Divisie E

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

buffalo_rulez
Member of the Soccer Project Association

Post by buffalo_rulez »

Fikkiezero wrote:
Veg wrote:Ik ben nu al kampioen geworden in E81 :D :!:
Proficiat ;) Da's wel heel knap, wetende dat de E-divisie nu ook niet zo zwak is.
Pos Name P T W D L + - +/-
1 la gantoise1 Belgium 65 23 21 2 0 56 23 +33
2 Gondor Italy 51 23 16 3 4 55 32 +23
3 A.S. Minerul-Venus Motru Greece 51 23 16 3 4 46 28 +18

met nog 21 punten te verdienen, en 14 punten voorsprong ben ik ook kampioen, ik verwacht niet dat ik nog een match zal verliezen, kheb de moeilijkste tegenstanders achter de rug :p
Team: Gantoise
Manager: Buffalo_rulez
http://www.soccerproject.com/spnewl_tea ... hp?tid=408

Gantoise since Season 2
Highest level played: B.2

Now playing: F.149
dino_001

Post by dino_001 »

Ook een dikke proficiat buffalo_rulez!

Vandaag gewonnen met 0-1 tegen vierde in stand (linieratings 125-135). De tweede heeft gelijkgespeeld tegen zevende waardoor we op een tweede paats komen :-)
Morgen volgende topper tegen vijfde in stand. De eerste tegen de vierde in stand...
Season 31: D.10 (to build up new team)
manager of dino's since 29/08/2006
buffalo_rulez

Post by buffalo_rulez »

thx Dino_001
Deze morgen gelijk gespeeld:
rohanriders - la gantoise1 (1 - 1)

Ik had dit gelijkspel wel verwacht, had zelf gevreesd voor te verliezen:

Deze morgen moest ik mijn sterspeler missen, CM Anouar Kans, die een bp haalt van 73, en gemiddeld 72 presteert. Naast die CM moest ik ook mijn RB missen, gelukkig is mijn reserve RB van dezelfde klasse dus die schorsing werd goed opgevangen. In de CM daarentegen speelde mijn reserve CM op 66, tog een groot verschil met Kans die gemiddeld 72 haalt...

Ik speelde ook uit, dus Rohanriders had het thuisvoordeel. Bovendien geeft de plaats waar Rohanriders staat een vertekend beeld. Momenteel staan ze op de 11e plaats, dit is niet te wijten aan de klasse van zijn spelers, maar de leeftijd. Spijtig genoeg valt onze confrontatie op een maandag, en zijn spelers hebben dus 3 dagen rust gehad, waardoor ze allemaal weer op 100% stonden...

Ook stelde ik gisteren vast dat heel mijn A team maar 96% Moraal had... dus de iets mindere bp's deze morgen zijn vast daaraan te wijten

Gantoise since Season 2

dino_001

Post by dino_001 »

2-3 winst tegen vijfde in stand. De linieratings waren 117-126 en dat met een 40% agressie, ik ben tevreden.
Donderdag en vrijdag tegen eerste en tweede in stand... de topwedstrijden van het seizoen komen eraan!!!
1) BMSExpert 59p
2) dino\'s 58p
3) FC Artmedia B.. 57p
4) Aulnay 46p
5) FK Ohřeblo 45p

De spanning is te snijden en de komende twee wedstrijden zullen over de eindstand beslissen want in principe wint daarna iedereen zijn laatste 3 wedstrijden

dino_001
buffalo_rulez

Post by buffalo_rulez »

dino_001 wrote:2-3 winst tegen vijfde in stand. De linieratings waren 117-126 en dat met een 40% agressie, ik ben tevreden.
Donderdag en vrijdag tegen eerste en tweede in stand... de topwedstrijden van het seizoen komen eraan!!!
1) BMSExpert 59p
2) dino\'s 58p
3) FC Artmedia B.. 57p
4) Aulnay 46p
5) FK Ohřeblo 45p

De spanning is te snijden en de komende twee wedstrijden zullen over de eindstand beslissen want in principe wint daarna iedereen zijn laatste 3 wedstrijden

dino_001
ik hoop dat je het haalt dino :D zou leuk zijn om naast Veg nog een bekend gezicht te zien in de topic Divisie D volgend seizoen :D

ik heb deze morgen 4-3 gewonnen.

Linieratings waren 135 tegen 126

Stadion zat weer afgeladen vol (27000 man) :D

Tegenstander speelde met 95% agressie, wat hem een rode kaart kostte, ik speelde met 85% agressie, maarja, aangezien al men A spelers rond de 10% agressie schommelen is dit geen probleem

De close eindscore was te wijten aan mijn RM die geschorst was. Mijn reserve RM's hebben een moraaltekort, ze zitten allen op 40/50% moraal, dus moest ik mijn reserve CM opstellen (met 90% fitheid). Me CM haalde maar 55 op de RM positie, ruim 13 punten onder de normale prestatie van mijn RM

Gantoise since Season 2

buffalo_rulez

Post by buffalo_rulez »

hmm, Ik denk eraan al mijn spelers te verkopen en mij even te richten op spelers transfereren (aankopen en verkopen met winst) en friendly cups spelen...

Ik weet het niet, als ik mijn team zie, zie ik mij nog in de A/B klasse belanden, zeker omdat ik op het einde van het seizoen normaal nog 4 spelers van 88%+ zou aangekocht hebben. Maar, ik zie er ook geen toekomst in, stel nu dat ik mijn geld investeer in die spelers, ik ben blut, en heb een team dat binnen 5 seizoenen half met pensioen is.

Mijn A kern is gemiddeld 25.8 jaar oud, ik ben in staat om 4 oudere spelers (28j+) te vervangen door jonge spelers van 21/23 jaar, maar dan zit ik zoals ik al zei volledig blut... Bovendien loop ik met 2 middenvelders die volgend seizoen of binnen 2 seizoenen vervangen moeten worden, waar ga ik dat geld halen?

Probleem is dat heel het geldsysteem van sp in elkaar gezakt is, de transfermarkt wordt overspoeld door oude spelers van 85%+ , iedereen koopt die spelers aan, en voor jonge spelers krijg je niks meer, zeker niet die van rond de 80% globaal, omdat net door al die oude spelers deze spelers niet goed genoeg zijn, door mijn investering in jeugd zit ik vol met zo 80% spelers, als ik er gemiddeld 2/3 mil per stuk voor krijg mag ik al springen...

Mijn kern wordt altijd ouder, mijn spelers worden minder waard, en ik wil niet dat ik alles wat ik opgebouwd heb in de vorige 20 seizoenen verkwisten om eens tot in de A reeks te geraken, ik heb de vorige keren dat ik dit deed (alles verkopen en nieuwe ploeg bouwen) stom geweest, de 1e keer dat ik dit deed had ik 220 Mil in kas, de 2e keer was van die 220 Mil maar 160 Mil meer over, dus op een paar seizoenen was de waarde van mijn team gedaald van 220 naar 160 mil, 60 mil minder...

ik durft niet schatten wat mijn team nu waard is, ik vermoed iets rond de 100 Mil, en dat met mijn kas erbij = 133 Mil, weeral 30 mil minder...

kheb zo'n idee'tje in mijn hoofd, in de eerste plaats zou ik me bezighouden met jongeren aan te kopen die voltraind zijn, spelers van 17/18/19 rond de 78/79%. Ik zou mij zo 3 ploegen kopen, dus 33 spelers. Elke dag worden er 3/5 matchen gespeeld (friendly cups en friendly's), de teams wisselen elkaar gewoon af, en af en toe wordt er eens een rustdag ingelast

Wat is nu de bedoeling, wel, als je een speler van 17/18 jaar kan strikken voor een goedkoop prijsje, en je laat die gedurende 2 seizoenen intensief spelen, zal die ervaring bijkrijgen, die ervaring zal na 2 jaar tijd 2 tot 3% globaal verschil maken, als je op elke speler 2 mil winst kan maken (wat volgens mij zeeer haalbaar is) dan is dat 65 Mil op 2 seizoenen tijd, naast dit zou ik ook nog proberen koopjes te doen en die dan door te verkopen nadat ik de moraal heb opgekrikt en hij op zijn beste bp gespeeld heeft (je kan je niet voorstellen hoeveel managers dit zelf niet weten, die enkel zien naar bp...)

Na die 4 seizoenen zal ik waarschijnlijk tamelijk laag gezakt zijn, volgend seizoen zit ik in de D, als ik dan begin, zal ik zeker en vast degraderen daar, idem in de E zal ik degraderen, dus ik zou na 3 seizoenen al in de F zitten, ik vermoed wel dat ik met spelers van 78/80% gemakkelijk in de middenmoot kan blijven in de F reeks, dus het zou in feite nog zo'n ramp niet zijn.

Wat is nu het verschil tussen mijn plan en gewoon doorgaan? wel na een seizoen of 4/5 zou ik beginnen met een team te bouwen, dit zou ik doen door spelers aan te schaffen van 17/19 jaar die een Globale klasse hebben van 82/83% en weinig ervaring, naarmate ik zal stijgen in klasse (stel dat ik in de F zit met deze spelers) zullen mijn spelers ook stijgen in klasse, neem nu 1% per seizoen:

F: 82/83% 17/19 jaar
E: 83/84%: 18/20 jaar
D: 84/85%: 19/21 jaar <- dit seizoen beginnen de meeste spelers op hun bp te spelen, wat eigenlijk ideaal is)
D: ik wil/kan nog niet promoveren en doe dus nog een seizoen extra in D, spelers zijn nu 85/86% en 20/22 jaar
C: 86/87% en 21/23 jaar

... dit is maar een voorbeeld van hoe de ideale situatie zou zijn, neem nu nog een speling van 1% minder, dan zou het nog goed zitten. Op deze manier, heb ik binnen 6/7 seizoenen een zeer jonge topploeg, en bovendien zal mijn financiële situatie ook top zijn, aangezien de aankoopprijs van jonge spelers (17/19 jaar ) 82/83%) niet zeer duur is, zeker niet als je die vergelijkt met de prijzen die ik op het einde van het seizoen zou geven voor nieuwe jonge A spelers (87%+)

terwijl ik dan werk aan mijn jonge ploeg, zal ik hetzelfde principe toepassen met mijn B team, door hun intensief te laten spelen, zullen ze ook meestijgen...

Ik denk dat ik op deze manier van spelen zelf nog meer plezier zal hebben, dan gewoon nu verder te doen, omdat het intensiever is, nu is het gewoon elke morgen eens kijken wat ik gedaan heb, heb ik gewonnen, jeuj, anders spijtig...

Bovendien zoals ik al aanhaalde, als ik zoals nu verder ga, zit ik binnen 5 seizoenen in de B reeks met een afgeschreven team, dat niks waard is, en mag ik vanaf 0 terug beginnnen, en heb ik alles wat ik opgebouwd had, kwijt...

Ik weet niet wat jullie van dit idee vinden :p als je bedenkingen hebt ofzo, tell me :p

Gantoise since Season 2

buffalo_rulez

Post by buffalo_rulez »

Kheb even heel mijn team in een exel bestand gezet, en oa ook de verschillende waardes berekend

Aankoopwaarde Totaal:
Al mijn spelers samen hebben € 162,100,000,00 gekost

Verkoopwaarde Totaal:
Dit is de geboden waarde op 5 spelers die momenteel op de transferlist staan: € 14.700.000,00

Verlies/winst saldo:
Dit is de winst/verlies die ik heb op de verkoop van de spelers die nu op de transferlist staan op basis van het geboden bedrag: € 3.650.000,00

Totaal aan Liquide middelen (Kas + geboden bedrag op spelers op transferlist) : 47.500.000,00

Gantoise since Season 2

buffalo_rulez

Post by buffalo_rulez »

Kheb even heel mijn team in een exel bestand gezet, en oa ook de verschillende waardes berekend

Aankoopwaarde Totaal:
Al mijn spelers samen hebben € 162,100,000,00 gekost

Verkoopwaarde Totaal:
Dit is de geboden waarde op 5 spelers die momenteel op de transferlist staan: € 14.700.000,00

Verlies/winst saldo:
Dit is de winst/verlies die ik heb op de verkoop van de spelers die nu op de transferlist staan op basis van het geboden bedrag: € 3.650.000,00

Totaal aan Liquide middelen (Kas + geboden bedrag op spelers op transferlist) : 47.500.000,00

ik denk dat ik zeker nog € 100 tot 120 Mil uit mijn andere spelers haal

Gantoise since Season 2

Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Rekenen op jeugd is altijd gevaarlijk. Ik heb het gedaan (weliswaar op een veel en veel kleinere schaal) en er flopt héél veel.
Image
11 seizoensoverwinningen
3de plaats in UCI Ploegenranking
4de plaats in individuele UCI rennersranking
Trots manager van T-Man, Prince88, Roelie, N.V.C. en purple_white
buffalo_rulez

Post by buffalo_rulez »

Fikkiezero wrote:Rekenen op jeugd is altijd gevaarlijk. Ik heb het gedaan (weliswaar op een veel en veel kleinere schaal) en er flopt héél veel.
ik weet er alles van :roll:

toen ik startte met soccerproject heb ik het geluk gehad een goede jeugdspeler gehad te hebben, toen kreeg ik er 25 Mil voor, wat toen een gigantisch bedrag was, vergelijk het met 60 Mil nu, en zo ben ik eigenlijk in een stroomversnelling begonnen met sp, maar na die ene jeugdspeler heb ik nooit nog een goede gehad, sommigen werden wel 85% maar niet spelers van het kaliber 88%+

Gantoise since Season 2

dino_001

Post by dino_001 »

2-2 tegen de eerste in stand met 134-130 linieratings. Mijn RB raakt geblesseerd en een CB valt in die 8 BP minder haalt...
Random zat dus beetje tegen, al derde keer SERIEUS in de terugronde waardoor we 8 punten laten liggen.
Tussenstand:
BMSExpert 60p
Artmedia B... 60p
dino's 59p

Morgen op verplaatsing tegen tweede op verplaatsing. Ik moet daar de winst pakken want de laatste 3 wedstrijden zullen we alledrie normaal wel winnen. Ik vrees dat ik het dus niet meer haal en nog een seizoen in E zal moeten kamperen.
Nivram Ra

Post by Nivram Ra »

4e plaats is al zeker, 3e plaats kan nog gehaald worden.. Door onnodig verlies van degene die nu 3e is.. Met nog 4 wedstrijden te gaan moeten we nu alles winnen. :?
Het is geen noodzaak om 3e te worden, maar volgend seizoen willen we effectief voor de kampioenschap strijden. Daarom hebben we het team versterkt door een jonge CM :)
Image
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

We hebben opnieuw verloren maar hebben ook wel een mooie match afgewerkt. In de derby tegen kevinismagic en zijn Belgium Squad konden we er een mooie partij van maken: 4-2 eindstand. Op basis van de linieratings zijn we overklast, maar met een 4-2 eindstand kan ik leven.
Image
11 seizoensoverwinningen
3de plaats in UCI Ploegenranking
4de plaats in individuele UCI rennersranking
Trots manager van T-Man, Prince88, Roelie, N.V.C. en purple_white
Skatanic

Post by Skatanic »

Weer gelijk gespeeld met hogere linieratings :roll:. Nu een 4de plaats, kan nog 2e-7e worden, met een 3e, 4e of 5e plaats ben ik blij ( zeker met een TS van 60), doel dit seizoen was 3e plaats, maar dat zal moeilijk worden, tenzij ik win van de 2de, maar dan kan het zijn dat ik zelf 2de word, dus dat risico ga ik niet nemen.
'Reporter: Bang, there goes your unbeaten run. Can you take it?'
"Skatanic: No, I'm just going to crumble like a wreck. I'll go home, become
an alcoholic and maybe jump off a bridge. Umm, I think I can take it, yeah."
dino_001

Post by dino_001 »

"OVER EN OUT", 2-1 velies met 3 linieratings minder (een gelijkspel was dus goed mogelijk. Daarbij krijgt hij geen rood of 2*geel bij een totale agressie van 215!!! Dus 2 x random tegen.

Korte analyse van terugronde:
2-1 verlies : 5 linieratings minder door 2 keer geel met 175 agressie, andere 185 geen speler van veld
0-0 : 1 linerating minder, 2xgeel met 165 agressie, tegenstander niet met 195
1-1 : gelijke linieratings, ik 175 agressie, hij 210 zonder speler van veld
1-1 : 5 linieratings beter
2-2 : 4 linieratings beter
2-1 verlies: 3 linieratings minder, ik agressie van 180, hij 215 zonder speler van veld...

Enfin, minstens 5 p en dan stond ik wel eerste!
Dus, ik zit volgend seizoen nog in E, we zullen wel zien wat we doen als de random te zeer blijft tegenzitten.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”