Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

silverblast
Member of the Soccer Project Association

Post by silverblast »

Ik heb ook sterke vermoedens dat het best is dat je in deze gevallen ook met verdedigende muur speelt...
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
Tits

Post by Tits »

ok, zal dan ook gebeuren
Image
terry

Post by terry »

Stanzy wrote:
terry wrote:
Stanzy wrote: Nou, ik niet 8) maar je noemt wel iets wat ik soms ?meer? nadeel dan voordeel vindt, de "op de procent nauwkeurig" weergegeven linierating.
Dat geeft je het gevoel een beetje of je met je rekenmachine je volgende wedstrijd kan berekenen. Thuisvoordeel, teamspirit, agressie worden gelukkig niet in cijfers uitgedrukt !

Een echt goed alternatief zou ik zo 1,2,3 ook niet weten, maar ik wou gewoon even mijn mening kwijt.

Misschien helemaal weg laten ?
Of : slecht, gemiddeld, goed, bovennatuurlijk ? (jaja, HT-achtig)
Er is nog altijd de random. In een RL wedstrijd is er soms ook een ploeg heel de wedstrijd beter als de ander maar verliezen ze nog.

En de linierating weglaten is geen goed idee, het lijkt wel een beetje wiskundig, maar er is geen alternatief. Daarom denk ik dat we alles best kunnen laten zoals het is.
Je bedoeld waarschijnlijk : "vind ik geen goed idee", en "jij hebt geen behoefte aan een alternatief".
Het lijkt me sterk dat er geen alternatief is, jij hebt gewoon geen behoefte aan iets anders. Mag, is jouw mening en die respecteer ik maar zet het niet neer alsof dat de enige mogelijkheid is, oké ?

Het is bv wel degelijk een optie dat je alleen je eigen linierating ziet om maar eens wat te noemen.(zoals pas op dit forum voor teamspirit werd voorgesteld)
Ik denk niet dat linierating weglaten een goed alternatief is. Het zou inderdaad wel mogelijk zijn, maar dan weet je niet meer of je dankzij de random hebt gewonnen of niet, dan moet er een andere manier zijn om te weten of je beter was als niet. In RL ziet een manager de wedstrijden van zijn ploeg, dan moet er voor ons een andere methode zijn om te weten welke ploeg de sterkste was.

Als je iets weet, maak er dan maar een voorstel van, ik zou 'voor' stemmen waarschijnlijk omdat ik wel voor dit soort dingen ben.
http://www.scheidsrechters.be de site voor scheidsrechters

Jupiler-McDonalds
stickman
Team Board Member

Post by stickman »

Ik vraag me af wanneer we Een Vergoeding krijgen als we naar de volgende ronde gaan van de beker.
Want het is al eens goed gesteld ma niet uitgevoerd.

En eigenlijk is het een heel goed idee
yockr

Post by yockr »

stickman wrote:Ik vraag me af wanneer we Een Vergoeding krijgen als we naar de volgende ronde gaan van de beker.
Want het is al eens goed gesteld ma niet uitgevoerd.

En eigenlijk is het een heel goed idee
Niet alle goedgekeurde voorstellen komen er ook. Sjarel (en andere medewerkers wellicht ook) kijken of het wel invoerbaar is en het wel een goed idee is. Zij kunnen dat als maker altijd het beste beoordelen.
Team: The Gunners FC
SPInfo: SoccerProject calculators
Illusion
Team Board Member

Post by Illusion »

silverblast wrote:
Illusion wrote:Als ik kampioen word in mijn divisie,stijgt mijn teamspirit ook ? ik weet dat op het einde van het seizoen X % af gaat.
Nee je teamspirit kan alleen stijgen door wedstrijden te spelen.
Bij de seizoenssimulatie gaat er inderdaad 10% van het totaal van je teamspirit af. :wink:
bv 90% (10% van 90 = 9%) - 9 = 81%
Oke bedankt :wink:
Timmyboy1

Post by Timmyboy1 »

Ik heb een CF die ,als hij voltraind is, 98 % op schieten heeft.
Gisteren keek ik naar hem hoe het zat met de andere skills en zag dat schieten gedaald was tot 92 %.
Vanaf de simulatie van 18:00 ben ik hem constant op schieten aan het trainen maar er komt geen % bij.
Integendeel: Hij heeft nu nog maar 90% op schieten.
Weet iemand hoe dit komt?
Wikke
Team President

Post by Wikke »

Timmyboy1 wrote:Ik heb een CF die ,als hij voltraind is, 98 % op schieten heeft.
Gisteren keek ik naar hem hoe het zat met de andere skills en zag dat schieten gedaald was tot 92 %.
Vanaf de simulatie van 18:00 ben ik hem constant op schieten aan het trainen maar er komt geen % bij.
Integendeel: Hij heeft nu nog maar 90% op schieten.
Weet iemand hoe dit komt?
Waarschijnlijk is die skill vannacht nog eens met 5% gezakt, en door 2 trainingen (22u en 4u) weer 3% gestegen.
team: Kick and Rush (K&R)- D.10
Timmyboy1

Post by Timmyboy1 »

OK,merci

Dan nog een vraag:
Ik organiseer een vriendschappelijke beker met poulevorm.
Als deze gedaan zijn,worden de knock-out wedstrijden dan zo gespeeld:
1ste groep 1 - 2de groep 8
2de groep 1 - 1ste groep 8
1ste groep 2 - 2de groep 7
2de groep 2 - 1ste groep 7
....
Wikke
Team President

Post by Wikke »

Juist. Voor de verdere rondes heb ik het ook nooit nagekeken.
team: Kick and Rush (K&R)- D.10
Rutger Lazou

Post by Rutger Lazou »

Mijn SPMT gaat (al lang) nie meer..

Als ik het opstart zegt hij 'Geen connectie kunnen maken met SP, het programma start zonder nieuwe gegevens...'
ESSEVEE (manager: Esseveeboy)

S.48: 1e in G
S.49: 1e in F
S.50: 1e in E
S.51: 1e in D

S.52: 10e in C
S.53: 2e in C
Towie
Assistant Manager

Hoofdskills

Post by Towie »

Hoi,

Hoe zie ik de hoofdskills van mijn eigen spelers?
Ik kan blijkbaar enkel bij spelers van andere ploegen een apart schermpje openen waarin de twee hoofdskills vetgedrukt onderaan staan. (Hoe) kan ik hier achter komen bij mijn eigen ploeg.

merci!
loreback

Re: Hoofdskills

Post by loreback »

Towie wrote:Hoi,

Ik kan blijkbaar enkel bij spelers van andere ploegen een apart schermpje openen waarin de twee hoofdskills vetgedrukt onderaan staan. (Hoe) kan ik hier achter komen bij mijn eigen ploeg.

merci!
bij je eigen team:
als een skill nog niet maxed is, is hij blauw, als een skill maxed is, is hij rood

bij een ander team:
alle skills worden aangeduid in het blauw maar sommige (of allemaal) kunnen maxed zijn maar dat kunnen we niet zien.

Alimanzia Cebredas - *The Most Skillfull Team Of The D-Division*

BP A-team 72.18
Gemmidelde leeftijd A-team: 24.55
installatietechnicus

Re: Hoofdskills

Post by installatietechnicus »

Towie wrote:Hoi,

merci!
Even op het vergrootglasje drukken en dan zijn de 2 onderste skills de hoofdskills.
SOMS ZIT HET MEE, SOMS ZIT HET TEGEN. DAT IS SP!!!!
de rubberkes

Post by de rubberkes »

Rutger Lazou wrote:Mijn SPMT gaat (al lang) nie meer..

Als ik het opstart zegt hij 'Geen connectie kunnen maken met SP, het programma start zonder nieuwe gegevens...'
ik had dit ook en dat is opgelost geraakt maar ik weet niet meer zeker hoe ofwel is het omdat je de oude versie van spmt hebt ofwel ben je niet ingolgt op sp terwijl je spmt aanzet
team: de rubberkes

Hasj coke en pillen,
zo gaan wij zondag op stap,
want dan speelt onze racing,
Ja dan gebeurt er wel wat,
wilde taferelen als er een goal wordt gemaakt
maar er vallen bittere tranen als ons racing wordt gekraakt
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”