Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

bij mij ook verdwenen, geen idee hoe je momenteel nog bugs moet melden
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
MaxVMH
Team Manager
Posts: 143
Joined: Wed Feb 28, 2018 12:18 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by MaxVMH »

mr charlie wrote: Thu Apr 19, 2018 8:55 am bij mij ook verdwenen, geen idee hoe je momenteel nog bugs moet melden
Hier?

http://forum.soccerproject.com/viewforum.php?f=26
Manager van FC Maxim
Traxtorm Hardcore
Team Board Member
Posts: 485
Joined: Wed Jul 26, 2017 11:14 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Traxtorm Hardcore »

Hi,

Ik heb de kolom verwijderd omdat het op die manier blijkbaar makkelijk was om een scriptje te schrijven dat je regelmatig checkt of er nieuwe IBP's bijgekomen zijn ...


grtz,
Sjarel

Het is geen bug. De kolom is weggehaald om fraude tegen te gaan.
Traxtorm Hardcore

S54: 2nd in A
S55: 3rd in A
S94: 4th in A
S95: 2nd in A
S96: 4th in A
S97: 2nd in A
S105: 5th in A
S106: 6th in A
S107: 5th in A
S108: 6th in A + winner Beneliga
S109: 9th in A
S113: semi-final SP-cup
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Kan iemand me uitleggen hoe het systeem net werk voor wissels?
Vandaag had ik een VrB (178k 32 spelers) en ik ga eruit in de eerste ronde door een slechte wissel.
Ik had 2 CF's op de bank zitten en m'n A-CF valt uit na 11'. In plaats van m'n goeie CF (BP 70 met 99-100) zet hij de slechte CF (BP 71 met 61-100)
Dat kost me 2-3 LR en daardoor verlies ik met de penalties :(

Why the hell kiest hij de slechtste van beide CF's
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by remedy73 »

visje69 wrote: Fri Apr 20, 2018 9:32 am Kan iemand me uitleggen hoe het systeem net werk voor wissels?
Vandaag had ik een VrB (178k 32 spelers) en ik ga eruit in de eerste ronde door een slechte wissel.
Ik had 2 CF's op de bank zitten en m'n A-CF valt uit na 11'. In plaats van m'n goeie CF (BP 70 met 99-100) zet hij de slechte CF (BP 71 met 61-100)
Dat kost me 2-3 LR en daardoor verlies ik met de penalties :(

Why the hell kiest hij de slechtste van beide CF's
Dit is mij ook altijd onduidelijk geweest. Maar volgens mij zoekt hij naar dezelfde positie. Als daar één van is, dan wordt ie gebruikt, als er geen zijn, dan komt er een volledige random andere bankziiter in. Bij meerdere posities kiest het systeem dus blijkbaar random uit de 2 potentiele bankzitters...

Best is dus om van elke positie max 1 speler op de bank te hebben en er ook enkel goed spelers neer te zetten...
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Traxtorm Hardcore
Team Board Member
Posts: 485
Joined: Wed Jul 26, 2017 11:14 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Traxtorm Hardcore »

Misschien kiest hij voor degene met de hoogste globale klasse? Dat is meestal de betere speler (al zou er dan geen rekening worden gehouden met de IO).
Traxtorm Hardcore

S54: 2nd in A
S55: 3rd in A
S94: 4th in A
S95: 2nd in A
S96: 4th in A
S97: 2nd in A
S105: 5th in A
S106: 6th in A
S107: 5th in A
S108: 6th in A + winner Beneliga
S109: 9th in A
S113: semi-final SP-cup
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by mr charlie »

Traxtorm Hardcore wrote: Fri Apr 20, 2018 8:25 am Hi,

Ik heb de kolom verwijderd omdat het op die manier blijkbaar makkelijk was om een scriptje te schrijven dat je regelmatig checkt of er nieuwe IBP's bijgekomen zijn ...


grtz,
Sjarel

Het is geen bug. De kolom is weggehaald om fraude tegen te gaan.
Jammer voor de personen die niet scripten, maar begrijpelijk.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Pieros
Assistant Coach
Posts: 22
Joined: Tue Apr 10, 2018 7:41 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Pieros »

Ik heb een paar vragen. Zou iemand die kunnen beantwoorden?

Ik zie de tool SPMT op de site, maar de link doet het niet. Is er een andere manier om dit te gebruiken? Of is het hetzelfde als de Spinfo-tool?

Ik train nu bij de spelers de hoofdskills en daarna conditie. Maakt het daarna veel uit welke skills er getraind worden? Of is het 'gewoon' zo snel mogelijk alles maximaal maken?

Hoe herken ik talent? Is dat vooral via de voorspelde GK bij de Spinfo-tool?

En wat bepaalt de prijs van een speler? Is dat vooral agressie? Of zijn dat de hoofdskills? Of totale skills? Of juist de GK?

Alvast bedankt.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by visje69 »

Pieros wrote: Sat Apr 21, 2018 1:30 pm Ik heb een paar vragen. Zou iemand die kunnen beantwoorden?

1) Ik zie de tool SPMT op de site, maar de link doet het niet. Is er een andere manier om dit te gebruiken? Of is het hetzelfde als de Spinfo-tool?

2) Ik train nu bij de spelers de hoofdskills en daarna conditie. Maakt het daarna veel uit welke skills er getraind worden? Of is het 'gewoon' zo snel mogelijk alles maximaal maken?

3) Hoe herken ik talent? Is dat vooral via de voorspelde GK bij de Spinfo-tool?

4) En wat bepaalt de prijs van een speler? Is dat vooral agressie? Of zijn dat de hoofdskills? Of totale skills? Of juist de GK?

Alvast bedankt.
1) Je kan die denk ik nog vinden via google of hier in de faq. Geen idee waar juist, maar hij is nog te vinden. Het is voor een deel hetzelfde als spinfo-tool, maar SPMT is uitgebreider. Daar kan je ook de geschiedenis van een speler of stadion bekijken en die onthoudt welke skills max zijn van je team
Ook kan je daar herinneringen krijgen

2) Hoofdskills is inderdaad het belangrijkst. Ik pak conditie altijd als laatste omdat die skill elke simulatie terugvalt. Als je dus eerst conditie traint en daarna de rest, zal conditie terug veel gezakt zijn tegen dat de rest vol is.
Je kan eventueel naar de FAQ kijken welke skills interessant zijn voor IO's (bv snelheid voor een flankverdediger) en die eerst trainen om snel zicht te krijgen op de kwaliteiten van een speler

3) Talent kan je niet echt herkennen, is vooral geluk hebben. Het enige wat je kan zien via spinfo tool of SPMT is de hidden skill. Voor de rest is het giswerk. Wel is het (is dat bewezen?) zo dat spelers uit een ultramodern jeugdcentrum standaard beter zullen zijn dat spelers die gegenereerd zijn door het spel bij een nieuwe ploeg.

4) De prijs wordt vooral bepaald door de BP/Globale klasse maar ook door de agressie. Hoe lager de agressie, hoe duurder. Dit komt omdat het aantal kaarten in een match voor een groot deel bepaald wordt door de agressie van je spelers :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Pieros
Assistant Coach
Posts: 22
Joined: Tue Apr 10, 2018 7:41 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Pieros »

visje69 wrote: Sat Apr 21, 2018 4:49 pm
Pieros wrote: Sat Apr 21, 2018 1:30 pm Ik heb een paar vragen. Zou iemand die kunnen beantwoorden?

1) Ik zie de tool SPMT op de site, maar de link doet het niet. Is er een andere manier om dit te gebruiken? Of is het hetzelfde als de Spinfo-tool?

2) Ik train nu bij de spelers de hoofdskills en daarna conditie. Maakt het daarna veel uit welke skills er getraind worden? Of is het 'gewoon' zo snel mogelijk alles maximaal maken?

3) Hoe herken ik talent? Is dat vooral via de voorspelde GK bij de Spinfo-tool?

4) En wat bepaalt de prijs van een speler? Is dat vooral agressie? Of zijn dat de hoofdskills? Of totale skills? Of juist de GK?

Alvast bedankt.
1) Je kan die denk ik nog vinden via google of hier in de faq. Geen idee waar juist, maar hij is nog te vinden. Het is voor een deel hetzelfde als spinfo-tool, maar SPMT is uitgebreider. Daar kan je ook de geschiedenis van een speler of stadion bekijken en die onthoudt welke skills max zijn van je team
Ook kan je daar herinneringen krijgen

2) Hoofdskills is inderdaad het belangrijkst. Ik pak conditie altijd als laatste omdat die skill elke simulatie terugvalt. Als je dus eerst conditie traint en daarna de rest, zal conditie terug veel gezakt zijn tegen dat de rest vol is.
Je kan eventueel naar de FAQ kijken welke skills interessant zijn voor IO's (bv snelheid voor een flankverdediger) en die eerst trainen om snel zicht te krijgen op de kwaliteiten van een speler

3) Talent kan je niet echt herkennen, is vooral geluk hebben. Het enige wat je kan zien via spinfo tool of SPMT is de hidden skill. Voor de rest is het giswerk. Wel is het (is dat bewezen?) zo dat spelers uit een ultramodern jeugdcentrum standaard beter zullen zijn dat spelers die gegenereerd zijn door het spel bij een nieuwe ploeg.

4) De prijs wordt vooral bepaald door de BP/Globale klasse maar ook door de agressie. Hoe lager de agressie, hoe duurder. Dit komt omdat het aantal kaarten in een match voor een groot deel bepaald wordt door de agressie van je spelers :)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hou met het trainen nu inderdaad rekening met de IO´s.
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by raoulio »

visje69 wrote: Sat Apr 21, 2018 4:49 pm
Pieros wrote: Sat Apr 21, 2018 1:30 pm Ik heb een paar vragen. Zou iemand die kunnen beantwoorden?

1) Ik zie de tool SPMT op de site, maar de link doet het niet. Is er een andere manier om dit te gebruiken? Of is het hetzelfde als de Spinfo-tool?

2) Ik train nu bij de spelers de hoofdskills en daarna conditie. Maakt het daarna veel uit welke skills er getraind worden? Of is het 'gewoon' zo snel mogelijk alles maximaal maken?

3) Hoe herken ik talent? Is dat vooral via de voorspelde GK bij de Spinfo-tool?

4) En wat bepaalt de prijs van een speler? Is dat vooral agressie? Of zijn dat de hoofdskills? Of totale skills? Of juist de GK?

Alvast bedankt.


3) Talent kan je niet echt herkennen, is vooral geluk hebben. Het enige wat je kan zien via spinfo tool of SPMT is de hidden skill. Voor de rest is het giswerk. Wel is het (is dat bewezen?) zo dat spelers uit een ultramodern jeugdcentrum standaard beter zullen zijn dat spelers die gegenereerd zijn door het spel bij een nieuwe ploeg.
Het type jeugdcentrum is hierbij niet relevant.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
Darragh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2521
Joined: Tue Jun 07, 2005 6:39 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Darragh »

Een vreemde uitslag in mijn reeks: 24-0.
Matchverslag: http://www.soccerproject.com/spnewl_gam ... &season=81

Ik weet dat botteams niet goed zijn. Maar kan dit? Het team behaalt 12 LR.
Huidig team:
FC Flosca / Seizoen 103-... / Divisie G-F-...

Vorige teams:
Team Oscar / Seizoen 79-85 / Divisie G-F-E
The SP Crowd / Seizoen 37-49 / Divisie H-G-F-E-D
S.K. Brecht / Seizoen 6-17 / Divisie G-F-E-D
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by raoulio »

Weet iemand toevallig wat het record is van het snelst bereiken van de A divisie afgezet tegen oprichtingsdatum van de club?
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
MaxVMH
Team Manager
Posts: 143
Joined: Wed Feb 28, 2018 12:18 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by MaxVMH »

raoulio wrote: Fri Apr 27, 2018 10:54 am Weet iemand toevallig wat het record is van het snelst bereiken van de A divisie afgezet tegen oprichtingsdatum van de club?
Tgoh, de eerste seizoenen waren er niet zoveel divisies en sommige ploegen zijn rechtstreeks in A begonnen. Zal dus 'meteen' of 1 seizoen (voor degene die in B begonnen zijn en 1e seizoen promoveerden) zijn.

Als je sinds de oprichting van de G & H divisies rekent, zal jij wel veruit de snelste zijn ;)
Manager van FC Maxim
Pieros
Assistant Coach
Posts: 22
Joined: Tue Apr 10, 2018 7:41 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Pieros »

raoulio wrote: Fri Apr 27, 2018 10:54 am Weet iemand toevallig wat het record is van het snelst bereiken van de A divisie afgezet tegen oprichtingsdatum van de club?
Ik keek ff naar je geschiedenis. Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”