@ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapjes!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Stella Trooper
Groundsman
Posts: 9
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:27 am
Location: Leuven

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Stella Trooper »

remedy73 wrote:Je doet je naam dus eer aan? :lol:
Ja het gaat inderdaad bergaf :oops:
remedy73 wrote:Je kan het salaris uitrekenen met de spinfo tool op spinfo-tool.com
Thanks! Dit wist ik dus (nog) niet. Bij deze dus zal ik er aardig wat gebruik van gaan maken :wink:
remedy73 wrote:Daarnaast wil ik je adviseren om al je spelers enkel winstpremie te geven. Als je niet wint betaal je niets aan je spelers, dus als je krap bij kas zit verlies je bewust een paar wedstrijden en dan ben je er financieel weer bovenop. Daarnaast adviseer ik je veel vriendschappelijke wedstrijden te spelen. Hiermee verdien je direct geld uit ticketverkoop, krijgen je spelers meer ervaring en groeit je achterban. Hoe groter je achterban hoe meer bezoekers er naar je wedstrijden oftewel hoe meer inkomsten.
Bedankt voor deze extra tips. (en de vriendschappelijke match)
Manager "Eendracht Bergaf" - Divisie F.209
Martino
Assistant Manager
Posts: 93
Joined: Wed Sep 10, 2014 2:26 pm
Location: Aarschot

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Martino »

Stella Trooper wrote:
remedy73 wrote:Je doet je naam dus eer aan? :lol:
Ja het gaat inderdaad bergaf :oops:
remedy73 wrote:Je kan het salaris uitrekenen met de spinfo tool op spinfo-tool.com
Thanks! Dit wist ik dus (nog) niet. Bij deze dus zal ik er aardig wat gebruik van gaan maken :wink:
remedy73 wrote:Daarnaast wil ik je adviseren om al je spelers enkel winstpremie te geven. Als je niet wint betaal je niets aan je spelers, dus als je krap bij kas zit verlies je bewust een paar wedstrijden en dan ben je er financieel weer bovenop. Daarnaast adviseer ik je veel vriendschappelijke wedstrijden te spelen. Hiermee verdien je direct geld uit ticketverkoop, krijgen je spelers meer ervaring en groeit je achterban. Hoe groter je achterban hoe meer bezoekers er naar je wedstrijden oftewel hoe meer inkomsten.
Bedankt voor deze extra tips. (en de vriendschappelijke match)
Was even naar de team statistieken aan het kijken toen ik Eendracht Bergaf hoog tussen de topteams tegen kwam. Blijkbaar koop je vooral heel oude spelers. Dat ga je inderdaad op lange termijn niet kunnen blijven betalen als F-team. En dat is nog maar 1 van de vele nadelen aan die tactiek...
Club: Aarschot
S59 - 3de G102
S60 - 2de G102
S61 - 6de F34
S62 - 4de F34
S63 - 2de F34
S64 - 10de E12
S65 - 7de E12
S66 - 7deE12
S67 - 6deE12
TrueJoppe78
Fan
Posts: 2
Joined: Wed Jun 10, 2015 1:59 pm

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by TrueJoppe78 »

Na jaren ontkenning toch maar terug toegegeven aan de verslaving ... ja ja een echt voetbalhart kruipt waar het niet gaan kan.
De overgang van G naar F valt zwaarder dan gedacht, spinfo tool & forum brengen al wat raad maar toch een goede coach om het me terug echt in de game te brengen is wat we zoeken.

Contact: Ingame
Manager: Joppe78
Team: Aeroballs
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Goedemorgen, ik ben net gestart als een nieuwe manager en heb al veel uitgevonden maar zo het zeer prettig vinden als iemand mij nog verder op weg helpt :)

Mijn team is Hazerswoude Rovers en ik speel in divisie G.247
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Goedemorgen, ik ben net gestart als een nieuwe manager en heb al veel uitgevonden maar zo het zeer prettig vinden als iemand mij nog verder op weg helpt :)

Mijn team is Hazerswoude Rovers en ik speel in divisie G.247
Er zijn verschillende managers die je graag een handje helpen. Stel gerust je vragen en dan zullen we ze beantwoorden. Je kan alvast starten met het lezen van de FAQ (ingame), de regels (ingame) en de FAQ (hier opt forum in dit forumgedeelte, eerste topic vanboven).

Daaruit zal je al een pak info halen. Verder is de hoofdregel dat je een doel op lange termijn moet vaststellen en daar op verder bouwen. Je kan traden (handelen in spelers voor winst), gaan voor VrB's, je team uitbouwen of vol voor de competitie gaan.

In elk geval zijn er een aantal sleutelpunten die cruciaal zijn voor het succes van een team. Ik geef een korte opsomming maar je mag er altijd vragen over stellen (het vraagjestopic wordt het meest bekeken door de managers):

- Bouw onmiddellijk je jeugdcentrum uit naar Ultramodern. In dat geval heb je elke +- 20 dagen kans op een jeugdspeler. Die kan je voltrainen of verkopen voor inkomsten. Dit is cruciaal voor het onderhoud van een team
- Speel zoveel mogelijk wedstrijden en dan nog liefst allemaal thuis. Dit zorgt voor extra fans (3 per friendly, 5 per VrB en 25 per gewonnen ligamatch) en extra inkomsten (thuis krijg je meer inkomsten + door de extra fans krijg je ook meer bezoekers).
- Verbeter je stadion waar nodig. Veel managers houden de regel aan om ongeveer 20% meer zitplaatsen te hebben dan het aantal supporters. Minder kan ook, maar dan moet je je ticketprijs verhogen om je inkomsten te maximaliseren.
- Hou ook je andere stadionfeatures in de gaten zoals toiletten, lichtmasten etc. Dit is altijd in verhouding. Als er staat "de supporters zijn tevreden met de huidige situatie" hoef je niks up te graden, maar altijd eens kijken want als je te weinig van iets hebt, komen er minder supporters.
- Neem alle staff aan en probeer ze te trainen naar 100%, toch zeker je trainer en jeugdcoordinator. Dit om je jeugdspelers zo goed mogelijk te hebben en je spelers zo snel mogelijk te trainen.

Neem ook al eens een kijkje op spinfo-tool.com, daar kan je een pak dingen ontdekken die je kunnen helpen in het spel.

Als je wat vertrouwder bent met het spel kunnen we dieper ingaan op de wedstrijden en tactieken zelf, maar zoals gezegd, ga gerust even in het eerste topic kijken, daar vind je alles terug :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Ok thanks voor je snelle reply! Ik heb de meeste features en tools al gelezen en gecheckt. De tool is echt heel handig!

ik zou graag wat tips willen hebben over de transfermarkt. Heb geboden op gratis spelers maar zie niet wanneer de deadline afloopt, overigens ook niet met spelers waar je op hebt geboden. Waar kan je dit zien?
Stadion ziet er goed uit met alle faciliteiten en staff is allemaal 100%. Jeugdcentrum ben ik ook gelijk mee begonnen.
Thanks voor de tip over de friendlies en dan met name het thuis spelen.

Ik zou ook graag wat tips willen hebben over de spelersgroep. Kan ik al iemand verkopen, wat zou ik moeten kopen, wanneer moet je een speler verkopen, hoe ver is een speler nog te trainen etc,
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Nog een vraagje.....ik heb nu uitnodigingen aangemaakt voor vriendschappelijke thuis wedstrijden....maar er staan er heel veel.....hoe groot is de kans dat iemand de uitnodiging aanvaardt?
matt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6867
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:18 pm
Location: Belgium

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by matt »

Best eerst je spelers voltrainen alvorens te verkopen.
Anders verkoop je misschien je beste speler zonder dat je het weet, en zal je er nooit genoeg voor krijgen in dat geval.

Wat betreft gratis speler op de markt weet je het niet zeker wanneer die hun beslissing maken.
Het is wel altijd een simulatie om 4u 's ochtends als ik me niet vergis. Ik denk dat het meestal de 4e dag na zijn verschijning op de transfermarkt is.

Wat betreft de pool heb je wat geluk nodig. Ik raad aan om andere managers in divisies rond je uit te nodigen, en misschien zo ook een nauwer contact te leggen om geregeld onderling friendlies te spelen.

Niet vergeten dat als je veel thuismatchen opeenvolgend speelt, je ook je veld goed in de gaten zal moeten houden. Het gaat rapper slijten als je vooral thuis speelt.
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Ok thanks voor je snelle reply! Ik heb de meeste features en tools al gelezen en gecheckt. De tool is echt heel handig!

ik zou graag wat tips willen hebben over de transfermarkt. Heb geboden op gratis spelers maar zie niet wanneer de deadline afloopt, overigens ook niet met spelers waar je op hebt geboden. Waar kan je dit zien?
Stadion ziet er goed uit met alle faciliteiten en staff is allemaal 100%. Jeugdcentrum ben ik ook gelijk mee begonnen.
Thanks voor de tip over de friendlies en dan met name het thuis spelen.

Ik zou ook graag wat tips willen hebben over de spelersgroep. Kan ik al iemand verkopen, wat zou ik moeten kopen, wanneer moet je een speler verkopen, hoe ver is een speler nog te trainen etc,
De transfermarkt is als volgt geregeld:
1) Een speler wordt op de lijst gezet door een manager waarna het bieden kan beginnen
2) Na 72u/3d (startend vanaf de eerstvolgende simulatie na het plaatsen op de TL) KAN een speler verkocht worden, dat ligt aan de verkopende manager. Ook kan hij een IBP zetten (instant buy price) waardoor je de speler onmiddellijk kan aantrekken voor het aangegeven bedrag.
3) Nog eens 96u/4d later wordt de speler aan de hoogst biedende manager verkocht, tenzij er in de laatste 24u een bod geplaatst is, dan schuift de deadline een dag op.

Verder kan je verschillende kanten op met je team. Voor het samenstellen van een team is op lange termijn (nu nog minder) de agressie het belangrijkste. Het is belangrijk je spelers binnen een bepaalde "marge" te hebben. Aangezien het agressie% de kans op een gele kaart is. Hoe dichter die bij elkaar liggen, hoe beter gele kaarten verdeeld worden tijdens de match. Uiteraard speelt ook het principe "hoe lagere agressie, hoe minder kaarten". Veel managers gebruiken +- 200 als som van eigen gemiddelde agressie + scheidsagressie + teamagressie.
Afhankelijk van je budget kan je eventueel enkele jonge spelers verkopen om wat geld op te laten brengen, maar dat raad ik je atm niet aan.
Sowieso kan jij momenteel nog niet veel uitgeven aan transfers, waardoor je dus niet teveel spelers moet verkopen :)
Rustig de kat uit de boom kijken, zien wat je hebt en dan daarop verderbouwen. Ondertussen leer je het spel beter kennen.
Hoe ver een speler nog te trainen is, is onbekend, aangezien je niet op voorhand kan weten hoe goed een speler wordt. Uiteraard hoe meer hij al getraind is, hoe gerichter je kan weten hoe goed hij zal worden :)

Ericcie1971 wrote:Nog een vraagje.....ik heb nu uitnodigingen aangemaakt voor vriendschappelijke thuis wedstrijden....maar er staan er heel veel.....hoe groot is de kans dat iemand de uitnodiging aanvaardt?
Die kans is het grootste als je zelf uitnodigingen verstuurt naar iemand. Maar maak je voorlopig geen illusies, weinig managers aanvaarde uitmatchen tegen nieuwelingen, omdat er niks aan vasthangt. Wat je kan doen is in de pool bepaalde uitmatchen aanvaarden en dan naar die managers een uitnodiging sturen voor een 'terugmatch'. Zo ga je wel wat thuismatchen krijgen. Ze uitnodigen doe je door op hun teamnaam te klikken in je kalender (eens je hun match aanvaard hebt) en dan onderaan "nodig uit" te kiezen :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Bedankt voor al jullie tips! Nog een laatste vraagje.....kunnen jullie als ervaren managers kijken/checken wat goede spelers zijn/ worden in mijn team?
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Bedankt voor al jullie tips! Nog een laatste vraagje.....kunnen jullie als ervaren managers kijken/checken wat goede spelers zijn/ worden in mijn team?
Dat kan je onmogelijk weten op voorhand, je kan dat pas zien als ze voltraind zijn (voltraind = alle skills trainen tot het balkje rood wordt en dus niet meer hoger kan)
Echter, hoe meer "skills" er hoog zijn (hoog is 85+) hoe hoger z'n potentieel natuurlijk. Een hoofdskill (de onderste 2) tellen dubbel zoveel mee als de andere, alsook de verborgen skill die je kan berekenen op spinfo-tool.com. Maar als ik je enkele parameters moet geven die voor andere managers belangrijk zijn als ze een ongetrainde speler kopen:

- Verborgen skill liefst zo hoog mogelijk (de enige skill die je op voorhand weet hoe hoog die ongeveer is)
- Hoe jonger hoe beter want dan hebben ze meer tijd om ervaring op te doen en meer seizoenen aan optimale prestatie (een speler presteert optimaal van z'n 20 tem 30, bij een GK 3j later)
- Hoe minder agressief, hoe interessanter want dan pak je minder kaarten. Die zijn echter ook duurder. Alles hangt hier ook af van je agressiemarge. :)
- Centrale posities zijn interessanter omdat je die ALTIJD nodig hebt in je team, en soms 2 stuks. Daardoor zijn CB, CM en CF duurder dan andere posities. Sommige posities zoals LF en RF zijn minder duur omdat je ook met 2 spitsen kan spelen en dus een alternatief hebt. SW is goedkoop omdat je die enkel optimaal kan gebruiken in een opstelling met 5 verdedigers, waar dan de centrale positie een SW moet zijn.
- Hoe meer ervaring een speler heeft (+0,1 voor een Vr of VrB, +0,3 voor een Ligamatch en +0,5 voor een bekermatch), hoe interessanter omdat hij dan meer jaren z'n BP(beste prestatie) haalt.

Om te berekenen hoe goed een speler kan worden kan je Spinfo gebruiken. De maatstaf is ongeveer per 15% skill 1 BP erbij (of 1 globale klasse, wat gelijkloopt) en dubbel voor een hoofdskill of verborgen skill
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by raoulio »

Ericcie1971 wrote:Nog een vraagje.....ik heb nu uitnodigingen aangemaakt voor vriendschappelijke thuis wedstrijden....maar er staan er heel veel.....hoe groot is de kans dat iemand de uitnodiging aanvaardt?
Uit mijn ervaring worden poolmatches juist snel geaccepteerd als de ploeg uit A, F of G komt. Dus ik denk dat de kans groot is dat veel van je poolmatches (die jij thuis wilt spelen) geaccepteerd gaan worden.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by Ericcie1971 »

Ik moet idd zeggen dat ik nu drie uitnodigingen heb gestuurd voor thuis wedstrijden en ze zijn allemaal geaccepteerd :)

Paar vraagjes nog :mrgreen: ....heb geboden op gratis spelers met wat meer salaris en tekengeld maar niemand wil/ komt. Wss doordat ik laag speel of heeft dat daar niks mee te maken?

is het verstandig om ook te kijken naar oudere spelers om te kopen of is dat een no-go als je een beginnend team bent? (dit ivm met hogere salarissen)

Hoeveel verliest een speler aan rating als hij niet op zijn favoriete positie speelt?

Kan je (en spelen jullie) elke dag een wedstrijd spelen qua fitheid/moraal etc? Heb nu 21 spelers (2 geblesseerd) Hoeveel spelers hebben jullie gemiddeld?

Waar let je op bij het opstellen van een speler? Fitheid? (wanneer geef je iemand rust) en /of moraal (gaat moraal omhoog als een speler speelt)

Alvast bedankt weer!
matt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6867
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:18 pm
Location: Belgium

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by matt »

Gratis spelers gaan gewoon kiezen voor het hoogste loon denk ik.
Kan denk ik geen kwaad om enkele goeie ervaren spelers te hebben, maar erin overdrijven zou ik in eerste instantie niet doen.
Ik raad je aan om voldoende te investeren in je stadion, en een buffer over te houden voor lange termijn. (je krijgt nu wel al een mooi startbudget heb ik gemerkt)

Ik probeer vooral op data waarop geen officiële match om 4u's ochtends volgt, veel friendlies af te werken. Je spelers die niet spelen om 4u recupereren namelijk het meest qua fitheid.
Heb je meer posities dubbel bezet kan je ook afhankelijk daarvan wat friendlies spelen op officiële matchdata, zodat hun moraal goed blijft en je wat extra verdient.

In de andere zaken moet je zelf een balans proberen te vinden.
Ik beoog ongeveer 30 spelers om daarmee veel friendlies te kunnen afwerken = meer inkomsten maar ook meer loonlast.
Qua fitheid probeer ik spelen onder 80% te vermijden, de moraal hou je best zo hoog mogelijk. Beiden beïnvloeden de prestatie van een speler, en als ik me niet vergis heb je bij lagere fitheid ook hogere kans op blessures.
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: @ alle beginners: mentor nodig? Walktrough eerste stapje

Post by remedy73 »

Ik adviseer jullie om van de gratis spelers af te blijven!

Gratis spelers kiezen inderdaad voor enkel het beste bod (verhouding tussen loon, winbonus, tekengeld, etc). Doordat veel nieuwe managers achter gratis spelers aan gaan, lopen de lonen van deze spelers erg op. Deze spelers blijven hun leven lang een te hoog loon hebben, waardoor ze 1. duur in gebruik zijn 2. niets waard zijn op de transfermarkt. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”