SP in cifre
Posted: Sat May 21, 2016 8:59 am
Propun topicul asta in care sa adunam tot ce stim (matematic vorbind) despre joc. Fac propunerea asta pentru ca imi dau seama ca in timp se uita unele lucruri si apoi trebuie sa stai sa cauti pe forumuri, sa intrebi etc... Va rog sa ma corectati unde gresesc sau sa adaugati alte informatii care imi scapa sau pe care nu le stiu. (Informatiile cu rosu sunt cele pe care sunt nesigur si unde e posibil sa ma insel). Pe baza posturilor din topic, voi modifica acest post initial, ca sa contina mereu informatii cat mai corecte si mai complete.
Jucatori - calitate si ordine individuale:
+15% moral / calitati secundare / experienta = +1 calitate globala
+15% calitati principale / calitate ascunsa = +2 calitate globala
ordinul individual creste cu 0,04 pentru fiecare +1% la calitatea/calitatile care maresc ordinul (in functie de pozitie. Exemplu: CM cu 90 pase + 90 viziune si 80 suturi + 80 lovituri de cap va avea (180 - 160) x 0,04 = 0,8 ordin Pase)
Calitatea globala a unui jucator se calculeaza dupa formula: (suma calitatilor secundare + 2x suma calitatilor principale + 2x calitatea ascunsa + moral + experienta) : 15 =
Performanta maxima actuala a unui jucator se calculeaza dupa formula: calitate globala x 0,8 + ordin individual =
Performanta maxima a unui jucator cu 100% la experienta se calculeaza dupa formula: (calitate globala x 0,8 + ordin individual) + [100 - Y] : 15 x 0,8 = , *unde Y este experienta actuala. practic experienta ramasa pana sa ajunga la 100% o imparti la 15 (pt ca 15 experienta = 1 calitate globala) si imparti la 0,8 deci aceasta calitate globala pe care o mai are jucatorul. Am pus in portocaliu pt ca nu sunt chiar 100% sigur ca sunt corecte.
Ordinele individuale in meci versus performanta echipei:
Din cate tin eu minte, daca pui un jucator pe un ordin individual "natural" pentru tactica si stilul cu care joci meciul respectiv, el aduce automat in jur de +0,5 la performanta totala a echipei in meci. Asta cu exceptia formatiei 3-4-3 cu Loveste si Goneste (Kick and Rush), unde mijlocasii FARA ordin individual pusi pe Ofensiv aduc dublu (prin urmare in jur de +1 la performanta echipei). Sa nu uitam totusi ca bonusul depinde de folosirea ordinelor cu formatiile potrivite. Discutia se poate dezvolta pe aceasta tema, e mai complex subiectul.
In putine cuvinte, combinatiile cele mai bune de tactica + stil de joc + ordine aduc ceva de genul:
1. Mijlocasii cu ordin 0 (Normal):
- 5-4-1 sau 5-3-2 cu Mingi lungi (Long ball): toti mijlocasii cu ordin normal pe Ofensiv = +0,5 performanta fiecare
- 5-4-1 sau 5-3-2 cu Zid defensiv (Defensive wall): toti mijlocasii cu ordin normal pe Defensiv = +0,5 performanta fiecare
- 4-4-2 sau 4-3-3 cu Mingi lungi: toti mijlocasii cu ordin normal pusi pe Ofensiv = +0,5 performanta
- 3-4-3 cu Loveste si goneste (Kick & rush): toti mijlocasii cu ordin normal pusi pe Ofensiv = +1 performanta. Exceptie fata de alte tactici: cu aceasta combinatie de tactica si stil de joc, fundasii laterali cu ordin normal pusi pe Ofensiv aduc 0,5.
2. Jucatorii cu ordin Pase:
- 3-5-2 sau 4-5-1 cu stil Pase (Passing): toti mijlocasii cu ordin individual Pase aduc +0,5, fundasii laterali cu ordin Normal pusi pe Ofensiv aduc si ei +0,5.
- 3-4-3 cu stil Pase: toti mijlocasii cu ordin individual Pase aduc +0,5, fundasii laterali cu ordin Normal pusi pe Ofensiv aduc +0,5, iar atacantii laterali cu ordin Normal pusi pe Defensiv aduc si ei +0,5.
Celelalte ordine nu au niciun efect de genul acesta asupra performantei echipei, dar puteti sacrifica un ordin individual mic (sub 0,5 preferabil) pentru a-i pune pe Ofensiv/Defensiv in tacticile de mai sus - vor avea performanta individuala mai mica, dar aportul la performanta echipei va fi mai mare.
Experienta jucatorilor:
+0,1% in amical (cupa)
+0,3% in campionat
+0,5% in cupa SP
Moralul jucatorilor:
+5% cand joaca un meci
Spiritul echipei:
1 meci amical = +0,75% pt victorie, 0,5% pt egal sau infrangere
cupa amicala = +1% pt orice rezultat
campionat & cupa SP = +2% pt victorie, +1% la egal sau infrangere
Scade in urmatoarele situatii:
-10% din TS la inceputul unui nou sezon
-5% cand vinzi/cumperi un jucator. Promovarea de jucatori de la tineret nu te costa TS, nici concedierea unui jucator.
- scade (nu stiu cu cat exact) cand calitatea gazonului coboara sub 60%
Centrul de tineret: (aici e discutabil, inainte veneau 3 pe sezon pentru nivelul maxim al academiei = un jucator la 21 de zile; in ultima vreme sunt oscilatii, jucatorii vin cand la 18 zile, cand la 19, cand la 20 - daca exista un algoritm exact si il stie cineva, va rog sa postati)
Astept alte completari si corectii si daca imi mai aduc aminte altele mai postez si eu.
Spor!
Jucatori - calitate si ordine individuale:
+15% moral / calitati secundare / experienta = +1 calitate globala
+15% calitati principale / calitate ascunsa = +2 calitate globala
ordinul individual creste cu 0,04 pentru fiecare +1% la calitatea/calitatile care maresc ordinul (in functie de pozitie. Exemplu: CM cu 90 pase + 90 viziune si 80 suturi + 80 lovituri de cap va avea (180 - 160) x 0,04 = 0,8 ordin Pase)
Calitatea globala a unui jucator se calculeaza dupa formula: (suma calitatilor secundare + 2x suma calitatilor principale + 2x calitatea ascunsa + moral + experienta) : 15 =
Performanta maxima actuala a unui jucator se calculeaza dupa formula: calitate globala x 0,8 + ordin individual =
Performanta maxima a unui jucator cu 100% la experienta se calculeaza dupa formula: (calitate globala x 0,8 + ordin individual) + [100 - Y] : 15 x 0,8 = , *unde Y este experienta actuala. practic experienta ramasa pana sa ajunga la 100% o imparti la 15 (pt ca 15 experienta = 1 calitate globala) si imparti la 0,8 deci aceasta calitate globala pe care o mai are jucatorul. Am pus in portocaliu pt ca nu sunt chiar 100% sigur ca sunt corecte.
Ordinele individuale in meci versus performanta echipei:
Din cate tin eu minte, daca pui un jucator pe un ordin individual "natural" pentru tactica si stilul cu care joci meciul respectiv, el aduce automat in jur de +0,5 la performanta totala a echipei in meci. Asta cu exceptia formatiei 3-4-3 cu Loveste si Goneste (Kick and Rush), unde mijlocasii FARA ordin individual pusi pe Ofensiv aduc dublu (prin urmare in jur de +1 la performanta echipei). Sa nu uitam totusi ca bonusul depinde de folosirea ordinelor cu formatiile potrivite. Discutia se poate dezvolta pe aceasta tema, e mai complex subiectul.
In putine cuvinte, combinatiile cele mai bune de tactica + stil de joc + ordine aduc ceva de genul:
1. Mijlocasii cu ordin 0 (Normal):
- 5-4-1 sau 5-3-2 cu Mingi lungi (Long ball): toti mijlocasii cu ordin normal pe Ofensiv = +0,5 performanta fiecare
- 5-4-1 sau 5-3-2 cu Zid defensiv (Defensive wall): toti mijlocasii cu ordin normal pe Defensiv = +0,5 performanta fiecare
- 4-4-2 sau 4-3-3 cu Mingi lungi: toti mijlocasii cu ordin normal pusi pe Ofensiv = +0,5 performanta
- 3-4-3 cu Loveste si goneste (Kick & rush): toti mijlocasii cu ordin normal pusi pe Ofensiv = +1 performanta. Exceptie fata de alte tactici: cu aceasta combinatie de tactica si stil de joc, fundasii laterali cu ordin normal pusi pe Ofensiv aduc 0,5.
2. Jucatorii cu ordin Pase:
- 3-5-2 sau 4-5-1 cu stil Pase (Passing): toti mijlocasii cu ordin individual Pase aduc +0,5, fundasii laterali cu ordin Normal pusi pe Ofensiv aduc si ei +0,5.
- 3-4-3 cu stil Pase: toti mijlocasii cu ordin individual Pase aduc +0,5, fundasii laterali cu ordin Normal pusi pe Ofensiv aduc +0,5, iar atacantii laterali cu ordin Normal pusi pe Defensiv aduc si ei +0,5.
Celelalte ordine nu au niciun efect de genul acesta asupra performantei echipei, dar puteti sacrifica un ordin individual mic (sub 0,5 preferabil) pentru a-i pune pe Ofensiv/Defensiv in tacticile de mai sus - vor avea performanta individuala mai mica, dar aportul la performanta echipei va fi mai mare.
Experienta jucatorilor:
+0,1% in amical (cupa)
+0,3% in campionat
+0,5% in cupa SP
Moralul jucatorilor:
+5% cand joaca un meci
Spiritul echipei:
1 meci amical = +0,75% pt victorie, 0,5% pt egal sau infrangere
cupa amicala = +1% pt orice rezultat
campionat & cupa SP = +2% pt victorie, +1% la egal sau infrangere
Scade in urmatoarele situatii:
-10% din TS la inceputul unui nou sezon
-5% cand vinzi/cumperi un jucator. Promovarea de jucatori de la tineret nu te costa TS, nici concedierea unui jucator.
- scade (nu stiu cu cat exact) cand calitatea gazonului coboara sub 60%
Centrul de tineret: (aici e discutabil, inainte veneau 3 pe sezon pentru nivelul maxim al academiei = un jucator la 21 de zile; in ultima vreme sunt oscilatii, jucatorii vin cand la 18 zile, cand la 19, cand la 20 - daca exista un algoritm exact si il stie cineva, va rog sa postati)
Astept alte completari si corectii si daca imi mai aduc aminte altele mai postez si eu.
Spor!