Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association

Post by X-Tenzo »

jona wrote:
X-Tenzo wrote:
jona wrote:Heb ook een vraagje voor een A-manager. Denk je dat iemand nog aan 1 stuk door (of met slechts enkele tussenseizoenen) kan promoveren, zonder dat je seizoen(en) aan tl moet wijden, met als gevoelg een ts van 0? Heeft dat dan ook te maken met het feit dat de huidige managers in A soms 3 jaar voorsprong hebben?
Onmogelijk om zonder veel transfers te doen in A te komen, je moet immers heel vermogend zijn om daar nu nog vanuit H te kunnen komen. De allereerste managers uit het spel hadden een voorsprong natuurlijk, maar ook hebben zij uiteindelijk spelers moeten aanschaffen die aan de top meekunnen.

Als je veel wil handelen hoef je helemaal geen lage Ts te hebben. Ik kan zo'n 25 spelers per seizoen in/verkopen zonder dat je onder de 95% Ts komt voor een liga match, dat is een kwestie van management.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dat je zoveel handelt zonder dat de TS zeg maar onder 90 kopmt, snap je>? Ist dan mogelijk?
Zo heb ik het ook gedaan dus ja, het kan.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
jona

Post by jona »

X-Tenzo wrote:
jona wrote:
X-Tenzo wrote: Onmogelijk om zonder veel transfers te doen in A te komen, je moet immers heel vermogend zijn om daar nu nog vanuit H te kunnen komen. De allereerste managers uit het spel hadden een voorsprong natuurlijk, maar ook hebben zij uiteindelijk spelers moeten aanschaffen die aan de top meekunnen.

Als je veel wil handelen hoef je helemaal geen lage Ts te hebben. Ik kan zo'n 25 spelers per seizoen in/verkopen zonder dat je onder de 95% Ts komt voor een liga match, dat is een kwestie van management.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dat je zoveel handelt zonder dat de TS zeg maar onder 90 kopmt, snap je>? Ist dan mogelijk?
Zo heb ik het ook gedaan dus ja, het kan.
Heb al de onderliggende pagina's gelezen. Opvallend vin ik dan dat teams je een bedreiging vind alleemaal een paar tussenseizoenen achter elkaar nemen (Lobert, Veg en Claudia(ook al noem je die geen bedreiging, maar ze is het wel)) Die hebben reteveel tijd in in tl gestopt in een paar seizoenen en kunnen daar op voort bouwen. Jij lijkt me dan de enige uitzoindering in A, die niet lang speelt (zoals bv Westel), die geen hoge agressie heeft, geen exteem hogfe leeftijd heeft. en die in 1 x door is gestoomd. Om zo iets te halen is zwaar moeilijk, en zelfs bijna helemaal onmogelijk lijkt me voor iemand die nu begint. Dan ben je mss wel het enigste 100% gezonde team die dit heeft gehaald. (mss te veel lof voor je). Dus jij denkt dat iedereen die zlefs onder de Dominicaanse zon elke keer na de sim opde pc zit in een x de A kan halen>
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
Veg

Post by Veg »

Om in zeer korte tijd door te stoten naar de A-reeks moet je natuurlijk wel zeer veel tijd in dit spel steken.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
jona

Post by jona »

Veg wrote:Om in zeer korte tijd door te stoten naar de A-reeks moet je natuurlijk wel zeer veel tijd in dit spel steken.
Dat begrijpt zelfs een eenvoudige F-er :twisted:
Veg

Post by Veg »

jona wrote:
Veg wrote:Om in zeer korte tijd door te stoten naar de A-reeks moet je natuurlijk wel zeer veel tijd in dit spel steken.
Wat dat dan niet wat je bedoelde met deze vraag?
jona wrote: Dus jij denkt dat iedereen die zlefs onder de Dominicaanse zon elke keer na de sim opde pc zit in een x de A kan halen>
2-9-2008
jona

Post by jona »

Veg wrote:
jona wrote:
Wat dat dan niet wat je bedoelde met deze vraag?
jona wrote: Dus jij denkt dat iedereen die zlefs onder de Dominicaanse zon elke keer na de sim opde pc zit in een x de A kan halen>
uuuuh, nou ja die spreekt wel een beetje voor zichzelf...
  • (uitgeluld)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

@ Jona: tuurlijk kan niet iederéén die veel tijd heeft A halen. Er is veel meer nodig dan alleen tijd. Tijd is maar een onderdeel van het totaalpakket. Vele zullen met alle tijd van de wereld niet hoger komen da D, ze blijven op een bepaald divisie niveau hangen, enkele van hun zullen A halen maar het overgrote deel gewoonweg niet.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
sjoerd

Post by sjoerd »

Met B en C ben ik al blij :)
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

sjoerd wrote:Met B en C ben ik al blij :)
Het ligt er maar net aan wat jij als realistisch beschouwd. Als je denk in A te kunnen komen moet je daarvoor gaan natuurlijk. Ik was pas echt blij dat ik in C en B zat toen ik daar kampioen werd, maar dat komt omdat ik als doel A had. Maar als je B kan halen ben je in mijn ogen ook al een grote jongen.

Ik hoop voor je dat je het haalt. :wink:
Image
sjoerd

Post by sjoerd »

X-Tenzo wrote:
sjoerd wrote:Met B en C ben ik al blij :)
Het ligt er maar net aan wat jij als realistisch beschouwd. Als je denk in A te kunnen komen moet je daarvoor gaan natuurlijk. Ik was pas echt blij dat ik in C en B zat toen ik daar kampioen werd, maar dat komt omdat ik als doel A had. Maar als je B kan halen ben je in mijn ogen ook al een grote jongen.

Ik hoop voor je dat je het haalt. :wink:
Thanks, Mark :) .
Ik zie het trouwens zeker voor mogelijk. Vooral C is zeer erg mogelijk. Dit seizoen werd ik ook 5e in D met toch redelijk wat tegenslagen en 2 weken vakantie. Bovendien wordt mijn team sterker.
Ik denk dat het vooral aan je wil ligt, wil je door met dit team, of wil je het helemaal verkopen omdat ze te oud zijn, wil je risico's nemen, etc. EDIT: Het ligt natuurlijk nog meer aan je managen, maar de "WIL" is daarna erg belangrijk.

Maar goed nu verder over de A-divisie. :) :wink:
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

X-Tenzo wrote:
sjoerd wrote: Ik hoop voor je dat je het haalt. :wink:
Thanks, Mark :) .
Ik zie het trouwens zeker voor mogelijk. Vooral C is zeer erg mogelijk. Dit seizoen werd ik ook 5e in D met toch redelijk wat tegenslagen en 2 weken vakantie. Bovendien wordt mijn team sterker.
Ik denk dat het vooral aan je wil ligt, wil je door met dit team, of wil je het helemaal verkopen omdat ze te oud zijn, wil je risico's nemen, etc. EDIT: Het ligt natuurlijk nog meer aan je managen, maar de "WIL" is daarna erg belangrijk.

Maar goed nu verder over de A-divisie. :) :wink:
Nou, je haalt weer een héél interessant iets naar boven. Het verkopen van je hele team is iets wat je ten allertijde moet voorkomen vindt ik. Ik zie zoveel mensen zakken omdat je een zogenaamde 'verjonging' doorvoeren. Als je blijft handelen kan je je team continu verjongen. Op een gegeven moment moet je zeer blij zijn met een gemiddelde leeftijd van 26 jaar als je in A of B zit. Vanaf die leeftijd zullen de spelers pas optimaal presteren, dus in de hogere divisies kan je helemaal geen heel jong team hebben, gewoonweg omdat de prestaties van jonge spelers niet hoog genoeg zijn. logischerwijs zak je als een baksteen een paar divisies omlaag met een nieuw jong team. Ik koop nu meestal spelers tussen de 26 en 28 jaar omdat die voldoen aan wat ik nodig heb. Die spelers zijn goedkoper maar presteren wel op de top van hun kunnen. Je kan voor het geld wat je normaal dus in een nieuwe jonge speler stopt, dus meerdere spelers kopen die wat ouder zijn. Als je met jeugdspelers wil gaan verjongen kan ook, maar dat vindt ik puur gokken en ik vind niet dat dat een management kunst is. Het is een management kunst om de spelers te krijgen waarvan je zeker weet dat je het daarmee ver gaat schoppen.

Maar goed, laat de mensen maar verjongen en hun 26 tot 28 jarige spelers buiten gooien, dan zal ik daar weer de vruchten van plukken!
Image
Smoje

Post by Smoje »

Dat is een feit , een jong A-team gaat gewoon niet.

Met prachtige spelers van 22 jaar , haal je het niet tegen teams als die van Maccbi etc.

Je moet bp's hebben. Dat begrijpen sommigen uit lagere reeksen blijkbaar niet , want ze hebben het altijd over "oudere teams" van die en die , maar het is zoals X-tenzo zegt.
Ghent Semper Fidelis.
jona

Post by jona »

Smoje wrote:Dat is een feit , een jong A-team gaat gewoon niet.

Met prachtige spelers van 22 jaar , haal je het niet tegen teams als die van Maccbi etc.

Je moet bp's hebben. Dat begrijpen sommigen uit lagere reeksen blijkbaar niet , want ze hebben het altijd over "oudere teams" van die en die , maar het is zoals X-tenzo zegt.
maar ook in de A heb je realtief oudere en realatief jongere teams. Lijkt me dat je van Maccbi wel kunt spreken van een verouderd team :wink:
Smoje

Post by Smoje »

jona wrote:
Smoje wrote:Dat is een feit , een jong A-team gaat gewoon niet.

maar ook in de A heb je realtief oudere en realatief jongere teams. Lijkt me dat je van Maccbi wel kunt spreken van een verouderd team :wink:
Ik spreek van A-kernen.

Teams algemeen bekeken zitten er zeker verschillen in.

Maccbi zijn A-team is inderdaad niet zo jong , maar ieder zijn manier en ieder zijn doel.
Ghent Semper Fidelis.
Veg

Post by Veg »

X-Tenzo wrote:Het verkopen van je hele team is iets wat je ten allertijde moet voorkomen vindt ik.
Niet ter aller tijden als je het mij vraagt. Als je het (zoals mij) voor een tijdje hebt gehad met soccerproject dan is je hele team verkopen juist een goede taktiek:
- je gaat niet meer voor de prestaties dus kan je beter al je speler verkopen terwijl ze nog geld waard zijn
- je kan vervolgens in 1 keer allemaal jeugdspelers kopen en het enige wat je dan nog in soccerproject moet doen is inloggen om je spelers te trainen
- wanneer je spelers voltraind zijn zet je ze weer allemaal op de lijst, winst gegarandeerd

--> Op deze manier kan je door nog zeer weinig tijd te steken in soccerproject toch nog altijd een mooi voordeel behalen waar je de vruchten van plukt wanneer je terug serieus wil gaan managen. Dit is de manier waarop ik soccerproject de voorbije seizoenen speel. Als je meer tijd in het spel steekt zijn er natuurlijk veel betere taktieken, maar als je weinig tijd hebt denk ik dat dit de beste taktiek is.
2-9-2008
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”