@ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapjes!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

remedy73 wrote:Ik adviseer jullie om van de gratis spelers af te blijven!

Gratis spelers kiezen inderdaad voor enkel het beste bod (verhouding tussen loon, winbonus, tekengeld, etc). Doordat veel nieuwe managers achter gratis spelers aan gaan, lopen de lonen van deze spelers erg op. Deze spelers blijven hun leven lang een te hoog loon hebben, waardoor ze 1. duur in gebruik zijn 2. niets waard zijn op de transfermarkt. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
Inderdaad. Daar komt bij dat die spelers enorm wegen op het budget van die nieuwe managers die daardoor pakken geld verliezen en hun interesse in het spel verliezen omdat ze denken dat het onmogelijk is om break-even te draaien. Rustig opbouwen is de boodschap.
Ikzelf probeer rond de 35 spelers te blijven met een A-team, B-team dat iets minder is en C-team met jeugd en overbodige spelers. SPFA (dat slechts 20 euro voor 90 weken kost) helpt daar wel bij natuurlijk omdat je dan sneller je opstellingen kan instellen.
Qua fitheid probeer ik er altijd op te mikken dat ze door de 4u sim terug op 100% komen (uitgezonderd de spelers die liga of beker spelen uiteraard).

Ericcie1971 wrote:Ik moet idd zeggen dat ik nu drie uitnodigingen heb gestuurd voor thuis wedstrijden en ze zijn allemaal geaccepteerd :)

Paar vraagjes nog :mrgreen: ....heb geboden op gratis spelers met wat meer salaris en tekengeld maar niemand wil/ komt. Wss doordat ik laag speel of heeft dat daar niks mee te maken?

1) is het verstandig om ook te kijken naar oudere spelers om te kopen of is dat een no-go als je een beginnend team bent? (dit ivm met hogere salarissen)
2) Hoeveel verliest een speler aan rating als hij niet op zijn favoriete positie speelt?
3) Kan je (en spelen jullie) elke dag een wedstrijd spelen qua fitheid/moraal etc? Heb nu 21 spelers (2 geblesseerd) Hoeveel spelers hebben jullie gemiddeld?
4) Waar let je op bij het opstellen van een speler? Fitheid? (wanneer geef je iemand rust) en /of moraal (gaat moraal omhoog als een speler speelt)

Alvast bedankt weer!
1) Oudere spelers kan interessant zijn, maar in het begin kan je eigenlijk de goedkopere oudere spelers kopen. Daarmee bedoel ik spelers van 27-30 en ouder met een BP van max 69. of 30+ met een BP die hoger is, want die zakt elk jaar 5% waardoor die voor jou nog zeker 2-3 seizoenen interessant is.

2) Een flankpositie op een centrale positie in dezelfde linie of omgekeerd (bv CB op LB): -10%
Een Flankpositie of centrale positie 1 linie verschuiven (bv CB op CM): -20%
CB op GK = -65%

3) De meeste managers gaan dus zoals aangegeven voor pakweg 30-35 spelers, dit om 2 volwaardige teams te hebben en wat reserve (of 3 volwaardige teams).
Ikzelf probeer elke positie dubbel bezet te hebben + een talent of jeugdspeler (of een oudje die dan vervangen moet worden). Een speler verliest +- 3 fitheid voor het spelen van een Vr of VrB en +- 10(?) voor het spelen van een liga of beker. Daar staat tegenover dat een speler bij de sim van 4u de volgende fitheidsstijgingen kent indien hij niet speelt: 17-20j +10% / 21-28j +15% / 29-32j +10% / 33+ +5%. Qua moraal krijgt een speler 5% bij voor een Vr of VrB en 9%(klopt dit?) voor een ligamatch of bekermatch

4) Je moet gewoon weten dat de prestatie afhangt van moraal en fitheid. De berekening is als volgt. Maximale prestatie X (moraal + fitheid / 2).
Voorbeeld. Speler presteert 70 als hij 100 fitheid en 100 moraal heeft. Heeft de speler echter maar 90 fitheid = 70 * (100 + 90 / 2) / 100 = 70 * 95 / 100 = 66,5 prestatie.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by mr charlie »

aan alle (her)starters raad ik ook zeker aan onderstaand topic te lezen van in het begin,
dit zal je transfertbeleid bepalen, en als je nog moet starten zeer handig.

http://forum.soccerproject.com/viewtopi ... 2&t=156194
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

allemaal hartelijk dank voor jullie tips, adviezen en antwoorden op mijn vragen!
rohalt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3141
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:36 pm

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by rohalt »

Je vragen en bezorgdheden blijven stellen op het forum, zodat je een deftig, serieus antwoord krijgt, die je vooruit helpt.
Zet ook je vorderingen volgens de reeks waar je in speelt (op het forum), zodat de aanwezige managers op het forum je ook kunnen steunen of eventueel je ploeg bijsturen waar nodig.
rogiboys
34 Seasons A-player : S42, S50-S60, S71-S79, S82, S88, S93, S95-S96, S98, S103-S109
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:allemaal hartelijk dank voor jullie tips, adviezen en antwoorden op mijn vragen!
Probeer in je signature ook je teamlink te zetten zodat we snel kunnen zien waar je speelt en hoe je het doet :D

Zet dit in je onderschrift:
[ url=http://www.soccerproject.com/spnewl_tea ... ?tid=29328]Hazerswoude Rovers[/url] - [ url=http://www.soccerproject.com/spnewl_lig ... hp?div=611]G.247[/url]

Je doet dit zo:
- Rechts boven het forum "User Control Panel"
- Links "Profile" selecteren
- Links "Edit signature" selecteren in het submenu
- Rechts in het tekstvak bovenstaande kopiëren en 2x de spatie voor URL wegdoen
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Ok thanks! Ik heb mijn onderschrift ook aangepast.
Zijn er verder nog tips/hints/ tricks waar ik op zou moeten letten/ zou moeten doen.

Stadion/ spelers bijvoorbeeld? Wat zijn de go en no go area;s op de transfermarkt?
Ik heb een trainer van 100%, moet je de training elke dag weer op automatisch zetten? Of alleen als een speler terug is van een blessure zodat deze weer wordt meegenomen in de training.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Ok thanks! Ik heb mijn onderschrift ook aangepast.
Zijn er verder nog tips/hints/ tricks waar ik op zou moeten letten/ zou moeten doen.

Stadion/ spelers bijvoorbeeld? Wat zijn de go en no go area;s op de transfermarkt?
Ik heb een trainer van 100%, moet je de training elke dag weer op automatisch zetten? Of alleen als een speler terug is van een blessure zodat deze weer wordt meegenomen in de training.
Training moet je in principe elke simulatie opnieuw aanpassen, want hij verandert niet vanzelf. Dus best op letten :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Daar ben ik weer :)

Als je de training automatisch laat doen en een speler heeft op zijn veel skills al een max bereikt, dan kiest de trainer voor conditie. Kiest hij op een gegeven moment ook voor andere skills of moet je dat manueel zelf doen?

Wat moet je doen als je een speler niet verkocht krijgt? Ontslaan? Heeft dat invloed op moraal van het team?
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Daar ben ik weer :)

Als je de training automatisch laat doen en een speler heeft op zijn veel skills al een max bereikt, dan kiest de trainer voor conditie. Kiest hij op een gegeven moment ook voor andere skills of moet je dat manueel zelf doen?

Wat moet je doen als je een speler niet verkocht krijgt? Ontslaan? Heeft dat invloed op moraal van het team?
Ontslaan heeft geen invloed op je moraal (bij bepaalde staff wel onder bepaalde voorwaarden!) maar je moet wel z'n resterende contract betalen. Het kan dus soms best een dure aangelegenheid zijn.
Alternatieven zijn:
1) Je speler gratis op de lijst aanbieden
2) Je speler voor € 1 op de lijst zetten
3) Je speler een contract van 1 jaar met enkel winstpremie laten tekenen (indien mogelijk) en niet laten spelen, zo hoef je niks te betalen en kost het je enkel 63 dagen tegen dat hij weg is.

Bij de training kiest een trainer altijd de laagste hoofdskill. eens de hoofdskills voltraind zijn kiest hij de laagste skill van de overige skills. Eens die vol zijn kiest hij inderdaad standaard conditie omdat conditie vanzelf zakt (0,2% per sim dacht ik? kan meer zijn). Soms kent een skill ook een terugval van 5% en dan kan je die enkel die 5% terug omhoog trainen. Eens een skill vol (rood) is, kan die niet meer hoger :) Maar je hoeft dus zeker niet alles zelf manueel te doen als dat voor jou niet van belang is, je trainer kiest automatisch de laagste niet-voltrainde skill :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Ok thanks voor de uitleg.

Wie kan mij een beetje wegwijs op de transfermarkt? Waar moet je nu op letten? Soms zie ik spelers voor een redelijk bedrag staan met goede skills waar niemand op biedt en op een veel mindere speler blijft men bieden. Wat is nu een vereiste om op te letten/ te zoeken van en naar spelers?
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Ok thanks voor de uitleg.

Wie kan mij een beetje wegwijs op de transfermarkt? Waar moet je nu op letten? Soms zie ik spelers voor een redelijk bedrag staan met goede skills waar niemand op biedt en op een veel mindere speler blijft men bieden. Wat is nu een vereiste om op te letten/ te zoeken van en naar spelers?
Het belangrijkste is de Beste Prestatie (hoeveel een speler kan presteren). Als je het eerste topic hier goed gelezen hebt zie je dat bepaalde skills belangrijker zijn dan anderen voor een individueel order. Zo kan het zijn dat een speler van 84% soms 2 prestatie meer presteert dan een andere speler van 84%. Die prestatie bepaalt uiteindelijk je teamprestatie en dus het resultaat in de match.
Dus het belangrijkste is, zoals ik eerder al aangaf, agressie (die je kiest), leeftijd en prestatie.

Maar vooral wordt alles bepaald door vraag en aanbod. Soms wordt er gek geboden op een speler omdat iemand die echt nodig heeft, soms is er wat overaanbod van gelijkaardige spelers en dan dalen de prijzen. Het is soms de kunst van op het juiste moment toe te slaan :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Waar letten jullie op als je een speler wilt kopen? Kan je zien/checken of een speler al "uitgetraint" is op skills?
Misschien stomme vraag nog tenslotte....Hoe gebruik je de scout?
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Waar letten jullie op als je een speler wilt kopen? Kan je zien/checken of een speler al "uitgetraint" is op skills?
Misschien stomme vraag nog tenslotte....Hoe gebruik je de scout?
Scout is niet 'te gebruiken'. Het enige verschil tussen een scout van 10% en een scout van 100% is het aantal spelers dat je kan op bieden. Als je een scout van 100% hebt, kan je 11 boden tegelijk uitbrengen, als je een scout van 10% hebt maar 1 of 2.

Je kan niet zien of een skill voltraind is op de transferlijst, maar je kan er toch wel van uitgaan dat in 99% van de gevallen een skill boven de 50% al voltraind is.
Als je twijfelt, moet je gewoon even opschrijven, de volgende dag en de dag erna nog eens kijken en als die meer dan 5% gestegen is, is hij wellicht niet vol. (al kan het altijd zijn dat die skill 2x 5% teruggevallen is en gewoon terug opgetraind wordt).
Zoals ik in eerder bericht al zei, het belangrijkste aan een speler zijn z'n agressie en z'n prestatie (huidige en toekomstige), aangezien dat 2 cruciale factoren zijn in je teamprestatie. Daarnaast is leeftijd ook belangrijk. Ik merk dat het de 2de of 3de maal is dat je die vraag stelt, en ik zal ze telkens beantwoorden, maar begrijp dat je dit spel niet op 2 dagen kan meehebben. Je zal de grote lijnen moeten snappen en dan stelselmatig zelf ervaren hoe het gaat :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by remedy73 »

Ter aanvulling: De kwaliteit van de scout bepaald ook de hoeveelheid commissie die je aan de makelaar moet afdragen bij verkoop van een speler. Dit varieert volgens mij tussen de 3% en 10%
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

remedy73 wrote:Ter aanvulling: De kwaliteit van de scout bepaald ook de hoeveelheid commissie die je aan de makelaar moet afdragen bij verkoop van een speler. Dit varieert volgens mij tussen de 3% en 10%
Juist ja :x Dat heeft me al een aantal keer veel geld gekost doordat ik van scout wisselde terwijl ik spelers aan't verkopen was :lol:
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”