Divisie A
Moderator: Moderator
-
- Member of the Soccer Project Association
Dan is de vraag; ga je voor de lange termijn of voor de korte termijn. Ik neem een voorbeeld aan Vlalex, die gaat voor de lange termijn. Maccbi lijkt nu met zijn aankopen voor een korte termijnvisie te gaan. Tenzij hij nog veel geld achter de hand heeft, wat ik niet aanneem. Mijn RM van bp 73 die hij kocht was namelijk zijn laatste geld had hij gezegd.
LensDreamTeam
Started all over again after an abscence of more than 3 years.
Ik begrijp ook wel dat je kan handelen en je TS hoog kan houden. Ik kan alleen het geduld vaak niet opbrengen en ga op meer spelers bieden.
Naast het minder handelen speelde ik ook in het kampioensjaar weinig cups en friendly's en ook dat vond ik een gemis.
Nu speel ik graag 5 wedstrijden op een dag en geniet ik van spelers die meer dan 100 doelpunten maken per seizoen. Toen kon dat niet.
Verdien wat geld met cups e.d.
In seizoen 14 was ik alleen bezig met het kampioenschap, zondag en woensdags geen friendly's etc etc.. Nu is het gewoon meer plezier dan toen.
Nogmaals als ik het idee heb om het nog een keer kampioen te kunnen worden in A dan zal ik er weer voor gaan. Maar nu is mijn team daar niet klaar voor.
Naast het minder handelen speelde ik ook in het kampioensjaar weinig cups en friendly's en ook dat vond ik een gemis.
Nu speel ik graag 5 wedstrijden op een dag en geniet ik van spelers die meer dan 100 doelpunten maken per seizoen. Toen kon dat niet.
Verdien wat geld met cups e.d.
In seizoen 14 was ik alleen bezig met het kampioenschap, zondag en woensdags geen friendly's etc etc.. Nu is het gewoon meer plezier dan toen.
Nogmaals als ik het idee heb om het nog een keer kampioen te kunnen worden in A dan zal ik er weer voor gaan. Maar nu is mijn team daar niet klaar voor.
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
Nog maar even wat historie omhoog gehaald; van deze spelers heb ik er nog 6 en toch heb ik niet overtuiging dat ik het nu zou kunnen redden om kampioen te worden. Toen was dit voldoende in combinatie met een zeer lage aggressie.Noppp wrote:De kampioensploeg:
Geselecteerd op geschatte beste prestatie.
Manager of Nop's Heroes.
-
Geluk met aankopen kan je sporadisch hebben, deze man heeft heel goed inzicht en met geluk kom je niet op een 1e plaats in A.lobert wrote:Dat laatste heb je een punt in, dat kon ik namelijk in D en C ook toepassen omdat ik 3 stappen voorlag op de rest; vandaar dat m'n team ook vrij goed was
Alleen heeft Maccbi veel geluk met aankopen gehad; omdat hij goedkoop spelers kocht en ze voor veel geld weer verkocht. Zo creëerde hij geld.. Ik kon dat niet meer doen.. Had versterkingen nodig maar in B was er veel concurrentie en ik had geen geld..
Ik heb het nu ook moeilijk in B en ik voel al 15 wedstrijden lang de hete adem van Lazio in mijn nek. Ik hoop dat ik de 2e seizoenshelft wat afstand kan nemen, er komt weer een leuk spelertje mijn kant op dus er komt weer versterking aan. Ik ben nog niet los van de rest door het handelen, anders had ik al wat punten los gestaan. De kunst is om toch 1e te blijven, ook al is het maar met 1 punt verschil.
Ik heb een combinatie van een lange termijn en een korte termijn. Op korte termijn wil ik in de buurt komen van maccbi en zal dat met spelers gaan doen van 26 tot 28 jaar.lobert wrote:Dan is de vraag; ga je voor de lange termijn of voor de korte termijn. Ik neem een voorbeeld aan Vlalex, die gaat voor de lange termijn. Maccbi lijkt nu met zijn aankopen voor een korte termijnvisie te gaan. Tenzij hij nog veel geld achter de hand heeft, wat ik niet aanneem. Mijn RM van bp 73 die hij kocht was namelijk zijn laatste geld had hij gezegd.
Voor de lange termijn ben nu al bezig met het zoeken van de echte jonge toppers van 19 tot 25 jaar, die ik over 1 A 2 seizoenen wil kopen. Ik praat dan niet over spelers van 85% met weinig ervaring, maar echte toppers tussen de 87% en 90% met nauwlijks ervaring. Ik heb al enkele deals gemaakt met managers voor een verkoop binnen een bepaalde termijn. Ik ben dus nu al bezig om spelers te zoeken voor over 2 seizoenen. Ik weet wat ik ongeveer per seizoen verdien en wat ik uit kan geven verdeeld over het seizoen. Zo kan ik vrij nauwkeurig in een bepaalde volgorde afspraken maken waneer managers hun geld krijgen en ik mijn speler.
Last edited by X-Tenzo on Sun May 06, 2007 11:59 am, edited 1 time in total.
-
Lekker lijstje Noppp 
Dit is mijn huidige lijst.
Nieuwe CB is onderweg en LM, RB, CF en RM groeien nog een heel stuk.
Jij had een gemiddelde BP van 72,8 in je kampioens jaar en ik heb nu een BP van 72,35. met mijn nieuwe speler wordt dit 72,62.

Jij had een gemiddelde BP van 72,8 in je kampioens jaar en ik heb nu een BP van 72,35. met mijn nieuwe speler wordt dit 72,62.

Last edited by X-Tenzo on Sun May 06, 2007 12:17 pm, edited 1 time in total.
-
X-Tenzo wrote:Geluk met aankopen kan je sporadisch hebben, deze man heeft heel goed inzicht en met geluk kom je niet op een 1e plaats in A.lobert wrote:Dat laatste heb je een punt in, dat kon ik namelijk in D en C ook toepassen omdat ik 3 stappen voorlag op de rest; vandaar dat m'n team ook vrij goed was
Alleen heeft Maccbi veel geluk met aankopen gehad; omdat hij goedkoop spelers kocht en ze voor veel geld weer verkocht. Zo creëerde hij geld.. Ik kon dat niet meer doen.. Had versterkingen nodig maar in B was er veel concurrentie en ik had geen geld..
Ik heb het nu ook moeilijk in B en ik voel al 15 wedstrijden lang de hete adem van Lazio in mijn nek. Ik hoop dat ik de 2e seizoenshelft wat afstand kan nemen, er komt weer een leuk spelertje mijn kant op dus er komt weer versterking aan. Ik ben nog niet los van de rest door het handelen, anders had ik al wat punten los gestaan. De kunst is om toch 1e te blijven, ook al is het maar met 1 punt verschil.
Ik heb een combinatie van een lange termijn en een korte termijn. Op korte termijn wil ik in de buurt komen van maccbi en zal dat met spelers gaan doen van 26 tot 28 jaar.lobert wrote:Dan is de vraag; ga je voor de lange termijn of voor de korte termijn. Ik neem een voorbeeld aan Vlalex, die gaat voor de lange termijn. Maccbi lijkt nu met zijn aankopen voor een korte termijnvisie te gaan. Tenzij hij nog veel geld achter de hand heeft, wat ik niet aanneem. Mijn RM van bp 73 die hij kocht was namelijk zijn laatste geld had hij gezegd.
Voor de lange termijn ben nu al bezig met het zoeken van de echte jonge toppers van 19 tot 25 jaar, die ik over 1 A 2 seizoenen wil kopen. Ik praat dan niet over spelers van 85% met weinig ervaring, maar echte toppers tussen de 87% en 90% met nauwlijks ervaring. Ik heb al enkele deals gemaakt met managers voor een verkoop binnen een bepaalde termijn. Ik ben dus nu al bezig om spelers te zoeken voor over 2 seizoenen. Ik weet wat ik ongeveer per seizoen verdien en wat ik uit kan geven verdeeld over het seizoen. Zo kan ik vrij nauwkeurig in een bepaalde volgorde afspraken maken waneer managers hun geld krijgen en ik mijn speler.
Denk niet dat Maccbi in het begin veel inzicht in het spel had, dat had ik namelijk ook niet.. Ik heb 5 seizoenen zitten kloten in wezen. Maccbi heeft vooral in het begin veel geluk met aankopen gehad, later heeft hij ook jeugd etc. gekocht en daar heeft hij ook geluk mee gehad. Niet iedere jeugdspeler is namelijk een topper hè, wees je daar bewust van. Ik heb nu ook een paar mislukkingen lopen, een paar halve talenten en een paar echte talenten. Het blijft altijd afwachten. De laatste paar seizoenen is hij in ieder geval wel goed bezig. Geld heeft hij in ieder geval in die seizoenen genoeg opgespaard en dat wil ik ook een beetje doen, aangezien ik nooit alleen maar spelers van 85 % en meer zal hebben. Heb nog 30 miljoen over en wil daar wel minimaal het dubbele van maken.
En die steek onder water over mijn LB van 85 % vind ik niet netjes.. Wees je bewust van het feit dat ik af ga zakken naar D, daar is normaal gesproken een team van bp 69-70 genoeg. Het niveau blijft stijgen, dat weet ik ,maar dat maakt de uitdaging om opnieuw A te bereiken (en dit keer ook te blijven) alleen maar groter.
Ik hoop dat jouw tactiek gaat werken, want Maccbi heeft concurrentie nodig.. ondanks dat Nespereira het nu aardig kan bijbenen.. Het zal echter lastig worden denk ik, om spelers van 26-28 jaar met bp 73-74-75 te bemachtigen en ook nog eens toppers met een jonge leeftijd.
LensDreamTeam
-
Sorry als het zo over kwam over je LB, was niet de bedoeling, ik heb je speler bekeken en het is een hele mooie speler die ik graag zou hebben. Alleen om betere spelers te hebben de nr 1 in A, heb je betere nodig, dit zeg ik zonder je speler in diskrediet te brengen, deze is net zo goed als wat maccbi heeft en ik zelf heb.lobert wrote:
En die steek onder water over mijn LB van 85 % vind ik niet netjes.. Wees je bewust van het feit dat ik af ga zakken naar D, daar is normaal gesproken een team van bp 69-70 genoeg. Het niveau blijft stijgen, dat weet ik ,maar dat maakt de uitdaging om opnieuw A te bereiken (en dit keer ook te blijven) alleen maar groter.
Ik hoop dat jouw tactiek gaat werken, want Maccbi heeft concurrentie nodig.. ondanks dat Nespereira het nu aardig kan bijbenen.. Het zal echter lastig worden denk ik, om spelers van 26-28 jaar met bp 73-74-75 te bemachtigen en ook nog eens toppers met een jonge leeftijd.
Idd is het lastig om die spelers te vinden, maar niet onmogelijk. Maccbi is het toch ook geluk en mij ook al een paar keer. En betreft die jonge spelers. Ik weet wat ik verdien en wat ik uit kan geven, het wordt heel moeilijk, dat weet ik. Ik heb berekent wat ik ongeveer kwijt ben aan spelers om maccbi te kunnen bijbenen en wat ik daarna over houd.
Hier heb je mijn jonge toppertjes met zeer hoge BP. Hier is meteen het bewijs dat ze te krijgen zijn en dat het me ook lukt om ze te krijgen. Alle drie zijn ze 25 jaar

http://www.soccerproject.com/speler_det ... ewWindow=1
http://www.soccerproject.com/speler_det ... ewWindow=1 (93% hoofdskill terug gezakt)
http://www.soccerproject.com/speler_det ... ewWindow=1
-
Ik heb bewust vanaf seizoen 1 gekozen om aan een topteam te werken dat meer dan een vluchtige 5 seizoenen zou meegaan in A. Alleen jammer dat ik ik 4 seizoenen echt top was, en er telkens (op 1 seizoen na) we iemand beter was. Als dat een eendagsvlieg was, deed dat wel pijn. Seizoenen werk en dan zien dat er iemand in A komt, kampioen speelt en het jaar erna weer in B staat. Pas op, de best werd steeds kampioen, maar daaraan is wel duidelijk te zien dat korte termijn werken even goed loont en veel minder werk nodig heeft.
Maar ja, ieder zijn ding hé. Ik hoop nog enkele seizoenen in A mee te draaien, en als ik wat geluk heb nog is vanboven eindigen.
Maar ja, ieder zijn ding hé. Ik hoop nog enkele seizoenen in A mee te draaien, en als ik wat geluk heb nog is vanboven eindigen.
Team FC Bruggenhof
Sorry nog...jimman23 wrote:Ik heb bewust vanaf seizoen 1 gekozen om aan een topteam te werken dat meer dan een vluchtige 5 seizoenen zou meegaan in A. Alleen jammer dat ik ik 4 seizoenen echt top was, en er telkens (op 1 seizoen na) we iemand beter was. Als dat een eendagsvlieg was, deed dat wel pijn. Seizoenen werk en dan zien dat er iemand in A komt, kampioen speelt en het jaar erna weer in B staat. Pas op, de best werd steeds kampioen, maar daaraan is wel duidelijk te zien dat korte termijn werken even goed loont en veel minder werk nodig heeft.

Manager of Nop's Heroes.
Ik heb nu 73.10 als gem.BP. uitgaande van de best mogelijke opstelling.X-Tenzo wrote:Lekker lijstje Noppp
Maar wel een hogere aggressie.
Manager of Nop's Heroes.
-
Tis u vergeven omdat ge zo snel terug in A staatNoppp wrote:Sorry nog...jimman23 wrote:Ik heb bewust vanaf seizoen 1 gekozen om aan een topteam te werken dat meer dan een vluchtige 5 seizoenen zou meegaan in A. Alleen jammer dat ik ik 4 seizoenen echt top was, en er telkens (op 1 seizoen na) we iemand beter was. Als dat een eendagsvlieg was, deed dat wel pijn. Seizoenen werk en dan zien dat er iemand in A komt, kampioen speelt en het jaar erna weer in B staat. Pas op, de best werd steeds kampioen, maar daaraan is wel duidelijk te zien dat korte termijn werken even goed loont en veel minder werk nodig heeft.

Team FC Bruggenhof