Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

maxyboy
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1721
Joined: Tue Feb 15, 2005 8:46 pm
Location: Regio Leuven, Belgium

Post by maxyboy »

ah, die knop had ik zelfs nog niet opgemerkt :oops:


bedankt voor de tip :wink:
Manager ofF.C. De Latinos
BJ79
Assistant Coach
Posts: 13
Joined: Wed May 11, 2005 1:54 pm

Post by BJ79 »

even een vraagje. Ik heb voordat ik een vriendschappelijke wedstrijd speelde mijn opstelling helemaal veranderd. En mijn reserve spelers allemaal opgesteld. Ik heb de opstelling ook bewaart. Nu kijk ik na de oefenwedstrijd naar het wedstrijd verslag. En ik zie tot mijn verbazing dat mijn beste spelers gespeeld hebben. terwijl ik toch echt mijn basisopstelling heb veranderd in de reserve spelers. hoe kan dit?
jimman23
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3797
Joined: Thu Jul 29, 2004 10:56 pm
Location: Putte
Contact:

Post by jimman23 »

BJ79 wrote:even een vraagje. Ik heb voordat ik een vriendschappelijke wedstrijd speelde mijn opstelling helemaal veranderd. En mijn reserve spelers allemaal opgesteld. Ik heb de opstelling ook bewaart. Nu kijk ik na de oefenwedstrijd naar het wedstrijd verslag. En ik zie tot mijn verbazing dat mijn beste spelers gespeeld hebben. terwijl ik toch echt mijn basisopstelling heb veranderd in de reserve spelers. hoe kan dit?
Hier is een zeer simpele uitleg voor: Je hebt niet op bewaren geklikt.
Je gaat nu zeggen van wel natuurlijk. Maar er zijn er al velen voor u geweest die dit ook beweerde, en bij elke controle die Sjarel deed (zeer tijd rovende bezigheid) bleek er geen enkel probleem te zijn!!! Ze waren enkel vergeten op bewaren te klikken.

Ik zeg het nog maar eens: Controleer 2 keer dat alles opgeslagen is!
Team FC Bruggenhof
BJ79
Assistant Coach
Posts: 13
Joined: Wed May 11, 2005 1:54 pm

Post by BJ79 »

jimman23 wrote:
BJ79 wrote:even een vraagje. Ik heb voordat ik een vriendschappelijke wedstrijd speelde mijn opstelling helemaal veranderd. En mijn reserve spelers allemaal opgesteld. Ik heb de opstelling ook bewaart. Nu kijk ik na de oefenwedstrijd naar het wedstrijd verslag. En ik zie tot mijn verbazing dat mijn beste spelers gespeeld hebben. terwijl ik toch echt mijn basisopstelling heb veranderd in de reserve spelers. hoe kan dit?
Hier is een zeer simpele uitleg voor: Je hebt niet op bewaren geklikt.
Je gaat nu zeggen van wel natuurlijk. Maar er zijn er al velen voor u geweest die dit ook beweerde, en bij elke controle die Sjarel deed (zeer tijd rovende bezigheid) bleek er geen enkel probleem te zijn!!! Ze waren enkel vergeten op bewaren te klikken.

Ik zeg het nog maar eens: Controleer 2 keer dat alles opgeslagen is!
Vergeten op te slaan had gekund. Het kan gebeuren dat je de boel vergeet te bewaren. Maar als ik nu naar mijn basis opstelling ga. Dan staan daar mijn reserve spelers in de basis. hoe verklaar je dit dan? mijn conclussie is ik heb alles opgeslagen.
jimman23
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3797
Joined: Thu Jul 29, 2004 10:56 pm
Location: Putte
Contact:

Post by jimman23 »

Ah, ok.

Ni simpel: als je eerst je ploeg reeds opgesteld had met je basisopstelling. En daarna je basisopstelling wijzigde, dan staat er nog steeds die ploeg die je eerst opstelde. En niet de nieuwe basisploeg!

Kan het nu kloppen?
Team FC Bruggenhof
BJ79
Assistant Coach
Posts: 13
Joined: Wed May 11, 2005 1:54 pm

Post by BJ79 »

jimman23 wrote:Ah, ok.

Ni simpel: als je eerst je ploeg reeds opgesteld had met je basisopstelling. En daarna je basisopstelling wijzigde, dan staat er nog steeds die ploeg die je eerst opstelde. En niet de nieuwe basisploeg!

Kan het nu kloppen?
Sorry maar ik volg je even niet. Ik zal de situatie nog een keer uitleggen. Donderdag avond heb ik mijn basis spelers uit mijn basisopstelling gehaald. en alle reserve spelers in de basis opstelling gezet. Vrijdag ochtend werd de oefen wedstrijd gespeeld. Log ik na de wedstrijd in. zie ik dat de beste spelers gespeeld hebben. die ik er donderdag avond uitgehaald heb. Ga ik naar mijn opstelling(A) zie ik in de basis alle reserve spelers staan. dus is het donderdag avond wel goed opgeslagen. hoe kan dit? want als ik het niet opgeslagen had. moeten mijn beste spelers in de basis staan als ik naar mijn opstelling(A) kijk. en de reserve spelers staan er in.
jimman23
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3797
Joined: Thu Jul 29, 2004 10:56 pm
Location: Putte
Contact:

Post by jimman23 »

Ja sorry, mijn fout. Een beetje te ingewikkeld uitgelegd. Ik ga nog eens proberen.

Het komt er op neer wanneer je de matchopstelling voor die match van vrijdag hebt opgeslagen. Als je dit al had opgelagen, voor je je basisopstelling veranderde, dan is het normaal dat je goede spelers nog gespeeld hebben.

Omdat eens dat de match opstelling is opgeslagen, dan blijft dat. Ook al verander je je basisopstelling.

Is het nu duidelijker?
Team FC Bruggenhof
pelsen
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1611
Joined: Tue Jul 20, 2004 8:48 pm
Location: Betekom

Post by pelsen »

BJ79 wrote:Vergeten op te slaan had gekund. Het kan gebeuren dat je de boel vergeet te bewaren. Maar als ik nu naar mijn basis opstelling ga. Dan staan daar mijn reserve spelers in de basis. hoe verklaar je dit dan? mijn conclussie is ik heb alles opgeslagen.
Je kan je basisopstelling aanpassen onder Tactiek->Opstelling (en dat is wat je hebt gedaan).
Deze opstelling wordt gebruikt voor alle wedstrijden waarvan je de opstelling nog niet hebt aangepast.
Wanneer je dus kijkt bij Club->Wedstrijden->Kalender, dan zie je daar de volgende te spelen wedstrijden. Alle wedstrijden waar "Stel in" achter staat, zullen je basisopstelling gebruiken.
Eenmaal je achter een wedstrijd op "Stel in" hebt geklikt, zal er de volgende keer "Wijzig" verschijnen, en voor deze wedstrijden wordt de basisopstelling niet meer gebruikt, omdat er van wordt uitgegaan dat je ze zelf wilde aanpassen door op "Stel in" te klikken.

Wat is er dus volgens mij mis gegaan?
Je hebt eerst achter de bewuste wedstrijd op "Stel in" geklikt, naar je opstelling gekeken en besloten dat je andere mensen wilde laten spelen. Je hebt de opstelling echter niet daar aangepast, maar een beetje later bij Tactiek->Opstelling. Omdat je al naar de bewuste wedstrijd had gekeken, werd je vernieuwde basisopstelling niet gebruikt, maar wel je vorige basisopstelling (omdat je niets had veranderd bij de wedstrijd zelf), zodat je A-team speelde...en je reserven staan opgesteld onder Tactiek->Opstelling...
BJ79
Assistant Coach
Posts: 13
Joined: Wed May 11, 2005 1:54 pm

Post by BJ79 »

jimman23 wrote:Ja sorry, mijn fout. Een beetje te ingewikkeld uitgelegd. Ik ga nog eens proberen.

Het komt er op neer wanneer je de matchopstelling voor die match van vrijdag hebt opgeslagen. Als je dit al had opgelagen, voor je je basisopstelling veranderde, dan is het normaal dat je goede spelers nog gespeeld hebben.

Omdat eens dat de match opstelling is opgeslagen, dan blijft dat. Ook al verander je je basisopstelling.

Is het nu duidelijker?
Het enigste dat ik altijd verander is de basis opstelling. Ik stel nooit een specifieke opstelling per match in als je dat bedoeld. mijn opstelling is wel opgeslagen omdat mijn reserve spelers nu in de basis staan als ik naar de huidige opstelling kijk. helaas kan ik nu geen oefenwedstrijd meer spelen om te kijken of dit de volgende keer weer het geval is. ( in het weekend worden toch geen oefen wedstrijden gespeeld? )
pelsen
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1611
Joined: Tue Jul 20, 2004 8:48 pm
Location: Betekom

Post by pelsen »

BJ79 wrote: Het enigste dat ik altijd verander is de basis opstelling. Ik stel nooit een specifieke opstelling per match in als je dat bedoeld.


Toch denk ik dat het beter is je matchopstellingen aan te passen, want anders kan het wel eens gebeuren dat je een competitiewedstrijd gaat spelen met je reserven.
Wanneer je je basisopstelling aanpast, worden de matchopstellingen van alle wedstrijden die je nog niet hebt bekeken aangepast, en dan kan het wel is gebeuren dat je ze aanpast voor een vriendschappelijke wedstrijd, en ze terug vergeet te veranderen voor een competitiewedstrijd.
BJ79 wrote: in het weekend worden toch geen oefen wedstrijden gespeeld?
Zoals ik het heb begrepen, worden er dit weekend wel vriendschappelijke wedstrijden gespeeld, maar kan je ze pas vanaf morgen plannen.
BJ79
Assistant Coach
Posts: 13
Joined: Wed May 11, 2005 1:54 pm

Post by BJ79 »

pelsen wrote:
BJ79 wrote: Het enigste dat ik altijd verander is de basis opstelling. Ik stel nooit een specifieke opstelling per match in als je dat bedoeld.


Toch denk ik dat het beter is je matchopstellingen aan te passen, want anders kan het wel eens gebeuren dat je een competitiewedstrijd gaat spelen met je reserven.
Wanneer je je basisopstelling aanpast, worden de matchopstellingen van alle wedstrijden die je nog niet hebt bekeken aangepast, en dan kan het wel is gebeuren dat je ze aanpast voor een vriendschappelijke wedstrijd, en ze terug vergeet te veranderen voor een competitiewedstrijd.
BJ79 wrote: in het weekend worden toch geen oefen wedstrijden gespeeld?
Zoals ik het heb begrepen, worden er dit weekend wel vriendschappelijke wedstrijden gespeeld, maar kan je ze pas vanaf morgen plannen.
OK. Dus de basis opstelling moet je nooit veranderen. bij het wedstrijd schema moet je de opstelling wijzigen. zoals ik het van jou begrijp.
Peja
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4383
Joined: Tue Apr 13, 2004 10:58 am
Location: Genk (Belgium)

Post by Peja »

pelsen wrote:
BJ79 wrote: in het weekend worden toch geen oefen wedstrijden gespeeld?
Zoals ik het heb begrepen, worden er dit weekend wel vriendschappelijke wedstrijden gespeeld, maar kan je ze pas vanaf morgen plannen.
Nope, toch niet ;) In het weekend helemaal geen matchen, pas vanaf maandag zijn er opnieuw vriendschappelijke wedstrijden.
Image
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Post by silverblast »

is er maandag al een competitiematch?
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
krcgenk
Member of the Soccer Project Association
Posts: 7513
Joined: Mon Apr 12, 2004 4:46 pm
Location: Tongeren, Belgium
Contact:

Post by krcgenk »

silverblast wrote:is er maandag al een competitiematch?
Natuurlijk. 1 week zonder competitie is al lang genoeg. :)
Playing in C.6
Manager of ReesingGenk
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Post by silverblast »

en er wordt dus geen rekening gehouden met mensen die er vant weekend niet op kunnen?

sommige mensen stellen alle matchen op
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”