Bytte taktikk

Moderators: Moderator, Scandinavian Moderators

Post Reply
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Bytte taktikk

Post by Kronkattan »

Jeg begynner å lure litt på hva jeg skal gjøre nå.

Saken er den at i ligaen så går det veldig bra, ligger på en god 6.plass med ingen farer til å rykke ned. Jeg begynte sesongen dårlig, derfor har jeg ikke så bra plassering. Men uansett, så har jeg merket at det er veldig forskjeller på topp og bunnlag. I forrige uke, så vant jeg 5-1 og 6-1 mot de to nederste laga i ligaen, mens jeg tapte 1-6 for 1.plassen. Greit nok, de som topper bør være i form, men nå har jeg spilt to kamper i to forskjellige vennskapsturneringer, den ene tapte jeg 1-6 og den andre ble 2-8. Jeg ble rett og slett skuffa over hvordan ting er lagt opp. Har dere noen råd i forbindelse med å bytte taktikk hvis du skal spille mot bedre lag osv?
Jeg kjører forøverig en 4-3-3 med kick and rush, noe som har fungert utmerket store deler av min tid som manager.

Beklager for at jeg ikke har lest i noen andre tråder, ble veldig forbannet her jeg satt nå, at det skal være så store forskjeller, synes jeg er merkelig.

Edit: De to vennskapsturneringene har bare vært for H-lag. Altså, samme liga som meg.
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
kjekspakke
Team President
Posts: 543
Joined: Fri Nov 18, 2005 9:06 pm
Location: C:\World \Europe \Norway \Østfold \Fredrikstad \Rolvsøy
Contact:

Post by kjekspakke »

Som sagt så er du i den laveste divisjonen, og der er det slik. Som regel består nesten halve ligaen av BOT-lag + kanskje 1-2 veldig gode lag. Bot-laga e det veldig lett å vinne over, mens mot ligalderne blir det vanskelig. Tror ikke du får gjort så mye med det nå. Husk at SP er et <<long term>> spill og krever litt tålmodighet. Spillerne dine er langt ifra utviklet enda, vent til de har utviklet seg, eller at du har fått inn forsterkninger. Da vil nok laget bite hardere fra seg.
Image
Image
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Post by Kronkattan »

Jeje, synes bare det er så rart at det skal være så forskjeller. Ser jo på England, det ene laget som ligger i 3.divisjon fikk Man u til å danse seg selv ut av FA-cupen. Her så er det klasseforskjell på topp og bunnlag, i samme liga! Men nå er jo dette et spill, så vi får smøre oss med tålmodighet=) Krever LITT for å bli god.
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
kjekspakke
Team President
Posts: 543
Joined: Fri Nov 18, 2005 9:06 pm
Location: C:\World \Europe \Norway \Østfold \Fredrikstad \Rolvsøy
Contact:

Post by kjekspakke »

Ja det er sånn her :) Store forskjeller i de lavere ligaene, mens det blir jevnere og vanskligere jo lengre opp i seriesystemet man kommer.
Image
Image
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Post by Kronkattan »

Yup. Men du har absolutt ingen råd i forbindelse med hvilke taktikker som fungerer bedre mot hardere, og hvilke som fungerer mot bedre? =)

(Har du gjort spanskleksa, kjeksen, btw?)
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
robert
Team Board Member
Posts: 336
Joined: Fri Oct 14, 2005 11:48 am

Post by robert »

Vel mot bedre lag setter jeg opp litt forskjellig.
feks.3-5-2 passing , 4-4-2 passing , 5-3-2 defensive wall eller 5-4-1 defensive wall.
Style som regel lav..0-35
Som Kjekspakke nevnte tidligere:Spillerne dine er langt ifra utviklet enda, vent til de har utviklet seg, eller at du har fått inn forsterkninger.

Det tok meg ca 2 sesonger at spillerne begynte a spille bra og jeg provde meg pa en del taktikker da men mest 4-3-3 eller 4-4-2.
Na som jeg har bedre spillere bruker jeg mest 3-4-3 men mot bedre lag setter jeg opp 3-4-3 without tactics eller 3-5-2 passing.
Kronkattan
Team Board Member
Posts: 326
Joined: Fri Nov 17, 2006 1:10 pm
Location: Norway, Fredrikstad

Post by Kronkattan »

Jeg får nesten prøve meg fram. Begynner jo å bli mer med i dette gamet, men jeg er fortsatt en liten rookie =)
- Manager for Young Guns -
- Forum moderator -
saanthi

Post by saanthi »

Hva er den beste taktikken? spiller selv 3-5-2 passing?
robert
Team Board Member
Posts: 336
Joined: Fri Oct 14, 2005 11:48 am

Post by robert »

D kommer an pa spillerne dine...di fleste gode lagene spiller mest 3-4-3 kick and rush.
Men tror di fleste bruker 4-3-3 og 4-4-2.
Jeg bruker mest 4-3-3 kick and rush eller passing na og har 3 vinn og en uavgjort.
Post Reply

Return to “General (sc)”