Skills in het algemeen zijn belangrijk. Veel hoge skills betekent een goede speler, maar een ongetrainde jeugdspeler (die gerectuteerd is uit een jeugdcentrum) kan ook een goede aankoop zijn, ondanks lage skills: die is nog trainbaar en je weet niet hoe goed hij kan worden, een gokje dus. Je kan op de Transferlijst (TL) niet zien welke skills al voltraind zijn, maar wees logisch. Als van een speler 3 skills voltraind zijn, je 1 skill op 55 ziet staan en een volgende op 35 (voorbeeld), kan dat goed betekenen dat die skill van 55 al voltraind is.Minou wrote:Hallo ,
Ik vraag me af als je een speler wilt kopen naar wat je moet kijken om te weten of het een goede speler is :
Zijn dat de hoofdskills,bijskills,vorm,agressie....???
(Als je echt twijfelt kan je de desbetreffende manager een berichtje sturen met de vraag of de speler voltraind is. Als jij denkt dat een skill max is, maar de manager antwoordt negatief, is er een eenvoudig trucje om uit te vissen of die speler effectief voltraind is: vraag de manager gewoon om de skill waarvan jij denkt dat ze maxed is, te trainen. Doet hij dat niet? Tja, dan is het duidelijk. Doet hij dat wel? Pas dan op, een skill kan af en toe terug zakken met ongeveer 5%, dus controleer of er meer dan 5% bijkomt. Reacties als: kijk, je gaat me niet geloven maar nu pas is hij maxed (op 55 in het voorbeeld), in die skill, sorry" kan je dus tegenkomen

Vorm is niet zo belangrijk: dat geeft zijn laatste prestaties weer. Tegenwoordig heeft een speler volle moraal als hij getransfereerd wordt naar je team, dus moet je vooral naar leeftijd en beste prestatie kijken. BP (Beste prestatie) geeft je een goed beeld van wat die speler maximaal (nu) kan presteren. Dmv ervaring en een individueel order (dat je met SPMT kan berekenen)kan dat eventueel stijgen. Een ander punt is de leeftijd: jonger dan 20 en ouder dan 30 (ongeveer) presteert minder. Een beste prestatie van 71 is prachtig, maar is de speler ondertussen 32, vergeet dan niet dat hij misschien nog 60, 55 ongeveer zal presteren.
Agressie is belangrijk in dit opzicht: hoe minder aggresief, hoe beter. Want hoe minder agressief je spelers zijn, hoe agressiever je in een match kan spelen zonder kaarten te pakken. En aangezien een agressief spel je linieratings verhoogt is dat wel interessant