mijn ploegnaam: Nsc Nijkerk
Mijn in game naam: Gasbom

Tips zoals een BP waar je naartoe moet werken bij jeugdspelers enzovoorts zou echt helemaal top zijn en al het extra's ook haha.

Tips zijn altijd van harte welkom!

Groet,
Glenn
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”