Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

yockr
Member of the Soccer Project Association

Post by yockr »

Rutger Lazou wrote:hebben jullie dat ook soms; als ik op een skill train dan komt soms een andere voltrainde skill weer trainbaar.
De skills van een speler kunnen elk moment 5% zakken. Het maakt niet uit of je een skill of niets aan het trainen waart.
Team: The Gunners FC
SPInfo: SoccerProject calculators
Martini
Team Manager

Post by Martini »

Rutger Lazou wrote:hebben jullie dat ook soms; als ik op een skill train dan komt soms een andere voltrainde skill weer trainbaar.
dat gebeurt bij iedereen wel eens
Image
Seizoen1: 12DE in G.552
Seizoen2: 6DE in G.552
Seizoen3: 3de in G.552
Seizoen4: 1ste in G.552
brever

Post by brever »

hoe is weer de verhouding capaciteit in vergelijking met wc's ,kantines en parking?
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Spelen FC Teams altijd met dezelfde agressie of passen ze die aan aan de scheids? Ik heb ff het FC Team gecheckt waar ik tegen moet spelen in de competitie (scheids van 100% :shock: ), en de laatste 4 matchen speelde het altijd met 50 % agressie...Hopelijk blijft dat zo, pakken ze zeker wel wat kaarten :lol:
Image
11 seizoensoverwinningen
3de plaats in UCI Ploegenranking
4de plaats in individuele UCI rennersranking
Trots manager van T-Man, Prince88, Roelie, N.V.C. en purple_white
maup
Coach

Post by maup »

parkeren 33% van het aantal plaatsen, wc’s 1%, kantines 0,2%
Username: Maupster
SP-club: AFC AfA
Division: A
dino_001

Post by dino_001 »

brever wrote:hoe is weer de verhouding capaciteit in vergelijking met wc's ,kantines en parking?
§ Stadion

Het stadion is voor elke club enorm belangrijk. Niet alleen moet je ploeg ergens kunnen spelen, ook je supporters moeten ergens terechtkunnen om hun team aan te moedigen. Als je veel wint, wordt je achterban groter en groter. Het is dus nodig je stadion regelmatig uit te breiden. Hierbij is het belangrijk dat je rekening houdt met de verhoudingen tussen de plaatsen en de voorzieningen zoals kantines en wc’s. Deze verhoudingen liggen ongeveer rond deze getallen:

• Parking: ongeveer 33% van het aantal plaatsen.
• Wc’s: 1%
• Kantines: ongeveer 0,2%

Groeten,
dino_001
Season 31: D.10 (to build up new team)
manager of dino's since 29/08/2006
pappaert
Team Board Member

Post by pappaert »

Fikkiezero wrote:Spelen FC Teams altijd met dezelfde agressie of passen ze die aan aan de scheids? Ik heb ff het FC Team gecheckt waar ik tegen moet spelen in de competitie (scheids van 100% :shock: ), en de laatste 4 matchen speelde het altijd met 50 % agressie...Hopelijk blijft dat zo, pakken ze zeker wel wat kaarten :lol:
In mijn ervaring spelen FC Teams altijd met 50% agressie. Hopelijk pakken ze dus lekker.
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

pappaert wrote:
Fikkiezero wrote:Spelen FC Teams altijd met dezelfde agressie of passen ze die aan aan de scheids? Ik heb ff het FC Team gecheckt waar ik tegen moet spelen in de competitie (scheids van 100% :shock: ), en de laatste 4 matchen speelde het altijd met 50 % agressie...Hopelijk blijft dat zo, pakken ze zeker wel wat kaarten :lol:
In mijn ervaring spelen FC Teams altijd met 50% agressie. Hopelijk pakken ze dus lekker.
Hoop ik ook, meteen nog een vraagje: ik heb (helaas) toch een aantal agressievere spelers. Speel ik bij een scheids van 100% best 0 agressie of toch 5 à 10 riskeren?
Image
11 seizoensoverwinningen
sjoerd

Post by sjoerd »

Fikkiezero wrote:
pappaert wrote:
Hoop ik ook, meteen nog een vraagje: ik heb (helaas) toch een aantal agressievere spelers. Speel ik bij een scheids van 100% best 0 agressie of toch 5 à 10 riskeren?
Mwah...als je vrij zeker bent te winnen 0, maar als FC Team best goed is zou ik voor 20 of 25 gaan, want bij 0 wordt je linierating echt slechter!
pappaert
Team Board Member

Post by pappaert »

Dit is wat Furax een paar dagen geleden op dit forum zette
Furax wrote:Ik kan je mss aanraden om het volgende in acht te nemen :

180 - agressie ref - hoogste agressie van een basisspeler = ongeveer de agressie die je best instelt.

Toegepast in een voorbeeldje :

agressie ref = 40
de hoogste agressie van een speler in je opstelling bedraagt 66

> 180 - 40 - 66 = 74 > kan je afronden naar 75, eventueel naar 70 om ietsje voorzichtiger te zijn met kaarten, kies je zelf natuurlijk :wink:

Op deze manier zul je niet té veel kaarten pakken denk ik :)

Als de scheids natuurlijk 100 is en je agressiefste speler 90, dan kom je op -10 uit. Als het mogelijk is, kan je je agressiefste speler aan de kant laten en toch iets hoger dan nul instellen. Anders heb je het risico op een vroege rode kaart en dus verlies.
brever

Post by brever »

dino_001 wrote:
brever wrote:hoe is weer de verhouding capaciteit in vergelijking met wc's ,kantines en parking?
§ Stadion

Het stadion is voor elke club enorm belangrijk. Niet alleen moet je ploeg ergens kunnen spelen, ook je supporters moeten ergens terechtkunnen om hun team aan te moedigen. Als je veel wint, wordt je achterban groter en groter. Het is dus nodig je stadion regelmatig uit te breiden. Hierbij is het belangrijk dat je rekening houdt met de verhoudingen tussen de plaatsen en de voorzieningen zoals kantines en wc’s. Deze verhoudingen liggen ongeveer rond deze getallen:

• Parking: ongeveer 33% van het aantal plaatsen.
• Wc’s: 1%
• Kantines: ongeveer 0,2%

Groeten,
dino_001
bedankt :wink:
11 times "Champion" F33 / E11 / C2 / C2 / H29 / G10 / F4 / E2 / D1 / G4 / G7
Overpelt FFCis coached by brever
pappaert
Team Board Member

Post by pappaert »

pappaert wrote:
Sorry, ik kom hier net toevllig een FC team tegen dat met agressie 70 speelt, maar dan alle wedstrijden met 70. Het kan dus wel iets anders dan 50 zijn, maar wel elke wedstrijd hetzelfde. Dus voor jouw tegenstander blijft het 50%
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

pappaert wrote:
pappaert wrote:
Sorry, ik kom hier net toevllig een FC team tegen dat met agressie 70 speelt, maar dan alle wedstrijden met 70. Het kan dus wel iets anders dan 50 zijn, maar wel elke wedstrijd hetzelfde. Dus voor jouw tegenstander blijft het 50%
Het is idd 50 gebleven, al heeft hij maar 1 keer rood gepakt :)
Image
11 seizoensoverwinningen
pappaert
Team Board Member

Post by pappaert »

Dat Hattrick-topic en dat dat beter zou zijn op het gebied van tactiek heeft mij aan het denken gezet over wat de implicaties van je stijlinstellingen net zijn. Ik weet dat het er om gaat hoe aanvallend je ploeg speelt en zo, maar nergens vind ik of het effect heeft op je linieratings en dat lijkt me nogal cruciaal.

Als dat zo is dan zou je in het geval dat je vooral een goede defensie hebt met een lage stijl moeten spelen, zelfs als je tegen een veel zwakkere ploeg speelt aangezien dat je linies omhoog haalt en dus je kans op een grote overwinning.

Als het niet zo is, dan zou je in hetzelfde geval (sterke defensie, zwakkere tegenstander) eigenlijk best met 5-3-2, verdedigende muur, maar met een hoge stijl spelen.

Beide mogelijkheden zijn wat onlogisch vergeleken met real-life en liggen ook niet echt in lijn met wat in FAQ's wordt gezegd, maar volgens mij is het dus wel één van de twee. Ik vraag me gewoon af welke.

Voor dat iemand iets anders denkt, ik blijf SP en dit forum subliem vinden. Ze hebben me van dag 1 verslaafd gemaakt en me aan de leiding van mijn H-divisie gezet.
dino_001

Post by dino_001 »

Ik heb 2 keepers met de volgende eigenschappen:

Alberto Camaro, 18j: GK 52, hoofdskills 79/95, verborgen skill 84
Jochem Dever, 22j: GK 51, hoofdskills 78/55, verborgen skill 86

Nu is Camara zijn beste prestatie tot hiertoe 35, van Dever 38.

Hoe kan zoiets terwijl Camaro toch betere skills heeft? Ook als beiden hun moraal en vorm OK is.

Ik heb hetzelfde fenomeen met enkele veldspelers.
Moet ik de keeper-speler opstellen met beste prestatie of met beste GK?

Alvast bedankt,
dino_001
Season 31: D.10 (to build up new team)
manager of dino's since 29/08/2006
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”