Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

visje69
Member of the Soccer Project Association

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by visje69 »

mr charlie wrote:
visje69 wrote:Ik heb 10 aflopende contracten, voornamelijk B-teamspelers.
Ik lees in de regels dit:
Loon: Bij elke competitie- en bekerwedstrijd krijgt iedere speler in je team zijn loon uitbetaald, dus ook diegenen die niet gespeeld hebben en niet op de bank zaten. De winstpremie is echter alleen voor degenen die geselecteerd werden voor de wedstrijd. Bij vriendschappelijke wedstrijden wordt aan de geselecteerde spelers slechts 25% van hun loon uitbetaald, met een maximum van €300.
Ik ga ze dus wintpremie geven aangezien die zeldzame ligawedstrijd die ze spelen niet opweegt tegen het loon dat ze anders uitbetaald krijgen elke match. Of zijn er nadelen aan verbonden die ik niet zie?
juist,
alleen opgelet, bankzitters ook loon betalen.

Inderdaad, heb net m'n wissels bekeken in de A-kern en zal daarop afstellen :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
TycTac
Fan

Post by TycTac »

Ik heb een vraagje betreffende 'Klasse' (het management klassement).

Sinds kort speel ik veel Vr en dus ik speel die graag thuis (voor de moneys) en veel (voor de ervaring). Nu, ik zit in F (net niet gestegen, na 3 seizoenen, niet erg, alles op zijn tijd), en dus ben ik gegeerd om tegen te oefenen. Echter verlies ik dus steeds tegen D,E en sommige F teams en verlies ik per verliesmatch altijd 1 klassepunt. Mijn vraag is of dat eigenlijk belangrijk is, die klasse? Of is het eerder de prestige die telt? Aan het begin van het seizoen bv is het de globale klasse van je team dat telt, niet hoeveel punten je verzameld hebt. Tenslotte zou ik graag weten hoeveel punten je verdient of verliest tijdens ligawedstrijden en Vr.
remedy73

Post by remedy73 »

TycTac wrote:Ik heb een vraagje betreffende 'Klasse' (het management klassement).

Sinds kort speel ik veel Vr en dus ik speel die graag thuis (voor de moneys) en veel (voor de ervaring). Nu, ik zit in F (net niet gestegen, na 3 seizoenen, niet erg, alles op zijn tijd), en dus ben ik gegeerd om tegen te oefenen. Echter verlies ik dus steeds tegen D,E en sommige F teams en verlies ik per verliesmatch altijd 1 klassepunt. Mijn vraag is of dat eigenlijk belangrijk is, die klasse? Of is het eerder de prestige die telt? Aan het begin van het seizoen bv is het de globale klasse van je team dat telt, niet hoeveel punten je verzameld hebt. Tenslotte zou ik graag weten hoeveel punten je verdient of verliest tijdens ligawedstrijden en Vr.
Het rankingklassement is volkomen nutteloos. Het is een soort ladder, wat voor sommigen een extra motivatie kan zijn. Echter voor de rest van het spel heeft het geen betekenis. Voor een Liga-wedstrijd kan je 4 punten verdienen of verliezen, VrB;s 2 punten en Vr's 1 punt. SP-cup weet ik niet, maar denk ook 4 punten.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
raoulio

Post by raoulio »

Ben nu weer een weekje aan het spelen en buiten het feit dat er in de loop van de jaren niks meer aan spel gewijzigd is (toch?) vallen me de volgende zaken op.

- Heel wat minder aanbod op de transfermarkt, oftewel grote vraag weinig aanbod, dus spelers stuk duurder dan zeg 5/6 jaar geleden, correct? Worden er geen automatische spelers gegenereerd en aangeboden op de transfermarkt door het systeem?

- Heel weinig vriendschappelijke bekers om in te schrijven

- Nauwelijks aanbod reclamepanelen of is dit toeval?
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
visje69

Post by visje69 »

raoulio wrote:Ben nu weer een weekje aan het spelen en buiten het feit dat er in de loop van de jaren niks meer aan spel gewijzigd is (toch?) vallen me de volgende zaken op.

- Heel wat minder aanbod op de transfermarkt, oftewel grote vraag weinig aanbod, dus spelers stuk duurder dan zeg 5/6 jaar geleden, correct? Worden er geen automatische spelers gegenereerd en aangeboden op de transfermarkt door het systeem?

- Nauwelijks aanbod reclamepanelen of is dit toeval?
Klopt allemaal wat je zegt. Er worden geen spelers gegenereerd door het spel en aangeboden op de transfermarkt
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
rohalt

Post by rohalt »

Dit lijkt mij eerder bij momenten zo...
Maar momenteel is het inderdaad wat minder.
Je kan zelf ook een beker opstarten en je nodigt managers uit ofwel komen ze zelf af op je beker.
rogiboys
37 Seasons A-player : Last time in S117
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
visje69

Post by visje69 »

rohalt wrote:- Heel weinig vriendschappelijke bekers om in te schrijven

Je kan zelf ook een beker opstarten en je nodigt managers uit ofwel komen ze zelf af op je beker.
Had vroeger al eens voorgesteld om zo dagelijks 1 cup van 32 managers 50k te laten starten automatisch. Maar we weten allemaal wat er gebeurd is met de voorstellen xD.
Iemand zou PHP moeten studeren en dit spel overkopen :p
raoulio

Post by raoulio »

visje69 wrote:

Had vroeger al eens voorgesteld om zo dagelijks 1 cup van 32 managers 50k te laten starten automatisch. Maar we weten allemaal wat er gebeurd is met de voorstellen xD.
Wat is de huidige status dan? Wordt het spel alleen nog draaiende gehouden door huidige oprichters?
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
visje69

Post by visje69 »

raoulio wrote:
visje69 wrote:

Wat is de huidige status dan? Wordt het spel alleen nog draaiende gehouden door huidige oprichters?
Laat het ons houden op "Het spel wordt alleen nog draaiende gehouden". Jammer genoeg...
visje69

Post by visje69 »

Ik heb een foutje begaan met m'n veld, hopelijk zonder catastrofale gevolgen. Heb per ongeluk een veld van 1 dag gelegd en daarna 1 van 10 dagen. Nu heb ik wel nog bijna elke dag 4 thuismatchen, wat zal de invloed hiervan zijn op m'n veld en herstelt zo'n veld tijdens de sim van 4U? Zoja hoeveel? (het veld van natuurlijk gras). (m'n nieuwe veld laat nog 9 dagen op zich wachten, dus hopelijk houd het het zo lang vol mede hopelijk dankzij de 2 rustdagen zaterdag en zondag)
mr charlie

Post by mr charlie »

Klopt volgende berekening / denkoefening.

Mijn huidige ploeg pakt, wanneer ik 11 rode kaarten verwacht, gemiddeld gezien een tweede gele kaart rond min 80.
Is het zo dat hierdoor 80/90 van de spelerprestatie meetelt voor de linierating?
Dus als ik hierop verder denk bij een gemiddelde prestatie van 67 zo’n 7 prestatiepunten of 1,5linirating –verlies bij een 2e geel rond min 80.
1,5 linirating is 15% agressie
Dus indien ik geen 10 gele kaarten verwacht bij 80 à 85% agressie blijft het de moeite om die rode kaart te nemen.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
remedy73

Post by remedy73 »

mr charlie wrote:Klopt volgende berekening / denkoefening.

Mijn huidige ploeg pakt, wanneer ik 11 rode kaarten verwacht, gemiddeld gezien een tweede gele kaart rond min 80.
Is het zo dat hierdoor 80/90 van de spelerprestatie meetelt voor de linierating?
Dus als ik hierop verder denk bij een gemiddelde prestatie van 67 zo’n 7 prestatiepunten of 1,5linirating –verlies bij een 2e geel rond min 80.
Dus indien ik geen 10 gele kaarten verwacht bij 80 à 85% agressie blijft het de moeite om die rode kaart te nemen.
Dat zie je goed. Maar de prestatie van die speler die rood pakt is niet altijd 80/90. Volgens eerdere onderzoekjes zit hier nogal wat random in. Soms zal het 70/90. Bij een rode kaart in de 80 minuut is dat niet goed meetbaar, maar bij vroege rode kaarten wordt deze random wél meetbaar.
Een tweede rode kaart en een derde rode kaart wegen overigens nog véél zwaarder mee. Echt wel 2 keer zo zwaar en 3x zo zwaar!

Maar je conclusie klopt. Met rode kaart kan de prestatie beter zijn als met een lagere agressie zonder rood spelen.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
mr charlie

Post by mr charlie »

remedy73 wrote:
mr charlie wrote:Klopt volgende berekening / denkoefening.

Dat zie je goed. Maar de prestatie van die speler die rood pakt is niet altijd 80/90. Volgens eerdere onderzoekjes zit hier nogal wat random in. Soms zal het 70/90. Bij een rode kaart in de 80 minuut is dat niet goed meetbaar, maar bij vroege rode kaarten wordt deze random wél meetbaar.
Een tweede rode kaart en een derde rode kaart wegen overigens nog véél zwaarder mee. Echt wel 2 keer zo zwaar en 3x zo zwaar!

Maar je conclusie klopt. Met rode kaart kan de prestatie beter zijn als met een lagere agressie zonder rood spelen.
Doordat ze altijd laat viel heb ik idd geen random opgemerkt, een 2 rode kaart is dus te vermijden.
Thx voor het advies
Fun, thats the spirit
Image
mr charlie

Post by mr charlie »

weet iemand de redenering om in de eerste ronde van de beker tegen iemand van je eigen reeks uit te komen?
Fun, thats the spirit
Image
rohalt

Post by rohalt »

Da's inderdaad zo.
Waarom ? Volgens mij om zo iedere reeks voor de helft te verminderen met ploegen. Iedereen gelijk voor de wet.
rogiboys
37 Seasons A-player : Last time in S117
Max points in A : 64 - 4th position in season 106
SPCL-winner
6 * BENE-liga winner
6 * Half Final Cup : S50, S52, S72, S101, S102, S106
2nd in Cup : S113
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”