Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

pelsen
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1611
Joined: Tue Jul 20, 2004 8:48 pm
Location: Betekom

Post by pelsen »

Peja wrote:
Pattrick wrote:Dat verklaart het natuurlijk. Ik vraag me dan wel af waarom €8500 zonder winstpremie en zonder auto/huis genoeg zou moeten zijn volgens SPMT.
Was de moraal juist ingevuld? En de rest ook allemaal? Want normaal zit SPMT wel redelijk juist...
Ik heb ook al ondervonden dat voor het vernieuwen van contracten, de looncalculator in SPMT niet altijd klopt. Ik heb al een paar keer beduidend meer moeten bieden om de speler te laten aanvaarden.

Alleen is het me (nog?) niet duidelijk waar de fout zit :wink:
Isis
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4702
Joined: Fri May 07, 2004 2:41 pm

Post by Isis »

@pelsen: ik heb dat ook al voor gehad, maar ik wacht tot jij vindt waar de fout zit ;-)
OscarCookie
Member of the Soccer Project Association
Posts: 2601
Joined: Thu Sep 16, 2004 3:44 pm
Location: Hasselt (BE)

Post by OscarCookie »

Isis wrote:@pelsen: ik heb dat ook al voor gehad, maar ik wacht tot jij vindt waar de fout zit ;-)
Same here :D
S1:- S2:3/E34 S3:1/E34 S4:2/D12 S5:2/C4 S6:3/B2 S7:6/B2 S8:2/B2 S9:7/A S10:9/A S11: 9/A S12:12/A S13: 12/B2 S14:1/C5 S15:6/B2 S16:2/B2 S17:7/A S18:16/A
S36: ?/H38
Pattrick
Coach
Posts: 44
Joined: Tue Feb 08, 2005 2:48 pm

Post by Pattrick »

Peja wrote:
Pattrick wrote:Dat verklaart het natuurlijk. Ik vraag me dan wel af waarom €8500 zonder winstpremie en zonder auto/huis genoeg zou moeten zijn volgens SPMT.
Was de moraal juist ingevuld? En de rest ook allemaal? Want normaal zit SPMT wel redelijk juist...
Ik weet het, SPMT klopt met de meeste dingen redelijk, maar ik had echt de goeie voorwaarden ingevuld (moraal 100%). Misschien dat het ietwat onnauwkeurig wordt bij hogere salarisgroepen?
Pattrick, eigenaar van het team dat ieder seizoen derde wordt!
pelsen
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1611
Joined: Tue Jul 20, 2004 8:48 pm
Location: Betekom

Post by pelsen »

Pattrick wrote:
Peja wrote:
Pattrick wrote:Dat verklaart het natuurlijk. Ik vraag me dan wel af waarom €8500 zonder winstpremie en zonder auto/huis genoeg zou moeten zijn volgens SPMT.
Was de moraal juist ingevuld? En de rest ook allemaal? Want normaal zit SPMT wel redelijk juist...
Ik weet het, SPMT klopt met de meeste dingen redelijk, maar ik had echt de goeie voorwaarden ingevuld (moraal 100%). Misschien dat het ietwat onnauwkeurig wordt bij hogere salarisgroepen?
De afwijkingen zijn daar inderdaad groter, omdat 1% verschil in globale rating daar een grotere variatie geeft op het loon.
(En aangezien globale rating een kommagetal is, waarvan wij de getallen na de komma niet weten, kan er dus een variatie van 1% op zitten. Ben je een contract aan het aanbieden, kan het zijn dat je de globale rating in SPMT met 0,5 moet verhogen, om het juiste contract te bieden. 79,50 en 80,49 worden immers allebei 80, hoewel er toch een verschil van 1% op zit.)

Toch lijkt het mij dat er bij contractvernieuwingen een andere formule wordt gebruikt dan bij het aanbieden van contracten aan spelers op de transferlijst (en voor spelers op de transferlijst is de SPMT-looncalculator vrij accuraat, denk ik). Alleen is het nog niet duidelijk waar het verschil zit, al zal de toekomst dit misschien uitwijzen :wink:
killerfr3@k
Team Board Member
Posts: 283
Joined: Sat Jan 29, 2005 3:40 pm
Location: lochristi

Post by killerfr3@k »

ManagerClubTactiekWedstrijdHelpUitloggenPrettige verjaardag !
Datum woensdag 21 september 2005 (04:54 CET)
Afzender Het Bestuur
Boodschap Hi,

Alle spelers en stafleden feliciteren je met je verjaardag. Let's party !

Sportieve groeten,
Het bestuur.
Zalig dat dit in de game-engine zit :D
manager van FC Half-Life

Image
vincent
Member of the Soccer Project Association
Posts: 8397
Joined: Wed Jun 22, 2005 8:21 am

Post by vincent »

haha dat is leuk gedaan
<embed width="200" height="200" src="http://i76.photobucket.com/albums/j2/fl ... s/ajax.swf" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash"></embed>
Pattrick
Coach
Posts: 44
Joined: Tue Feb 08, 2005 2:48 pm

Post by Pattrick »

Ik moet overigens wel zeggen dat ik de toon van die berichtjes vrij apart vind. Niet bepaald zakelijk, bedoel ik.

Neem nou dit als voorbeeld:
Hi,

Hamad Goots geraakte onfortuinlijk gekwetst tijdens de training. Hopelijk valt zijn blessure nogal mee, misschien is hij zelfs fit genoeg om te spelen.

Sportieve groeten,
Coach.
Ten eerste de frase "misschien is hij zelfs fit genoeg om te spelen". Dat is ronduit knullig bij een speler die 8 dagen uit de roulatie is.

Ook de aanhef en afsluiting passen niet echt bij een dergelijk bericht. Wat mij betreft mag het best wat zakelijker en minder uitgebreid, waarmee ik bijvoorbeeld het volgende bedoel:
Hamad Goots raakte vandaag helaas gekwetst tijdens de training.

Het kan zijn dat ik de sfeer van het spel niet goed aanvoel, of dat het komt door mijn Nederlandse afkomst. Misschien zijn berichten van zulke strekking volstrekt normaal zijn in het prachtige Vlaamse land; in dat geval mijn oprechte excuses!


//edit:
P.S. Ik realiseer me dat de laatste paragraaf cynisch kan overkomen, maar dat is absoluut niet de bedoeling van mijn bericht, slechts opbouwende kritiek :)
Pattrick, eigenaar van het team dat ieder seizoen derde wordt!
wannesvdh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4214
Joined: Sun May 29, 2005 12:16 pm

Post by wannesvdh »

die "mischien is hij goed genoeg om te spelen" is inderdaad wel soms wel synisch :)
ik trek mij daar voor de rest niet veel van aan :D
en over het zakelijke: ik vermoed dat als je een voetbalploeg hebt je toch een beetje je coach kent, het zou dus wel vreemd zijn als die op je afkomt en droogweg
"Hamad Goots raakte vandaag helaas gekwetst tijdens de training." zegt :D
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Post by silverblast »

Die "hopelijk is het niet te erg, mss is hij zelfs fit genoeg om te spelen" mocht voor mij ook mss wat anders, maar verder loopt alles perfect.
Maar zo één zinnetje heeft geen enkele invloed op het spel, en zo erg stoort het me ook niet, dat is echt wel muggenziften wat je nu doet hoor Patrick. :wink:

Ik vind het trouwens gezellig dat je zo iets persoonlijker wordt behandeld, zo heb je minder de indruk dat een of andere machine je dat bericht heeft gezonden. :wink:
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
Pattrick
Coach
Posts: 44
Joined: Tue Feb 08, 2005 2:48 pm

Post by Pattrick »

wannesvdh wrote:die "mischien is hij goed genoeg om te spelen" is inderdaad wel soms wel synisch :)
ik trek mij daar voor de rest niet veel van aan :D
en over het zakelijke: ik vermoed dat als je een voetbalploeg hebt je toch een beetje je coach kent, het zou dus wel vreemd zijn als die op je afkomt en droogweg
"Hamad Goots raakte vandaag helaas gekwetst tijdens de training." zegt :D
Het berichtje moet dan ook helemaal niet van de coach komen, maar van het spel. Het komt een beetje infantiel op me over. Ook de berichten van VrB's bijvoorbeeld.
Hi,
Mijn vriendschappelijke toernooi 'Niui Cup' heeft jullie € 80.000,00 opgebracht.

Sportieve groeten,
fjdelaba (X-tremeTeam)
Het lijkt net alsof Pietje hier dit geschreven heeft (hij is zelfs de afzender), terwijl het toch echt een automatisch gegenereerd bericht is. Ook de aanhef is vreemd; "Hi" komt niet echt op me over alsof het om iets serieus gaat, terwijl geldzaken toch weldegelijk serieus zijn.
silverblast wrote:Die "hopelijk is het niet te erg, mss is hij zelfs fit genoeg om te spelen" mocht voor mij ook mss wat anders, maar verder loopt alles perfect.
Maar zo één zinnetje heeft geen enkele invloed op het spel, en zo erg stoort het me ook niet, dat is echt wel muggenziften wat je nu doet hoor Patrick. :wink:

Ik vind het trouwens gezellig dat je zo iets persoonlijker wordt behandeld, zo heb je minder de indruk dat een of andere machine je dat bericht heeft gezonden. :wink:
Natuurlijk is het muggenziften, maar zonder details ben je nergens.
En ten slotte blijft het wel een machine die de berichtjes verstuurd...


Ik zie trouwens trouwens dat ik twee vierkante centimeters gemist heb toen ik vanmiddag het gras maaide. Ik ga het even bijknippen. :D
Last edited by Pattrick on Fri Sep 23, 2005 5:54 pm, edited 1 time in total.
Pattrick, eigenaar van het team dat ieder seizoen derde wordt!
maluyaca
Member of the Soccer Project Association
Posts: 1629
Joined: Fri Jul 09, 2004 3:49 pm

Post by maluyaca »

Hoe verdien je snel geld in G.
Peja
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4383
Joined: Tue Apr 13, 2004 10:58 am
Location: Genk (Belgium)

Post by Peja »

Pattrick wrote: Natuurlijk is het muggenziften, maar zonder details ben je nergens.
En ten slotte blijft het wel een machine die de berichtjes verstuurd...
Het hele spel is een machine. Als je dan toch die berichtjes een beetje machine-achtiger wil, waarom dan niet alles, zoals bv:

Scout, trainer, assistent, terreinverzorger, ... vervangen door "Machine die spelers laat kopen", "Machine die je helpt", "Machine die spelers traint", "Machine die het gras maait (tiens, een machine op een grasmaaier? :) )". En spelers, daar maken we dan van: "Tekst die eigenschappen heeft, en voor mensen met veel fantasie een voetbalspeler voorstelt". :)

Om maar te zeggen dat alles hier machine is, niet enkel de berichtjes. Ik vind het trouwens leuker om een informeel bericht te krijgen, dan wat droge tekst en moeilijke woorden. Die laatste dingen zie ik al vaak genoeg als ik aan de computer zit en micro$oft weer een hoop meldingen weergeeft :)
Image
silverblast
Member of the Soccer Project Association
Posts: 10792
Joined: Mon Jan 03, 2005 12:19 pm
Location: Hulste (m)

Post by silverblast »

maluyaca wrote:Hoe verdien je snel geld in G.
Ik vrees dat je voornaamste inkomsten zullen bestaan uit Stadionpanelen,en als dat je niet genoeg lijkt kan je eventueel een ongetrainde jonge speler verkopen voor een M of meer en dan hopen dat hij niet goed wordt. :)
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
wannesvdh
Member of the Soccer Project Association
Posts: 4214
Joined: Sun May 29, 2005 12:16 pm

Post by wannesvdh »

als je bij spelers bij contracten kijkt zie je daar "de waarde" van de speler
vreemdgenoeg is mijn keeper van 27 (Globale klasse 76 %, Ervaring 18 %), meer waard dan mijn keeper van 23 jaar (Globale klasse 81 %,Ervaring 49 % ), het verschil is niet groot maar het verschil in globale klasse is echt wel groot
aan de andere kant is mij CB van 29 jaar minder waard dan mijn CB van 25 jaar (met minder globale klasse en minder ervaring)
het ligt dus precies niet aan de leeftij, niet aan de globale klasse, en niet aan de ervaring
weet iemand mischien hoe die waarde berekend wordt, ik geraak er niet uit
grtz wannes
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”