Návod od Xixora
Je to delší dobu než 3/4 roku, co jsem na jedněch stránkách o sázení (
www.kolemdvou.cz) zjistil, že část tipérů a mých kamarádů hraje on-line fotbalový manažer.
Dočetl jsem se, že tento manažer Soccerproject je v češtině a kdo chce, tak může zabrousit na adresu
www.soccerproject.com a vyzkoušet si ho. Takové příspěvky zpravidla nemývají moc velký úspěch, utonou v řadě dalších příspěvků. Ale tohle byla výjimka potvrzující pravidlo. Do tématu se začalo přispívat, že to vypadá dobře a tak jsem se rozhodl i já, že to zkusím.
Soccerproject jsem začal hrát a bral jsem jako takovou okrajovou zábavu, kam se jednou, dvakrát za den podívám. První dva nebo tři měsíce to tak zůstalo a českých manažerů ani na Soccerprojectu ( dále jen SP) moc nebylo, sem tam jsem zabrousil i na fórum. Když jsem postoupil o soutěž výše (do divize F), tak se to zlomilo. SP mě začal hodně bavit a za den jsem alespoň patnáctkrát přihlásil. Začala se rozrůstat i naše česko-slovenská komunita a začalo být i rušno na diskuzním fóru. A právě na diskuzním fóru vznikl jeden velký nápad. Co takhle udělat českou ligu? No jo, fajn nápad, ale jak to zrealizovat? Dohromady se dalo několik chytrých hlav v čele s duchovním otcem SP pro ČR, Foxirem, který tento manažer přeložil do češtiny a vznikl "nultý" ročník českých lig. Přihlásilo se 36 týmů, které byly podle speciálního vzorce rozděleny do třech výkonnostně odlišných lig po dvanácti týmech. Liga se hraje systémem přátelských zápasů a vše jako např. tresty za karty, se domlouvá na diskuzním fóru.
V současnosti je na Soccerprojectu zaregistrováno 12.000 českých manažerů a to nepočítám ty, kteří hrají za jiný národ. Česká Republika je na SP už nejpočetnějším národem, hned za nimi jsou Belgičani, kterých je SP dílem a pak na třetí příčce Rumuni. V jedné SP sezoně se hraje SP liga, SP pohár a ti nejlepší manažeři pak hrají SP UEFU a SP Ligu mistrů.
"Obyčejná" SP liga se hraje v divizích. "H" je nejnižší "A" je logicky nejvyšší. Nejlepší český manažer Bart Simpson teď postoupil do divize A, k čemuž mu upřímně gratuluji. Zastoupení už máme v divizích "B" a "C". V nejvyšší "A" divizi jsou zatím téměř samí Belgičané ( taky to začali hrát jako první, že ....)
Už odstartovalo i další kolo české ligy. Hraje se 1. česká liga, dvě 2. české ligy, tři 3. ligy, čtyři 4. ligy, a také premiérově i 5. liga. První ligu v nultém ročníku vyhrál manažer Bart Simpson, který je se svým týmem Sokol Oldřichovice v současnosti nejvýše postaveným českým manažerem. Z 1. české ligy a Českého poháru se postupuje do Ligy mistrů a poháru UEFA. Takže už i někteří čeští manažeři mají za sebou zápasy v těchto soutěžích.
Na závěr, kdo ještě není zaregistrovaný na SP a baví ho nakupovat a prodávat hráče, starat se o stadion, najímat realizační tým a spousta další skvělé fotbalové zábavy, tak ať také zkusí krásy Soccerprojectu na adrese
www.soccerproject.com. Tomuto kouzlu podlehlo už asi 40.000 registrovaných manažerů .
CO TO JE SOCCERPROJECT?
Soccerproject je nový on-line fotbalový manažer, který skýtá ve světě fotbalových manažerů dosud nevídané možnosti. Lze jej definovat jako PBBG. PBBG je počítačová hra hraná přes internet, která používá pouze internetový prohlížeč díky němuž se v ní pohybujete a máte možnost se stále zlepšovat.
Každý se může přidat a hrát, potřebujete jen počítač s připojením k internetu. SoccerProject je zdarma. Manažeři, kteří soccerproject přesto finančně podpoří obdrží odměnou členství v SPFA, což s sebou přináší některá extra vylepšení, ale hra samá je stejná pro všechny manažery bez rozdílu. Takže herní realita je skutečně zdarma!
Hraní hry je velmi jednoduché: stanete se manažerem svého vlastního týmu. Budete zodpovědný za zaměstnance, hráče, stadión, zápasy, přestupy ...
Takže pár základních rad na začátek:
1) Projděte si pořádně menu - POMOC/RYCHLY START, spoustu toho pochopíte. V SP všechno souvisí se vším....
2) Téměř vše o soccerprojectu se dá najít na českém fóru SP, které najdete v menu POMOC/FÓRUM
3) Nikoho momentálně neprodávejte, ale čekejte, až hráče vytrénujete. TRÉNING je absolutní základ všeho. Tady dělají začátečníci svou největší chybu - prodávají své nevytrénované hráče.
4) Co se týče staveb na stadiónu: na začátku nemá význam zvyšovat kapacitu, pouze možná bary,WC,parkoviště, trávník a podobné stavby(samozřejmě stavět v poměru cena/výkon). Spousta začínajících manažerů udělá tu chybu, že zainvestuje peníze do rozšíření kapacity, což je špatně, protože to nepřinese kýžený finanční efekt ze vstupného.
Nejdůležitější stavba je CENTRUM MLÁDEŽE a to proto, že odsud chodí noví junioři. Centrum vylepšujte až na hypermoderní centrum mládeže a to i za cenu, že by jste si na to měli půjčit!!!!!. Při zákl. centru přijde 1 hráč za sezónu, při profesionálním 2 a při hypermoderním 3. Čím lepší je centrum, tím jsou i lepší junioři !!!!!! Samozřejmě čím lepší trenér mládeže, tak také lepší junior.
- Na začátku jsou důležitým příjmem reklamní tabule na stadióně! Zde také platí pravidlo brát reklamu v poměru cena/počet dní. Na co vám je reklama za 9.750 euro na 20 dní? Zde je poměr necelých 500 euro na den a to je žalostně málo. Při nízkém počtu tabulí je dobré mít tento poměr alespoň kolem 2-3 tis. za den. Jinak reklamní tabule se střídají každý den po ranní simulaci. Počet reklamních tabulí souvisí s kapacitou stadiónu, při zvednutí kapacity o 1.000 míst přibude 1. reklamní tabule. Pokud ovšem máte kapacitu vyšší než 10.000 míst, tak počet tabulí se zvedá v poměru 2.000 míst = 1 tabule
5) co se týče kádru:
- je nejlepší mít co nejširší kádr, tak tři hráče na každý post, v případě centrálních postů CB,CF 4 hráče na CM 5 Hráčů, protože to je nejvytíženější post.
- pokud je v kádru aspoň 24 hráčů (to vám téměř vždy nalosuje počítač při startu nového týmu), je dobré hrát minimálně dvě utkání denně a to proto, že si zahraje většina hráčů ( V případě, že hráči nehrají, hrubě jim klesá morálka a podávají čím dál horší výkony) + zvedá se nálada v týmu + hráči získávají zkušenosti a tím se jim zvedá hodnocení + vstupné z domácích zápasů.
Takže se můžete přihlásit do turnaje v menu ZÁPASY/ PŘÁTELSKY/ TURNAJ/ PŘIHLÁŠKA nebo si naplánovat přátelský zápas v menu ZÁPASY/ PŘÁTELSKY/ ZÁPAS/ POOL nebo nějakého manažera pozvat ZÁPASY/ PŘÁTELSKY/ ZÁPAS/ POZVAT TÝM.
Třeba já osobně hraji 4-5 zápasů denně, mám dost široký kádr (35 hráčů). Ale dva zápasy denně je minimum!
6) zaměstnance je třeba posílat na kurzy tak dlouho, aby měli co nejlepší hodnocení a vytrénovat je až na 100%. Ale zaměstancům jejich hodnocení občas klesá (ale nijak radikálně) - toto si stačí jednou za týden ohlídat a zaměstnance, kterému se snížilo hodnocení, tak znova poslat na kurz.
7) Stáhněte si na stránkách soccerproject.wz.cz i pomocný prográmek SPMT, je to šikovná věcička, můžete třeba zjistit, kolik si nastavit vstupné, jakou si nastavit nejlepší sestavu, jaký mají hráči ind. pokyn, do které divize lze postoupit, kdy budou hráči vytrénovaní na maxa apod ....
Cool Platy - vždy se snažte dám hráčům co nejmenší plat a plat dávejte zásadně na 3. sezóny, protože když dáte jen na jednu sezónu a budete ji chtít hráči pak prodloužit, hráč po vás zase bude chtít větší peníze. Dobré je tedy, že když jste začali, tak všem hráčům nabídnout nové smlouvy na 3. roky, většinou po vás budou chtít tak 300,- Euro a žádné další bonusy. Velkým problémem začínajících manažerů je to, že kupují "vyhaslé" hvězdy, což jsou sice dobří hráči, ale staří a většinou chtějí nekřesťanský plat. Pokud takových hráčů budete mít více, jsou vás schopni na začátku zruinovat.
ZÁKLAD JAK VYDĚLÁVAT PENÍZE:
- reklamní tabule
- příjem ze vstupného z domácích zápasů- hlavně - DOBRÁ OBCHODNÍ POLITIKA A ČASTÝ NÁKUP A PRODEJ HRÁČŮ. Ničím jiným, než obchodem s hráči, nejste schopni získat větší peníze a rozvíjet tak team.
Pár věcí obecně k obchodu s hráči:
1) ceny jsou nejvyšší na začátku sezóny, tak po 3-4 týdnech se sníží a stabilizují.
2) ceny jsou nejnižší zhruba po uplynutí 20. kola, tedy po dvou třetinách soutěže - období vhodné pro nákup posil i nových mladých nadějí
3) Nejdražší jsou talenti (17-20 let) a pak hotoví hráči s celk. hodnocením nad 80% do 26 let včetně.
4) Cenu hráčů ovlivňuje nejen celkové hodnocení, ale i agresivita. Málo agresivní hráči jsou podstatně dražší než agresivní playeři.
pozn.: Pokud hodíte hráče na trh, spadne mu morálka o 25%, což v praxi znamená, že mu klesne celkové hodnocení asi o 2%. Pak je důležité toho hráče postavit do co nejvíce přátelských utkání, aby mu morálka naskočila co nejrychleji zpět na 100% a hodnocení se mu tak zvedlo zpět - hráč s lepším hodnocením logicky stojí více peněz.... Pokud o hráče, kterého jste dali na trh, není zájem, nebo jste se ho rozhodli stáhnout zpět do teamu, klesne mu morálka o 50% ...
Pomocná kritéria k tomu, jak poznat talent:
1) vždy se dívám na to, zda jsou skilly vytrénovány. U nákupu nových nadějí se dá předpokládat, že skilly nad 50% jsou vytrénovány na maxa (u energie 70%) a tam jsou ti hráči zabržděni.
POZOR! Nikdy nekupujte hráče s celkovým hodnocením kolem 70%, protože ten hráč je vytrénován na max a to je málo a není přínosem pro team. Tady dělají začínají manažeři také velkou chybu, že kupují takové hráče.
2) Nejdražší jsou hráči u kterých jsou vidět jejich vytrénované hlavní skilly (vždy jsou to poslední dva) - třeba když jsou vidět, že jsou oba kolem 80-90 % tak je předpoklad, že to budou dobří hráči.
3) Dále cenu určuje skrytá vlastnost ( jaké je u daného hráče se dá zjistit na adrese
www.battle-strategy.com/sp_player.aspx), když tedy třeba jsou hlavní skilly vysoké + skrytá vlastnost je vysoká (kolem 90%), měl by to být dobrý hráč.
4) Cenu také ovlivňuje agresivita a to proto, že málo agresivní hráči nejsou tak často zranění, mají méně karet a tak neoslabují team. Další plus nízké agresitivy - pokud máte málo agresivní hráče, můžete si nastavit celkovou agresivitu v zápase větší, a tým má tak lepší cekový výkon. Nejcennější hráči ji mají do 20% a ti jsou také nejdražší.
5) poslední co určuje cenu u talentů je to, z jakého pocházejí tréninkového centra (jestli žádného, nebo zákl., prof. nebo hypermoderního) a dále od jakého trenéra mládeže ( jestli má hodnocení 100% nebo méně). Toto je také velké hodnotící kritérium.
Na místě začínajících manažerů bych absolutně nekupoval nějaké talenty podle toho způsobu, jak jsem popsal, nebo hotové hráče, protože na ně nemáte peníze. Poohlídnul bych se po hráčích, u kterých dělají Háčkaři největší chyby - bez toho, aby je vytrénovali je hodí na trh. Budou to hráči ve věku 21 - 23 let, s hodnocením kolem 40 % - 50% a tyto bych kupoval ( samozřejmě alespoň podle částí pravidel které jsem popsal v sekci JAK POZNAT TALENT - jinak Háčkaři většinou nebudou mít tréningová centra a trenéry mládeže, ale to je jedno, protože nekupujete jejich nové hráče, ale ty, kterých se neprozřetelně chtějí zbavit). Ceny by měly být u těchto hráčů dost nízké, nedával bych za nikoho více než 400-500.000,-, možná ještě méně.
Jak jsem psal, nejlepší je mít na každý post 3. hráče, na centrální 4. posty ( u CM 5 hráčů). Na každém jednotlivém postu je jeden hráč nejlepší (toho mám v Áčku), pak náhradníka (v B) a talent (v C).
TIP pro začínající manažery, kteří nemají široký kádr, jak si uspořádat zápasový týden:
Takže předpokládám, že nový manažer dostal minimální počet hráčů - 24 a že právě začíná. Na každý post má dva hráče.
PO: 04.00 liga (výběr A), 22:00 přáteláček (výběr B)
UT: 04:00 liga (výběr A), 18:00 přáteláček (výběr B), 22:00 přáteláček ( výběr A+B - ti co mají nejvyšší fyzičku)
ST: 10:00 přáteláček ( výběr A), 18:00 přáteláček (výběr B), 22:00 přáteláček (výběr B)
ČT: 04.00 liga (výběr A), 22:00 přáteláček (výběr B) - jako pondělí
PÁ: 04:00 liga (výběr A), 18:00 přáteláček (výběr B), 22:00 přáteláček ( výběr A+B - ti co mají nejvyšší fyzičku) - jako úterý
SO: 10:00 přáteláček ( výběr A), 18:00 přáteláček (výběr A), 22:00 přáteláček (výběr B)
NE: 10:00 přáteláček ( výběr A), 18:00 přáteláček (výběr B), 22:00 přáteláček (výběr B) - jako středa.
Hráčům po každém zápase klesá fyzička, to je jasné. V ligovém zápase nejvíce (je to ovlivněno stářím a vytrénováním skillu energie) až klidně o 10 %, v přátelácích daleko méně tak o 3-5%. Tedy s jedním mužstvem se dá hrát liga, s druhým bez problému přátelák. Proč v ST, SO a NE tři přáteláčky? protože se nehraje liga a hráčům tak klesá fyzička méně. Proč v ÚT a PÁ tři zápasy? No protože se není na co šetřit, následující den přece není liga....
Při této strategii je dobré si hlídat fyzičku hráčů tak, aby na konci dne ji měli nejníže na 85%, protože každý den ráno, po odehrání ranní simulace, se zvedne hráčům fyzička o 15% zpátky na 100%. Případně můžete přátelák nahradit turnajem. Pozn. Hráčům ve věku 21-30 let se obnoví fyzička o 15% denně, hráčům ve věku 17-19 a 30 a výše jen o 10%
Jestli se pak náhodou stane, že mám hodně zraněných nebo pár hodně unavených hráčů, no tak nějaký zápas vynechám, ale jak je vidět hrát to takto bez větších problému lze.
Pokud budete hrát pouze ligu, odehrajete za týden 4. zápasy a zkušenost roste hodně pomalu. Při tomto systému odehrajete týdně 19! zápasů a to je sakramentský rozdíl. Jen si to spočítejte třeba na vstupném.
Ptáte se jak hraju já? Mám momentálně 34 hráčů a hraju:
PO: 04:00 liga (A), 10:00 přáteláček (B), 18:00 přáteláček (C), 22:0 přáteláček (B)
UT: 04:00 liga (A), 10:00 přáteláček (B), 14:00 přáteláček (C), 18:00 přáteláček (B-C), 22:00 přáteláček (A-B)
ST: 10:00 přáteláček (B), 14:00 CZ 3A liga (A), 18:00 přáteláček (C), 22:00 přáteláček (B)
ČT: 04:00 liga (A), 10:00 přáteláček (B), 18:00 přáteláček (C), 22:0O přáteláček (B)
PÁ: 04:00 liga (A), 10:00 přáteláček (B), 14:00 přáteláček (C), 18:00 přáteláček (B-C), 22:00 přáteláček (A-B)
SO: 10:00 přáteláček (B), 14:00 CZ 3A liga (A), 18:00 přáteláček (C), 22:00 přáteláček (B)
NE: 10:00 přáteláček (B), 14:00 pohár CZ ligy (A), 18:00 přáteláček (C), 22:00 přáteláček (B).
Tedy za týden odehraji 29 utkání .... Část přáteláčků hraju jako turnaje. Jelikož jsem bez SPFA, tak jich můžu hrát najednou max. 5 (ti kdo mají SPFA jich mohou hrát 9), což je škoda, hrál bych jich více. Asi si to SPFA budu muset pořídit.
CELKOVÝ VÝKON
- Celkový výkon je pomocné kritérium na to abyste zjistili, jak na tom váš team je. Vyjadřuje výkon vašich hráčů v zápase.
- Zjišťuje se takto: po odehraném zápase se podíváte na statistiku zápasu a zjistíte, kolik výkonu daly jednotlivé řady, např. obrana 40, záloha 40, útok, 40. Sečtením těchto hodnot dostanete nějaké číslo, v tomto případě 120 - toto číslo pak znamená celkový výkon vašeho mužstva..
- Výpočtem celkového výkonu zjistíte, nejen to, jak jste na tom vy, ale můžete se podívat i na to, jak je na tom váš soupeř. Srovnáním svého výkonu a výkonu soupeře můžete zjistit, jestli máte v zápase šanci nebo ne. Můžete se podívat i na mužstva v divizi, kam byste měli postoupit a zjistíte, jestli máte na to, hrát v divizi o patro výše důstojnou roli, nebo ne a budete bojovat o přežití.
- Celkový výkon se dá ovlivnit nastavením správné taktiky, správným nastavením individuálních pokynů jednotlivých hráčů, dále nastavením agresivity mužstva v zápase ( nastavení vyšší agresivity mužstva znamená vyšší výkon, ale zase hráčům hrozí karty, vyloučení nebo zranění. Málo agresivní hráči tolik ceněni proto, že si můžete i při přísném rozhodčím nastavit velkou agresivitu mužstva). Dále je celkový výkon ovlivněn volbou kapitána. Pokud není kapitánem nejzkušenější hráč vámi nastaveného výběru, celkový výkon teamu klesne podle toho, o kolik méně zkušeností má zvolený kapitán od hráče s nejvyšší zkušeností.
- Celkový výkon je ovlivněn vašimi hráči - jakou mají morálku, jakou mají fyzičku a jakou mají výkonnost
- Je zřejmé, že v důležitých zápasech jako je liga bude celkový výkon vyšší než v zápasech méně důležitých jako přáteláčky nebo turnaje - kde manažeři nasazují juniory nebo hráče svého béčka.
Jak roste zkušenost hráče:
4 ligové zápasy = 1%
8 turnajových zápasů = 1%
16 přátelských zápasů = 1%
Zhruba 15%-20% nárůst zkušeností u hráče znamená nárůst celkového hodnocení hráče o 1% a s tím samozřejmě souvisí i zvýšení jeho výkonu. Hráč s vyšší zkušeností (nezaměňovat s věkem!) je tak lepší a podává vyšší výkon.
ASTP
Podpůrný program soccerprojectu, podobný jako SPMT. Je velmi dobrý na stanovení taktiky, kde se dá zjistit spousta věcí - např. jakou nejvhodnější taktiku nastavit, aby byl co největší celkový výkon týmu. Zatím je ten program dost strohý a takový neohrabaný, ale co jsem se bavil s jeho tvůrcem, časem bude odladěný.
V souvislostí s instalací ASTP můžete narazit na některé z těchto problémů:
1) chce to SPTD heslo, to se nastaví v menu soccerprojectu a v sekci kde je osobní profil, tak to heslo si nastavit
2) pokud si do tohoto programu chcete natahat nová data, tak si musíte připojit neprve tento program, nikoli nejdříve SPMT - pak to nejede a háže chybu. Data se dají stahovat pouze v období mezi simulacemi
3) pokud to stále nefachá, tak v adresáři, kam jste program rozbalili, tak tam vytvořit i nový adresář s názvem - data (může se stát, že tam ten adresář chybí)
Odměny v SP
Pohár SP (Kolo / Odměna):
01/10000 €, 02/20000 €, 03/30000 €, 04/40000 €, 05/50000 €, 06/60000 €, 07/70000 €, 08/80000 €, 09/90000 €, 10/100000 €, 11/110000 €, 12/220000 €, 13/440000 €, 14/880000 €, 15/1760000 €, 16/3520000 €
Odměny z umístění v divizi:
A: 1) 3.000.000 €, 2) 1.600.000 €, 3) 1.000.000 €, 4) 600.000 €, 5) 400.000 €
B: 1) 2.790.000 €, 2) 1.488.000 €, 3) 930.000 €, 4) 558.000 €, 5) 372.000 €
C: 1) 2.580.000 €, 2) 1.376.000 €, 3) 3. 860.000 €, 4) 516.000 € 5) 344.000 €
D: 1) 2.400.000 €, 2) 1.280.000 €, 3) 800.000 €, 4) 480.000 €, 5) 320.000 €
E: 1) 2.250.000 €, 2) 1.200.000 €, 3) 750.000 €, 4) 450.000 €, 5) 300.000 €
F: 1) 2.100.000 €, 2) 1.120.000 €, 3) 700.000 €, 4) 420.000 €, 5) 280.000 €
G: 1) 1.950.000 €, 2) 1.040.000 €, 3) 650.000 €, 4) 390.000 €, 5) 260.000 €
H: 1) 1.800.000 €, 2) 960.000 €, 3) 600.000 €, 4) 360.000 €, 5) 240.000 €
DALŠÍ TIPY PRO TROCHU POKROČILÉ:
(Zde je upravený přepis tipů od manažera Frrfrr, který má velké úspěchy a fantastický rozvoj týmu, doplněný poznámkami a radami získanými na fóru SP )
ZAČÁTEK, PENÍZE a TRPĚLIVOST
Pokud jste začali, tak máte málo peněz. Hlavní cíl by neměl být na začátku ten, že by jste chtěli postoupit o ligu výše, ale ten, aby jste vyděli tolik, aby jste si mohli koupit to, co budete potřebovat.
Velmi dobrým způsobem, jak se něco naučit je dívat se na to, jak to dělají úspěšní. Na to je velmi dobrá historie a výsledky zápasů.
V tomto případě z Áčka určitě velmi dobře ovládají pravidla taktiky AS Vlalex a samozřejmě Westel jako game creator (ten se snaží mlžit tím, že nejvýhodnější postavení dává do důležitých zápasů a méně důležité nastavuje jakkoliv). I jiní hráči v Áčku, kteří možná neovládají přesně co a jak v taktice, mají jiné silné stránky a vyhrávají jejich používáním. SP není jen o jediné vyhrávající strategii, ale o jejich možnostech, jen si každý musí vybrat svou. Nejhorší je nemít žádnou……
Pokud chcete dlouhodobě růst, tak to zkuste rovnoměrným způsobem. Tedy pokud máte jednoho příliš dobrého hráče, tak ho radši dobře prodejte. Koupíte za něj několik trochu lepších hráčů. Ten jeden je dobrý např. +5 výkonu, ale nedá vám tolik výkonu jako tři hráči, kteří dají +2. Za toho +5 však možná dostanete +10mil, ale za ty 3 dáte 6mil a jiné své tři hráče může prodat třeba za dalších 7mil…..
Každý manažer trénuje a hraje zápasy. Ale ne všichni jsou v Áčku.
Snažte se tedy dělat něco, co nedělají ostatní, co děláte jinak než většina a o čem si myslíte, že děláte o hodně lépe. Jen tak můžete dosáhnout lepší výsledek než ta většina. Buďte si jistí, že to, co děláte vás posouvá dopředu. Pokud si nejste jistí a chcete jít dopředu, škrtněte starou strategii.
Pokud začínáte hrát nebo už SP hrajete, snažte se, abyste to nezačali sami, ale s 1 nebo více přáteli. je to o mnoho větší fun. Můžete diskutovat, soupeřit, popichovat se kdo má lepší team, nafukovat se, splasknout před nimi, plácat páté přes deváté, poslouchat a smát se při jejich kecech. To dělá hru zábavnou.
Ani si neumím představit hrát jakoukoli hru bez tohoto rozměru. Určitě to ochutnejte.
Pokud vyhráváte zápasy v lize, tak se zvyšuje:
- počet fans
- spokojenost fans
- teamspirit
- bonus za místo v lize
To vše vám pomáhá dlouhodobě se zlepšovat. Proto je dobré v lize vyhrávat. Pokud si myslíte, že ve vyšší lize byste většinou nevyhrávali, tak raději nepostupujte. Zůstaňte v současné lize tak dlouho, dokud si budete myslet, že ve vyšší lize nebudete opět úspěšní a konkurenceschopní. Není jediný důvod, abyste postoupili a v další sezóně opět spadli. Raději třetí místo a pak první, než druhé a pak sestup. Buďte trpěliví!
NÁLADA V TÝMU (Teamspirit)
Teamspirit je jeden z nejpodstatnějších zdrojů v této hře. V podstatě do výše divize F-E je to zdroj (když je na 0) bezedného příjmu v obchodě na trhu s hráči. Později (E+) ho musíte zařadit tak, aby se stále blížil ke 100, jinak nashledanou v divizi, ve které jste…..
Proto:
Špatný manažer má teamspirit (20-80%) nebo 100%
průměrný manažer <0-20%> nebo <80-100%)
výborný manažer <0-10%> nebo <90-100%)
Divize H-G se dá vyhrát s náladou v týmu 0 (teamspirit) během celé sezóny. V určitých ligách se dá postoupit s týmovým duchem 0 dokonce i z F-E do D. Tedy pokud nejste aspoň v E+, teamspirit nesmí bránit rozvoji vašeho mužstva.
VZTAH MEZI ČETNOSTÍ ZÁPASů a NÁLADOU V TÝMU:
- Když hrajete denně 4 přátelské zápasy, které vyhrajete + ligový zápas, který vyhrajete, tak se denně v průměru zvýší nálada v týmu o cca 2.2-3.2%.
- Když hrajete 9. pohárů (pozn. tuto možnost mají pouze hráči se SPFA, bez ní mohou hrát pouze 5.turnajů) z nichž většinu vyhráváte + ve volných termínech přátelské zápasy tak, aby jste hráli 4x denně + ligový zápas, který vyhrajete, tak se denně zvýší nálada v týmu o cca 3-4%
Při 63 denní lize je rozdíl mezi těmito dvěma strategiemi skoro 50% nálady v týmu. 50%/5% teda cca o 10 hráčů více můžeš vyměnit při scénáři s pohárem oproti jen přátelským utkáním při téměř 100% náladě v týmu.
OBCHOD
Cena hráčů je hlavně o nabídce a poptávce. Zlaté pravidlo nakupování o prodeje hráčů zní – „kupujte levně a prodávejte draze“. Čím více manažerů vidí hráče na trhu o kterého je zájem, tím je pravděpodobnější vyšší poptávka po něm a tím je vyšší i jeho cena. O to ho koupíte dráže a o to je ten hráč méně zajímavý.
PS: Minule jsem od jednoho z dobrých SP manažerů slyšel, že za starou agresivní vykopávku musím sehnat aspoň o tři roky mladšího, výkonnějšího, méně agresivního hráče a ještě musím vydělat. To se mi na první pohled zdálo jako velká sranda, ale .....
Ceny na trhu se mění i podle fází sezóny. Stejného hráče můžete koupit v jedné části sezóny za 8 mega, přičemž v jiné části sezóny za 2-3 mega. To stejné je i s prodejem. Většinou se tyto fáze opakují v každé následující sezóně v tom stejném čase. V drahých částích sezóny prodávejte více a lepší hráče, pokud můžete. V levnějších částech prodávejte slabší hráče a nakupujte. Co jsem zatím vypozoroval, tak suverénně nejdražší je začátek sezóny, pak také bývá drahý konec sezóny - ale tady je zase opravdu široká nabídka, když se manažeři zbavují nepotřebných hráčů (zejména pokud kupujete starší hráče, tak toto je vhodná doba). Dobré období pro nákup je tak po 20 ligových zápasech, tedy ve 2/3 soutěže, kdy jsou hráči nejlevnější. Chtělo by to vypozorovat lépe a zjistit ty periody, o tom bychom mohli diskutovat.
Kupujte hráče podle toho, kolik stojí a jak je dobrý. Až potom podle toho, jakého hráče potřebujete na konkrétní post. Prodávejte tak, abyste měli vždy co postavit do zápasu.
Když už jste v E+ a fungujete víceméně na plný teamspirit, tak zjistíte, že na trhu už není dost dobrých hráčů za dobrý peníz, které koupíte a hned šoupnete do svého Áčka. Jejich počet je menší jak se vám generuje teamspirit. To je signál, že je čas kupovat dobré mladíky, kteří budou mít šanci prorazit do vašeho Áčka a tyto trénovat.
Spamování nabídkou na nákup hráče je dost nepěkný zvyk a jakoukoli takovou nabídku házím bez čtení rovnou do koše. Na druhé straně se při prodeji hráče rád zeptám manažera, který ho prodává, kolik by za něj chtěl. To, že se ptáte, nic nestojí a směřuje přímo k transakci, přičemž mailem můžete skutečně pomoci sobě i prodávajícímu.
Tipy na nákup hráče:
- Jsou dva hráči – A a B na trasfelistu.Hráč A má momentálně cel. hodnocení 83% a podává max. výkon 66. Hráč B má momentálně cel. hodnocení 74% a podává max. výkon 67. Pokud jsou ostatní vlastnosti těchto hráčů přibližně podobné, je pravděpodobné, že na trhu koupíte levněji hráče B a přestože je lepší, bude levnější .....
- Koupíte 24-letého hráče, kterého si podržíte do 26 let. Přes xp (zkušenosti) mu přidáte 2 body k výkonu. Když máte alespoň trochu obchodního ducha, tak byste měli při prodeji toho 26-letého vydělat.
KOMPLETNÍ REKONSTRUKCE KÁDRU
Pokud můžete, vyhněte se “kompletní rekonstrukci kádru během jediné sezóny“, pokud jste v divizi E+.
Pokud jste k tomu přinuceni, nabízí se otázka, co jste dělali dosud?
1) Pád minimálně o 1. divizi, ztráta min. 2 sezón,
2) Z 0% nálady v týmu se jednou potřebujete dostat na 100%. Po celou tuto dobu nebudete kupovat hráče ....., teda ztratíte min. půl sezóny tím, že nikoho nebudete kupovat, protože honíte zvyšování nálady v týmu.
3) Jít na 0% teamspirit se vyplatí, pokud využijete další obchodování na této 0% náladě a tým vám nejde do mínusu
4) Na trhu nerostou dobří hráči na zavolání. Pokud musíte nakupovat v rychlosti, určitě nenakoupíte dobře nebo levně.
5) Dokonce ani dobří mladíci nerostou na zavolání. Za jednu sezónu nenakoupíte velké množství taky levně nebo dobře.
6) Za jednu sezónu, když hrajete nějaké přáteláky - možná trochu intenzivněji, můžete vyměnit asi 30 hráčů společně s vysokou náladou v týmu. Mně se to zdá tak akorát na každoroční efektivní výměnu, aby jsem koupil „dobře i levně“
7) Pokud je vám to málo, zůstantě raději v nižší divizi a přemýšlejte co děláte špatně a změnte strategii
Pokud chcete vyměnit více hráčů v týmu najednou, nemáte nějaké velké závazky v SP poháru a potřebujete slušný teampsirit na ligu, tak to dělejte na konci sezóny. Za skoro týden a půl můžete hraním zápasů získat skoro 25% teamspiritu, takže byste to měli rozchodit celkem v pohodě.
Při prodeji hráčů a otázce, kdo má jít z týmu pryč si dávejte hlavně tyto otázky:
Kteří hráči jsou nejstarší? Pokud nehrajete dlouhodobě a ještě nejste v divizi A, neměl by žádný váš hráč dovršit 27. rok. Snažte se ho prodat nejpozději jako 26-letého (kvůli zisku).
Kteří hráči jsou nejagresivnější? Šup s nimi pryč.....
Máte dva nedotrénované,neperspektivní hráče - starého a mladého a nevíte kterého dát pryč? Tak nejdříve prodejte starého - máte místo pro mladého, dotrénujte pak toho neperpektivního a prodejte ho taky. Pokud máte hodně zbytečných peněz, nedotrénujte ho a prodejte i nedotrénovaného.
TAKTIKA obecně:
Základní prioritou při nastavení taktiky je to, aby jste podali co největší celkový výkon. Celkový výkon se nastavením správné taktiky může radikálně lišit a při špatném nastavení taktiky jde rapidně dolů. Cílem je tedy nastavit taktiku tak, aby se vám celkový výkon zvedl.
Vždy, když dáváte nějaký styl, tak to posílí danou řadu, tedy:
- protiútoky posilují útočnou řadu
- přihrávky zálohu
- beton obranu
- dlouhé míče obranu + útok na úkor oslabení zálohy.
- bez taktiky: Když netušíte, jak to funguje s taktikou v zápase přesně matematicky, tak raději hrajte taktiku - bez taktiky. Je množství týmů, jejichž manažeři si myslí, že např. k 4-3-3 nebo k 3-4-3 patří protiútoky. Absolutní většina z nich pak podává nižší celkový výkon než by mohli mít v porovnání např. s – bez taktiky. Taktika „Bez taktiky“ je velice dobrá tehdy, když výkon žádné z vašich řad nevyčnívá nad ostatními.
Velmi důležitým pomocníkem při nastavování taktiky je podpůrný program ASTP, kde si můžete zkoušet různé varianty nastavení taktiky a program vám spočítá, jaký jste schopni podat výkon při různých taktikách. Pak ještě existuje i pomocná tabulka v excelu, tuto najde na českém fóru SP v sekci taktika.
Pozn. Pokud není kapitánem ten hráč, který má nejvíce zkušeností, celkový výkon teamu klesne podle toho o kolik méně zkušeností má zvolený kapitán od hráče s nejvyšší zkušeností!
Jakou si tedy nastavit taktiku:
1) 3-4-3: zde lze hrát pouze protiútoky nebo přihrávky, příp. alternativu bez taktiky. Protiútoky proto, že útočná řada má max. počet hráčů tedy 3, v případě přihrávek je tato varianta také dobrá - když máte nejsilnější řadu zálohu, protože v záloze jsou 4 hráči. Hrát v tomto případě beton je nesmyl.
2) 4-3-3 protiútoky nebo dlouhé míče, příp. alternativu bez taktiky. Protiútoky tehdy, když je nejsilnější útok, dlouhé míče tehdy, když je silná i obranu a záloha je slabá. Absolutní nesmysl je hrát v tomto rozestavení přihrávky, protože záloha má nejmenší možný počet hráčů - 3 a výkon by šel rapidně dolů. Také není vhodné hrát beton
3) 4-4-2, zde jsou možná jen varianta - přihrávky nebo bez taktiky. Přihrávky jen tehdy, pokud je záloha opravdu dobrá.
4) 3-5-2, jediná možná varianta jsou přihrávky a to za předpokladu dosti silné zálohy
5) 5-4-1 a 5-3-2 beton nebo bez taktiky, beton v případě dosti kvalitní obrany
6) 4-5-1 zde přihrávky nebo bez taktiky
Při stanovení taktiky je dobré vědět, jaký mají hráči individuální pokyn (dá se zjistit v SPMT), protože tento pokyn je schopen zvednou výkon hráče. Dalším důležitým faktorem je pokyn útočný/obranný. Při tomto pokynu se přesouvá část výkonu hráče do následující/ předcházející řady.
Tedy pokud hrajete nějakou taktiku, např. protiútoky, tak jedna řada je posílena - v tomto případě útok. Zvýšit výkon mužstva můžete tak, že ve středové řadě dáte některým hráčům pokyn - hrát útočně. Část jejich výkonu se přesune do útočné řady a její výkon se zvedne o to více. O to méně se však sníží výkon středové řady.
Při této taktice je pak dobré mít v záložní řadě takové hráče, kteří nemají žádný individuální pokyn (např. přihrávky apod.), aby při útočné hře neztratili na výkonu. Tedy pokud má záložník třeba ind. pokyn přihrávky +3 (teda že se mu při tomto pokynu zvedá hodnocení v zápase o tři body), je nesmysl mu dát útočný pokyn.
Dá se to samozřejmě využít i opačným směrem: Hrajete třeba taktiku beton, protože vaše obrana je nejsilnější, tak záložníkům, kteří mají ind. pokyn normální dáte pokyn obranný. Pokud třeba hrajete taktiku přihrávky a chcete zálohu ještě více posílit, můžete obráncům s ind. pokynem normální nastavit taktiku útočně, příp. útočníkům s ind. pokynem normální nastavit taktiku obrannou.
Pokyn útočný/obranný vám při správně zvolené taktice dokáže dost zvednout celkový výkon!
Při špatně zvolené vám ho však dokáže dost snížit ......
Pozn.:
V rámci možností se nám (Frrfrr + Horiaciles a spol.) podařilo zjistit, že přesun výkonu je někde mezi (Výkon/6) a (Výkon/13). Teda když má hráč výkon např. 65, tak přesun výkonu je 11 - 4. Ten rozdíl je zhruba 1% ve výkonu celé řady. Zatím jsme to nebyli schopni to odfiltrovat vůči zaokrouhlování a ostatním efektům, co v tom jsou.
Při správném nastavení pokynu můžete dosáhnout u jednotlivého hráče dodatečný výkon. Vzorec na tento výkon je : Suma /plusů a mínusů v přiložené tabulce) * 0.05
Přiloženou tabulku najdete na
http://img404.imageshack.us/img404/7274 ... kynfk4.jpg
Když teda máte pokyn dopředu u prvního hráče na obrázku, tak jeho pokyn je:
(+99-80+100-83)*0.05=1.8, tedy hráč má pokyn +1,8 k výkonu.
POZOR, tato formulka platí většinou. Pro některé hráče je však koeficient 0.05 jen 0.04 (hráči s vysokým pokynem ho často nenaplňují tak, jak by měli)
Nepopulární MATEMATIKA v taktice (za tento update vděčíme manažerovi Horiaciles):
Matematicky taktiky fungují všeobecně následovně:
celkový výkon = X*obrana + Y*záloha + Z*útok
přičemž na X, Y, Z jsou koeficienty pro každou taktiku jiné. Kromě stanovení vlastní taktiky však na ně mají vliv i jiné faktory, ale samotný vliv taktiky je v tomto jedinečný
celkový výkon = O + Z+ U
O=*(1+A/1000)/((7-N+D)*To*obrana
Z=*(1+A/1000)/((7-N+D)*Tz*záloha
U=*(1+A/1000)/((7-N+D)*Tu*útok
A= agresivita
N= je nálada v týmu v (ne v %)100%=1
D= domácí zápas, když je doma D=0 ,venku D=0,1
To= taktika - dopad na obranu
Tz= taktika - dopad na zálohu
Tu= taktika - dopad na útok
obrana= součet forma (brankář + obránce)
záloha= součet forma záloha
útok = součet forma útok
Když dáte bez taktiky tak To=Tz=Tu=1
Příklad:
formace 4:3:3
obrana=343
záloha=210
útok =205
nálada v týmu 90 N=0.9
agresivita =50 A=50
taktika dlouhé míče To=1,05,Tz=0.9,Tu=1,05
venku d=0.1
O=*(1+A/1000)/((7-N+D)*To*obrana
O=(1+50/1000)/(7-0.9+0.1)*1,05*343
O=1.05/6,2*1,05*343= 60,99=61
Z=32
U=36,5=37
celkový výkon = O + Z + U=61+32+37=130
To stejné bez taktiky
O=1.05/6,2*343= 58,089=58
Z=35,6=36
U=34,7=35
celkový výkon = O + Z + U=58+36+35=129
Když na něco lepšího přijdete, tak budu rád, když napíšete. Jde hlavě o vyladění koeficientů To ,Tz, Tu. Budu rád, když mi napíšete, jaké koeficienty vám vycházejí při různých taktikách.
TROCHA TECHNICKÉHO INFA:
Celk. hodnocení hráče = ( Morálka + Zkušenosti + Energie + Rychlost + Kontrola míče + 4 vlastnosti podle typu hráče +2*( součet 2 hlavních vlastností a skryté) / 15
Příklad:
Narozeniny 31 května 2007 [21] Zkušenost 29% Odvaha 80% Morálka 99% Přizpůsobivost 97%
Fyzička 100% Skoky 96% Energie 84% Výkopy 83% Celkově 86% Rychlost 99% Hrát vpřed 100% Agresivita 24% Kontrola míče 59% Reflex 83%
Skrytá vlastnost 97
99+29+84+99+59+(80+97+96+83)+2*(100+83+97)/15=1286/15=85.73 - po zaokrouhlení 86%, což je i realita ...
ZÁPASY A JEJICH NASTAVENÍ:
- Hrajte co možná nejvíce zápasů - přáteláků a turnajů, protože to má hodně výhod. Jediným omezením by měla být fyzička a výška ligy, pokud potřebujete nutně výkon v zápase. Do C- by jste se na to nemuseli dívat, snad v Áčku nebo Béčku, ale to nevím.
- Snažte se významnější přátelské zápasy stavět na první nebo poslední simulaci. Na zápasy mezi tím si dejte lehčí zápasy. Pokud nechcete hrát zápas v určitou simulaci, tak se dohodněte s kámošem na pozvánce, kterou vám na ten domluvený termín nepřijme. V tento daný termín vám pak CML nenaplánuje ani jeden zápas turnaje.
- Zatím se mi osobně zdá nejlepší dohodnout si přáteláky na simulaci ve 14.00 a 18.00, to celé na delší čas dopředu. Přitom můžete jeden z těchto termínů nastavit „na prázdno“ a tedy ho nehrát. Simulaci v 10.00 a 22.00 nechat otevřenou, tam vám tam CML (centrální mozek lidstva) nahází všechny pohárové zápasy, tedy máte možnost na první a poslední simulaci stavět své silnější hráče a střed si pak nastavíte podle toho, na co máte chuť (myšlena síla hráčů, junioři atd.). Pokud některou simulaci nenastavíte a zjistíte, že by přece jenom bylo dobré si z různých důvodů nějaký zápas zahrát, tak si dejte něco z poolu. Můžete k tomu přistupovat i jinak - když máte nastaveny prázdné zápasy a zjistíte, že by ste mohli hrát nějaký zápas, dejte si zase pool.
- I když prohrajete v SP poháru a jste vyřazeni, tak aspoň každý následující čtvrtek, po celou sezónu, mohou vaši hráči jít do ligového zápasu se 100% morálkou a fyzičkou.
Za tento advance patří poděkování managerovi HoriaciLes. Nejdříve se mi to zdála blbost, ale po sezóně testování už nedělám jinak.
Pro rychlé nastavení zápasů doporučuji těm, kteří mají SPFA následující nastavení zápasů:
Do taktiky – Výběr A: dejte si tam své béčko nebo juniory. Když nestihnete nastavit během dne zápasy, nebo se stane, že je SP offine, tak toto nastavení vám zachrání fyzičku A týmu do ligy –ten se vám snad podaří nastavit jednou za den. Protože SP je během sezóny víckrát offline, tak si myslím, že to ušetří až 6. bodů za sezónu
Do Taktiky výběr B si dejte Áčko.
Do taktiky výběr C si dejte hráče, u kterých prioritně chcete, aby jim dlouhodobě stoupala zkušenost a nejsou z Áčka. Tento tým většinou stavím proti vysloveně slabým soupeřům v přátelících, protože není tak dobrý jako Béčko, avšak klidně tam mohou být i nějací hráči z Béčka. Snažím se je stavět co nejčastěji.
Do Taktiky výběr D si dejte prázdné nastavení. Když chcete vymazat současné nastavení a udělat unique, na to je to super.
JAK PROHRÁT ZÁPAS:
Tohle si mi zdála jako úplná blbost, ale přemýšlel jsem nad tím, k čemu by mi to bylo dobré, kouknul na fórum a zjistil, že třeba potřebujete prohrát zápas, např. v poháru SP, protože zkrátka chcete mít volnou středu. Nebo chcete prohrát ve skupině nějakého turnaje, aby na vás zbylo druhé místo a vy se tak případně vyhnuli nějakému silnému soupeři.
Pokud chcete prohrát a máte velmi silné družstvo, zkuste tento postup:
1. Postavte co nejvíce brankářů, obránců a útočníků, co nejméně záložníků
2. Pokud postavíte hodně útočníků, dejte rozestavení 5-4-1 a taktiku beton, pokud hodně obránců, tak 3-4-3 a taktiku protiútoky
3. Útočníky dejte primárně do obrany a pak až do zálohy. Obránce primárně do útoku a pak až do zálohy. Záložníky primárně do obrny, pak až do útoku. Brankáře dávejte do zálohy.
4. Hráče na pozici vlevo dávejte do pozic napravo, pak až do středu, středopolaře pak na kraje.
5. Pokud má sudí nízkou agr, dejte i svou na 0. Pokud má vysokou (nejlépe 100%), dejte taky 100%. Hlavně si dávejte pozor, abyste nastavili 100% a dostali přiměřený počet červených karet. Špatně by bylo nedostat žádnou - pokud se vám zdá, že by to určitě nevyšlo (např. vaši hráči jsou opravdu velmi málo agresivní), nastavte raději agr. na 0.
6. Nastavte vhodné ind. pokyny. Obránci v útoku preferují „Na sebe“, komukoli v záloze (kromě čistých záložníků) dejte ind. pokyn přihrávky. V obraně a v bráně opatrněji ...
7. Stavějte primárně juniory, pak hráče s nízkou morálkou (pokud je máte). Nestavějte nikoho s nízkou fyzičkou, protože pokud se zraní, tak ho vystřídá někdo z Áčka.
8: Kapitána dejte toho s nejnižší zkušeností.
HRÁČI:
Počet hráčů jsem doteď optimalizoval na:
1) počet o hodně vyšší než 34 - tedy jednorázový nákup mladíků nejlépe do počtu +40. Jak se dotrénovávají, tak jejich počet postupně klesne na 34, opětovný nákup atd...
2) počet 34 ( +- 1-2), takto máte menší možnost tréninku, ale zase máte možnost nakupovat na trhu většinou vždy a tím si můžete vybírat stále to nejlepší a nejlevnější + postupným prodejem nejslabších máte slušnou kontrolu nad teamspiritem
3) Strategie -32 se mi zdá vhodná jen v případě prodeje většího množství hráčů v případě času dobrých cen, jinak se mi zdá na ho.no ....
- Pokud chcete, aby trénovaným hráčům neklesala některé z vlastností a jsou vytrénovaní na maxa, nastavte trénink na energii. Ta klesá téměř každou simulaci a tím, že to trénujete, tak to neklesá. Potom se stačí sem tam podívat na to, zda hráčům neklesla i nějaká jiná vlastnost a tuto dotrénovat. Potom nastavit zpětně na výdrž.
- SP fotbalisti přemýšlejí jako penzisti a zároveň jako „lehké děvy“. Jejich cílem je maximalizace odchodného a zároveň vědí, pod kolik už nepůjdou. Většinou souhlasí s úpravou platu, který jim zvýší odchodné a zároveň nejde pod jejich taxu.
- Pokud celkové hodnocení hráče nemá vyobrazeno desetinné číslo, celkový výkon hráče v zápase se počítá kromě jiného i z jeho celk. hodnocení před zaokrouhlením.
Sežeňte si dobré CM. Je pravda, že jsou to drazí hráči a těžce se shánějí, ale ....
1. CM je velmi variabilní. Může hrát až na 3 postech v týmu ( v nastavení 3-5-2), takže pokud máte někde zraněné hráče nebo dočasné invalidy, prostě rozšiřte počet CM a jdete dál v lize či jiných zápasech.
2. CM může hrát s relativně nižší ztrátou výkonu na LM i RM. I na jiných postech je CM celkem fajn.
3. Pokud koupíte drahého CM, tak když ho pak později správně prodáte, vyděláte ještě více, než na hráčích na jiných postech.
DALŠÍ TIPY:
- Můžete mít max. 16-17 reklamních poutačů, na které dostanete i reklamu. Při zvětšování stadiónu nad tento počet už reálně reklamu na nich i tak nedostane (při současném nastavení SP.) Má zkušenost s drahou reklamou - brát takové, kde máte příjem nad 2000 Euro denně. S levnými - podle velikosti stadiónu ..... Nejprve jsem bral všechny reklamy, které byly do 5 dní, při stadiónu s +17 panely beru vše do 10 dní.
- Pokud chcete tuto hru hrát aspoň pár sezón, přijde čas, kdy si budete chtít od SP oddechnout a půjdete na dovolenou nebo někam jinam. Proto je dobré, když v této době řídí někdo tým za vás, v době vaší nepřítomnosti.Ale buďte si jisti tím, komu dáváte heslo k teamu, aby vám to nezprasil ....
Po tom, komu dáváte na čas svůj team, chtějte, aby nastavil zápasy. Dejte si priority, co chcete vyhrát - asi ligu. Zástupce však nezná váš team jako vy, proto musíte akceptovat i jeho špatná nastavení, která může udělat. Je to vždy lepší než nic. Svět není jen SP, dejte si pauzičku a realax. Kromě nastavení zápasů můžete ještě chtít nastavení reklam a tréningů. Zbytek je práce „navíc“. Může to být dohodnutí dalších zápasů během doby zastupování. Jinak by musel být váš zástupce velmi vášnivý, aby toho udělal více. Základní pravidlo je být milý k tomu, kdo vás zastupuje a být vděčný za tuto pomoc. Nikdy, nikdy, nikdy nic nevyčítejte, i když udělal nastavení, která se vám nelíbí (pokud vám to úplně nezprasil).
- Pokud nejste maníci, co nemají co dělat a proto stále mačkají klávesu F5 (refresh) nebo se při simulaci snažíte neustále připojit jménem a heslem, jestli náhodou SP už neběží, tak určitě nehospodaříte dobře s časem. Pokud se zavážete někomu řídit na nějakou dobu jeho team (dovolená apod.), tak to slibte a dělejte v rozumné míře. Jeden aktivní tým navíc se dá. Dva, to už je otrava. Tři navíc doporučuji jen tehdy, pokud dlužíte kámošům v real životě hodně peněz ...DDD... a chcete jim to takto vrátit. Vzít si více teamů na starost je podle mě už jen otázka extrémního fanatismu a víry v posmrtný život v SP.
NĚCO O TOM, JAK POZNAT SVůJ TÝM
Když nainstalujete SPMT, tak si všimněte cestu, kam to nainstalovalo. Většinou je to C:\Program files\SPMT . Tam je podadresář Data a v něm BACKUP. Tam jsou soubory typu “backup_17_244_81586.spt” Tyto soubory jsou zazipované XML filesy. Ty se tvoří, jen když se přihlašujete do SPMT. Teda, když jste se přihlásili do SPMT, tak tam podle času najdete ten svůj právě vytvořený po dané simulaci. Takže když jste ho našli, tak ho odzipujte a otevřete v Excelu jakoo xml file – potřebujete XP a Excel, co pod nim běží. Na starších verzích Excelu to nejde.
Na otevřený soubor se podívejte a najdete tam móóóóc užitečných dat o svém týmu. Já mám v Excelu vytvořenou tabulku, která tyto info analyzuje sama a dá mi komplexní tabulku ve formátu A4, kterou když vytisknu, tak mám všechny info o teamu. Jestli si tu tabulku jednou vytvoříte, tak ty data jen přeuploadnete a máte celý team na jednom papíru, vše co chcete. Jako vzor připojuji, jakou mám finální verzi sumáře. Něco jsem pomazal, ale hodně dat je jasných o jednotlivých hráčích. Dole mám potom statistická data o celým teamu – např. na obr je vidět buňka AP48 – má průměrná agresivita celého týmu, kdy mi dojde další mladík a kvantum různých dalších dat.
Samozřejmě to má i další worksheety, ale záleží jen na vaší fantazii, co z toho vykouzlíte. Sloupce BM a BN jsou např. min a max skrté vlastnosti, teda střed je reálná skrytá vlastnost. Prostě využití pro analýzu vlastního teamu je nekonečné, jen si musíte v Excelu nastvit co je třeba a máte to. Celý upload do souboru, když to máte dobře nastaveno trvá tak max. 1 min. Papír si můžete vzít do ruky a studovat svůj team i následně bez počítače.
Tady je link:
http://img530.imageshack.us/my.php?image=tipdnajm1.jpg (takto to mám uděláno já). Za tento advance patří poděkování i manažerovi HoriaciLes
Pokud chcete blíže poznat podle tohoto tipu, doporučuji to dělat po delší dobu. Během 2-3 sezón získáte skvělou databázi o tom, jak se váš team zlepšuje. Když to sledujete aspoň 2 sezóny, tak si otevřete alespoň 3. soubory. První, když jste dělali porovnání, druhý po sezóně a třetí teď.
Doporučuji sledovat základní vlastnosti teamu, které by se vám měli generovat automaticky (pokud to máte takto v Excelu nastaveno)
1. Průměrný věk BP A teamu a B teamu bez mladíků celkem
2. Průměrný věk bez mladíků a s mladíky A teamu a B teamu
3. Průměrná agresivita A teamu a B teamu a celkem
4. Počet hráčů nad určitý cílový BP a jejich věk
5. Cash
Pokud se vám ve všech nejdůležitějších ukazatelích podařilo dosáhnout zlepšení, jste na dobré cestě. Pokud někde zaostáváte, tak přemýšlejte zda jsou nepříznivé trendy dlouhodobé nebo jen krátkodobé a jestli je máte pod kontrolou. Tato statistika je hodně dobrá na to, abyste pochopili, jestli není nutno změnit strategii, pokud to jde.