remedy73 wrote:Thanks for the correction, Sexy Kote.
Rohalt, over wanneer je een rode (2x geel) kaart krijgt valt weinig over te zeggen. Ik heb wel de ervaring dat hoe agressiever je speelt, de rode kaart wat eerder valt, maar dat kan ook enkel suggestie van me zijn.
De kans op direct rood is volgens mij exact 1% van alle kaarten. Dus als je 10 kaarten verwacht heb je 10% kans op direct rood. Bij 5 kaarten is dat dus 5% kans.
De kans op 2xgeel is lastiger te benaderen. Dit zou je wiskundig kunnen uitrekenen met stochasten, standaard deviaties, standaard normale verdeling en Gauss-klokmodellen. Dit heb ik vroeger op school ook wel geleerd, maar die kennis ligt onder een dikke laag stof.
Op dit moment reken ik de kans op 50% rood (2x geel) als volgt uit:
wedstrijdagressie = 100% * ((som agressie 11 spelers) / (agressie agressiefste veldspeler, dus zonder keeper)) / verwachte totaal aantal kaarten
Bij 90% van deze wedstrijdagressie is de kans ca. 25%
Bij 80% van deze wedstrijdagressie is de kans ca. 12%
Bij 70% van deze wedstrijdagressie is de kans ca. 6%
Omdat de schade bij rood vaak groter is dan het prestatieverlies bij een lagere wedstrijdagressie, kiess ik doorgaans voor 90% van de berekende wedstrijdagressie, zodat de kans op rood ca. 25% is. Dit lijkt mij het rekenkundig optimum, om zoveel als mogelijk punten te behalen in de Liga.
Remedy,
Ben dit topic wat aandachtiger aan het lezen en toch nog een vraagje.
Ik denk dat ik je eerste post begrijp,
Maar in uw 2 post snap ik niet waarom in die formule de agressie van de scheids geen belang heeft.
Stel dat je een team hebt met zeer uiteenlopende agressie is het waarschijnlijk moeilijk in te schatten na hoeveel kaarten je meest agressieve speler onmiddellijk rood heeft.
Vb mijn huidige voorlopige A-team heeft volgende afgeronde agressies (van GK>RF)
100, 80, 90, 80, 80, 90, 30, 50, 30, 60, 10
Heb ik het dan correct dat ik 6 kaarten (geel) kan nemen en dan rood heb wegens 6 agressieve spelers?
Stel dat ik omgekeerd reken met je formule uit 1e post:
Gemiddeld 63% agressie
Vb Scheids 100%
Zou ik een wedstrijdagressie van 40% uitkomen?
Of maak ik een denkfout?
Bij een scheids van 20% zou de wedstrijdagressie 80% moeten zijn.