Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Tomverveld
Team President

Re: Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Post by Tomverveld »

mr charlie wrote: Thu Jun 10, 2021 7:21 am
Tomverveld wrote: Thu Jun 10, 2021 5:49 am Zou iemand wedstrijd 5 en wedstrijd 7 van mij een willen bekijken?
Volgens SPinfo zou ik ze beide winnen. Toch verlies ik ze beide! Snap het niet.
Ben aan het zoeken naar de juiste agressie, maar als ik elke x 2 of 3 rode kaarten pak wordt het een kansloos seizoen.
In het topic "agressie in de wedstrijd" wordt geadviseerd om met 100% agressie te spelen???? Hoe dan? Dan houd ik geen spelers over toch?
Had graag willen promoveren, maar dat wordt nu al lastig.. graag advies???
je hebt in beide wedstrijden een directe rode kaart
dat is gewoon brute pech
een directe rode kaart = een gele kaart die 1% kans is op direct rood

Ok! Das dan misschien pech, maar zou je mij adviseren om toch op 100% te gaan spelen?
Of moet ik mijn agressie iets lager instellen?
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
mr charlie
Member of the Soccer Project Association

Post by mr charlie »

Tomverveld wrote: Thu Jun 10, 2021 7:35 am
Tomverveld wrote: Thu Jun 10, 2021 5:49 am Zou iemand wedstrijd 5 en wedstrijd 7 van mij een willen bekijken?
Volgens SPinfo zou ik ze beide winnen. Toch verlies ik ze beide! Snap het niet.
Ben aan het zoeken naar de juiste agressie, maar als ik elke x 2 of 3 rode kaarten pak wordt het een kansloos seizoen.
In het topic "agressie in de wedstrijd" wordt geadviseerd om met 100% agressie te spelen???? Hoe dan? Dan houd ik geen spelers over toch?
Had graag willen promoveren, maar dat wordt nu al lastig.. graag advies???
dat is gewoon brute pech

Ok! Das dan misschien pech, maar zou je mij adviseren om toch op 100% te gaan spelen?
je moet je agressie aanpassen aan je tegenstander
ook een goede agressierange is geen garantie op een perfecte kaartenverdeling.
een maal dubbel geel in de laatste 10 min is geen drama voor je liniratings (ongeveer -1LR) maar dubbel of driedubbel rood is een groot probleem. (-10LR of meer)
dus bij zwakkere tegenstanders speel je zelf ook minder agressie en met minder risico
bij goede tegenstanders ga je volluit.
in mijn vorige opmars van A probeerde ik voordien de liniratings van mijn tegenstander in te schatten en mijn agressie daar op af te stellen dat ik enkele liniratings beter was.
proberen en testen wat kan en hier terugkoppelen
Mr Charlie Chief of Sparta Palmeiras
Fun, thats the spirit
Image
ward1995

Post by ward1995 »

mr charlie wrote: Thu Jun 10, 2021 10:26 am

dat is gewoon brute pech

een maal dubbel geel in de laatste 10 min is geen drama voor je liniratings (ongeveer -1LR) maar dubbel of driedubbel rood is een groot probleem. (-10LR of meer)
dus bij zwakkere tegenstanders speel je zelf ook minder agressie en met minder risico
in mijn vorige opmars van A probeerde ik voordien de liniratings van mijn tegenstander in te schatten en mijn agressie daar op af te stellen dat ik enkele liniratings beter was.
Ik kijk altijd naar de voorgaande wedstrijden van mijn tegenstander en bereken vandaar uit mijn LR. Ik bereken aan de hand van de voorafgaande wedstrijden de kaarten die een tegenstander gaat nemen (en pas mij daar op aan). Ofwel stellen ze altijd dezelfde agressie in en is het heel eenvoudig om de berekening te maken. Indien ze verschillende agressies instellen maak ik kort de rekensom. 90% van de gevallen calculeren ze hoeveel kaarten ze willen nemen en is de som van de agressie+agressie scheids steeds dezelfde(of gelijkend). Op die manier kan ik achterhalen wat ik nodig heb om hun LR te verbeteren (of evenaren). Daarnaast gok ik soms ook, indien ik zie dat hun range zeer groot is (of niet bestaande) probeer ik mij hier ook op in te stellen.

Manager of Sporting Belgica in the D-division or maybe lower.
mr charlie

Post by mr charlie »

ward1995 wrote: Thu Jun 10, 2021 11:18 am
mr charlie wrote: Thu Jun 10, 2021 10:26 am

Ik kijk altijd naar de voorgaande wedstrijden van mijn tegenstander en bereken vandaar uit mijn LR. Ik bereken aan de hand van de voorafgaande wedstrijden de kaarten die een tegenstander gaat nemen (en pas mij daar op aan). Ofwel stellen ze altijd dezelfde agressie in en is het heel eenvoudig om de berekening te maken. Indien ze verschillende agressies instellen maak ik kort de rekensom. 90% van de gevallen calculeren ze hoeveel kaarten ze willen nemen en is de som van de agressie+agressie scheids steeds dezelfde(of gelijkend). Op die manier kan ik achterhalen wat ik nodig heb om hun LR te verbeteren (of evenaren). Daarnaast gok ik soms ook, indien ik zie dat hun range zeer groot is (of niet bestaande) probeer ik mij hier ook op in te stellen.
yup en als het nipt is ga je volluit voor 100% agressie en dan hopen op geen pech of geluk
Fun, thats the spirit
Image
mr charlie

Post by mr charlie »

leden die thuiswedstrijden zoeken, ik heb een supporters-tevredenheidsprobelemen en dooe en stommiteit in het verleden hoge terreinkosten.
daarom speel ik vanaf heden liever uitwedstrijden
ik zoek dus op structurele basis een hoop uitwedstrijden, ik kan iedere sim.
Fun, thats the spirit
Image
ward1995

Post by ward1995 »

Hoeveel van het loon/winstpremie wordt er betaald bij een vriendschappelijke wedstrijd?

mr charlie

Post by mr charlie »

ward1995 wrote: Mon Jun 14, 2021 10:05 pm Hoeveel van het loon/winstpremie wordt er betaald bij een vriendschappelijke wedstrijd?
Vr(B) wordt 25% van het loon betaald, met een max van 300/speler daarom zit je snel aan een plafond van 4800€/friendly (16*300)
WInstpremie wordt NIET uitgekkerd bij Vr's en VrB's. Als je je spelers dus op enkel winstpremie hebt staan zónder loon, dan zijn je loonkosten bij Vr(B)'s dus 0.
Fun, thats the spirit
Image
ward1995

Post by ward1995 »

mr charlie wrote: Tue Jun 15, 2021 7:38 am
ward1995 wrote: Mon Jun 14, 2021 10:05 pm Hoeveel van het loon/winstpremie wordt er betaald bij een vriendschappelijke wedstrijd?
Vr(B) wordt 25% van het loon betaald, met een max van 300/speler daarom zit je snel aan een plafond van 4800€/friendly (16*300)
WInstpremie wordt NIET uitgekkerd bij Vr's en VrB's. Als je je spelers dus op enkel winstpremie hebt staan zónder loon, dan zijn je loonkosten bij Vr(B)'s dus 0.
Ok handig!

Tabe
Team Manager

Post by Tabe »

Hey allemaal,

Bieden jullie ook wel eens op spelers die niet op de transferlijst staan? Zo ja, hoe doen jullie dat dan?
Op de transferlijst staan niet superveel spelers te koop. Dus ik dacht: Misschien moet ik het op een andere manier aanpakken.
mr charlie

Post by mr charlie »

Tabe wrote: Tue Jun 15, 2021 12:34 pm Hey allemaal,

Bieden jullie ook wel eens op spelers die niet op de transferlijst staan? Zo ja, hoe doen jullie dat dan?
Op de transferlijst staan niet superveel spelers te koop. Dus ik dacht: Misschien moet ik het op een andere manier aanpakken.
soms wel al eens een aanbod gedaan in mail naar een andere manager voor een bepaalde speler die je echt mist en nodig zou hebben.
meestal is dit wel boven de marktprijs, omdat het meestal ook een belangrijke speler is voor die andere manager.
Fun, thats the spirit
Image
Tomverveld
Team President

Post by Tomverveld »

Kijk maar eens bij mij ;)
Alles is te koop voor een goed bedrag :)
Ik heb het nu 2x gedaan. Manager benaderd en kijken of we er onderling uit kunnen komen.
Bevalt me goed, maar ik kijk wel kritisch naar de manager of ze een beetje betrouwbaar zijn.
Zo heb ik 1 speler verkocht aan manager Meangreen en heb ik gekocht van manager Remedy.
Huidige Team: Infinite Darkness
www.soccerproject.com/spnewl_team_detail.php?tid=2637

Actieve Seizoenen:
- Seizoen 10 t/m 21-Tomtoch
- Seizoen 28 -Tomtoch
- Seizoen 90 t/m heden. Actief onder een andere naam op forum.
Oude berichten te vinden via Tomtoch
remedy73

Post by remedy73 »

Toe ik mijn echte topteams samenstelde, kocht ik >50% van alle spelers door deze per pm los te weken bij de eigenaar. Maar dat was dan ook een dure aangelegenheid. Met de ploeg die ik nu aan het opbouwen ben, zit ik denk op ca. 30% die niet vanzelf op de TL kwamen.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
Tabe
Team Manager

Post by Tabe »

Okee, dat is interessant. Maar hoe werkt het dan precies? Want je hebt dan een prijs afgesproken voordat die persoon 'm op de lijst zet. En wat als vervolgens iemand anders over dat bod heen gaat? Dan is 't gewoon dikke pech?
Tabe
Team Manager

Post by Tabe »

Ik heb trouwens zonet een onvoltrainde LF gekocht voor 4 miljoen. Maar ik heb nu toch sterk het idee dat ik veel te veel geld heb betaald voor deze speler. Maar aangezien nog geen enkele skill voltraind was (hij kwam net uit het jeugdcentrum) en z'n agressie laag was, dacht ik dat ik er eigenlijk alleen maar winst op kan maken. Maar blijkbaar worden buitenspelers over het algemeen niet voor heel veel geld verkocht. Komt dat omdat de meeste spelers zonder buitenspelers spelen?
remedy73

Post by remedy73 »

Tabe wrote: Mon Jun 21, 2021 9:40 am Okee, dat is interessant. Maar hoe werkt het dan precies? Want je hebt dan een prijs afgesproken voordat die persoon 'm op de lijst zet. En wat als vervolgens iemand anders over dat bod heen gaat? Dan is 't gewoon dikke pech?
Dan is de afgesproken prijs te laag geweest.
FC Remedy is playing in division B.2
Winner SP-cup in Season 43, 56, 59, 89 & 90.
Champion in A in Season 44, 45, 55 & 90.
Winner Beneliga in Season 37, 41, 55, 56, 57, 60, 62, 66, 68, 70, 73, 88, 89, 90, 91 118 & 119.
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”