Ny i dette spillet. Lurte på en del ting.

Moderators: Moderator, Scandinavian Moderators

_spiff_
Fan
Posts: 4
Joined: Mon Jan 01, 2007 12:27 pm

Ny i dette spillet. Lurte på en del ting.

Post by _spiff_ »

Hei.
Er helt ny her. Og bare så vidt kommet i gang. Men det er mye jeg lurer på her. For man har jo så mange valg muligheter i forhold til de forskjellige tingene. Har lest litt på forumet her. Funnet svar på noe. Så om jeg spør om ting jeg kunne søkt bedre etter så beklager jeg. :)

Har ansatt "staff" Og sendt alle på kurs. Er dette bra, og skal jeg gjøre det til de er 100%? Er slik jeg har forstått det.

Når jeg setter opp laget, så har spillerne posisjoner innenfor feks midbane. Har det mye å si om jeg bruker en venstre ving sentralt? Man ser jo på hvor god de er på de skillsa som er uthevet, eller?

Og man kan sette hver spiller til å spille individuelt. Er det vitsen? Eller er det bare kjøre alle normalt?

Når får man beskjed om hvordan treningen har gått? Får man det? Og hvor ofte trener dem? Og skal jeg trene en av de tingene som er uthevet?

Hvordan trekker jeg opp ungdomsspillere? Og hvor ofte kan jeg gjøre det?

Hva bør bilettprisen være på de forskjellige kampene?

Er noob på dette så håper dere kan komme med noen fornuftige svar. PÅ forhånd takk. :)
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Post by Kronkattan »

Jeg er veldig nybegynner i dette spiller selv, men jeg kan svare på noe.

Det å sende staff på kurs er veldig lurt, men når de har nådd topp, altså 100 %, så trenger du ikke å sende de på kurs mer.

Du kan sette spillere akkurat hvor du vil på banen. Jeg sliter med en del skader, og kjører en 4-3-3 taktikk, så jeg har en midtbane på spissplass atm.

For å få opp ungdomspillere, må du gå på Lag > Stadion > Ungdomssenter. Dette er da på menyen din. Du må oppgradere det for så å få unge spillere opp på laget ditt. Spør kjekspakke om denslags, han har en talentfabrikk.

Billett prisene kan du ordne å rutte med, personelig så har jeg ikke så høy.

Jeg kan ikke svare deg på så mye mer, pga jeg ikke er like god som de andre her, men det kommer nok flere svar :)

Lykke til videre! Kos deg her på SoccerProject!
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
Guest

Post by Guest »

Takker for hjelpen så langt. :) Blir nok klokere etter hvert. Men er det lurt å stille et lag på treningskampene og et på liga kampene?

Eventuelt ser jeg det er et program som kan lastes ned og brukes. Er det bra?
janove
Assistant Manager
Posts: 50
Joined: Sun Dec 17, 2006 10:57 am

Post by janove »

Hvis du stiller f.eks en lm i cm posisjon oppnår han ikke optimal score.
Billetprisen bør ligge på ca 15 i begynnelsen. Du kan gå inn på andre lag å sjekke hva de har. Jeg kjører på 19

jeg personlig kjører alle spillere på "normalt" Du kan sjekke spillerene sterke sider og sette de opp induvidiellt etter det. Har han f.eks god rating på pasninger så setter du han opp som pasningspiller.

Treningene skjer 5 ganger om dagen. Gå inn og forandre spillerene sin trening ofte. De uthevede er de viktigste for spillerens posisjon.

Du trekker ikke ungdomsspillere, de kommer automatisk. Jeg har hypermoderne ungdomssenter og får derfor en ny ungdomsspiller ca. hver 4 uke. Bygg ut ungdomssenteret ditt!!!!!
Størsteparten av stallen min består av egne ungdomsspillere.

bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

Ha det gøy med SP!
janove
Manager for Kanonball Allstars
kjekspakke
Team President
Posts: 543
Joined: Fri Nov 18, 2005 9:06 pm
Location: C:\World \Europe \Norway \Østfold \Fredrikstad \Rolvsøy
Contact:

Post by kjekspakke »

Hei og velkommen!

Når du setter en spiller på en annen posisjon enn det han har som sin posisjonvil han yte litt dårligere enn maksimalt. Allikevel så er det viktig å plassere en spiller som ikke spiller så langt unna den posisjonen du mangler spillere på. Hvor nærmere posisjon hans egen er til der du plasserer han desto mer vil han yte. Fks en forvarer spiller bedre som keeper enn det en spiss ville ha gjort (så lenge de er like gode da)

Vitsen med å spille inviduelt er at noen spillere får en slags "boost", men ikke alle gjør det, noen blir dårligere også.

Man får ikke se hvordan treningen har gått, det ville fort ha blitt mange meldinger. Men man kan sjekke det selv. Husk å bytte trening ofte, eller bruk automat knappen for å få assistenten til å gjøre det for deg.

Man kan ikke trekke opp spillere selv, men man får de derimot automatisk. Hvor ofte man får de avhenger av hvor bra ungdomsakademiet ditt er:

Basic: 60 dager
Middels: 30 dager
Bra: 20 Dager

Som du kanskje ser så er det stor forskjell på bra og dårlig akademi, det tar også ofte langt tid å få bygget ut. Derfor bør du begynne så fort som mulig.

Billettprisen må du prøve deg frem på. Når stadion begynner å bli full øker du prisen og vice versa. Både liga og cupkamp prisene kan variere ofte siden det er fler faktoer som spiller inn, bla været. i Vennskapscuper og vennskapskamper derimot er det alltid mest lønnsomt og ha en bilettpris på 13.

Jeg anbefaler deg å laste ned SPMT-tool. Det er et verktøy som er svært hjelpsomt. Den viser deg hvilken inviduell taktikk som passer for hver enkelt spiller og hvilken bilettpris man bør ha. Link--> http://spmt.sohosted.com

Håper det var til hjelp :wink:
Image
Image
Guest

Post by Guest »

Har lastet ned SPMT verktøyet. Og det funker jo veldig fint. :) De spillerne som skal ha trening, må de ha spilt? Eventuelt, hvordan roterer dere på laget? Ser at formen på spillerne detter etter hvert. Hva gjør jeg for å få den opp?
kjekspakke
Team President
Posts: 543
Joined: Fri Nov 18, 2005 9:06 pm
Location: C:\World \Europe \Norway \Østfold \Fredrikstad \Rolvsøy
Contact:

Post by kjekspakke »

hvis forumen detter ned, er det mest sannsynlig fordi de har gått ned i fitness eller moral :wink: første laget ditt bør ha så høy moral og fitness som mulig når de spiller viktige kamper. En spiller får moral når han spiller kamper, og gjør det motsatte når han ikke får spille.

BTW: slutt å være guest og logg på med den accounten du har. Sett heller på auto-login hvis du synes det er slit å logge in :wink:
Image
Image
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Post by Kronkattan »

Hehe, du liker ikke de gjestene du kjeksen:)

Men som sagt, du bør prøve å få førstelaget ditt til å spille treningskamper ofte, samt vennskapscup. Det hjelper veldig i ligaen osv.
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
_spiff_
Fan
Posts: 4
Joined: Mon Jan 01, 2007 12:27 pm

Post by _spiff_ »

He he... Glemte å logge inn ja. Men trodde ikke jeg kunne svare som "gjest". :)

Kan jeg trene fitness så formen blir bra da? Med andre ord?
robert
Team Board Member
Posts: 336
Joined: Fri Oct 14, 2005 11:48 am

Post by robert »

Hei!
Det blir det motsatte :D altsa ikke tren spillere eller kamper...vis din spiller har under 70% fitness ikke tren ham eller spill kamper,da kommer fitness opp igjen.
Jeg trener heller ikke spillere som er under 80% i fitness og under 70% setter jeg dem heller ikke i kamper.
kjekspakke
Team President
Posts: 543
Joined: Fri Nov 18, 2005 9:06 pm
Location: C:\World \Europe \Norway \Østfold \Fredrikstad \Rolvsøy
Contact:

Post by kjekspakke »

ojda.. la merke til at:

Form--> formkurve (på norsk)

Fitness--> Form (på norsk)

er vel ikke kommet helt inn i den norske SP-versjonen enda.. :|
Image
Image
Guest

Post by Guest »

Er newbie selv og lærer veldig mye av det dere skriver her! Takk :)
Men lurer bare på hvordan man endrer passord? :oops:
Guest

Post by Guest »

???????????
robert
Team Board Member
Posts: 336
Joined: Fri Oct 14, 2005 11:48 am

Post by robert »

Manager---->Profile--->Password

Jeg har aldrig byttet om password og vet ikke om det gar an eller om du ma ha SPFA!
Guest

Post by Guest »

Gikk fint det... Takk
Post Reply

Return to “General (sc)”