Lees dit eerst als u een vraag hebt!- FAQ, Uitleg, ...

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Locked
User avatar
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Lees dit eerst als u een vraag hebt!- FAQ, Uitleg, ...

Post by silverblast » Tue Jul 18, 2006 2:33 am

Als u een vraag hebt kan u:
- Kijken in de regels van SoccerProject
- Deel één van deze topic lezen: De verklarende tekst!
- Deel twee van deze topic lezen: De daadwerkelijke FAQ!
- Alles over het nieuwe seizoen; promoties, degradaties, prijzengeld, etc. vindt u in DEZE TOPIC.

Tip: Met Ctrl + F kan u makkelijk zoeken naar kernwoorden in deze topic. Zo kan u snel checken of u vraag hier beantwoord is.


Deel 1: de verklarende tekst

Even ter info: indien u de oplossing van uw vraag niet terugvindt bij onderstaande puntjes, gelieve dan ook even de regels na te lezen op de site van http://www.Soccerproject.com zelf (=> KLIK HIER) Indien u ook daar het antwoord niet vindt, kan u met uw vraag altijd terecht op het forum.


Deze onderwerpen zijn hieronder terug te vinden:
Teamspirit
Spelers en transfers
Jeugdcentrum
Training
Wedstrijden en ratings
Stadion
Individuele orders
Promotie en degradatie
Formaties
Enkele tips
Logo weergeven
Bans




§ Teamspirit

Stijgen
- Vriendschappelijke wedstrijden (+0,5%)
- Vriendschappelijke bekerwedstrijden (+0,5%)
- Bekermatchen (+2% bij winst, +1% bij gelijk of verlies)
- Competitiematchen (+2% bij winst, +1% bij gelijkspel en 0.5% bij verlies)

Dalen
- Inkomende (betalend + gratis) transfers (-5%)
- Uitgaande (betalende + gratis) transfers (-5%)
- Als de kwaliteit van het veld minder dan 60% is daalt de teamspirit van een ploeg(Hoeveel?)
- Bij de simulatie van het nieuwe seizoen op zaterdag om 4u (-10% van de huidige waarde)

Blijft gelijk
- Bij ontslag van spelers en/of stafleden
- Bij bijkomen van een nieuwe jeugdspeler


§ Spelers en transfers

De spelerspositie is de voorkeurspositie. Op deze positie zal hij het beste presteren. Op andere plaatsen zal zijn prestatie minder goed zijn. Die vermindering is afhankelijk van de positie, hoe verder de nieuwe positie afwijkt van de favoriete positie, hoe slechter de prestatie.

SW: dit staat voor Sweeper. Hij zal enkel optimaal presteren in een 5-mansverdediging. Daar moet hij op de volgende manier opgesteld worden: LB-CB-SW-CB-RB. U kan hem ook als CB opstellen, maar dan zal hij 5-6 punten minder presteren. Aangezien bijna niemand met 5 verdedigers speelt wordt deze speler dus niet veel gebruikt en zal u er ook geen miljoenen voor krijgen op de transfermarkt, zelfs niet voor een SW van 80-83% GK.

De prestatie van spelers is afhankelijk van hun leeftijd. Zo zal een 17-jarige minder goed presteren dan een 25-jarige speler. En ook spelers van 37 zullen niet meer hun beste resultaten neerzetten. Veldspelers zullen op hun beste presteren van hun 20e t/m hun 30e. Voor keepers ligt dit iets hoger. Zij zullen pas hun beste prestaties neerzetten als ze 23 worden en dan presteren ze op hun best tot en met 33 jaar.
Moraal en fitheid wegen evenveel door in de berekening voor de prestatie v/e speler, maar er is een dilemma:
Hebt u twee spelers, één met 85% fitheid en 100 moraal, de ander 100% fitheid en 85 moraal, wat doet u dan? (in het geval beide spelers dezelfde GK hebben)
Moraal heeft ook een invloed op de globale klasse, dus zal de speler met de hoogste moraal hoogst presteren, maar zal meest kans lopen op een blessure. De speler met de hoge fitheid daarentegen zal net ietsje minder oresteren (In mijn voorbeeld slechts 1 prestatie) maar zal veel minder kans lopen op een blessure.
Hier moet men dus weer de keuze maken. :wink:

Ook de fitheidsstijging bij de simulatie van 4u is afhankelijk van de leeftijd. Van 17 t/m 20 jaar stijgt deze met 10%, van 21 t/m 28 met 15% en vanaf 29 jaar opnieuw minder: 10%. Vanaf 33 jaar zelfs maar met 5%. Dat betekent dus dat hele jonge en heel oude spelers, die een competitiewedstrijd spelen, een veel lagere fitheid zullen hebben dan andere na de simulatie.

Blessures kunnen tijdens wedstrijden en trainingen voorvallen. De kans op een blessure hangt af van hoe goed uw fysio is, de fitheid van de speler en van de blessuregevoeligheid van uw speler. Over de fysio: hoe hoger zijn rating is, hoe kleiner de kans op een blessure. Het aantal dagen dat de blessure duurt, is slechts een schatting. De juistheid van die schatting hangt af van uw arts. Hoe beter uw arts, hoe juister de schatting. Maar let op: zelfs een 100% kan soms nog fout zitten wat die schatting betreft! De schatting kan zowel positief als negatief zijn. Dus een speler kan langer geblesseerd zijn dan uw arts vermoedt, maar hij kan ook sneller genezen.

Spelers kunnen op een bepaalde skill trainen tot deze skill rood wordt. Dan is het maximum bereikt en zal de speler daar niet meer op evolueren. Bij jeugdspelers liggen de maximumwaarden over het algemeen hoger dan bij gewone spelers.

Het maximum aantal spelers in uw elftal is 45. Dit is eigenlijk geen ultieme limiet, want er kan altijd een jeugdspeler promoveren zelfs als u meer dan 45 spelers hebt. Hebt u echter 35 spelers, zult u niet meer in staat zijn om spelers bij te kopen. Om aan die 45 spelers te geraken, moet u over een 100% scout beschikken, en op het moment dat u 34 spelers hebt, een bod uitbrengen op 11 spelers. Als die spelers allemaal voor uw ploeg tekenen, hebt u er dus 45.

Wanneer u op 1 speler biedt, kunt u nooit meer bieden dan uw huidige bedrag. Het gaat dan over het transferbedrag + tekenbonus.
Wanneer u op 2 of meerdere spelers biedt, kunt u tot € 2.000.000 euro in schulden gaan. Dit is dus ook transferbedrag + tekenbonus van alle spelers samen.
Wanneer u reeds op 2 spelers geboden hebt en u wil op een derde speler bieden, kunt u nog steeds tot - € 2.000.000 gaan, MAAR NIET wanneer u nu de 2 voorgaande al in - stond. Dan kunt u geen verdere boden meer uitbrengen.

Op een termijn van twee seizoenen, kan u slechts 1 speler kopen van eenzelfde ploeg. Tenzij u SPFA-lid bent (hiervoor moet u betalen, meer uitleg is op de site te vinden), dan kan u op 2 seizoenen 3 spelers van eenzelfde ploeg kopen. Voor het verkopen van spelers aan eenzelfde ploeg, moet u de voorgaande situatie bekijken vanuit het oogpunt van de koper. Dus als hij/zij SPFA-lid is, kan u hem/haar 3 spelers verkopen, anders maar 1. Deze regeling is er in de eerste plaats om cheaters tegen te gaan. En aangezien er intussen al ruim voldoende managers zijn, is er niet echt een probleem wat betreft het aanbod van spelers.

De verborgen skill is een skill net zoals schieten of tackelen, alleen is hij niet zichtbaar in het spelersoverzicht. De verborgen skill heeft een even grote invloed als een hoofdskill en ligt tussen 70% en 100%.
Ook kan de verborgen skill niet getraind worden : hij blijft constant vanaf de 'geboorte' van een speler.
Deze skill kan berekend worden met SPMT. Hou er wel rekening mee dat de verborgen skill berekend met SPMT tot 6% kan variëren door afrondingen. De reële verborgen skill blijft evenwel altijd hetzelfde.


§ Jeugdcentrum

Er zijn drie verschillende soorten jeugdcentra: het eenvoudige, het professionele en het ultramoderne. De 3 jeugdcentra kosten allemaal 500 000 € om het te bouwen. En wekelijks betaalt u nog onderhoudskosten, respectievelijk 5 000, 10 000 en 20 000 €. De tijd die er verstrijkt vooraleer u een jeugdspeler krijgt, hangt af van dat type centrum. In een periode van respectievelijk 60, 30 of 20 dagen, krijgt u een bericht in verband met uw jeugdspeler (een preciezere uitleg staat ook in de Regels). Er wordt dan gemeld of uw speler goed genoeg is bevonden om bij uw kern aan te sluiten, of dat hij niet goed genoeg was om een carrière als SP-speler te beginnen. Die jeugdspeler moet aan bepaalde criteria voldoen om goed genoeg bevonden te worden.
De kans om een jeugdspeler te krijgen, is afhankelijk van uw jeugdcoördinator. Hoe beter uw jeugdcoördinator, hoe groter de kans dat een jeugdspeler goed genoeg bevonden zal worden.

Ook al zit u aan het maximum toegelaten aantal spelers, toch kan u altijd een speler uit uw jeugdcentrum krijgen.
Ook als u aan het verbouwen bent aan uw jeugdcentrum kan u nog steeds jeugdspelers ontvangen. Dit uiteraard in periodes volgens het huidige jeugdcentrum.


§ Training

U kan kiezen tussen automatische training, of het trainingsschema zelf opstellen en bewaren. Bij automatische training hangt het niveau van het trainingsschema af van hoe goed uw coach is. Hoe beter uw coach, hoe beter het trainingsschema. In optimale omstandigheden worden eerst de hoofdskills getraind, en wanneer die op het maximum zijn, schakelt hij over op wat telkens de laagste skill is. (N.B.: u moet het trainingsschema wel handmatig updaten, door regelmatig opnieuw op 'automatische training' te klikken)
De snelheid van trainen hangt ook af van het niveau van uw coach. Bij een coach van 100% wordt er per training een stijging van ongeveer 1,2% op de getrainde skill vastgesteld, dus 6% per dag. Aangezien SP met kommagetallen werkt, die wij als manager niet kunnen zien, kan het zijn dat sommige spelers slechts 1% stijgen. Spelers onder 20 en boven 30 jaar trainen weliswaar niet zo snel als spelers tussen die leeftijden. Daar dient dus ook rekening mee gehouden te worden.
Spelers worden bij elke simulatie getraind, ongeacht of ze tijdens de wedstrijd hebben gespeeld. De trainingen gaan door op de momenten dat ook de wedstrijden gesimuleerd worden.
Als u wilt weten hoe goed uw speler ongeveer zal worden, kan u deze excell-file invullen. Er zal dan een ruime schatting van zijn GK gegeven worden. Maar hoe meer skills van uw speler maxed zijn, hoe nauwkeuriger de schatting is.


§ Wedstrijden en ratings

Het spelen van wedstrijden heeft in de meeste gevallen een negatieve invloed op de fitheid van spelers, en een positieve invloed op de moraal. Hoe hoger de moraal, hoe beter de prestaties.
De agressie die u instelt voor elke wedstrijd, heeft invloed op het aantal kaarten dat u krijgt in die wedstrijd, en of uw team net dat ietsje beter presteert. Het heeft niets met blessures van uzelf of tegenstanders te maken.
De ratings die spelers krijgen, zijn gebaseerd op hun skills, hun fitheid, hun moraal en hun agressie. De som van de prestaties van spelers op een bepaalde linie, wordt vergeleken met een bepaalde waarde, en daaruit wordt het percentage bepaald dat die linie zal krijgen. Deze worden beïnvloed door de teamspirit, tactiek (waarschijnlijk de grootste), stijl, agressie en de individuele orders.
Over vriendschappelijke wedstrijden:

• Rode kaarten in vriendenmatchen gelden niet voor schorsingen. Ook niet indien ze in bekers zijn opgelopen.
• Eenmaal ingeschreven in vriendschappelijke bekers, is het onmogelijk om terug uit te schrijven. De organisator kan voor aanvang van het toernooi wel beslissen om het te annuleren.
• Gewone leden kunnen in slechts 5 bekers inschrijven, SPFA-leden kunnen zich inschrijven voor maximum 9 bekers. Dit om ervoor te zorgen dat de rondes vlot afgewerkt kunnen worden, zonder telkens te moeten wachten op clubs met een druk wedstrijdschema.


Verdeling van het prijzengeld bij vriendschappelijke bekers:
1ste: 50%
2de: 25%
3de en 4de= 12,5%
(als beginwaarde wordt 90% van de som van het inschrijfgeld genomen)

Achterbanveranderingen:

Bij Vr's en VrB's krijgt u achterban bij, ongeacht winst of verlies. (Bij VrB's wint u meer achterban)
Bij Ligamatchen en Bekermatchen krijgt u achterban bij bij winst en verliest u achterban bij verlies. (Bij B's wint/verliest u meer achterban)
Degradatie = -300 ongeacht divisie of positie
Promotie = sterk variërend.
Uitleg: Hoe hoger uw achterban, hoe trager uw achterban zal groeien. Hoe hoger uw divisie, hoe sneller uw achterban zal groeien.


§ Stadion

Het stadion is voor elke club enorm belangrijk. Niet alleen moet uw ploeg ergens kunnen spelen, ook uw supporters moeten ergens terechtkunnen om hun team aan te moedigen. Als u veel wint, wordt uw achterban groter en groter. Het is dus nodig uw stadion regelmatig uit te breiden. Hierbij is het belangrijk dat u rekening houdt met de verhoudingen tussen de plaatsen en de voorzieningen zoals kantines en wc’s. Deze verhoudingen liggen ongeveer rond deze getallen:

• Parking: ongeveer 33% van het aantal plaatsen.
• Wc’s: 1% van het aantal plaatsen
• Kantines: ongeveer 0,2% van het aantal plaatsen

Het veld is vooral belangrijk wat uw teamspirit en prestaties betreft. Bij een enorm slecht veld kan het immers zijn dat uw ploeg forfait moet geven, omdat er gewoonweg niet te spelen valt.
Wat de invloed van de lichten is, is niet meteen enorm duidelijk.
Een belangrijke bron van inkomsten in uw stadion is de reclame. Per reclamebord wordt er een aanbod gedaan van een aantal dagen voor een bepaalde prijs. Het aantal dagen en de prijs kan echter verschillen als u op een andere dag (na de simulatie van 4u) zou aanvaarden, behalve bij de borden van soccerproject.com. Daar verandert enkel het aantal dagen.
Onder de 10 000 plaatsen: voor elke 1000 plaatsen die uw stadion telt, krijgt u 1 reclamepaneel. De enige uitzondering hierop is de beginfase van uw stadion, waarbij u 5 panelen hebt voor slechts 4000 plaatsen. Vanaf 10 000 plaatsen: 1 paneel per 2000 plaatsen.


§ Individuele Orders

De individuele orders kan men vinden bij de tactiekinstellingen van uw team. Het is niet noodzakelijk om ze bij elke wedstrijd te gebruiken. Ze vormen enkel een aanvulling (flexibiliteit) in uw manier van spelen, waardoor het voor uw tegenstander veel moeilijker wordt om uw tactiek te voorspellen. Het is dus heel belangrijk om deze feature goed onder te knie te hebben.

Let ook op: een Individueel Order heeft alleen effect op een speler die ook echt op zijn positie speelt. Een CB die op de CM-positie speelt zal dus niet beter gaan presteren met een IO.

De regels definiëren het als volgt:
Individuele orders: Er zijn 2 types van individuele richtlijnen die u aan uw spelers kan geven, beiden worden hieronder besproken.

* Offensief/defensief

o Een speler zijn bijdrage aan het team wordt verschoven naar een andere linie. Een verdediger die bijvoorbeeld offensief wordt opgesteld zal dan een bijdrage leveren aan het middenveld maar minder bijdragen aan de verdedigende linie.

* Echte richtlijnen: Elke richtlijn werkt het best voor spelers met specifieke eigenschappen. Door een richtlijn worden sommige spelereigenschappen versterkt terwijl andere afgezwakt worden.

o Meespelen : Keeper
+ : meevoetballen, snelheid
- : Reflex, moed
o Spelopbouw : Alle verdedigers
+ : Passen
- : Tackelen
o Flankenspel : Linkse en rechtse verdediger, linkse en rechtse middenvelder
+ : Passen, snelheid
- : Kracht, koppen
o Passen : Alle middenvelders
+ : Passen, spelopbouw
- : Koppen, schieten
o Targetman : Centrale spits
+ : Kracht, koppen
- : Schieten, tackelen
o Vrije rol : Alle spitsen
+ : Spelinzicht
- : Tackelen
o Eigen kans : alle spitsen
+ : Schieten, tackelen
- : Koppen, passen


Zoals in de regels vermeld, bestaan er twee types van individuele orders:

* positie- of mentaliteitsbevelen
* skill-based bevelen

De positiebevelen

Dit is niet moeilijk om te begrijpen neem ik aan, want u hebt maar twee keuzes met elk twee invloeden:

* offensief => versterkt de volgende linie; verzwakt de huidige,
* defensief => versterkt vorige linie; verzwakt de huidige.

De belangrijkste opmerking hierbij is dat uw spelers hierdoor NIET beter zullen presteren.

Dan wordt het uiteraard wel duidelijk dat dit bij skill-based bevelen wel het geval is. Maar hoe zit het dan in elkaar hoor ik jullie vragen. Wel uw speler zal hierdoor bvb. niet sneller lopen maar MEER lopen. Dus kwantiteit ipv kwaliteit.

Wiskundig gezien betekent dit:

- Snelheid maal 1,5 ipv maal 1 en - kracht maal 0,5 ipv maal 1 (de gebruikte factoren 1,5 en 0,5 hebben niets met de echte waarden te maken).

Het komt er dus op neer dat de verhoudingen van de skill-invloeden op de globale klasse veranderd worden.

Neem nu deze centrale verdediger:
Image

Hier is het overduidelijk dat men voor deze speler het bevel "spelopbouw" dient te gebruiken. Want bij spelopbouw telt passen meer mee in de globale klasse van de speler en wordt de invloed van tackelen gereduceerd.

Experimenteren is de boodschap! Peja en OscarCookie hebben dit trouwens geïmplementeerd in SPMT. (Meer info: http://www.spmt.sohosted.com/ )


§ Promotie en degradatie

Aangezien het voor vele mensen niet echt simpel is om te weten naar welke divisie ze promoveren/degraderen, heb ik het in een simpel Excel-bestandje gestoken. U moet gewoon de uitleg volgen, en dan krijgt u meteen het getal van uw nieuwe divisie. Om te weten wie in uw divisie terecht komt als u niet promoveert of degradeert, zal u even wat moeten uitproberen, maar u kunt het er na wat zoeken ook mee vinden...

In deze topic vindt u trouwens het prijzengeld dat u ontvangt wanneer u in de top-5 van uw divisie eindigt.

Hier kan u het bestandje vinden:
http://users.pandora.be/Peja/Degradatie_promotie.xls

Wat betreft de gelijke stand in de competitie, wordt deze volgorde voor het rangschikken gehanteerd:

1. Punten
2. Gewonnen matchen
3. Doelsaldo
4. Gemaakte doelpunten

Over deze 4 punten bestaat zekerheid, een eventueel 5de en 6de punt is niet helemaal duidelijk.


§ Formaties & tactieken

Passen-spel : Het middenveld wordt versterkt ten nadele van de rest van de ploeg.
Kick and rush : De aanval wordt versterkt ten nadele van de rest van de ploeg.
Lange bal : Het middenveld wordt overgeslagen ten voordele van uw verdediging en aanval.
Verdedigende muur : De verdediging wordt versterkt ten nadele van de rest van de ploeg.
Zonder tactiek.


3-4-3: (GK - LB - CB - RB - LM - CM - CM - RM - LF - CF - RF)
- Sterke punten: Middenveld en Aanval
- Zwakke punten: Verdediging
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (++), Passing (+), Lange bal (+), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (-). Waarom Kick en Rush ++? wel omdat dit een aanvallende opstelling is dus zou u moeten kiezen voor de meest aanvallende tacktiek
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.

3-5-2: (GK - LB - CB - RB - LM - CM - CM - CM - RM - CF - CF)
- Sterke punten: Middenveld
- Zwakke punten: Verdediging
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (-), Passing (++), Lange bal (-), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (-). Waarom Passing ++? wel dit is een middenveld gebasseerde opstelling, dus gaan we het nog meer in de verf zetten. U zou wel kunnen zeggen ik ga men aanval en verdediging wat versterken met lange bal, kick en rush of verdedigend... maar waarom zou u dan met 5 middenvelders gaan spelen
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.

4-3-3: (GK - LB - CB - CB - RB - LM - CM - RM - LF - CF - RF)
- Sterke punten: Verdediging en Aanval
- Zwakke punten: Middenveld
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (+), Passing (-), Lange bal (++), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (+). Waarom Lange bal ++? wel omdat dit uw verdediging nog extra verscherpt.
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.

4-4-2: (GK - LB - CB - CB - RB - LM - CM - CM - RM - CF - CF)
- Sterke punten: Middenveld en Verdediging
- Zwakke punten: Aanval
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (-), Passing (+), Lange bal (=), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (+). Geen uitschieter omdat dit eigenlijk een vrij neutrale tactiek is
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.

4-5-1: (GK - LB - CB - CB - RB - LM - CM - CM - CM - RM - CF)
Sterke punten: Middenveld en Verdediging
- Zwakke punten: Aanval
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (--), Passing (++), Lange bal (-), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (+). Waarom Passing ++? wel kijk hiervoor bij de 3-5-2
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.

5-3-2: (GK - LB - CB - SW - CB - RB - LM - CM - RM - CF - CF)
- Sterke punten: Verdediging
- Zwakke punten: Aanval
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (-), Passing (-), Lange bal (+), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (++). Waarom Verdedigende muur ++? wel omdat dit een opstelling is puur voor te verdedigen, dus gaan we ons ook verdediging he... We gaan ons verdediging toch niet zwakker maken om onze 2 spitsen te verstevigen met een extra aanvalsoptie. Dan koos u beter voor 4-3-3
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.

5-4-1: (GK - LB - CB - SW - CB - RB - LM - CM - CM - RM - CF)
- Sterke punten: Verdediging en Middenveld
- Zwakke punten: Aanval
- Wanneer gebruiken: als je spelers bij deze formatie de hoogste totale prestatie halen.
- Geschikte tactiek: Kick and rush (--), Passing (+), Lange bal (-), Zonder tactiek (=), Verdedigende muur (++). Waarom Verdedigen ++? wel zie hiervoor naar 5-3-2
- Stijl: Dit hangt af van je tegenstander. Hoe lager je de stijl instelt, hoe hoger de kans op een gelijkspel. Dus als je denkt beter te zijn dan je tegenstander is het goed om met een hoge stijl (= aanvallend) te spelen. Indien je denkt zwakker te zijn dan je tegenstander, kun je de stijl wat lager (= defensief) zetten om nog een punt uit de brand te slepen.


§ Enkele tips

-Begin direct met een jeugdcentrum !

-Neem alle stafleden (trainer, assistent, scout, ...), en kijk in de ochtend, dan zit het vol met staf van 100%. Als ze niet 100% hebben stuurt u hen best op cursus tot ze 100% hebben. En pak niet te oude stafleden (vanaf 65 jaar zijn ze op pensioen!)

-Als uw stadion vol zit, ticketprijs langzaam naar omhoog, zodat u meer en meer winst maakt.

-Plaats geen nieuwe zitjes als uw stadion maar 1 keer heeft vol gezeten.

-Speel veel vriendschappelijke wedstrijden en doe mee aan verschillende cups om de moraal van ALLE spelers hoog te houden.

-Bekijk de spelers die u hebt op elke positie en maak aan de hand daarvan een A en een B-ploeg. Eventueel een C.

-Al uw spelers direct beginnen trainen op hun hoofdskills (Tip daarna op conditie. Zo kunnen ze meer wedstrijden spelen).

-Niet TE veel geld uitgeven aan transfers, en zorg dat u op elke plaats minstens 2 à 3 spelers hebt (de eerste week kan u alleen maar gratis spelers aantrekken!).

-Schaf reclameborden aan (met het MINSTE aantal dagen en meeste geld) soms moet u een dagje wachten en staan er veel interessantere aanbiedingen... (de meeste managers nemen niets aan boven de 10 dagen)

-Jonge spelers houden en de oudere (mits het kan) verkopen.
Zodat u weer wat geld hebt om weer iets betere spelers te kopen.

-Ga niet direct een lening indien niet nodig.

-Ga niet direct voor de promotie als u voelt dat uw ploeg er niet klaar voor is. Een seizoen langer in divisie G kan soms wonderen doen. Bv: een grotere stijging van de achterban doordat u meer wedstrijden wint. Hierdoor zullen er ook meer mensen komen kijken, wat betekent dat u meer winst zal maken.

Wij wensen u veel geluk!


§ Logo weergeven

1.Uw logo uploaden via http://www.imageshack.us .Daar klikt u op bladeren en zoekt u uw logo.U klikt op uploaden.

2.U kopiëert de allerlaatste link

Image

de link naast "Direct link to image".

3.Ga naar http://www.soccerproject.com en logt u in.

4.Wanneer u ingelogd bent klikt u op Manager ---> Profiel ----> Gegevens ---> U zet de link bij klein -en groot logo.


§ Bans

Hier volgt een lijst van specifieke zaken waarvoor u een ban kan krijgen op Soccerproject:
  • Met twee teams op 1 IP-adres spelen, en dan met die twee teams in een beker inschrijven waarbij veel geld mee gemoeid is.
    => Doe als twee teams op hetzelfde IP gewoon niet mee aan dezelfde beker, er is keuze genoeg.
  • Een speler kopen/verkopen aan een onrealistische prijs. Hiervoor zijn er drie Sheriffs aangesteld op SoccerProject (Jimman23, Bats1903 en Krcgenk) die deze zaken bediscussiëren en in de gaten houden.
    => Als verkoper zorgt u voor een deftige vraagprijs, als koper let u erop dat u geen tikfouten maakt tijdens het bod invullen. Zo kan u geen schuld treffen.
  • Overdadig friendlys spelen tegen eenzelfde team en constant winnen. Dit wordt gezien als het uitmelken van de tegenstander en profiteren van de financiële en tactische voordelen die het constant winnen met zich meebrengt.
    => Zorg simpelweg voor een verscheidenheid aan tegenstanders per dag/per week. Winnen nemen we natuurlijk niemand kwalijk, doe het alleen niet te vaak bij dezelfde persoon.


_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________


Deel 2: De FAQ


Tip: Om snel te weten of een vraag van u hiertussen staat gebruikt u CTRL + F, dan kan u zoeken op kernwoorden! :wink:


Spelers & Jeugspelers

Ik heb een topspeler die echt niet wil presteren. Hoe kan dit?
Controleer volgende zaken:
- Indien het een veldspeler is, is zijn leeftijd tussen de 20 en 30? Jonger dan 20 of ouder dan 30 zal resulteren in een lagere prestatie. Voor keepers geldt hetzelfde, maar dan alles 3 jaar later. (23 - 33)
- Is zijn fitheid wel in orde? Een speler met een lage fitheid zal lager presteren en heeft een groter risico op blessures.
- Laat u hem op de juiste positie spelen? Hoe verder een speler speelt van zijn favoriete positie speelt, hoe sterker zijn prestatie daalt. Een SW op een CB-plaats laten spelen zal resulteren in een lichte daling van de prestatie.
- Is zijn moraal goed? Spelers met een lage moraal presteren slechter dan spelers met hoge moraal.

Wat zijn alle afkortingen?
GK = keeper, LB = linkerverdediger, CB = centrale verdediger, SW = sweeper (zie Forum FAQ), RB = rechterverdediger, LM = linkermiddenvelder, CM = centrale middenvelder, RM = rechtermiddenvelder, LF = linkeraanvaller, CF = centrale aanvaller en RF = rechteraanvaller.

Wat is nu eigenlijk belangrijker, moraal of fitheid?
Wel, u kan bijvoorbeeld met een dilemma zitten. Stel nu dat u twee spelers op dezelfde positie hebt met exact dezelfde BP (= beste prestatie).
Speler A heeft 85% moraal en 100% fitheid. Speler B heeft 100% moraal en 85% fitheid.
Laat ik eerst vermelden dat moraal een grotere invloed heeft, moraal heeft namelijk dubbele invloed op de prestatie van een speler. Eerst en vooral heeft moraal een invloed op de Globale Klasse van een speler. Uiteraard is de globale klasse een sterk bepalende factor voor de prestatie van een speler. Daarnaast heeft de moraal ook nog een rechtstreekse invloed op de prestatie van een speler. Stel nu dat een speler met 0% moraal als Globale Klasse 74% heeft. Dan zal die véél minder presteren dan een speler die met 100% moraal 74% globale klasse heeft!
=> Als u de hoogst mogelijke prestatie van een speler wil krijgen kiest u speler B; met de hoogste moraal dus.
De rechtstreekse invloed van fitheid en moraal op de prestatie van een speler is gelijk, maar fitheid heeft geen invloed op de globale klasse van een speler. Let wel op! Een speler zoals Speler B met een lage fitheid zal makkelijke geblesseerd raken. Ondanks de hogere prestatie kan u dus toch nog slecht belanden doordat halverwege de wedstrijd uw speler uitvalt vanwege een blessure. Wees een goede manager en maak dus u keuze. :wink:

Wat is een verborgen skill en hoe zie ik die?
De verborgen skill is een skill die u niet meteen kan zien maar die een even grote invloed heeft als hoofdskills (-zie verder). De verborgen skill maakt elke speler net ietsje beter of slechter. Deze skill varieert van 70% tot 100% en kan gezien worden via SPMT.

Wat is een hoofdskill?

Een hoofdskill, waarvan elke speler er twee heeft, zijn de belangrijkste skills die een speler heeft. Spelers met hoge hoofdskills hebben een grotere kans om uitstekende spelers te worden.

Wat zijn die 5 getalletjes in mijn spelersoverzicht die naast elkaar staan? Wat is prestatie?
Prestatie is hoe goed een speler het doet in een wedstrijd. De 5 getallen in het spelersoverzicht zijn zijn 5 laatste prestaties in de 5 laatste wedstrijden waarin hij meespeelde. Hoe hoger de prestaties van uw spelers, hoe beter uw team het zal doen in een wedstrijd.

Wat betekent een schoentje bij een speler zijn overzicht?
Dit betekent dat een speler al eens topschutter in een vroegere divisie is geweest. Hier valt géén geld mee te verdienen! Dit is puur prestige, en eventueel een extraatje die de speler krijgt voor als hij te koop staat.

Blijven gele/rode kaarten als er een nieuw seizoen is?
Voor de beker blijven alle kaarten staan, schorsingen enz worden dus meegenomen.
In de competitie vallen alle kaarten echter weg.

Hoe kan ik de ervaring van mijn speler doen stijgen?
Per vr stijgt de ervaring met 0,10%.
Per vrb stijgt de ervaring met 0,10%.
Per ligawedstrijd stijgt de ervaring met 0,30%.
Per bekerwedstrijd stijgt de ervaring met 0,50%.
=> Per 15% ervaring stijgt de globale klasse van je speler met 1%.

Waarvan is de globale klasse van mijn speler afhankelijk?
De gewone skills hebben elk een kleine invloed op de Globale Klasse van uw speler. Deze skills zijn Moraal, ervaring en de 7 bijskills. Deze skills hebben elk de invloed van 15% tegenover 1% globale klasse. Per 15% dat één van deze skills stijgt, zal de globale klasse dus 1% stijgen.
De 2 hoofdskills (onderaan en vetgedrukt) hebben het dubbele van de normale invloed. Zij hebben de verhouding 7,5% tegenover 1% globale klasse. Per 7,5% dat één van deze twee skills groeit zal de globale klasse met 1 toenemen. Hou er rekening mee dat de 7 bijskills maxed kunnen worden en dus niet allemaal 100% worden. Dit geldt niet voor moraal en ervaring.
Skills die GEEN invloed hebben op de Globale Klasse:
- Fitheid
- Agressie

Wat is nu zo speciaal aan jeugdspelers uit een jeugdcentrum?
Wel, jeugdspelers uit een jeugdcentrum met een jeugdcoördinator van 100% hebben een grotere kans om zeer goede spelers te worden. Uiteraard is dit geen zekerheid, maar men zegt wel eens dat elke jeugdspeler minstens 70-75% wordt. In theorie kan een speler op z'n slechtst 62% worden.

Wat is GK, BP, VS en HS?
GK = globale klasse
BP = beste prestatie
VS = verborgen skill
HS = hoofdskill

Agressie, is het beter als dat goed of laag is? Heeft die een invloed op de prestatie van een speler?
Agressie heeft geen invloed op de prestatie van een speler, alleen op het aantal kaarten die hij vangt. Uiteraard kan u een hoog agressieve speler toch beperken qua kaarten door als team niet agressief te spelen. Hou ook rekening met de strengheid van een scheidsrechter! Het beste hebt u dus spelers die een lage agressie hebben.

Stadion

Welke reclamepanelen zet ik best?

Iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over, maar het is al redelijk winstgevend als u alleen panelen aanvaardt die minder dan 10 dagen duren. Op die manier hoeft u niet lang te wachten om opnieuw een paneel te zetten. Reclamepanelen veranderen elke dag van waarde en duur. De duur die er bij staat is trouwens in real-time, 5 dagen zijn dus wel degelijk 5 echte dagen. :wink:

Welke ticketprijs neem ik best?
Dat hangt allemaal af van uw aantal zitplaatsen. Het beste begint u met een waarde rond de 10-12 en dan kijkt u zelf wanneer u er meest geld aan verdient door te kijken bij club->economie->boekhouding.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meerdere reclamepanelen tegelijk kan zetten?

Door uw aantal zitplaatsen uit te breiden. Totdat uw aantal zitplaatsen 10.000 is zal u bij elke uitbreiding van 1000 plaatsen een reclamepaneel extra kunnen zetten. Vanaf 10.000 zitplaatsen zal u slechts per uitbreiding van 2000 zitplaatsen één reclamepaneel extra kunnen zetten.

Wedstrijden

Kan ik forfait geven?
Nee, dit kan u niet expres. U zal forfait geven als u niet genoeg spelers voor handen hebt (teveel blessures of schorsingen) of als uw pleinstatus te laag is. Men schat dit vanaf 20% of lager. Expres forfait geven kan u dus niet.

Welke formatie neem ik best?
Dit hangt af van de spelers die u hebt. Hebt u twee uitstekende CM's en een goeie backup voor die spelers, dan neemt u best een formatie met 4 middenvelders. U kan altijd een mentor aanvragen die u met dit soort persoonlijke zaken helpt in de mentor-topic.

Ik vang altijd veel kaarten in mijn wedstrijden, hoe komt dit?
Meestal ligt de oorzaak voor de hand. Kijk bij elke wedstrijd naar de strengheid van de scheidsrechter. Tel uw teamagressie en de strengheid van de scheidsrechter eens op. Als u hoger dan 100% uitkomt is het hoogstwaarschijnlijk dat u wel kaarten zal vangen. Als dat niet de reden is, dan moet u kijken naar de spelers in kwestie. De kansen zijn hoog dat die dan een hoge persoonlijke agressie zullen hebben. De oplossing: minder agressief spelen als team.

Hoe krijg ik mijn teamspirit omhoog?
U kan uw teamspirit opkrikken door transfers te vermijden en veel wedstrijden te spelen. Voor exacte waarden en invloed kan u een kijkje nemen in de FORUM FAQ.


Vriendschappelijke bekers en wedstrijden

Goed, mijn cup is opgestart en de leden zijn uitgenodigd. Wat doe ik nu?

Niets! SoccerProject zal, als er genoeg uitgenodigden de uitnodiging aanvaarden, zelf het schema opstellen, de groepen verdelen en de wedstrijden plannen. U hoeft dus niets meer zelf te doen.

Competitie

Naar welke divisie degradeer/promoveer ik?
Er zijn twee manieren. Als u Excel hebt, kan u dit bestandje downloaden en gebruiken: http://users.pandora.be/Peja/Degradatie_promotie.xls
Alles wijst zichzelf uit.
U kan het ook manueel uitrekenen:

n° 13 en 14 naar divisie x3 - 2 , Bv: C.3 -> D.7
n° 12 en 15 naar divise x3 - 1 ,Bv: C.3 -> D.8
n° 11 en 16 naar divisie x3, Bv. C.3 -> D.9

Promotie:
n° 1 en 2 naar divisie /3 en afronden naar boven.
Bv: C.3 -> B.1
Als het divisiegetal niet natuurlijk deelbaar is door 3, rondt u altijd af naar boven!
Bv: C.4 -> B.2


Waarom is het klassement rechts in drie kleurtjes?

De twee bovenste, de groene, zijn de promoverende clubs. Zij die op het einde van het seizoen op deze plaatsen staan gaan een lettertje omhoog (bv van D naar C). Voor het exacte divisienummer kan u het promotie-degradatiebestandje van Peja downloaden. Dit vindt u ook in de topic van de FORUM FAQ. De 8 ploegen die daarna in het wit staan zijn de ploegen die in dezelfde divisie blijven op het eind van het seizoen. De 6 ploegen in het rood zijn de degradeurs. Zij vertrekken naar een divisie met een lager nummer (bijvoorbeeld van C naar D). Voor de exacte divisienummers moet u weeral bij reeds vermeld bestandje zijn.

SP-Beker

De wedstrijden voor de SP-Beker worden 's-woensdags om 4:00 uur gespeeld, soms ook op zaterdag.
Het programma is volledig random en zo kan een H-club een club uit de A treffen, ook welke ploeg thuisspeelt is random.
De SP-Beker wedstrijden worden volgens het "knock-out systeem" gespeeld.
Bij een gelijke stand zullen penalty's worden genomen tot dat er een winnaar is.
De laatste week van het seizoen, als de competitie is afgelopen, worden de laatste SP-beker ronden gespeeld.

Indien er bij aanvang van het seizoen 16384 of meer managers zijn worden er 15 ronden gespeeld is het prijzengeld (enkel indien je de volgende ronde haalt) volgens onderstaand schema:
1e ronde: 10k
2e ronde: 20k
3e ronde: 30k
4e ronde: 40k
5e ronde: 50k
6e ronde: 60k
7e ronde: 70k
8e ronde: 80k
9e ronde: 90k
10e ronde: 100k
11e ronde: 200k
12e ronde: 400k
13e ronde: 800k
14e ronde: 1,6m
15e ronde: 3,2m

Indien er minder dan 16384 manager zijn bij aanvang van het seizoen worden er 14 ronden gespeeld volgens onderstaand schema:

1e ronde: 10k
2e ronde: 20k
3e ronde: 30k
4e ronde: 40k
5e ronde: 50k
6e ronde: 60k
7e ronde: 70k
8e ronde: 80k
9e ronde: 90k
10e ronde: 180k
11e ronde: 360k
12e ronde: 720k
13e ronde: 1,44m
14e ronde: 2,88m

Training
De skills van mijn spelers zakken soms wat terug, is dat normaal?
Ja dat is normaal. Dan traint u die skills gewoon opnieuw naar hun maximum. Dit is zo opdat actieve managers sterkere spelers zouden hebben.

Bij de spelersrating pagina (met al die getalletjes en kleurtjes), wat is de legende?

Wit = deze skill niet aan het trainen.
Groen = deze skill aan het trainen en niet maxed.
Rood = deze skill is maxed.

Financieel (alles in verband met geld)

Ik zie vaak "k" en "M", waarvoor staat dat?
"k" staat voor "1000€". Zo is 100k 100.000€ op SP.
"M" staat voor miljoen.


Hoeveel mag ik in de schulden staan? Wat gebeurt er dan?

U mag 2 miljoen onder nul gaan. Als u een week lang 2 miljoen of meer in de schulden staat word uw team verwijderd. Zorg dus dat dit niet gebeurt!!

Hoe kan ik meer geld verdienen?
Kijk dagelijks of er geen voordelige reclamepanelen zijn. Zorg ook dat u uw stadion uitbreidt met genoeg zitplaatsen. Als u veel meer achterban dan zitplaatsen hebt kan het voordelig zijn om er wat extra bij te bouwen. U kan ook geld verdienen door een ruilhandeltje in transfers te doen. Als u bekommerd ben om uw wedstrijdresultaten doet u dit echter best niet op korte termijn, want met een lage teamspirit wint niemand wedstrijden.
Promoveren naar een hogere divisie zal resulteren in duurdere reclamepanelen, meer TV-opbrengsten, etc. Promoveren is dus op lange termijn een uitstekende manier om meer geld in het laadje te brengen!

Is lenen voordelig?

Let op met lenen. Het kan een goede extra zijn als u een speler echt wil, maar hou er dan rekening mee dat u gedurende een gekozen periode steeds een procent van uw budget moet afstaan. Als u dus niet makkelijk geld kan binnenhalen leent u beter niet en kiest u voor goedkopere opties.

Transfers en transfermarkt

Ik heb mijn vraagprijs verkeerd ingetikt, en er is reeds een bod, wat doe ik nu?!
Niets. U kan alleen maar hopen dat u nog een redelijke prijs krijgt voor uw speler. De volgende keer let u beter op uw tellen en telt u de nulletjes opnieuw vooraleer u op OK drukt. :wink:

Extra

Wat is SPFA en SPMT?

SPFA = SoccerProject Football Association
Managers die SoccerProject financieel steunen, worden gedurende een periode (virtueel) lid van de SoccerProject Football Association(SPFA), en ku$nnen hierdoor enkele extra features gebruiken. Door SoccerProject financieel te steunen, zal een ploeg NIET beter spelen, managers die niet steunen worden dus NIET benadeeld. We sommen hier een aantal van de extra features voor SPFA-leden op

1. Banners
2. Statistieken
3. Organisatie vriendschappelijke bekers
4. Nicknames
5. Stamnummer en trofeeënkast
6. Vakanties
7. E-Matchverslag
8. Favorieten
9. Deelname vriendschappelijke bekers
10. Default opstellingen
11. Rugnummers
12. Persaankondigingen
13. Gastenboek

SPMT = SoccerProject Management Tool
Het opzet van deze tool is jullie werk als SoccerProject manager wat te verlichten.
Deze tool zal elke keer u inlogt de gegevens van uw team bewaren, zodat u na een tijd een overzicht hebt over de evolutie van uw spelers, u kan het ideale contract berekenen, u stadioncapaciteit evalueren en de evolutie van onder andere teamspirit, achterban, budget,... op de voet volgen. Hier kan u het downloaden:
http://www.spmt.sohosted.com/index.php

Installatie SPMT met Windows 7?
Je klikt met je rechter muisknop op het .exe bestand, klikt op PROPERTIES COMPABILITY en vervolgens klik je voor RUN THIS PROGRAM IN COMPABILITY MODE. Als laatste kies je voor WINDOWS XP SERVICE PACK 3 en dan kan je ten volle gebruik maken van SPMT! Lukt het dan nog niet, selecteer dan ook uitvoeren als administrator. In sommige gevallen moet je ook je virusscanner (tijdelijk) uitschakelen.

Wat doe ik als ik geband ban? Hoe kan ik er tegenin gaan als ik vind dat het onterecht is? Kan ik toch nog mijn team terugkrijgen?
Als u geband bent kan u het beste replyen op het mailtje dat u van ons hebt gehad. Indien u geen mailtje ontvangen hebt kan u een mailtje sturen naar sheriffs@soccerproject.com, die zullen dan u mail zo snel mogelijk behandelen Let ook op: de kans bestaat dat iemand anders uw account heeft proberen te hacken. Als u meerdere malen het verkeerde wachtwoord invult wordt dat account tijdelijk geblokkeerd. Vooraleer u dus een mail zendt kijkt u best nog eens of het na 5-10 minuten nog steeds niet lukt. :wink:

Kan ik ergens zien waar het weer voorspeld staat?
Nee er bestaat geen staflid die hiervoor zorgt. SoccerProject bevat dus nog geen "weerbericht".

Wat als de site onbereikbaar is? 'unable to connect database'-melding.
Het kan zijn dat de server problemen heeft en daarom tijdelijk onbereikbaar is. Je kan vooreerst één van deze links proberen:
http://snowmane.soccerproject.com/spnewl_index.php
http://193.16.154.206/spnewl_index.php
http://strider.soccerproject.com/spnewl_index.php

Lukt het dan nog niet om online te komen? Dan kan je best kijken of er al een topic over het probleem bestaat. Is er nog geen topic aangemaakt om het probleem te melden? Start gerust een topic op met de melding dat de site tijdelijk onbereikbaar is.
Geduldig afwachten is hierbij dan ook de enige boodschap die we kunnen geven tot wanneer de makers het probleem opgelost hebben.

SPInfo

Links:
http://spinfo-tool.com/

Via deze site kun je allerlei interessante berkeningen uitvoeren zoals het berekenen van BP, globale klasse, verborgen skill, individuele order en andere belangrijke kenmerken van spelers. Je kan er eveneens achterhalen wat de optimale prestatie van je team is en nog andere interessante info.
________________________________________________________________________

Thx to Bull (Individuele Orders) & Snoop (TS), Peja, krcgenk en akki (updates), silverblast (Updates & Deel 2: De FAQ)), Anthony1989, Mysticalguard (Formaties),Gadlfly Fc en lolo13 (tips voor beginners)
Ook een bedankje naar alle members die een foute inhoud hebben gemeld aan één van de moderators. Ook zij helpen mee aan de goede uitbouw van deze topic, die de sterkste bron van informatie is op dit forum.

Voor aanvullingen of opmerkingen: stuur gerust een privé-bericht naar 1 van de moderators.
Zij zullen je zo snel mogelijk beantwoorden.


(Uitbreidende) Vragen hierover stelt u in de vraagjestopic(KLIK)!!
Last edited by silverblast on Sun Jun 10, 2007 12:25 pm, edited 1 time in total.
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.

User avatar
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Post by silverblast » Sun May 20, 2007 10:54 pm

[OPROEP]

Graag had ik een engelse vertaling gehad van onze Nederlandse FAQ. Dankzij vele managers is deze FAQ nu echt een sterk uitgebreide database van SoccerProject feiten of veronderstellingen.
Veel managers die niet specifiek uit Engelstalige landen komen spreken vaak ook een stukje Engels en kunnen zich altijd beroepen op deze FAQ als het forumdeel van hun land tekort schiet.

Daarom had ik graag gehad dat een vrij goede vertaler even de Engelse versie wou neerpennen van bijvoorbeeld "Deel 2: de FAQ"

Ik weet dat ik het op een slecht moment vraag met de aankomende examens, maar niet iedereen heeft hier last van en alle beetjes helpen. :wink:

Alvast bedankt! Wie wil helpen kan dit altijd melden via PM; maar je kan ook gewoon een vertaald deeltje pm'en.
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.

Locked

Return to “Alles over SP / Vragen”