Divisie G

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Timmyboy1
Member of the Soccer Project Association

Post by Timmyboy1 »

Gewonnen met 8-1 in mijn laatste wedstrijd in de G.
Nu proberen om in de H kampioen te worden met 90/90. Moet normaal lukken want ik haal nu 115 linieraiting met 0% TS
robstje

Post by robstje »

Laatste wedstrijd winnend afgesloten. We eindigen de competitie als kampioen met 85/90. In F gaan we opnieuw voluit voor de titel!
Hopelijk tot nooit meer, G-topic :P :lol:
Image
Boeren!
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Ondanks een 126 linierating is het over voor ons, we eindigen teleurstellend derde op slechts 3 punten van de titel en 1 punt van promotie.

Nu gaan we natuurlijk volgend seizoen weer volle bak voor die titel, maar voorlopig gaan we de ploeg even door elkaar gooien. Niet té grondig, want met 126 ratings (en dat is nog niet het maximum, met een rode kaart, 2 invallers en een vermoeid team) speel je normaal wel kampioen in de G-divisie.

Onze eerste zorg nu is een nieuwe doelman. Daarnaast moeten er 3 spitsen vertrekken want 12 spitsen voor 3 plaatsjes is teveel. Zijn op zoek naar een nieuwe ploeg: Linkerspits Brecht Vanderhaeghe, 21 jaar, centrale spits Bart VandePut, ook 21 jaar, en Ahmed Daba - jawel, ook 21 jaar. We doen dus wat jeugd weg - bewust - en gaan bij de binnenkomende transfers vooral letten op de ervaring en de beste prestatie.

Ons A-team dat de competitie beëindigde zag er zo uit, na de transferperiode die er nu aankomt zal de ploeg voor seizoen 25 voorgesteld worden.

Keeper: Franck Mendoza - 28 jaar - BP: 64

Linksback: Tomas Ulich - 26 jaar - BP: 64
Centraalback: Jaromir Singlar - 27 jaar - BP: 67
Rechtsback: Giuseppe Marchesetti - 27 jaar - BP: 71

Linksmidden: John Robertson - 23 jaar - BP: 66
Centraalmidden: Ibrahima Dello - 29 jaar - BP: 67
Centraalmidden: Dani Halilovic - 27 jaar - BP: 65
Rechtsmidden: Luiz Fernando Diaz Gomez - 24 jaar - BP: 70

Linksspits: Ekrem Riedewald - 21 jaar - BP: 66
Centraalspits: David Komarek - 27 jaar - BP: 64
Rechtsspits: Rafael Lemos - 24 jaar - BP: 67

Allemaal leuk en aardig, maar echt top is het nog niet. De BP's van verschillende spelers moeten nog wat omhoog :) . Misschien wordt Diaz Gomez verkocht om het budget voor andere posities te verhogen. Welke posities moeten beter: GK, LB, CF en eventueel CM: dure posities allemaal.

Uit ons jeugdcentrum hadden we een SW gekregen, met een lage agressie. Die is nu zijn eerste skill aan het trainen: afwachten wat dat wordt, verkocht wordt hij zowiezo.
Image
11 seizoensoverwinningen
3de plaats in UCI Ploegenranking
4de plaats in individuele UCI rennersranking
Trots manager van T-Man, Prince88, Roelie, N.V.C. en purple_white
de_lorre
Team Board Member

Post by de_lorre »

mmkkay kga dus nog veel werk hebben om er iets van te bakken in de G competitie :(
Bistiriko
Team Board Member

Post by Bistiriko »

Zeer sterke ploeg heb je nochtans, Fikkiezero, je zat precies in een moeilijke reeks.

Ook ik heb men laatste wedstrijd nog overtuigend met 5-1 gewonnen en we zijn klaar om te strijden in F, wegens slechte teamspirit wordt dit wel moeilijk, we hebben nochtans een mooi ploegje.

We zullen zien wat het geeft!
klenne

Post by klenne »

ik ben 3e geïndigt, volgend jaar gaan we ook voor de titel.
heb pas halfweg 2e met mn sterkste ploeg kunnen spelen
http://www.freewebs.com/jaspi

team: Sint Matte FC
manager: kl3nn3
division: H707
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Bistiriko wrote:Zeer sterke ploeg heb je nochtans, Fikkiezero, je zat precies in een moeilijke reeks.

Ook ik heb men laatste wedstrijd nog overtuigend met 5-1 gewonnen en we zijn klaar om te strijden in F, wegens slechte teamspirit wordt dit wel moeilijk, we hebben nochtans een mooi ploegje.

We zullen zien wat het geeft!
Veel succes in F alvast :) .

Tja, het is vooral een samenloop van omstandigheden. De reeks was inderdaad niet makkelijk, maar na een iets mindere start was de ploeg die nu kampioen speelde al een 9-tal punten uitgelopen op de rest van het pak. Naar het einde toe verzwakte dat team, en liet het zowel tegen mij als tegen de 2de punten liggen, maar pakte het net voldoende punten om de titel te pakken. Verder ben ik 2 matchen vergeten in te stellen - omdat ik net dacht dat ze al ingesteld waren... . En tot slot heb ik geen ruime kern die blessures/schorsingen kan opvangen.

Ik ga niet dramatiseren, met 126 ratings en misschien nog iets sterker te worden moeten we die titel toch echt eens pakken.
Image
11 seizoensoverwinningen
ksa deinze
Assistant Manager

Post by ksa deinze »

ook ik opnieuw gewoonen, en het kampioenschap afgesloten met een 87/90.

slechts eentje verloren dus, tegen toch wel de 2de sterkste poeg van de reeks, die ook oververdiend mag promoveren.

heel veel aanwiensten gaan er in elk geval niet bijkomen, ploeg is grotendeels goed zoals hij nu is...

alleen door recente aan en verkopen is de teamspirit nogal aan de lagen kant, komt erbij dat bij het begin van volgend seizoen er nog eens 10 afgaat....

maar toch gaan we voor de eerste 2 in de F-reeks.

(had laatste match linierating van 118)
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

De eerste versterking met het oog op volgend seizoen is binnengehaald. Het gaat om een 26-jarige Roemeen, een LB. Helaas wordt hij binnen 2 dagen al 27, maar goed, dan nog kan hij nog 4 seizoenen mee en dat is voldoende.

Gegevens van Tomas Ulich (De Tsjech die zal vervangen worden):
Leeftijd: 26
Globale Klasse: 80%
BP: 64
Agressie: 50%

Gegevens van Mircea Zamfirescu (De nieuwe Roemeen):
Leeftijd: 26, binnen 2 dagen 27
Globale Klasse: 84%
BP: 67
Agressie: 18%

Normaal is het dus een serieuze verbetering: 3 prestatiepunten, en het is een speler die in 261 matchen nog nooit rood heeft gepakt, ook een belangrijk pluspunt.

Het bedrag dat aan hem gespendeerd werd, ligt rond de 1.400.000€, en dat geld zou hij toch moeten waard zijn. Hij heeft een goed contract gekregen, aan hem nu om zich te bewijzen.

Ander nieuws:

- Er is momenteel een officieel bod uitgebracht op een keeper. Garanties dat hij komt zijn er niet, maar er is goeie hoop. Het zou alleszins een serieuze versterking betekenen.

- 2 spitsen vertrekken al zeker: LF Vanderhaeghe (78% bij 25 moraal, bod staat op 100.000€) en CF Vandeput (74% bij 25 moraal, bod staat op 100.000€).

- Er zullen volgend seizoen meer vriendschappelijke bekers afgewerkt worden. Dat is geen kwestie van meer goodwill, maar wel een simpele financiële kwestie. "De financiën groeien de club eigenlijk boven het hoofd. We kunnen nog rekenen op een premie van de bond voor ons goed seizoen, en wat transferinkomsten. Maar die zijn dan ook hard nodig: we zijn volop bezig met contractverlengingen en er is natuurlijk geen enkele speler die wil inleveren," aldus Fikkiezero. "Dat is enerzijds logisch: we hebben een team dat prestaties kan neerzetten van een gemiddeld team in E of een topper in F. Maar de feiten zijn anderzijds dat we niet in E of in F spelen, maar wel, helaas, nog een seizoentje in G. Dit seizoen wordt het bijna alles of niks: promoveren of de ploeg verkopen. Gevaarlijk spel, maar eigenlijk speelden we het dit seizoen ook al zo: veel toppers, en toch promotie missen. Het is om moedeloos van te worden, maar dat worden we dus niet: we blijven vechten. Het feit dat we nu al onze eerste versterking binnenhebben past perfect in die filosofie."

Toch rijzen er serieuze vragen over de loonlast. Volgens externe experten zou die voor een G-er wel eens veel te hoog kunnen liggen. Alexander Nalist verklaart: "Hun loonlast zal volgend seizoen nog een stuk hoger liggen dan dit seizoen. Hoeveel precies is moeilijk te berekenen, maar ik gok op een 20.000€ meer uitgaven per match. Maal 30 = 600.000€, niet niks. Hun uitgaven voor seizoen 24 per match bedroegen ongeveer 170.000€, al is dat relatief: we hebben dat zelf berekend en dat kan dus afwijken van de werkelijke bedragen" (Fikkiezero liet al weten dat het werkelijke bedrag daar een stuk onder ligt, nvdr).

"Wel mogen we niet vergeten," vervolgt A. Nalist, "dat ze over een grote fanbase beschikken. Volgens de laatste tellingen loopt dat in de tienduizenden fans (officieel zijn het er 23.225), en omdat ze altijd bovenaan in de competitie spelen komt er veel volk naar hun wedstrijden. Hun stadion van 17.000 man was dan ook een slimme zet: het heeft indertijd veel gekost, maar levert nu ook serieus op."
Image
11 seizoensoverwinningen
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

OEFENDUELS SANDSCORPIA

Victory CFC - Sandscorpia
Stadion: Victory Road (31.000)
Toeschouwers: 1.712 (regenweer)
Victory CFC: 11de in B.2
Opstelling Sandscorpia: Mendoza - Zamfirescu - Singlar - Marchesetti - Robertson - Dello - Halilovic - Diaz Gomez - Riedewald - Komarek - Lemos

Matchverslag

Wat een mooie galamatch moest worden, werd een verzopen oefenmatch. Nog geen 2.000 toeschouwers kwamen opdagen. Sandscorpia stelde de nieuwe Zamfirescu op, hoewel hij nog niet officieel is voorgesteld. Ook Robertson mocht starten: hij was de laatste league-matchen wat uit de gratie geraakt ten gunste van Lee.

De match start goed voor Sandscorpia, met al in de derde minuut een penalty: Lemos steekt de bal binnen. Tien minuten later kan Komarek op een soppend veld de score verdubbelen met een harde steekbal. Nu begint Victory CFC wat meer te komen, en dat loont: in de 22ste minuut scoren ze de aansluitingstreffer. Op het halfuur krijgen we de mooiste goal van de avond te zien, wanneer Rimkus met een omhaal scoort in de gietende regen. Rimkus is trouwens - nu nog, want de ploeg verjongt - de absolute topspits van Victory. Beide ploegen willen aanvallend voetbal brengen, maar Sandscorpia nog net een tikkel meer. Daardoor laat het ook veel ruimte achterin en trainer Harm vande Velde maakte zich een aantal keer serieus kwaad. Net op slag van rust komt Victory op voorsprong, goal van El Araichi. Na de rust wordt het iets droger, en Riedewald scoort de 3-3. Er komt nog wat druk van Victory, maar de eindstand ligt vast. Sandscorpia was eigenlijk de beste ploeg, maar kon dat niet in een overwinning omzetten.

Fikkiezero: "Een goeie match tegen een topteam. Niet vergeten dat dit slechts de eerste oefenmatch is, er volgen er nog vele want we willen echt promoveren dit seizoen, dus moet alles op elkaar afgestemd zijn. Ik zag een goeie Zamfirescu, die gaat een verbetering zijn ten opzichte van dit seizoen. Robertson vond ik wat zwakjes op de linksmidden, maar hij mist natuurlijk speelritme. Dat ook Dello minder was, dat verontrust mij wel een beetje. Hij wordt binnenkort 30, en hoewel ik niet de persoon ben om spelers af te schrijven: ik moet voor de ploeg kiezen. Nu, de trainer beslist natuurlijk, maar eigenlijk hebben wij geen budget meer voor een extra CM. Ik besef dat het daar krap zit, maar helaas..."

Harm VandeVelde: "Ik onthoud dat we gelijkspelen tegen een team dat in de B-divisie gespeeld heeft. Al is dat geen referentie, het is toch hoopgevend. Dello beleefde een moeilijke avond, maar ik heb geen keus op het middenveld: hij en Halilovic moeten spelen. Ik heb geen alternatieven. Vandermieren is een talent, maar moet nog zeker 1, misschien zelfs 2, seizoenen rijpen. Nochtans, ik heb het al gezegd: zonder versterking centraal op het middenveld kunnen we de titel verliezen."

Oefenduels:
Victory CKC - Sandscorpia 3-3
Image
11 seizoensoverwinningen
robstje

Post by robstje »

Leuke verslagjes, Fikkiezero 8)
Image
Boeren!
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Bedankt :) . Ik had nog wat tijd gisteren, en na al dat studeren moest het er gewoon uit :) .

Oefenduels Sandscorpia

Sandscorpia - VC Ilan
Stadion: SandArena (17.000)
Toeschouwers: 4.367 (bewolkt)
VC Ilan: 12de in E.80
Opstelling Sandscorpia: Mendoza - Zamfirescu - Singlar - Marchesetti - Robertson - Dello - Halilovic - Diaz Gomez - Riedewald - Komarek - Lemos

Matchverslag

VC Ilan is een doorsnee ploeg, die dit seizoen degradeert uit E. Toch is een 12de plaats geen schande, en aangezien Sandscorpia met deze ploeg naar E wil, was een oefenmatch een logische stap.

Van in het begin regeert Sandscorpia. Na 20 minuten rond Lemos een uitzonderlijk snelle combinatie af met een schot in de winkelhaak en 10 minuten later staat het 2-0 dankzij een berekend schot van Diaz Gomez. Iets later kan Beckers tegenscoren. Op het uur dan kan Lemos, die echt in bloedvorm is, de eindstand vastleggen. Sandscorpia was - opnieuw - de beste ploeg in een oefenmatch, maar nu werd er wel gewonnen.

Fikkiezero: "Dello was zwak in de vorige match, maar hier toont hij dat hij wel degelijk nog meekan. Gelukkig maar, anders zaten we met een serieus probleem. Robertson, opnieuw hij, had wat moeite met het tempo maar dat zal veel te maken hebben met een gebrek aan wedstrijdritme. Voor de rest speelden we heel goed, met als uitblinkers Marchesetti en Lemos. Mendoza blunderde wel bij dat doelpunt, dus krijgt The Blacksmith zijn kans in de volgende wedstrijd. Misschien komt er een keeper bij, maar de man die wij aan het volgen zijn heeft volgens de geruchten al bij een ander team getekend...nu ja, we zien wel waar we uitkomen."

Oefenduels:
Sandscorpia - VC Ilan 3-1
Image
11 seizoensoverwinningen
Shubunkins

Post by Shubunkins »

Iemand zin om een g beker op te starten, btw fikkie als je wedstrijden nodig hebt mag je mij altijd uitdagen :wink:
Image
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Wat is het G-topic stil zeg :) .

Oefenduels Sandscorpia

Sandscorpia - carpteam
Toeschouwers: 3.529 (zware regen)
carpteam: 6de in G.645
Opstelling Sandscorpia: The Blacksmith - Ulich - Fiala - Shiels - Wilson - Vandermieren - Of Russia - Van Der Leegte - Krivoruchko - De Paula - Daba

Matchverslag:

Een speciale match voor Ahmed Daba, de spits van Sandscorpia die de club binnenkort zal verlaten (inmiddels verlaten heeft, red.). Het volledige B-team mocht zich eens bewijzen tegen de A-kern van carpteam. En zo slecht ging het niet: al staat het na 25 minuten al 0-2, toch spelen ze een verdienstelijke match. Na de rust beginnen ze zelfs enkele kansen af te dwingen, maar veel meer dan een applausje levert dat niet op. Eindstand 0-2, de beloften hebben zich kranig geweerd.

Fikkiezero: "Een degelijke partij, we wisten dat carpteam hier met het A-team zou spelen maar hebben bewust het B-team opgesteld. Toch is er nog wat werk, blijkbaar zitten enkele spelers zonder vertrouwen. Wel jammer dat keeper The Blacksmith hier zijn kans verkwanselt en rood pakt voor een hele domme fout. Zo moet Mendoza weeral spelen, terwijl hij al relatief kapot zit."

"Verder merkte ik een sterke prestatie van LB Ulich op, die zich duidelijk niet laat kennen en de concurrentie met onze nieuwe LB wil aangaan: zo'n mentaliteit kan ik appreciëren. Wilson, op de LM, vond ik ook sterk spelen. Met enkele gerichte tussenkomsten deed hij de middenvelders van carpteam de duivel aan. Of Russia, onze RM die nu op de CM speelde, was daar duidelijk niet op zijn plaats, ik weet het. Maar we hebben geen keus: we hebben maar 3 centrale middenvelders en ik moet mijn 2 basisspelers ook eens wat rust geven."

Sandscorpia - FC Ličartovce
Toeschouwers: 4.462 (Zonnig en heet)
FC Ličartovce: 2de in G.646
Opstelling Sandscorpia: The Blacksmith - Ulich - Fiala - Shiels - Wilson - Vandermieren - Of Russia - Van Der Leegte - Krivoruchko - Van Nieuwenhuyze - Buvens

Matchverslag

Sandscorpia speelde een oefenmatch tegen de ploeg die net voor hen eindigde in de eindstand (1 punt verschil) om "aan te tonen dat wij totaal geen wrok koesteren: uiteindelijk is het voetbal en dat is nu eenmaal onberekenbaar en totaal onvoorspelbaar," aldus Fikkiezero. Opnieuw speelde het A-team van de tegenstander tegen het B-team van Sandscorpia.

Sandscorpia opent nog met een kansje, maar daarna bewijst FC Ličartovce waarom het voor Sandscorpia geëindigd is. Het laat de bal enorm snel rondgaan, geduldig genoeg om naar achter te spelen als ze vastzitten. Dat, gecombineerd met het hoge jagen van Sandscorpia, creeërt heel mooi voetbal, maar geen kansen voor de schorpioenen. Na een kwartier voetbal komt er toch eens een voorzet door, en meteen staat het 0-1 voor FC Ličartovce. Nu moet Sandscorpia komen en dat doet het ook: nog geen minuut later kan Krivoruchko de gelijkmaker scoren...maar hij laat na dat te doen en mikt over de kruising. Op slag van rust kan Milosevic van FC Ličartovce alleen op doel afgaan. The Blacksmith doet wat hij moet doen: uitkomen, maar wordt helaas gelobt. Op slag van rust is het 0-2.

Na de rust golft de match wat op en neer, met kansen aan beide kanten. Sandscorpia probeert nu meer over de flanken te komen, maar dat levert geen kansen op. In tegendeel: de mee opgerukte verdedigers hebben moeite om alle gaten dicht te lopen. Op het uur komt Buvens, de RF die een kans krijgt voor volgend seizoen, alleen voor doel, maar de topscorer uit de jeugdreeksen lijkt zijn Torinstinkt verloren te hebben en schiet niet eens binnen het kader. In de slotfase zijn zowel de concentratie als de energie volledig opgebruikt, en kan FC Ličartovce nog 2 keer scoren: 0-4 is het harde eindverdict.

Fikkiezero: "Jammer maar helaas, er zat niet meer in. We hebben 2 grote kansen gehad, maar kwamen niet tot scoren. Jammer jammer, want ik zeg het: dit was niet eens zo'n slechte prestatie. Buvens heeft talent, nu niet om elke week in de basis te staan, maar geef hem nog een seizoen. Ik zou graag in een volgende oefenmatch doelpunten van onze ploeg zien, maar ja, dat heb je niet te kiezen."

Bukit Gombak - Sandscorpia
Stadion: Bukit Gombak Stadium (22.000)
Toeschouwers: 3.049 (zonnig)
Bukit Gombak: 4de in E.57
Sandscorpia: The Blacksmith - Ulich - Fiala - Shiels - Wilson - Of Russia - Vandermieren - Van der Leegte - Krivuruchko - Dias de Paula - Lemos

Matchverslag

Via de "pool" was deze oefenmatch belegd. Geen topprioriteit dus, en dat bleek ook uit de opstelling: alweer een B-team. Alhoewel, toch 1 verrassende keuze: Rafael Lemos, A-kernspeler en clubtopschutter, aan de aftrap. Trainer VandeVelde verklaart: "Het is een club uit Singapore, en blijkbaar heeft Lemos daar een fanclub. Die kwamen dan ook allemaal opdagen: eigenlijk was het bijna enkel een matchvoor die supporters. Ik dacht dat ze met een 250 waren, toch al een serieuze club," lachte VandeVelde.

En die fans motiveren Lemos duidelijk. Al na 2 minuten wandelt hij door de defensie van Bukit Gombak heen en maakt doodskalm een doelpunt. 0-1 dus, maar nog geen 2 minuten later maken de Singaporezen gelijk met een ingestudeerd vrijetrapnummertje. En ze gaan door op hun elan: 2-1 na een kwartier voetbal. Nog voor rust scoort Sandscorpia de gelijkmaker, maar nét voor rust staat Gumbak weer voor via Vanaudenaurde. In de tweede helft doet die Vanaudenaurde zijn kunstje nog eens over: 4-2 eindstand.

Oefenduels:
Sandscorpia - carpteam 0-2
Sandscorpia - FC Ličartovce 0-4
Bukit Gombak - Sandscorpia 4-2
Image
11 seizoensoverwinningen
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

Wat is het stil in het G-topic :( .

Oefenduels:
Sandscorpia - carpteam 0-2
Sandscorpia - FC Ličartovce 0-4
Bukit Gombak - Sandscorpia 4-2
Sandscorpia - Royal FC 2-6
VegAttack - Sandscorpia 4-3

Sandscorpia - Viktorka Žižkov Praha 4-1
FC__Alfa - Sandscorpia 2-0
Sandscorpia - Peace Team 2-3
Sandscorpia - +30 0-2

Sandscorpia - brugge1991 9-2
FC Absinth neznicitelny - Sandscorpia 3-2
Sandscorpia - Ploffers 1-6
Sandscorpia - Atlantas FC 1-4
Fc Vermeire - Sandcorpia 2-0
The_All_Stars - Sandscorpia 6-1

Zeer veel rood dus, maar dat is geen enkel probleem: de moraal van onze B- en C spelers moet opgekrikt worden.

Na het aantrekken van een nieuwe LB is er nu ook een nieuwe GK aangekocht, die zeker een versterking zal zijn voor volgend seizoen. De teamspirit zit na enkele aan- en verkopen natuurlijk weer een stuk lager, maar door de vele friendly's moet de schade beperkt blijven en moeten we na 1, maximum 2 weken competitie weer aan 100% zitten. Met de premie voor ons goed seizoen erbij, hebben we terug een werkbudget waarmee we een CM of een CB willen aankopen.

Vandaag kwam er ook een jeugdspeler bij, helaas op de RM-positie: we hebben nu 4RM's en dat is er minstens 1 teveel. Dus zal er iemand moeten vertrekken. We wachten even af hoe de jeugdspeler evolueert vooraleer hem te verkopen.
Image
11 seizoensoverwinningen
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”