klopt wat je zegt, maar ik had het over dat je constant in A kan blijven zonder heel je team in één keer te verjongen. Jouw tactiek is zeer goed als je niet continu op het hoogste niveau wil mee spelen, maar dat in een later stadium wel weer wilt doen. Ik had het dus echt over continu verjongen zonder verlies van je prestaties. Dat bedoel ik dus met het ''voorkomen'' van een totale verkoop.Veg wrote:Niet ter aller tijden als je het mij vraagt. Als je het (zoals mij) voor een tijdje hebt gehad met soccerproject dan is je hele team verkopen juist een goede taktiek:X-Tenzo wrote:Het verkopen van je hele team is iets wat je ten allertijde moet voorkomen vindt ik.
- je gaat niet meer voor de prestaties dus kan je beter al je speler verkopen terwijl ze nog geld waard zijn
- je kan vervolgens in 1 keer allemaal jeugdspelers kopen en het enige wat je dan nog in soccerproject moet doen is inloggen om je spelers te trainen
- wanneer je spelers voltraind zijn zet je ze weer allemaal op de lijst, winst gegarandeerd
--> Op deze manier kan je door nog zeer weinig tijd te steken in soccerproject toch nog altijd een mooi voordeel behalen waar je de vruchten van plukt wanneer je terug serieus wil gaan managen. Dit is de manier waarop ik soccerproject de voorbije seizoenen speel. Als je meer tijd in het spel steekt zijn er natuurlijk veel betere taktieken, maar als je weinig tijd hebt denk ik dat dit de beste taktiek is.
Divisie A
Moderator: Moderator
-
- Member of the Soccer Project Association
-
Ook jij van harte met je overwinning, ook jou is het gegunt. Als ik zeker had willen winnen dan had ik wel op volle sterkte gespeelt. De laatste 2 weken van de competitie mocht nog iedréén winnen van me, dat gaat volgend jaar wel anders zijn.Raffin wrote:3-2 winst tegen x-tenzo en 2-1 verlies tegen maccabi
jammer dat ik geen woord terugzie tussen al de posts van de dag vanwege mark, iemand die zijn b of c team klopt feliciteert hij er nog eens bij, een geluk dat hij niet kloeg..
bedankt voor het respect
Badbuffalo doet dat zeer goed, thx brother
Als iemand uit A blij is dat hij van me wint als ik met mijn B of C team speel, dan feliciteer ik hem hartelijk en dan krijg hij een dikke knipoog. Je kan daarbij alleen afvragen waarom ik die knipoog en die felicitaties geef, je kan zoiets op twee manieren interpreteren! Ik dacht dat je dat wel zou begrijpen. De eerste winst was van hem toen ik met een paar B-spelers speelde, weinig Ts had en mijn fitheid barslecht was, daardoor haalde ik niet eens een rating van boven de 140 met 100% agessie, dat is normaalgesproken wel anders.
Maar voor iedeéén die blij is dat ze hebben gewonnen van me: De laatste 2 weken ben ik maar één wedstrijd voluit en jullie weten wel welke. Wees dus niet te blij met de winst!
-
Zo doe ik het ook hoor. Ik bedoelde dat ook als negatief je hele team verkopen. Ik heb het nog nooit gedaan en zal het ook nooit gaan doen hoor. Ik zorg gewoon dat ik 2 goede spelers per positie hebt (enkel CB en CF 3/4) en de rest is jeugd. Telkens als dan jeugd voltriand is verkoop ik de zwakste of oudste van het drietal spelers dat ik dan op die positie heb en koop ik weer jeugd.X-Tenzo wrote:Nou, je haalt weer een héél interessant iets naar boven. Het verkopen van je hele team is iets wat je ten allertijde moet voorkomen vindt ik. Ik zie zoveel mensen zakken omdat je een zogenaamde 'verjonging' doorvoeren. Als je blijft handelen kan je je team continu verjongen. Op een gegeven moment moet je zeer blij zijn met een gemiddelde leeftijd van 26 jaar als je in A of B zit. Vanaf die leeftijd zullen de spelers pas optimaal presteren, dus in de hogere divisies kan je helemaal geen heel jong team hebben, gewoonweg omdat de prestaties van jonge spelers niet hoog genoeg zijn. logischerwijs zak je als een baksteen een paar divisies omlaag met een nieuw jong team. Ik koop nu meestal spelers tussen de 26 en 28 jaar omdat die voldoen aan wat ik nodig heb. Die spelers zijn goedkoper maar presteren wel op de top van hun kunnen. Je kan voor het geld wat je normaal dus in een nieuwe jonge speler stopt, dus meerdere spelers kopen die wat ouder zijn. Als je met jeugdspelers wil gaan verjongen kan ook, maar dat vindt ik puur gokken en ik vind niet dat dat een management kunst is. Het is een management kunst om de spelers te krijgen waarvan je zeker weet dat je het daarmee ver gaat schoppen.X-Tenzo wrote:Thanks, Marksjoerd wrote: Ik hoop voor je dat je het haalt..
Ik zie het trouwens zeker voor mogelijk. Vooral C is zeer erg mogelijk. Dit seizoen werd ik ook 5e in D met toch redelijk wat tegenslagen en 2 weken vakantie. Bovendien wordt mijn team sterker.
Ik denk dat het vooral aan je wil ligt, wil je door met dit team, of wil je het helemaal verkopen omdat ze te oud zijn, wil je risico's nemen, etc. EDIT: Het ligt natuurlijk nog meer aan je managen, maar de "WIL" is daarna erg belangrijk.
Maar goed nu verder over de A-divisie.![]()
Maar goed, laat de mensen maar verjongen en hun 26 tot 28 jarige spelers buiten gooien, dan zal ik daar weer de vruchten van plukken!

-
Analyse seizoen , samenvoeging van alles :
Eindstand :
3de in A. Op twee punten van Vesalius (plaats 2).
Kon dus nog mooier , want door kernproblemen , kon ik sommige matchen geen A-ploeg opstellen , zoals tegen Rsca Prince in de terugronde (3-0 verlies).
Toch leuk dat we als novice , ook leuke driepunters gepakt hebben tegen de andere gevestigde waarden of "zotten" : Maccbi , Vesalius , X-tenzo , Westel , Cheaterhunters , ...
Mindere kantjes van het seizoen :
- Weer geen transfers gebeurd , weer geen jeugd binnengehaald.
- Geen jeugdspelers binnengekregen uit centrum , twee laatste geweigerd , die daarvoor verkocht wegens te agressief. Nu zijn zijn hoofdskills blijkbaar wel 83 en 100%.
- Die RB dus , die volledig pastte in mijn toekomstplannen , want ik had enkel nog een LB en CM nodig voor volgend seizoen + jeugdspelers , dan zat ik snor. Verbreden van kern dus en voor die twee positie's nog iets goed. Geld ging net gepast zijn in berekeningen , nu kom ik te kort en heb ik maar één (agressieve , doch goeie) RB. Die had veel vervanging nodig , en die van mij kwam van Matt en was totaal nie agressief , mijn B-RB , had hem opgeleid voor deze seizoenen , hij ging eindelijk bp 71 halen. Klotevakantiejob , afwezigheid etc. Soit
- Door minder tijd in te steken , ook minder vrb's etc gespeeld.
- Enkele vaste waarden moesten en moeten vertrekken. Mijn tweevoudig topschutter (kon meer zijn ,maar in die lagere reeksen , liet ik hem tegen kleine teams niet spelen) , topschutter allertijden van de club (en dan speelt hij nog nooit vr's). Mijn favoriete speler ooit van de club (zit al lang in de club) , die wordt heel bijna 31 , helaas.
Maar 3de plaats in A , staat mooi op "mijn CV", dus ik ben tevreden. Het seizoen mocht langer duren van mij , want na een aarzelende start , ben ik mooi geëindigd , ondanks een indrukwekkende line-up qua tegenstand.
Eindstand :
3de in A. Op twee punten van Vesalius (plaats 2).
Kon dus nog mooier , want door kernproblemen , kon ik sommige matchen geen A-ploeg opstellen , zoals tegen Rsca Prince in de terugronde (3-0 verlies).
Toch leuk dat we als novice , ook leuke driepunters gepakt hebben tegen de andere gevestigde waarden of "zotten" : Maccbi , Vesalius , X-tenzo , Westel , Cheaterhunters , ...
Mindere kantjes van het seizoen :
- Weer geen transfers gebeurd , weer geen jeugd binnengehaald.
- Geen jeugdspelers binnengekregen uit centrum , twee laatste geweigerd , die daarvoor verkocht wegens te agressief. Nu zijn zijn hoofdskills blijkbaar wel 83 en 100%.
- Die RB dus , die volledig pastte in mijn toekomstplannen , want ik had enkel nog een LB en CM nodig voor volgend seizoen + jeugdspelers , dan zat ik snor. Verbreden van kern dus en voor die twee positie's nog iets goed. Geld ging net gepast zijn in berekeningen , nu kom ik te kort en heb ik maar één (agressieve , doch goeie) RB. Die had veel vervanging nodig , en die van mij kwam van Matt en was totaal nie agressief , mijn B-RB , had hem opgeleid voor deze seizoenen , hij ging eindelijk bp 71 halen. Klotevakantiejob , afwezigheid etc. Soit

- Door minder tijd in te steken , ook minder vrb's etc gespeeld.
- Enkele vaste waarden moesten en moeten vertrekken. Mijn tweevoudig topschutter (kon meer zijn ,maar in die lagere reeksen , liet ik hem tegen kleine teams niet spelen) , topschutter allertijden van de club (en dan speelt hij nog nooit vr's). Mijn favoriete speler ooit van de club (zit al lang in de club) , die wordt heel bijna 31 , helaas.
Maar 3de plaats in A , staat mooi op "mijn CV", dus ik ben tevreden. Het seizoen mocht langer duren van mij , want na een aarzelende start , ben ik mooi geëindigd , ondanks een indrukwekkende line-up qua tegenstand.
Ghent Semper Fidelis.
-
-
Het gaat een hele aanpassing zijn om vanaf nu in de B-topic m'n verhaal te doen. Ik heb niet anders geweten dan altijd hier m'n verhaal te doen. Maar ja, all good things come to an end
Ik wens iedereen veel succes het volgende seizoen in A. Ik ga zeker terugkomen, wanneer weet ik nog niet.
Salukes allemaal...

Salukes allemaal...
Team FC Bruggenhof
-
Hopen dat je je motivatie terug vindt in B en dat we je maar snel mogen terug zien in Akenny wrote:Na 16 seizoenen in A (als ik goed kan tellen) degraderen we terug naar B.. denk dat dit ook wel eens het einde van kfc de pomp kan zijn.. de motivatie is al paar seizoenen ver zoek, en we hebben ook niet echt de tijd meer als vroeger.. hopelijk zal de b reeks nieuwe motivatie brengen..

-
- Team President
Ik kom volgend seizoen, voor 1 seizoen naar A. Ik heb al gezien dat het niveau hier serieus hoger ligt dan in B, maar kom mijn doelstelling die ik voor ogen had toen ik in seizoen 4 met SP begon, is toch bereikt: ooit eens een seizoen in A spelen.
Palmares KSK Beveren:
Kampioen in divisie F (seizoen 4)
Kampioen in divisie E (seizoen 7)
Kwartfinale bereikt in SP Beker (seizoen 16)
Kampioen in divisie C (seizoen 17)
Gepromoveerd naar A (seizoen 18 )
Nieuwe start voor KSK Beveren (seizoen 27)
Kampioen in divisie F (seizoen 4)
Kampioen in divisie E (seizoen 7)
Kwartfinale bereikt in SP Beker (seizoen 16)
Kampioen in divisie C (seizoen 17)
Gepromoveerd naar A (seizoen 18 )
Nieuwe start voor KSK Beveren (seizoen 27)
-
Jimman en Kenny,
Klasse van jullie daar in A...
Al die seizoenen aan een stuk, en inderdaad, de motivatie kan wel eens zoek raken als je hoog zit... Maar toch moet je blijven doorzetten of je gaat er spijt van hebben later...
Succes in B beide, ik hoop dat er 1 van julie naar B3 komt, zou nog gezellig zijn!
Respect manne, hopelijk snel terug in A
grtz
Klasse van jullie daar in A...
Al die seizoenen aan een stuk, en inderdaad, de motivatie kan wel eens zoek raken als je hoog zit... Maar toch moet je blijven doorzetten of je gaat er spijt van hebben later...
Succes in B beide, ik hoop dat er 1 van julie naar B3 komt, zou nog gezellig zijn!
Respect manne, hopelijk snel terug in A

grtz
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B
Now? Began all over again !
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B
Now? Began all over again !
-
oppassen van de underdogsVeg wrote:Dit seizoen ga ik de A-reeks eens op de voet volgen, want het belooft een mooie en spannende strijd te wachten. Morgen zal ik de teams eens bekijken en mijn top5 zeggen.

jou voorspellingen klopten vorige keer ook niet

maar dit seizoen doen wij niet mee
we gaan eens een rustig seizoen inbouwen
véél vrb's = geld verzamelen

misschien een 10de plaats
met 11de plaats zijn we ook tevreden das terug naar ons geliefkoosde reeks B 3