Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association

Post by X-Tenzo »

jimman23 wrote:Ik speel de eerste week tegen Nespereira, FC Vesalius, Maccbi Natanya en FC X-Tenzo. Ik ben ten dode opgeschreven voor het seizoensbegin. Hopelijk redden we het na 30 wedstrijden, maar ik ben er helemaal niet gerust in. Mijn teamspirit is nu 77% en ik ben op 3 spelers aan het bieden. Eerste 2 weken verwacht ik niet veel punten.

Tegen mij speel je pas Vrijdag dus je kan je Ts nog wel iets omhoog krijgen, als je je boden tenminste intrekt. Ik heb nu ook maar 77% Ts maar dat zal vrijdag weer rond de 100% zijn.

Trouwens een paar lastige wedstrijden die je daar hebt achter elkaar, ik zou niet willen ruilen. Ik heb de echt moeilijke wedstrijden een beetje verspreid gelukkig. Het is wel een supersterk bezet veld zeg, er steekt maar één team boven de rest uit en bijna iedereen zou van elkaar kunnen winnen. De verschillen zijn erg klein maar dat maakt het wel 'super' spannend.

Nu kan het echte werk beginnen, na 1,5 jaar bloed, zweet en weinig tranen is het dan eindelijk gelukt. Op naar een prachtig seizoen dus, we zullen wel zien wat het wordt. We openen tegen voormalig A-kampioen Kfc de pomp, dat wordt een mooie wedstrijd. We hebben 12% minder Ts maar we kunnen voordeel uit de agrressie halen, de scheids is lekker streng en dat is mooi. Heel voorzichtig durf ik aan een overwinning te denken, ik verwacht minimaal een gelijk spel. Als het tegen zit kunnen we ook vreselijk op onze bek gaan, een rode kaart kost je naar alle waarschijnlijkheid de wedstrijd op dit niveau.

Laat die virtuele bal maar rollen :!:
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

TrAnEcId wrote:
Ik heb even voor de lol berekend wat de gemiddelde stadiongrootte in de A-divisie is en dat is 30125.

30125?

Is eigenlijk niet zoveel vind ik, had meer verwacht :)
Ik haal het gemiddelde flink naar beneden met mijn schamele 18.000 zitplaatsen. :lol:
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
jimman23

Post by jimman23 »

Klein overzichtje:

die onder de stippelijn staan, zitten onder het gemiddelde.

FC Vesalius 70.000
Westel 46.000
AC Rossoneri 46.000
AS Vlalex 44.000
FC Bruggenhof 40.000
Nespereira 40.000
GodsheideVV 36.000
-----------------------------------
FC Unirea Iasi 28.000
RSCA Prince 24.000
The cheathunters 20.000
FC X-Tenzo 18.000
De Zoeloe's 17.000
Maccbi Natanya 15.000
Kauno grybai 14.000
GloryBuffalos 13.000
kfc de pomp 11.000
Team FC Bruggenhof
TrAnEcId

Post by TrAnEcId »

X-Tenzo wrote:
TrAnEcId wrote:
Ik heb even voor de lol berekend wat de gemiddelde stadiongrootte in de A-divisie is en dat is 30125.

30125?

Is eigenlijk niet zoveel vind ik, had meer verwacht :)
Ik haal het gemiddelde flink naar beneden met mijn schamele 18.000 zitplaatsen. :lol:
Komt er van als ge alleen maar geld steekt in u spelers hé :D

Ik merk nu eigenlijk op in men financiele status, men 3 seizoenen in A brachten me 26 000 000 op ofzo, 2 keer 10 000 000 en dan toen ik zakte door verversing maar 6 000 000... In B draai ik nu op 8 000 000... Is wel een goed verschil vind ik...

(heb het puur over ticketopbrenst)
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B

Now? Began all over again !
sjoerd

Post by sjoerd »

Qua stadion kan ik dus al in A mee met mijn 16000 zitplaatsen. :lol: :P
TrAnEcId

Post by TrAnEcId »

sjoerd wrote:Qua stadion kan ik dus al in A mee met mijn 16000 zitplaatsen. :lol: :P
Tis een begin allé...

Wat ik neit begrijp, ik vind het echt aan te raden je stadion uit te breiden tot zeker 30 000 (in A)... Ik heb een pak meer inkomen nu met men 'groter' stadion dan vroeger... Ok ja, ik zal dat nog niet direct hebben terugverdient maar het geld in je stadion geraak je ook nooit kwijt...
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B

Now? Began all over again !
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

TrAnEcId wrote:
Komt er van als ge alleen maar geld steekt in u spelers hé :D

Ik merk nu eigenlijk op in men financiele status, men 3 seizoenen in A brachten me 26 000 000 op ofzo, 2 keer 10 000 000 en dan toen ik zakte door verversing maar 6 000 000... In B draai ik nu op 8 000 000... Is wel een goed verschil vind ik...

(heb het puur over ticketopbrenst)
Ik blijf erbij dat een stadion vrij nutteloos is :!: De geplaatste zitjes leveren pas na ongeveer 5 seizoenen wat op, dan steek ik liever mijn geld in transfers, dan hoef je maar een week op je winst te wachten. Ik bouw meestal aan het einde van een seizoen 2000 zitjes bij van het overschot. Dit seizoen niet omdat ik heel erg veel geld nodig heb.

Seizoen 16 had ik voor 9,2 miljoen aan tickets verkocht, maar toen had ik nog maar 16000 plaatsen. Het was genoeg om de lonen te betalen dus dan ben ik al happy. Ik gebruik mijn stadion alleen als kostendekking voor de lonen, een stadion is niet luceratief genoeg om daar veel geld in te pompen.
Image
jimman23

Post by jimman23 »

Ik haal dan toch een klein beetje meer voordeel uit m'n stadion: S.16 = 10.300.000 en S.15 was het 11.400.000. Ik heb wel het voordeel dat ik een hele grote achterban heb. 39011 om precies te zijn.
Team FC Bruggenhof
Smoje

Post by Smoje »

Ben hele week afwezig geweest , dus geen transfers meer kunnen doen , trainingen niet ingesteld , blessure's niet kunnen vermijden , niet aan 100% TS geraakt , spelers die ik hun moraal wou verhogen tot een verkoop etc is niet doorgegaan ... kortom een ramp , zeker als ge start op het veld van AS Vlalex. :wink:

Maar ik ben hier om te genieten 8)
f.c. lupa
Team President

Post by f.c. lupa »

dit zal een van de spannendste seizoenen worden in de A ooit denk ik.
ik zal het zeker volgen!
Image
seizoen 15:9de in de h(2wedstrijden gespeeld)
seizoen 16:2de in de h.
seizoen 17:1ste in de g.(+topschutter)
seizoen 18:f. behoud en team uitbouwen.
Veg

Post by Veg »

Ik deed vroeger ook nooit aan stadionuitbreiding omdat het veel te lang duurt voordat je het terugverdiend. Ik heb nog in de A reeks gespeeld met stadioncapaciteit 5000. Op een gegeven moment was het wel zo dat ik per competitiewedstrijd (thuis!) 250000 verlies maakte. Dat was zeer vervelend en om dat probleem te verhelpen en met oog op de verre toekomst heb ik dan toch maar een stadionuitbreiding gedaan. Ik denk dat iedereen vroeg of laat er wel voor zal kiezen om zijn stadion uit te breiden. Daarom ben ik van mening dat je best niet te lang wacht om een stadionuitbreiding te doen, want dat zijn gewoon wedstrijdinkomsten die je weggooid die je dan al eerder had kunnen hebben.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Veg wrote:Ik deed vroeger ook nooit aan stadionuitbreiding omdat het veel te lang duurt voordat je het terugverdiend. Ik heb nog in de A reeks gespeeld met stadioncapaciteit 5000. Op een gegeven moment was het wel zo dat ik per competitiewedstrijd (thuis!) 250000 verlies maakte. Dat was zeer vervelend en om dat probleem te verhelpen en met oog op de verre toekomst heb ik dan toch maar een stadionuitbreiding gedaan. Ik denk dat iedereen vroeg of laat er wel voor zal kiezen om zijn stadion uit te breiden. Daarom ben ik van mening dat je best niet te lang wacht om een stadionuitbreiding te doen, want dat zijn gewoon wedstrijdinkomsten die je weggooid die je dan al eerder had kunnen hebben.
Als je geld over hebt stop het dan in je stadion, maar doe het niet om veel winst te maken. Je kan echt geen tientallen miljoenen met je stadion verdienen. Ik maak nu ook 500.000 verlies per week op de lonen, maar dat is heel eenvoudig op te vangen met transfers.

Het is beste als je met je stadionopbrengsten gelijk zit aan het totale loonkosten van de spelers. Sommige mensen sparen een heel seizoen om dan 5000 zitjes te bouwen en dat levert ook maar 150.000 extra per thuiswedstrijd op, dus daar hoef je het niet voor te doen. Ik zeg dus: Bouw alleen als je geld over hebt en goed bent voorbereid op de liga.
Image
Raffin

Post by Raffin »

X-Tenzo wrote:
jimman23 wrote:Ik speel de eerste week tegen Nespereira, FC Vesalius, Maccbi Natanya en FC X-Tenzo. Ik ben ten dode opgeschreven voor het seizoensbegin. Hopelijk redden we het na 30 wedstrijden, maar ik ben er helemaal niet gerust in. Mijn teamspirit is nu 77% en ik ben op 3 spelers aan het bieden. Eerste 2 weken verwacht ik niet veel punten.

Tegen mij speel je pas Vrijdag dus je kan je Ts nog wel iets omhoog krijgen, als je je boden tenminste intrekt. Ik heb nu ook maar 77% Ts maar dat zal vrijdag weer rond de 100% zijn.

Trouwens een paar lastige wedstrijden die je daar hebt achter elkaar, ik zou niet willen ruilen. Ik heb de echt moeilijke wedstrijden een beetje verspreid gelukkig. Het is wel een supersterk bezet veld zeg, er steekt maar één team boven de rest uit en bijna iedereen zou van elkaar kunnen winnen. De verschillen zijn erg klein maar dat maakt het wel 'super' spannend.

Nu kan het echte werk beginnen, na 1,5 jaar bloed, zweet en weinig tranen is het dan eindelijk gelukt. Op naar een prachtig seizoen dus, we zullen wel zien wat het wordt. We openen tegen voormalig A-kampioen Kfc de pomp, dat wordt een mooie wedstrijd. We hebben 12% minder Ts maar we kunnen voordeel uit de agrressie halen, de scheids is lekker streng en dat is mooi. Heel voorzichtig durf ik aan een overwinning te denken, ik verwacht minimaal een gelijk spel. Als het tegen zit kunnen we ook vreselijk op onze bek gaan, een rode kaart kost je naar alle waarschijnlijkheid de wedstrijd op dit niveau.

Laat die virtuele bal maar rollen :!:
dat is wishfull thinking maar absoluut onhaalbaar
90 misschien :P
Veg

Post by Veg »

Om op de laatste competitiewedstrijd deze week 100% teamspirit te hebben is inderdaad niet mogelijk:

Een bekerwedstrijd heb je niet, maar wel 3 competitiewedstrijden. Stel dat je ze alle drie wint dan is da 6% teamspirit.

Stel dat je dan ook nog eens iedere simulatie een friendly beker speelt en wint dan is dat iedere dag 4% teamspirit. je hebt 4 dagen dus dat is dan 16% teamspirit.

In het beste geval kan er dus 22% teamspirit bijkomen, maar dat is in praktijk zeer onwaarschijnlijk. Maar laten we niet gaan mierenneuken, voor de tweede speelweek zal zijn teamspirit waarschijnlijk wel tegen het maximum zijn :wink:
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Raffin wrote:
dat is wishfull thinking maar absoluut onhaalbaar
90 misschien :P
Als je alle 3 de ligawedstrijden wint voor vrijdag +6% en als je 16 Vr en Vrb wedstrijden wint komt er nog zo'n 12% bij, ik heb al 8 vrb's gepland staan. Ik kan dus maximaal op 95% uitkomen. Ik had de wedstrijden van vrijdag mee berekent maar dat kan natuurlijk niet, daarom kwam ik rond de 100% uit.

Je hebt dus gelijk :wink:
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”