SoccerProject v2 — Wat er gebeurt, en één ding om nu te doen.

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

Nike102
Assistant Manager

Re: SoccerProject v2 — Wat er gebeurt, en één ding om nu te doen.

Post by Nike102 »

Berekening linieratings veranderd, betekend dit dan dat de rekensom voor de gele/rode kaarten in functie van spelersagressies/scheidsrechter anders zal zijn?
Vind dit toch een van de belangrijkste factoren in soccerproject, de huidige toch :D
Ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad, maar door deze verandering is toch weer iets aangewakkerd.
Zeer benieuwd naar de nieuwe versie.

Groetjes en succes aan allen.
Sjarel
Member of the Soccer Project Association

Post by Sjarel »

Nike102 wrote: Fri Aug 21, 2026 5:32 pm Berekening linieratings veranderd, betekend dit dan dat de rekensom voor de gele/rode kaarten in functie van spelersagressies/scheidsrechter anders zal zijn?
Vind dit toch een van de belangrijkste factoren in soccerproject, de huidige toch :D
Ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad, maar door deze verandering is toch weer iets aangewakkerd.
Zeer benieuwd naar de nieuwe versie.

Groetjes en succes aan allen.
Yep, dat stuk is helemaal herschreven.
SoccerProject: Can you manage it ?
visje69

Post by visje69 »

Ook ik heb enkele vragen (misschien niet in 1 zin te beantwoorden):

1) Er staat dat alle teams behouden blijven. Gaat dit dan over spelers, faciliteiten en financiën?
Want er zitten er een hoop op een berg geld (waaronder ikzelf) die misschien een mooie voorsprong geeft in de nieuwe versie. Dat is enerzijds tof voor ons, maar anderzijds zou een full reset qua spelers en geld (dat je bv wel je faciliteiten houdt of een andere voorsprong krijgt of wat leuke cosmetics of badges) ook wel voordelen kunnen hebben ifv het aantrekken van een nieuwe playerbase.
Is er dus nagedacht over een full reset van de teams en de eventuele gevolgen van het behouden van de huidige (ondertussen scheefgetrokkenà) situaties?

2) Komen er microtransactions? Indien ja: Louter visual/cosmetic of ook met invloed op het spel?

3) Komt er een soort FAQ/overzicht met alle veranderingen en zal er iets zijn om de OG's te markeren in het spel? (naast hun startdatum uiteraard).

4) Wanneer staat de Beta gepland om te starten en hoe lang zou die duren? Komt er vanuit jullie een soort handbook met zaken waar jullie willen waar we de focus op leggen?

Ik pas alvast de eerst post aan met de FAQ's en antwoorden.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
visje69

Post by visje69 »

Daarnaast kan ik trouwens enkel stimuleren wat op het Engels forum voorgesteld wordt, namelijk om een mail uit te sturen naar alle emailadressen die ooit hebben ingeschreven als die info nog gekend is.
Echt niemand zou het jammer vinden om een éénmalige mail te krijgen over de lancering van een V2.
Lesbuffalos - Oh father tell me, we get what we deserve... And way down we go...
Winner of the Beneliga Season 78, 80, 103, 104, 105, 106 & 107!
A-league winner of Season 104 & 105!
SP-Cup Winner Season 106, 107 & 108!
Since S1 - August 27 2004
Sjarel

Post by Sjarel »

1) We behouden zo veel mogelijk.
2) De bedoeling blijft dat je geen 'spelvoordeel' kan kopen
3) Yep, da's de bedoeling
4) In het beste geval zal dat voor oktober zijn. Ik weet niet of guidelines nodig zijn, de bedoeling is net dat jullie melden waar wij niét aan gedacht hebben :-)
visje69 wrote: Mon Aug 24, 2026 10:01 am Ook ik heb enkele vragen (misschien niet in 1 zin te beantwoorden):

1) Er staat dat alle teams behouden blijven. Gaat dit dan over spelers, faciliteiten en financiën?
Want er zitten er een hoop op een berg geld (waaronder ikzelf) die misschien een mooie voorsprong geeft in de nieuwe versie. Dat is enerzijds tof voor ons, maar anderzijds zou een full reset qua spelers en geld (dat je bv wel je faciliteiten houdt of een andere voorsprong krijgt of wat leuke cosmetics of badges) ook wel voordelen kunnen hebben ifv het aantrekken van een nieuwe playerbase.
Is er dus nagedacht over een full reset van de teams en de eventuele gevolgen van het behouden van de huidige (ondertussen scheefgetrokkenà) situaties?

2) Komen er microtransactions? Indien ja: Louter visual/cosmetic of ook met invloed op het spel?

3) Komt er een soort FAQ/overzicht met alle veranderingen en zal er iets zijn om de OG's te markeren in het spel? (naast hun startdatum uiteraard).

4) Wanneer staat de Beta gepland om te starten en hoe lang zou die duren? Komt er vanuit jullie een soort handbook met zaken waar jullie willen waar we de focus op leggen?

Ik pas alvast de eerst post aan met de FAQ's en antwoorden.
Xeom

Post by Xeom »

Heel benieuwd naar v2 versie, alleen kan ik geen X of instagrampagina vinden.

Wel vrees ik ergens dat het moeilijk wordt om als nieuweling of mensen die opnieuw starten nog echt ver te geraken in het spel, maar dat is nu ook in de huidige versie uiteraard. Het geld dat er wordt uitgegeven voor verschillende spelers op specifieke posities is echt wel gek. :)
Sjarel

Post by Sjarel »

Xeom wrote: Mon Aug 24, 2026 10:34 pm Heel benieuwd naar v2 versie, alleen kan ik geen X of instagrampagina vinden.

Wel vrees ik ergens dat het moeilijk wordt om als nieuweling of mensen die opnieuw starten nog echt ver te geraken in het spel, maar dat is nu ook in de huidige versie uiteraard. Het geld dat er wordt uitgegeven voor verschillende spelers op specifieke posities is echt wel gek. :)
https://x.com/Sjarel
https://www.instagram.com/soccerprojectv2/
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”