Tips og triks.

Moderators: Moderator, Scandinavian Moderators

Post Reply
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Tips og triks.

Post by Kronkattan »

Jeg har tatt meg frihet til å sette opp en egen tråd for tips som du gjerne må dele med oss andre managere! Jeg setter opp en liten quote fra kjekspakke, som i en tidligere tråd nevnte mange tips. Dere er velkomne til å gi innspill!
kjekspakke wrote:* sats på juniorer, prøv å få hyper modern youth centre så fort som mulig

*maks ut alle spillere før du selger dem, du vet aldri hvilken gullgruve en sitter på.

*last ned SPMT-tool og bruk det flittig

*maks ut coachene

*ikke ta opp lån

*det er lett å få tak i penger, men vanskeligere å tak i gode spillere

*det er ikke nøvendig med større stadium-kapasitet før man når en bilettpris over 30, men hvis du trenger mer board plass er det greit.

*ikke fyll ut board-plassene med kontraketr som løper over 10 dager. ikke se på pengemengden, men hvor kort kontrakta er.

*gi spillerne dine så lange kontrakter som mulig

*er du ny, gi alle spillerne dine nye kontrakter. dårlige spillere krever ikke så mye, men hvis de vokser og blir gode vil de kreve en god del. det samme gjelder youths, gi de ny kontrakt med en gang du får dem. gi de gjerne 250 istedet for 300 ( de pleier å akseptere det!)

*det er som regel 3-4-3 eller 4-3-3 , passing eller kick and rush som blir brukt mest innen taktikk.

*sett en lav-aggresjon hvis du har å gode spillere.. Sp- motoren fungerer på den måten at den gir fort røde\gule kort.. ganske dumt og ødleggende for spillet men sant, agresjonen ligger på ca 40% og nedover. :(

jaja de var noen hint, de meste kan vel dere fra før? det kan også godt hende at alt ikke stemmer 100% soo correct me if im wrong! :wink:
Her har dere også et viktig tips (også fra kjekspakke)
kjekspakke wrote:Til alle norske managere:

Hei nå har det kommet et nytt system slik at alle youth-players får samme nasjonalitet som treneren sin. Derfor oppfordrer jeg alle norske managere til å bytte til en norsk youth-coach! Slik kan vi allfall få noen gode norske spillere inn i spillet og ikke bare belgiske som er der fra før! det er bedre å få norske spillere som det er få av enn belgiske som det er en hel del av! :wink:

Til alle skandinaviere:
Bytt treneren deres til deres egen nasjonalitet! Danske managere leier inn danske trenere og svenske managere ansetter svenske trenere osv! :wink:

(Unødvendige innlegg blir fjernet)
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Post by Kronkattan »

Tar meg den frihet til å quote litt til. Finner mange hints her på forumet, og jeg har lett og prøver å samle dem i denne tråden.
kjekspakke wrote: Det er viktig at spillerne først trener hovedskillsene (de som er uthevet) på spillerne. 100% coacher trener spillerene bedre og legger bedre treningskjema som innbærer dette. Derfor er det viktig å få coachen på 100% så fort som mulig. :wink:
Ibanezamer wrote:Lägger in ett tips från mig också som funkar alldeles utmärkt för mina spelare i alla fall..

Jag byter träningsschema varje dag för att få maximal spridning på spelarnas värden. Och jag låter min tränare som är "100% utbildad" sköta träningsschemat. :wink:
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
kjekspakke
Team President
Posts: 543
Joined: Fri Nov 18, 2005 9:06 pm
Location: C:\World \Europe \Norway \Østfold \Fredrikstad \Rolvsøy
Contact:

Post by kjekspakke »

FAQ
AFF FC wrote:
AFF FC wrote:
hvordan finner jeg verdien på en spille? er det lurt å bygge på stadioen når man kunn starter med 1,9mill.Har rett og slett ikke peiling på hva jeg bør sette som vedi på spillerne mine! hva er bra rating i 6div?kan du gi noen tips , råd til hvordan mann spiller spillet?
Bøgeleif Hansen wrote: Det er ingen verdi på spilleren bortsett fra markedsverdien, altså den du og andre managere setter selv. Det er fordi verdien ofte kan være misledende for nybegynnere. Det er et litt annet system i SP, siden spillerne trenes ekstremt kjapt. De som er ræva nå, kan godt være superstjerner om et par år om man trener de riktig.

Tror ikke du bør utivde stadion allrede. Det er faktisk ikke å mye man tjener på det. Øk heller bilettprisen når stadion er full. Når bilettprisen overstiger rundt 30 euro, kan du begynne å tenke på en utvidelse.

60%-70% i rating holder vel egentlig i den laveste ligaen, men du bør satse på 80%+ allrede nå . Tipper spillerne dine ligger på rundt 20%-30%? Ikke bekymre deg , som sagt trenes de ganske kjapt opp på 60%+

Jeg råder deg til å verken kjøpe eller selge spillere. Så tidlig i spillet, med så lite penger vil man som regel kjøpe dritt for hele budsjettet, og det er bare dumt. De gode spillerne koster flesk og du vil nok mikke ha råd til de i starten- Samtidtig vet du jo ikke hvilken gullgruve du selv sitter på.

Image
Image
Ealdorman
Assistant Coach
Posts: 19
Joined: Sat Jun 16, 2007 2:22 pm

Advertising boards

Post by Ealdorman »

Glöm inte att fylla upp dina annonsplatser, gärna med annonser som är på så kort tid som möjligt och på så hög summa som möjligt, så du ofta kan byta ut dom och få in lite mer pengar.
Post Reply

Return to “General (sc)”