Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Veg
Member of the Soccer Project Association

Post by Veg »

@JOY: Moest het niet zijn gelukt dan denk ik dat je hier zat te posten dat er in de top van de B-reeks meer geld te verdienen valt dan beneden in de A-reeks.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
Raffin

Post by Raffin »

Veg wrote:@JOY: Moest het niet zijn gelukt dan denk ik dat je hier zat te posten dat er in de top van de B-reeks meer geld te verdienen valt dan beneden in de A-reeks.
en dat klopt ook :P
JOY

Post by JOY »

jaja,
we waren weer veroordeeld voor dat de competitie begon :wink:

en dan nog ...als we zakken
... wij keren toch altijd terug :wink:

en in feite ben ik nu dom van onderaan in A te spelen
ik zou véél meer verdienen aan premies met iedere keer op en neer te gaan :wink:

maar een seizoen onderaan spelen kost niet zoveel aan winstpremies
als een seizoen aan de top spelen in B :twisted:
TrAnEcId

Post by TrAnEcId »

JOY wrote:als een speler voor mij zoveel waard is
daarom is dat voor een ander zoveel niet

iedereen heeft toch zijn eigen mening hierin

is het dan cheaten ??

ik voel me wel niet meer op mijn gemak
als ik nu een speler verkoop of koop

betaal ik teveel of te weinig
vraag ik teveel of te weinig

khad een deal voor mijn GK te verkopen
de manager haakt af omdat hij denkt dat er miserie van zal komen
als hij zoveel bied
tja, waar zijn we mee bezig
de vrijheid van onderhandelen .....met sleutel op de deur ??
Kan perfect je mening begrijpen joy, ik zelf verkocht LM Murray voor een hoog bedrag, 27M... Een toptransfer al voor een oude speler, maar wel de beste (miereneukers zegge 1 van de beste ;) ) van het spel...

De sherrifs hebben meer dan een maand getwijfeld over het feit wat ze zouden doen met men transfer...

Die manager was gewoon geintresseerd puur in murray, hij wou murray, wat het ook kosten wou omdat hij een 'topspeler' in zijn rangen wou gehad hebben... (juist zelfde als toen ik in E zat en de beste CM van het spel kocht voor 31M, ongeveer seizoen 3)

Ik keek bij transferoverzicht en vond een speler van 88% en 28 jaar die toen 19M kreeg, mijne was 95% en presteerde nog 77 BP, wel 29 maar met hoge conditie kon hij nog een seizoen langer mee...
Hij betaalde veel ja, maar murray is ook mijn speler geweest voor 8 seizoenen, heeft elke match alles gegeven, amper rood en krikte men ratings op en was zelfs van plan hem nooit te verkopen...

Maar als er zo een manager afkomt met geld dan kan je gewoon niet weigeren... Ik wist zelf dat het veel was, maar hij had dan nog een GK nodig en dan heb ik hem toen een GK verkocht tegen 3 - 4 M onder de prijs... (ter compensatie eigenlijk)

Nu een dikke maand later log ik in en is plots 6, 75M weg, hun beslissing... Ik heb men verhaal mogen doen... Maar als je zolang twijfelt over een beslissing dan trek je niet plots 6,75M af.. 2,5 M? cava, maar niet zoveel... ik moet nu plots op 1 sec heel men transfer schema dat in men hoofd zat aanpassen... Dat vind ik ergens niet echt kunnen... Stel je nu voor dat ik 1M had staan op men rekening, dan had ik waarschijnlijk miss 3 M ofzo kwijt geweest in afbetalingsperiodes ofzo...

Vindt het in algemeen een spijtige zaak, heb zelf een klaagmail teruggeschereven maar geen reactie op ontvangen...
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B

Now? Began all over again !
Veg

Post by Veg »

@TrAnEcId: Daar ben ik het helemaal mee eens, zulke dingen vind ik niet kunnen. Indien zich zoiets voordoet is er geen correcte oplossing voor koper en verkoper, maar in zulke gevallen vind ik dat de kant moet worden gekozen van de verkoper en niet van de koper. Dat is zoals het bij jou wordt opgelost dus niet het geval.

De koper vind die speler blijkbaar het geld waard en dus heeft hij de speler tegen die prijs. Hij is dus tevreden, want voor hem is er niets veranderd aan de voorwaarden.

Als verkoper wil je de speler laten gaan tegen een bepaalde prijs, het zou goed kunnen dat je de speler helemaal niet had willen laten gaan tegen de prijs die je nu hebt gehad. Dat ze dan achteraf even geld van je bankrekening afhalen vind ik echt niet kunnen.

Ik weet dat het een tijdje duurt voor de sherriffs om alles na te kijken, maar in gevallen als bovenstaande zou ik het veel beter vinden indien de verkoper dan een keuze krijgt:
1) De verkoper aanvaard dat hij minder geld krijgt voor de speler.
2) De verkoper aanvaard niet dat hij minder geld krijgt voor de speler en krijgt vervolgens zijn speler terug. Degene die de speler gekocht heeft krijgt zijn geld dan ook terug. Beide managers hebben dan helaas zowieso nog last want de koper moet een nieuwe speler gaan zoeken en de verkoper heeft de speler een tijdje niet kunnen opstellen.

Naar mijn mening moet dus de verkoper zo weinig mogelijk hinder ondervinden van zulke gevallen en niet de koper. Indien men van hogeraf het bedrag wilt aanpassen dan moet de benadeelde manager er voor kunnen kiezen om terug naar de oorspronkelijke situatie te gaan voordat er een verkoop plaatsvond.

Er wordt toch ook nergens geld van de koper zijn rekening afgetrokken omdat hij te weinig zou hebben betaald. Ofwel beschouw je een transfer als cheaten en dan doen de sherrifs ermee wat ze willen, ofwel is een transfer gerechtvaardigd. Indien de transfer gerechtvaardigd, maar buiten proportie is zoals bij TrAnEcId dan kan het best op de manier worden opgelost zoals ik hierboven heb beschreven. Beide onschuldige managers zijn immers tot een afspraak gekomen waar ze het beiden mee eens zijn, ze hebben niets verkeerd gedaan dus ik vind het absoluut niet correct dat dan plotseling die concensus van hogeraf wordt aangepast. Beiden hadden niets verkeerd gedaan, want anders was het cheaten dus dan moeten die managers correct behandeld worden.

Indien de speler nog op de lijst moet komen is er ook nog een hele simpele oplossing om al deze tralala te vermijden: Zelf weet je ook wel wanneer een bod dat je krijgt riskant is. Indien ik een bod krijg waarvan ik denk dat zou wel eens teveel kunnen zijn dan stuur ik een berichtje naar een Sheriff en ik vraag dan of dat bod voor die speler is toegestaan. Indien dat het geval is dan zet ik de speler op de lijst en kan de koper zijn bod doen, indien dat niet het geval is dan zal ik moeten overwegen of ik de speler wil wegdoen tegen een lager bedrag.
2-9-2008
Dilibangeda

Post by Dilibangeda »

"6 okt 2007 Claudia 19 Speler Franck Delen werd verkocht voor € 20.000.000,00 aan SMF-3/9 ."

Zelfde koper als bij Maccbi.
Eigenzinnige manager van Alimanzia Cebredas

en eveneens..
de pineut van de A-liga seizoen 23
>een 2e plaats in A na het slovaakse FrrFrr<
Noppp
Team President

Post by Noppp »

Dilibangeda wrote:"6 okt 2007 Claudia 19 Speler Franck Delen werd verkocht voor € 20.000.000,00 aan SMF-3/9 ."

Ik zag al een hoge bieding staan van die manager ja, gewoon bannen die gast. Hij brengt alleen anderen in de problemen.
Manager of Nop's Heroes.
Division A Champion of season 14
Winner Soccerproject Cup season 19
Winner Soccerproject Cup season 20
Veg

Post by Veg »

Noppp wrote:
Dilibangeda wrote:"6 okt 2007 Claudia 19 Speler Franck Delen werd verkocht voor € 20.000.000,00 aan SMF-3/9 ."

Ik zag al een hoge bieding staan van die manager ja, gewoon bannen die gast. Hij brengt alleen anderen in de problemen.
Zijn geld zal wel minderen zeker, want ook al wordt het bedrag aangepast toch is hij telkens kwijt wat hij geboden heeft.
2-9-2008
Bunne4tw

Post by Bunne4tw »

dat is ook vage zooi.. zal over een tijdje het tijdperk komen wanneer de sheriffs de prijzen van de spelers bepalen :P?

:)
gem. BP A-team (28-08-09): 72,56
kvk dries

Post by kvk dries »

kzal normaal gezien voor de laatste plaats gaan zodat ik naar B.3 kan , kheb daar volgend seizoen afgesproken me stino :P
en dan kank eens aales op de beker en champuions league zetten :)
sljivovica

Post by sljivovica »

Isis wrote:
sljivovica wrote:Ik vind het voorbeeld van Joy ook wel mooi hoor, ik vind zijn spelers meestal nogal aan de dure kant :wink:
Maar inderdaad, als een gek het betaalt, waarom dat melden? Moet je dan als je het onderste uit de kan wilt halen, elke transfer die je doet maar aangeven?
Sliv, waar wil je dan naartoe?
Hee Isis, ben blij dat Tranecid zijn verhaaltje gepost heeft, dat is wel een mooi voorbeeld :wink:
Ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten omdat ik nooit de echte toppers rond heb lopen, maar ik kan me er wel druk om maken :wink:
Dit is weer een voorbeeld van een flawed systeem.

p.s. Noppp... die gast bannen is natuurlijk ook zot.
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
kvk dries

Post by kvk dries »

we gana 1 keer voluit gaan met een lage ts tegen the shunks en dan gaan we proberen alles te verlieszen met het d-team
Raffin

Post by Raffin »

We openen op Slavia Kobylisy
daar liggen mssn wel mogelijkheden :)
JOY

Post by JOY »

wij tegen SLB Carcavelos ,
hélaas de eerste ronde met te weinig TS , dus véél puntenverlies
:cry:

er komen wel enkele leuke ploegen bij

3 Nederlanders en 6 Belgen...........we zijn in de meerderheid :lol:

speciale welkom aan Sljiv in de A reeks , weer een gemotiveerde forumlezer :wink:
sljivovica

Post by sljivovica »

JOY wrote:speciale welkom aan Sljiv in de A reeks , weer een gemotiveerde forumlezer :wink:
Sja, als jij niet naar de B.2 komt, kom ik wel naar jou :wink:

Ik ben erg blij dat ik 6e sta, misschien wel de hoogste positie die ik ooit ga halen hier :P
Maarrrr.. thuis tegen Maccbi, die wel veel en veel sterker is, maar een hele lage TS zal hebben.
Z'n team ligt behoorlijk overhoop. Ik zie wel dat hij op elke positie nog wel een betere speler heeft dan mij, dus ik zal toch alles moeten geven.
Ik kan niet wachten :D
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”