Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

matt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6867
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:18 pm
Location: Belgium

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by matt »

silverblast wrote:Kort detailvraagje: krijg je ook nog jeugdspelers indien je een team van 35 spelers hebt?
Staat in je eigen FAQ: ja.
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by silverblast »

matt wrote:
silverblast wrote:Kort detailvraagje: krijg je ook nog jeugdspelers indien je een team van 35 spelers hebt?
Staat in je eigen FAQ: ja.
:lol: :oops:
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by raoulio »

remedy73 wrote:Verdedigende Muur = defensie +10%
Passenspel = middenveld +10%
Kick & Rush = aanval +27%
Lange Bal = defensie +5% en aanval + 13,5%

Bij 433 loont het dus zoveel als mogelijk LR's over te hevelen naar de aanval, omdat deze bij K&R +27% is.
Dan stap ik maar eens af van mijn 433 lange bal offensief. 433 K&R offensief heeft dus veel meer effect.
Zou betekenen dat ik idealiter 5 spelers (3 middenvelders en LB & RB) op offensief zet. Kijkend naar mijn A elftal hebben deze echter allemaal een IO.
LB + 1,12
RB + 1,36
LM + 0,92
CM + 1,16
RM + 1,12

Ik vraag me af waar in deze het omslagpunt ligt voor het bereiken van maximale aantal LR. Alle 5 offensief? Alleen de laagste 2 a 3? Of alles met een IO beneden bepaalde waarde bv <+1?

Voor mijn wedstrijd van morgen geeft SPinfo aan dat 532 lange bal beste optie is. Op basis van bovenstaande lijkt echter 532 verdedigende muur met hele middenveld op defensief of 433 K&R met 5 spelers op offensief te zorgen voor betere LR.
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

raoulio wrote:
remedy73 wrote:Verdedigende Muur = defensie +10%
Passenspel = middenveld +10%
Kick & Rush = aanval +27%
Lange Bal = defensie +5% en aanval + 13,5%

Bij 433 loont het dus zoveel als mogelijk LR's over te hevelen naar de aanval, omdat deze bij K&R +27% is.
Dan stap ik maar eens af van mijn 433 lange bal offensief. 433 K&R offensief heeft dus veel meer effect.
Zou betekenen dat ik idealiter 5 spelers (3 middenvelders en LB & RB) op offensief zet. Kijkend naar mijn A elftal hebben deze echter allemaal een IO.
LB + 1,12
RB + 1,36
LM + 0,92
CM + 1,16
RM + 1,12

Ik vraag me af waar in deze het omslagpunt ligt voor het bereiken van maximale aantal LR. Alle 5 offensief? Alleen de laagste 2 a 3? Of alles met een IO beneden bepaalde waarde bv <+1?

Voor mijn wedstrijd van morgen geeft SPinfo aan dat 532 lange bal beste optie is. Op basis van bovenstaande lijkt echter 532 verdedigende muur met hele middenveld op defensief of 433 K&R met 5 spelers op offensief te zorgen voor betere LR.
433 k&r middenveld volledig op offensief
Of spinfo volgen 532 middenveld vol defensief vm, ben je beter?
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Ericcie1971 »

Drie vraagjes:
Ik heb inmiddels 10 reclameborden in de aanbieding maar er zijn er maar vier bezet :cry:
Is er iets wat ik kan doen zodat de sponsoren een reclamebord willen?

Wanneer verlengen jullie de contracten (indien gewenst natuurlijk :) )?
Het lijkt mij dat je dat op het allerlaatst doet aangezien je spelers stijgen en dus een hoger loon willen maar staat daar een bepaalde tijd voor? Dat ze niet gratis de deur uitlopen?

Heb al aardig wat uitgevonden en onderzocht, toch zou ik willen vragen of jullie mijn team kunnen bekijken en wat hints en tips kunnen geven over verkoop/aankoop van spelers.

Alvast bedankt! :)
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Drie vraagjes:
Ik heb inmiddels 10 reclameborden in de aanbieding maar er zijn er maar vier bezet :cry:
Is er iets wat ik kan doen zodat de sponsoren een reclamebord willen?

Wanneer verlengen jullie de contracten (indien gewenst natuurlijk :) )?
Het lijkt mij dat je dat op het allerlaatst doet aangezien je spelers stijgen en dus een hoger loon willen maar staat daar een bepaalde tijd voor? Dat ze niet gratis de deur uitlopen?

Heb al aardig wat uitgevonden en onderzocht, toch zou ik willen vragen of jullie mijn team kunnen bekijken en wat hints en tips kunnen geven over verkoop/aankoop van spelers.

Alvast bedankt! :)
Je team analyseren zal er vandaag niet inzitten, daarvoor is de kater te groot :oops:
Maar je zal nooit meer dan 4 reclameborden kunnen zetten. Hou er wel rekening mee dat je ze niet altijd direct vernieuwd. De ongeschreven regel is dat je een bord pas aanvaard als de duurtijd 10 dagen of minder bedraagt. Want na elke sim van 4u verandert dat. Dus een bord dat vandaag 28 dagen duurtijd heeft, kan morgen plots 3 dagen zijn, wat financieel veel interessanter is natuurlijk.
Hou er ook rekening mee dat de borden van SoccerProject zelf een vast bedrag zijn (rond de 10k) maar de andere borden variëren (tussen 10 en 300k ofzo). Als je dus van die borden een aanbieding krijgt van 250k maar van 30 dagen, wacht je beter nog even. Zelfde als dat bord 3 dagen is maar bv slechts 20k. Een bord van 1 dag moet je echter WEL altijd nemen, ongeacht het bedrag.

EDIT: om je een idee te geven, als je een beetje oplet met die dagen en bedragen kan je al snel 1.5M winnen per seizoen. Voor ik erop lette zat ik rond 1-1,5M per seizoen, momenteel draai ik rond de 2.4-2.6M per seizoen
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Ericcie1971 »

Haha, die moet je eerst verwerken uiteraard :D
Als je tijd en of zin hebt hoor ik het wel, geen haast!

Betreffende de vraag over de contracten van de spelers....je kunt de contracten verlengen vlak voordat ze aflopen neem ik aan? Vraag is alleen natuurlijk....is het beter om nu al te verlengen aangezien ze (door training) steeds beter worden en daardoor meer geld willen?
visje69
Member of the Soccer Project Association
Posts: 16939
Joined: Mon Nov 15, 2004 12:04 am
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by visje69 »

Ericcie1971 wrote:Haha, die moet je eerst verwerken uiteraard :D
Als je tijd en of zin hebt hoor ik het wel, geen haast!

Betreffende de vraag over de contracten van de spelers....je kunt de contracten verlengen vlak voordat ze aflopen neem ik aan? Vraag is alleen natuurlijk....is het beter om nu al te verlengen aangezien ze (door training) steeds beter worden en daardoor meer geld willen?
Dat is een correcte denkwijze.
Hoe beter ze zijn, hoe duurder. Je kan dus best eens via spinfo of SPMT een schatting doen van hun contract. Zo kan het bijvoorbeeld interessant zijn om ze pakweg een half seizoen voor ze voltraind zijn een nieuw contract voor 3 seizoenen aan te bieden. Op die manier spaar je veel geld uit. Je moet rekenen dat een speler pakweg 1 (heel slechte speler) a 1,5 (heel goede speler) seizoenen nodig heeft om te voltrainen, afhankelijk van z'n uiteindelijke sterkte en bij een trainer van 100% uiteraard.
Dus aan de hand daarvan kan het soms interessant zijn om hem na pakweg 1 seizoen een nieuw contract aan te bieden voor 3 seizoenen. Je moet daar zelf wat de afweging maken :)
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

raoulio wrote:
remedy73 wrote:Verdedigende Muur = defensie +10%
Passenspel = middenveld +10%
Kick & Rush = aanval +27%
Lange Bal = defensie +5% en aanval + 13,5%

Bij 433 loont het dus zoveel als mogelijk LR's over te hevelen naar de aanval, omdat deze bij K&R +27% is.
Dan stap ik maar eens af van mijn 433 lange bal offensief. 433 K&R offensief heeft dus veel meer effect.
Zou betekenen dat ik idealiter 5 spelers (3 middenvelders en LB & RB) op offensief zet. Kijkend naar mijn A elftal hebben deze echter allemaal een IO.
LB + 1,12
RB + 1,36
LM + 0,92
CM + 1,16
RM + 1,12

Ik vraag me af waar in deze het omslagpunt ligt voor het bereiken van maximale aantal LR. Alle 5 offensief? Alleen de laagste 2 a 3? Of alles met een IO beneden bepaalde waarde bv <+1?

Voor mijn wedstrijd van morgen geeft SPinfo aan dat 532 lange bal beste optie is. Op basis van bovenstaande lijkt echter 532 verdedigende muur met hele middenveld op defensief of 433 K&R met 5 spelers op offensief te zorgen voor betere LR.
LB en RB NIET op offensief zetten. Dit heeft geen nut, omdat je hiermee je verdediging verzwakt en je middenveld versterkt. Dat geeft dus in de combinatie met K&R geen voordeel.

Alle middenvelders zou ik in jouw geval op offensief zetten. Ik schat dat de eerste 1,2 LR oplevert, de tweede 0,8 LR en de derde 0,4 LR. Een IO van 1 = ongeveer 0,2 a 0,25 LR.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
raoulio
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1465
Joined: Sat Mar 11, 2006 2:30 pm
Location: Sittard ( Nederland )

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by raoulio »

remedy73 wrote:
raoulio wrote:
remedy73 wrote:Verdedigende Muur = defensie +10%
Passenspel = middenveld +10%
Kick & Rush = aanval +27%
Lange Bal = defensie +5% en aanval + 13,5%

Bij 433 loont het dus zoveel als mogelijk LR's over te hevelen naar de aanval, omdat deze bij K&R +27% is.
Dan stap ik maar eens af van mijn 433 lange bal offensief. 433 K&R offensief heeft dus veel meer effect.
Zou betekenen dat ik idealiter 5 spelers (3 middenvelders en LB & RB) op offensief zet. Kijkend naar mijn A elftal hebben deze echter allemaal een IO.
LB + 1,12
RB + 1,36
LM + 0,92
CM + 1,16
RM + 1,12

Ik vraag me af waar in deze het omslagpunt ligt voor het bereiken van maximale aantal LR. Alle 5 offensief? Alleen de laagste 2 a 3? Of alles met een IO beneden bepaalde waarde bv <+1?

Voor mijn wedstrijd van morgen geeft SPinfo aan dat 532 lange bal beste optie is. Op basis van bovenstaande lijkt echter 532 verdedigende muur met hele middenveld op defensief of 433 K&R met 5 spelers op offensief te zorgen voor betere LR.
LB en RB NIET op offensief zetten. Dit heeft geen nut, omdat je hiermee je verdediging verzwakt en je middenveld versterkt. Dat geeft dus in de combinatie met K&R geen voordeel.

Alle middenvelders zou ik in jouw geval op offensief zetten. Ik schat dat de eerste 1,2 LR oplevert, de tweede 0,8 LR en de derde 0,4 LR. Een IO van 1 = ongeveer 0,2 a 0,25 LR.
Merci!
Hoezo plaatste je dinsdag je RB dan op :P offensief tegen Arsenal terwijl je 433 K&R speelde?
El Pandos Brutos reached the A.1 division within 1,5 years of establishment and played there 4 seasons in a row
Winner of the Beneliga Season 79 and 94
Currently playing in A.1

Old Teams: feyenoordie played in A.1 & VKC 1989 played in C.4
Ericcie1971
Coach
Posts: 34
Joined: Tue Sep 19, 2017 8:54 am

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Ericcie1971 »

Ben ik weer :D
Even een vraag over de verborgen skill.... stel dat een jonge speler als BP tussen de 46 en 74 uitkomt als je gegevens invult en zijn verborgen skill is 83, wat zal dan ongeveer zijn BP worden? is dat bij benadering uit te rekenen?
matt
Member of the Soccer Project Association
Posts: 6867
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:18 pm
Location: Belgium

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by matt »

Ericcie1971 wrote:Ben ik weer :D
Even een vraag over de verborgen skill.... stel dat een jonge speler als BP tussen de 46 en 74 uitkomt als je gegevens invult en zijn verborgen skill is 83, wat zal dan ongeveer zijn BP worden? is dat bij benadering uit te rekenen?
Nee, zoiets kan je echt maar inschatten als hij (bijna) voltraind is.
Een verborgen skill is niet voldoende om te weten hoe goed een speler zal zijn als hij voltraind is. Je kan pech of geluk hebben met alle andere skills.

Het is een goeie indicator, en je hebt hem best zo hoog mogelijk, maar je 2 hoofdskills zijn bijvoorbeeld even veel waard als je verborgen skill in de eindberekening, en alle andere skills dragen -hoewel minder - ook nog bij tot totale eindrating van je speler.
mr charlie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 3600
Joined: Wed Mar 01, 2006 4:15 pm
Location: Gent (Belgium)

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by mr charlie »

correct wat hierboven is geschreven, hoofdskills en verborgen skills tellen dubbel mee tov de rest, maar je kan niets voorspellen.

Wat wel een tip is van remedy: er zijn altijd een 3tal skills die ongeveer gelijk eindigen in skill, Vb je denk een HS van 90 /70 en verborgen skill van 95 dat is dik ok
dan zullen er meerdere skills rond de 70 eindigen.
kijk maar eens rond bij verschillende voltrainde spelers.
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
remedy73
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4284
Joined: Wed Sep 05, 2007 9:10 pm
Location: Den Haag
Contact:

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by remedy73 »

raoulio wrote: Merci!
Hoezo plaatste je dinsdag je RB dan op :P offensief tegen Arsenal terwijl je 433 K&R speelde?
Sorry voor het late antwoord. Ben een beetje druk op mijn werk de laatste weken...

Mijn backs zet ik inderdaad op offensief als ze geen IO hebben. Theoretisch zou het geen verschil moeten maken, maar omdat Noldor zijn 156 LR met offensieve backs heeft behaald, zou het mogelijk tóch een verschilletje kunnen maken :lol:
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89 & 90.
Senne.Smeers
Assistant Coach
Posts: 12
Joined: Fri Aug 25, 2017 9:39 pm

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hi

Post by Senne.Smeers »

visje69 wrote:
Ericcie1971 wrote:Drie vraagjes:
Ik heb inmiddels 10 reclameborden in de aanbieding maar er zijn er maar vier bezet :cry:
Is er iets wat ik kan doen zodat de sponsoren een reclamebord willen?

Wanneer verlengen jullie de contracten (indien gewenst natuurlijk :) )?
Het lijkt mij dat je dat op het allerlaatst doet aangezien je spelers stijgen en dus een hoger loon willen maar staat daar een bepaalde tijd voor? Dat ze niet gratis de deur uitlopen?

Heb al aardig wat uitgevonden en onderzocht, toch zou ik willen vragen of jullie mijn team kunnen bekijken en wat hints en tips kunnen geven over verkoop/aankoop van spelers.

Alvast bedankt! :)
Je team analyseren zal er vandaag niet inzitten, daarvoor is de kater te groot :oops:
Maar je zal nooit meer dan 4 reclameborden kunnen zetten. Hou er wel rekening mee dat je ze niet altijd direct vernieuwd. De ongeschreven regel is dat je een bord pas aanvaard als de duurtijd 10 dagen of minder bedraagt. Want na elke sim van 4u verandert dat. Dus een bord dat vandaag 28 dagen duurtijd heeft, kan morgen plots 3 dagen zijn, wat financieel veel interessanter is natuurlijk.
Hou er ook rekening mee dat de borden van SoccerProject zelf een vast bedrag zijn (rond de 10k) maar de andere borden variëren (tussen 10 en 300k ofzo). Als je dus van die borden een aanbieding krijgt van 250k maar van 30 dagen, wacht je beter nog even. Zelfde als dat bord 3 dagen is maar bv slechts 20k. Een bord van 1 dag moet je echter WEL altijd nemen, ongeacht het bedrag.

EDIT: om je een idee te geven, als je een beetje oplet met die dagen en bedragen kan je al snel 1.5M winnen per seizoen. Voor ik erop lette zat ik rond 1-1,5M per seizoen, momenteel draai ik rond de 2.4-2.6M per seizoen
Dit spelletje heeft hoe dan ook een update nodige betreffend reclamepanelen.
We krijgen steeds meer panelen als we ons stadion uitbreiden.
Daar stopt de logica voor mij.

Oplossing:
Meer contracten kunnen aannemen.
Meer variatie in bedragen: realistisch van € 1.000 tot € 500.000.
Beetje aanvullende uitleg:
Bedragen tussen € 300.000 en € 500.000 zijn contracten van een half seizoen dus van ongeveer 30 dagen (25 dagen tot 35 dagen)
Contracten van onder de € 10.500 zijn kotertermijn contracten van 5 dagen of minder. Die contracten zou ik dan laten variëren van € 1.000 tot € 10.000.
Misschien zelfs een zeldzaam contract van € 1.000.000. Zou ik dan de kans op 1% of 0.5% zetten.

Ik weet dat dit spel geen update meer krijgt. Maar dan nog!

gr
Senne
!!!KRC Genk 322___SK Rapid Wien!!!
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”