Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

sjoerd
Member of the Soccer Project Association

Post by sjoerd »

rpg_gamer wrote:Gelukkig is sp voor alle leeftijden anders zouden we JOY zijn commentaren moeten missen.

Maar dat je slim moet zijn om in A te geraken vind ik maar pure zever.

Wat je nodig hebt is een goede lange termij visie en een beetje geluk (jeugdspelers die je krijgt)
Lange termijn visie zeker, misschien is dat wel het belangrijkste (in mijn ogen). Tuurlijk moet je geluk hebben, maar met alleen geluk kom je er natuurlijk niet. Wat je ook nodig hebt is zeker intelligentie, je moet vooruit kunnen denken (ook weer lange termijn visie) en daarop reageren op een goede manier. Als je SP begrijpt, ben je een toekomstige A-kandidaat, alleen zal dat weinig mensen lukken, SP begrijpen.
lobert

Post by lobert »

Noppp, je site over je spaanse waterhond bestaat niet meer?
LensDreamTeam
Started all over again after an abscence of more than 3 years.
Noppp
Team President

Post by Noppp »

Nee mijn site bestaat niet meer, maar even verder googlen en je komt vanzelf bij een site waar ik met mijn hondje wel op sta.
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
Noppp
Team President

Post by Noppp »

tomv wrote:
Noppp wrote:Voor de puzzelaarster Isis:

Ik heb een Spaanse Waterhond genaamd Lano.

Als je nu wat googled kom je een heel eind.

Succes.
Op een of andere manier kom ik op een paar dierenforums en een groentensite terecht? :roll:
Die groentesite die je bedoelt, zijn pagina's met informatie over het rauw voeren van je hond.
Maar eh.. wij geven geen groente hoor aan de hond.
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

sjoerd wrote:
rpg_gamer wrote:Gelukkig is sp voor alle leeftijden anders zouden we JOY zijn commentaren moeten missen.

Maar dat je slim moet zijn om in A te geraken vind ik maar pure zever.

Wat je nodig hebt is een goede lange termij visie en een beetje geluk (jeugdspelers die je krijgt)
Lange termijn visie zeker, misschien is dat wel het belangrijkste (in mijn ogen). Tuurlijk moet je geluk hebben, maar met alleen geluk kom je er natuurlijk niet. Wat je ook nodig hebt is zeker intelligentie, je moet vooruit kunnen denken (ook weer lange termijn visie) en daarop reageren op een goede manier. Als je SP begrijpt, ben je een toekomstige A-kandidaat, alleen zal dat weinig mensen lukken, SP begrijpen.
Je moet een lange termijnvisie stellen en die moet je verdelen in fase's. Ik heb in D als doel gesteld dat ik in A wilde komen. Dit omdat ik dat toen al wel als realistisch zag. Ik ben toen mijn linierating, Bp's, agressie en alles wat te maken heeft met prestaties en geld gaan vergelijken met de A divisie. Ik Ben toen met alle cijfers die ik had mijn eigen linierating en die van mijn tegenstanders gaan berekenen, zodat ik precies wist hoeveel ik kon handelen en ook nog mijn wedstrijden kon winnen, ik doe dat nu nog steeds. Ik wist dus op een gegeven moment precies waar ik aan moest voldoen om daar te kunnen komen en meedraaien. Ik moest veel verdienen, spelers kopen die uiteindelijk allemaal boven de 72 Bp haalden, en zorgen dat deze allemaal heel weinig agressie hadden. Daarna ben per divisie gaan bekijken wat ik in die divisies nodig had en heb daar mijn aankopen op aangepast. Ik wilde immers van D in één ruk naar A. Vele achte dat toen voor onmogelijk omdat ik toen nog geen super team had en een zeer zwak B-team. Ik heb heel erg vaak mijn visie gegeven op de waarschijnlijk toekomstige gebeurtenissen waarvan mensen dachten: 'Tuurlijk Mark, dream on'. Ik moet zeggen dat tot nu toe echt alles, maar dan ook echt alles precies zo is gelopen zoals ik dat heb gepland, dit is niet overdreven of opschepperig bedoeld, het is echt zo. De mensen die mijn stukken altijd lezen die weten ook dat dat zo is, omdat ik altijd vooraf aan het seizoen zeg wat mijn doel voor dat seizoen is. Ik wilde eerste worden in D, daarna in C, daarna in B, dan één seizoen in A meedraaien en daarna kampioen worden. Als dat lukt dan is mijn 5 seizoenenplan zeer geslaagd en precies uitgekomen. Vele hebben hun twijfels gehad en me misschien wel uitgelachen, maar wie het laatst lacht, lacht het best. Lees mijn persberichten maar eens terug, daar staat precies in wat ik allemaal van plan was en dat dat ook gelukt is.

Maar goed ik ga een beetje off-topic nu. Dit bewijst in ieder geval wel dat Sjoerd helemaal gelijk heeft. Je moet dus een doel stellen en die in fase's volbrengen. Als je dat heel goed kan, dan ben je potentiëel A kampioen.
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Veg

Post by Veg »

Mijn grote probleem in soccerproject is dat ik mezelf had onderschat en de andere managers had overschat. Toen ik begon met soccerproject had ik voor mezelf een realistisch doel gesteld, maar wel één dat me moeilijk leek om te verwezenlijken en dat was ooit de B-reeks te bereiken en daarin eens in het midden van het klassement te eindigen. Ik heb vervolgens gekeken wat ik moest doen om dat doel te bereiken.

Ik ben begonnen in de E-reeks, en na twee seizoenen was ik gepromoveerd naar de D reeks, in die reeks was het juist hetzelfde verhaal. Het leek me toen dus een heel mooi tempo om telkens 1 seizoen aan te passen in een nieuwe reeks om er vervolgens het seizoen erop in te promoveren. Toen ik voor het eerst in de C-reeks speelde was ik echter al onmiddellijk kampioen geworden. Het jaar erop werd ik 7de in de B-reeks. Ik had dus na zes seizoenen soccerproject te spelen mijn doelstelling al bereikt. Je zou denken dat dat een heel bevredigend gevoel is, maar ik kan je zeggen dat het een bittere pil was. Mijn soccerproject ervaring was gewoon veel te kort!

Met de middelen die ik had had ik dan maar verder gedaan om te zien waar ik nog kon geraken en het seizoen erop promoveerde ik naar de A-reeks. Dat was wel een fijn gevoel want iedereen van mijn klas zij dat ik daar nooit zou geraken en zelfs ikzelf had dat niet verwacht. Omdat ik nooit had verwacht ooit in de A-reeks te kunnen spelen was mijn team er ook helemaal niet klaar voor met de degradatie als gevolg. Het seizoen erop was ik wel kampioen kunnen spelen in de B-reeks. Het is vanaf dat punt dat ik eigenlijk totaal doelloos ben beginnen ronddolen in soccerproject. Ik wou een vaste waarde worden in de A, maar ik had daar gewoon de middelen niet voor. Ik heb toen in mijn tweede seizoen in de A-reeks geprobeerd om wat dingen recht te zetten maar dat is nooit meer gelukt. Sindsdien is mijn ploeg nooit meer echt gegroeid, het beste wat ik er nog uit kwam halen was het in stand houden van mijn team, maar stilstaan is achteruitgaan in soccerproject. Daarna heb ik nog vier seizoenen in de B-reeks gespeeld maar daar heb ik nooit plezier in gehad, ik was niet meer goed genoeg om te kunnen promoveren en nog te goed om kans te maken op degradatie. Ik had dan maar besloten om na 9 seizoenen opeenvolgend in de B en A reeks te hebben gespeeld al mijn spelers te verkopen en sindsdien laat ik me ieder seizoen opzettelijk degraderen. Dat zal ik ook blijven doen tot ik in de laatste divisie ben beland.

Deze hele uitleg over mijn soccerproject carriere in een notendop is bedoeld als inleiding op wat ik het piramide probleem noem:

Je begint helemaal beneden aan de piramide, dan is de piramide nog breed dus zijn je mogelijkheden nog groot. Je stelt jezelf vervolgens een doel en dat is de top van de piramide. Vanaf dat moment is de bal aan het rollen gebracht en werk je je een weg toe naar de top van de piramide, maar hoe hoger je komt, des te smaller wordt de piramide en des te minder vrijheid heb je in je laten en doen. Mijn top van de piramide was dus een middenmotor in de B-reeks te zijn en ik had een schatting gemaakt van de middelen die ik daartoe nodig had, dit wil dus zeggen dat ik had bepaald hoe breed de basis van mijn piramide moest zijn. Toen ik echter als nieuwe doel wou stellen om een vaste waarde in de A-reeks te worden was dit niet mogelijk, want dit is namelijk een hogere top van de piramide en om een hogere top te bereiken heb je ook een grotere basis nodig. Mijn basis was dus niet goed genoeg waardoor ik vast zat, in mijn tactiek kon ik niet meer bereiken als de top van mijn piramide. Daarom ben ik me nu helemaal aan het laten afzakken tot in de allerlaagste divisie. Tijdens mijn val kan ik financiële middelen verzamelen om wanneer ik in de allerlaagste divisie ben toegekomen te kunnen beginnen aan de bouw van mijn nieuwe piramide. De basis hiervan zal ik zo breed nemen dat geen enkele top te hoog zal zijn. Dit maal zal ik mezelf niet gaan onderschatten maar overschatten. Bovendien heb ik doordat ik dan in de allerlaagste divisie zit tijd genoeg om mijn nieuwe piramide op tijd af te hebben. Het voordeel van nog eens helemaal in de allerlaagste divisie te beginnen is dat ik dan nog eens een nieuw beeld kan krijgen van hoe alles in zijn werk gaat in de divisies, want het niveau is toch wel serieus gestegen tov mijn oude beeld dat ik er nog altijd van heb.

Mijn advies aan alle nieuwe managers is: Kies de basis van je piramide breed genoeg, want eens je je piramide begint te bouwen ligt de basis zo goed als vast.

Deze theorie heb ik al van in het begin dat ik soccerproject speel, maar ik heb nog nooit de moeite willen doen om hem in te typen. Bovendien komt dit wel heel freaky over denk ik. Moest ik zo een tekst van iemand lezen dan zou ik denken heeft die echt niets beters om zich mee bezig te houden en dan zou ik hem eens goed uitlachen, dus als jullie dat ook doen heb ik daar helemaal geen problemen mee hoor.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
jona

Post by jona »

JE probeert te zeggen dat je als doel hebt kampioen worden in A. Je wil dan eigenlijk helemaal opnieuw beginnen, met de euroos die je nu bezit. JE wil het zo doen als in de A gewenst is. Dus je houdt vanaf het begin de agressie laag. JE wil geld verdienen in dure bekers. JE wil omzet maken. Je wil een breed team hebben. En dan het belangrijkste is de motivatie er in houden, door niet stil te gaan staan. Dit zou dan moeten komen omdat je daarvan af het begin naar toe hebt gewerkt?
Goed begrepen?
Teamnaam :Heracles
Laatste winnaar Forum-cup
maikelcelis

Post by maikelcelis »

Op dit moment wil ik een ploeg met minstens zoveel BP, en dan elk seizoen de zwakste schakels verkopen om dan iemand te kopen met een betere BP, ik heb nog 8 seizoenen nodig om in de A te geraken. En als mijn TS op 100 sta dan kan ik is laten zien wat ik waard ben :D
Mijn prachtig team:Football Club Maikel

Doel: promoveren naar F en in ronde 7 van de beker zitten.
jona

Post by jona »

maikelcelis wrote:Op dit moment wil ik een ploeg met minstens zoveel BP, en dan elk seizoen de zwakste schakels verkopen om dan iemand te kopen met een betere BP, ik heb nog 8 seizoenen nodig om in de A te geraken. En als mijn TS op 100 sta dan kan ik is laten zien wat ik waard ben :D
ZElde al bij mij, alleen zul je je hier niet door onderscheiden, dek ik... Ik verkoop daarom ook mijn beste spelers, maar het gemiddelde moet wel steeds omhoog :wink:
JOY

Post by JOY »

.
en niet alleen dat
ook de spanning als ik voor de titel speel in B :P

gelukkig heeft niet iedereen het zelfde doel
sommige willen de top maar houden niet vol
na enkele seizoenen verdwijnen ze

wij zijn zo van het gedacht
vandaag alles , morgen iets minder
maar we geven niet op
en komen altijd terug :wink:

ons eigen succes is te danken aan het falen van de tegenstander :lol: :twisted:
jona

Post by jona »

TSja wat mij opvalt is de gemiddelde leeftijd van A-managers. (wat een ouwe bokken :twisted: ) Op een enkele na. ik meen RAffin en msss nog een enkele ander. Zijn jullie allemaal volwassen :wink: JE zou denken dat dat er ook iets mee te maken heeft :wink:
maikelcelis

Post by maikelcelis »

jona wrote:TSja wat mij opvalt is de gemiddelde leeftijd van A-managers. (wat een ouwe bokken :twisted: ) Op een enkele na. ik meen RAffin en msss nog een enkele ander. Zijn jullie allemaal volwassen :wink: JE zou denken dat dat er ook iets mee te maken heeft :wink:
Die hebben meer tijd eh, ze doppen allemaal :P. Kunnen altijd achter hun pc zitten.

Grapke eh mannen, ik weet dat jullie allemaal werken en wat voor beroepen dan nog.
Kassa kassa is dat echt wel eh :D
Mijn prachtig team:Football Club Maikel

Doel: promoveren naar F en in ronde 7 van de beker zitten.
JOY

Post by JOY »

jona wrote:TSja wat mij opvalt is de gemiddelde leeftijd van A-managers. (wat een ouwe bokken :twisted: ) Op een enkele na. ik meen RAffin en msss nog een enkele ander. Zijn jullie allemaal volwassen :wink: JE zou denken dat dat er ook iets mee te maken heeft :wink:
mannen met ervaring :lol:

maar ik moet wel zeggen
dat ik verschiet van de prijzen die de spelers tegenwoordig verdienen
( kheb nooit zoveel verdiend :twisted: )

om nog te zwijgen van de transferprijzen

man man man.... we spreken over euros hé
en niet over frankskes :roll:
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

@ Veg:

Ik zal je Sp biografie maar niet quoten, anders staat gelijk heel de pagina bomvol. :lol:

Ik vind het helemaal niet freaky wat je schrijft, ik vind het juist mooi en heel goed verwoord. Ik schrijf zelf ook van die (volgens jouw) freaky verhalen. Ik vind het dan niet freaky maar eigenlijk is het wel freaky, als je eens nagaat hoe ver we of ik ga, en dat alleen voor een managergame. :roll: Als je er over gaat nadenken dan vind ik mezelf echt gestoord, ik denk er dus maar niet over na. Volgens mijn vriendin ben ik aardig ziek, en ze heeft gelijk ook denk ik. Het is echt een verslaving, zowel het forum als het spel zelf. Ik weet echt zeker dat ik super verslaafd ben aan deze game, als Sp zou verdwijnen zou dat echt serieus heel erg veel pijn doen. Eerlijk gezegd ben ik er ook niet heel blij mee dat ik zo hookt ben, het vergt heel veel van je en ook voor je omgeving is het niet altijd leuk. Ook mijn studie leidt er onder, Sp zit heel de dag in mijn hoofd, 's morgens, 's middags, 's avonds en ja, ook 's nachts. Sp is voor mij ook puur emotie, ik sta echt te dansen in mijn woonkamer om 6:30 als ik weer eens een hele belangrijke wedstrijd gewonnen heb. Kan je je voorstellen wat voor gevoel het geeft om Sly 9 punten achter je te zien staan en nog ongeslagen op een eerste plaats in A te staan. Er zijn 37000 mensen aan het knokken om daar te komen en dan sta jij daar, dat is echt een heel wreed gevoel.

Ik geef dus toe dat ik ziek ben, misschien ben ik wel de eerste die dat toegeeft. :lol: Sjarel wat heb je mij , m'n vriendin en familie aangedaan. :cry:
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
sc heerenveen

Post by sc heerenveen »

Ik zie volgens mij een verschil tussen het verhaal van Veg en X-tenzo. Volgens Veg moet je een zeer goede basis hebben. (even een vraagje waaruit zou die moeten bestaan?). Uit X-tenzo's verhaal maak ik op dat het in de hogere divisies nog mogelijk is.
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”