Het Vraagjestopic - Heb je een vraag/vragen?! Stel ze hier!

Bespreek hier alles wat te maken heeft met SoccerProject

Moderator: Moderator

peterman
Team Board Member

Post by peterman »

Ik had een speler per ongeluk een te hoog salaris gegeven (typfout). nu wil ik hem alleen maar winstpremie geven.

Mijn vragen:
1. Wat is de preciese verhouding tussen gewone salaris en winstpremie?
2. Als hij later uitgetraint is, blijft hij dan hetzelfde bedrag vragen? (er van uit gaand dat dat bedrag hoger ligt dan de voorschriften)
3. Moet je ook winstpremie betalen bij vriendschappelijke beker?

Alvast bedankt.
matt
Member of the Soccer Project Association

Post by matt »

Winstpremie is alleszins iets minder waard dan loon, aangezien dat niet altijd uitbetaald wordt. Je zal dus een aanzienlijk stuk meer winstpremie moeten betalen dan loon. Dat getal zal de speler ook onthouden natuurlijk, hij zal niet plots minder beginnen vragen, want dat zou een beetje vreemd zijn niet? :)

En bij VrB's noch friendlies betaal je een winstpremie.
Als je de exacte waarde wil berekenen kan je ook de SPMT-tool gebruiken. Die berekent de 'waarde' van het contract en toont ook vanaf waar ongeveer de speler het goed zal vinden, als je hem nog niet meer betaalt dan nodig.
silverblast

Post by silverblast »

Winstpremie telt in verhouding tot loon maar voor de helft mee.
Dus 2€ winstpremie = 1€ loon.
The Arbiters - F.73

Previously: Olimpia Piraeus - H.171

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools - D. Adams, 2009.
biccer
Assistant Manager

Post by biccer »

dat is wel een heel groot verschil vind ik ben je daar zeker van?
team : B.I.C.
manager : biccer
S 1 en 2 : F (8ste, 12de)
S 3, 4, 5 en 6 : G (4de, 5de, 3de, 1ste)
S 7, 8 en 9 : F (4de, 4de, 2de)
S 10, 11 : E (4de, nu 8ste)
Tits

Post by Tits »

biccer wrote:dat is wel een heel groot verschil vind ik ben je daar zeker van?
yep is zo
Image
Stanzy
Team Manager

Waar blijven afgewezen jeugdspelers ?

Post by Stanzy »

Speel nu sinds juli vorig jaar. Twee jeugdspelers (slechts) werden tot nu doorgelaten.

Waar blijven die spelers die niet doorkomen ?

Verdwijnen ze uit het spel ?

Komen ze gratis op de transfermarkt ?

Waarom mag ik (als manager) niet zelf beslissen wie goed genoeg is ?

Waarom mag ik niet eens zien welke speler 'niet goed genoeg was voor de hoofdmacht' ?

En dan tenslotte :

Hoe komt het dat er zo veel half en nauwelijks getrainde spelers op de transferlijst staan, luiheid van managers die ze bijvoorbeeld gewoon op 1 skill trainen 'lieten hangen' tot hun 22ste?

Ik hoop op wat inhoudelijke reacties, niet losse opmerkingen als 'live with it'.

Dat doe ik namelijk toch wel, maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Fikkiezero

Re: Waar blijven afgewezen jeugdspelers ?

Post by Fikkiezero »

Stanzy wrote:Speel nu sinds juli vorig jaar. Twee jeugdspelers (slechts) werden tot nu doorgelaten.

Waar blijven die spelers die niet doorkomen ? Die zijn afgekeurd, en blijven dus zogezegd bij de jeugd spelen, of stoppen met voetballen. ze verdwijnen dus eigenlijk uit het spel, aangezien ze er nooit "in" zijn geweest.

Verdwijnen ze uit het spel ? zie boven

Komen ze gratis op de transfermarkt ? Neen, ze verdwijnen gewoon

Waarom mag ik (als manager) niet zelf beslissen wie goed genoeg is ? Tja, daar heb je nu eenmaal een coordinator voor. Die zorgt ervoor dat je alleen de beste jeugd krijgt, want jij als trainer kan dat niet uitmaken. Een jeugdcoordinator van 100% laat enkel jeugd door die minstens 75% wordt, een coordinator van minder heeft een lagere doorlaatgrens. In theorie kan je dus je jeugdcoordinator niet langer bijscholen bij cursussen en hem laten zakken tot 0%, zodat hij iedereen doorlaat. Maar daar zijn nadelen aan verbonden: Je hebt veel meer risico in je spelerskern, want je speler kan evengoed maar 60% worden, en op de transferlijst is je jeugd ook niet veel waard, aangezien het een risico is die spelers te kopen.

Waarom mag ik niet eens zien welke speler 'niet goed genoeg was voor de hoofdmacht' ? Dat zou alleen tot nog meer ontgoocheling leiden, denk ik. Je kan wel zijn naam zien, bij Club --> Geschiedenis --> speler "X" beëindigde zijn jeugdopleiding maar werd niet goed genoeg bevonden voor een contract bij je club.

En dan tenslotte :

Hoe komt het dat er zo veel half en nauwelijks getrainde spelers op de transferlijst staan, luiheid van managers die ze bijvoorbeeld gewoon op 1 skill trainen 'lieten hangen' tot hun 22ste? Neen, dit komt door de vele H-teams (al zullen er ook wel "luie" managers zijn hoor). Die starten niet met jeugdspelers, maar met random spelers: jong en oud, ik denk van 17 tot 27 jaar (zodat ze niet meteen met een erg oude kern zitten). De spelers zijn net als jeugdspelers ongetraind, maar hebben minder kans om goed te worden dan jeugdspelers. Er kan wel eens een speler tussenzitten die 80% wordt, maar er kan evengoed één tussenzitten die voltraind maar 60% wordt. Sommige spelers die beginnen verkopen meteen, zonder te trainen, enkele van die spelers. Dat gebeurt steeds meer, omdat managers denken dat het een jeugdspeler is. Ze zien een ongetrainde speler met lage agressie, en doen een hoog bod (vb 2M). Ook op een speler van 22, dan denkt men bijvoorbeeld: hij is nog jong, gewoon een ongetrainde jeugdspeler. Vandaar dat je bij de TL als je jeugd zoekt altijd moet controleren of het wel echte jeugd is: klik op de spelersgeschiedenis, en vergelijk met de teamgeschiedenis: kwam er op die datum een jeugdspeler uit het jeugdcentrum? Ook een tip: klik op het team van de speler. Is het een H-team, laat hem dan links liggen. Pas ook op, want hogere teams (vb E divisie) kunnen zich "vergist" hebben in hun koop (dus een H-speler gekocht) en willen daar weer voor een hoge prijs vanaf. Een goed team is dus geen garantie.

Ik hoop op wat inhoudelijke reacties, niet losse opmerkingen als 'live with it'.

Ik hoop dat dit je wat verder helpt ;)
Image
11 seizoensoverwinningen
3de plaats in UCI Ploegenranking
4de plaats in individuele UCI rennersranking
Trots manager van T-Man, Prince88, Roelie, N.V.C. en purple_white
Stanzy
Team Manager

Post by Stanzy »

yep, dank je
armstech

Re: Waar blijven afgewezen jeugdspelers ?

Post by armstech »

Fikkiezero wrote:
Stanzy wrote:Speel nu sinds juli vorig jaar. Twee jeugdspelers (slechts) werden tot nu doorgelaten.

Waar blijven die spelers die niet doorkomen ? Die zijn afgekeurd, en blijven dus zogezegd bij de jeugd spelen, of stoppen met voetballen. ze verdwijnen dus eigenlijk uit het spel, aangezien ze er nooit "in" zijn geweest.

Verdwijnen ze uit het spel ? zie boven

Komen ze gratis op de transfermarkt ? Neen, ze verdwijnen gewoon

Waarom mag ik (als manager) niet zelf beslissen wie goed genoeg is ? Tja, daar heb je nu eenmaal een coordinator voor. Die zorgt ervoor dat je alleen de beste jeugd krijgt, want jij als trainer kan dat niet uitmaken. Een jeugdcoordinator van 100% laat enkel jeugd door die minstens 75% wordt, een coordinator van minder heeft een lagere doorlaatgrens. In theorie kan je dus je jeugdcoordinator niet langer bijscholen bij cursussen en hem laten zakken tot 0%, zodat hij iedereen doorlaat. Maar daar zijn nadelen aan verbonden: Je hebt veel meer risico in je spelerskern, want je speler kan evengoed maar 60% worden, en op de transferlijst is je jeugd ook niet veel waard, aangezien het een risico is die spelers te kopen.

Waarom mag ik niet eens zien welke speler 'niet goed genoeg was voor de hoofdmacht' ? Dat zou alleen tot nog meer ontgoocheling leiden, denk ik. Je kan wel zijn naam zien, bij Club --> Geschiedenis --> speler "X" beëindigde zijn jeugdopleiding maar werd niet goed genoeg bevonden voor een contract bij je club.

En dan tenslotte :

Hoe komt het dat er zo veel half en nauwelijks getrainde spelers op de transferlijst staan, luiheid van managers die ze bijvoorbeeld gewoon op 1 skill trainen 'lieten hangen' tot hun 22ste? Neen, dit komt door de vele H-teams (al zullen er ook wel "luie" managers zijn hoor). Die starten niet met jeugdspelers, maar met random spelers: jong en oud, ik denk van 17 tot 27 jaar (zodat ze niet meteen met een erg oude kern zitten). De spelers zijn net als jeugdspelers ongetraind, maar hebben minder kans om goed te worden dan jeugdspelers. Er kan wel eens een speler tussenzitten die 80% wordt, maar er kan evengoed één tussenzitten die voltraind maar 60% wordt. Sommige spelers die beginnen verkopen meteen, zonder te trainen, enkele van die spelers. Dat gebeurt steeds meer, omdat managers denken dat het een jeugdspeler is. Ze zien een ongetrainde speler met lage agressie, en doen een hoog bod (vb 2M). Ook op een speler van 22, dan denkt men bijvoorbeeld: hij is nog jong, gewoon een ongetrainde jeugdspeler. Vandaar dat je bij de TL als je jeugd zoekt altijd moet controleren of het wel echte jeugd is: klik op de spelersgeschiedenis, en vergelijk met de teamgeschiedenis: kwam er op die datum een jeugdspeler uit het jeugdcentrum? Ook een tip: klik op het team van de speler. Is het een H-team, laat hem dan links liggen. Pas ook op, want hogere teams (vb E divisie) kunnen zich "vergist" hebben in hun koop (dus een H-speler gekocht) en willen daar weer voor een hoge prijs vanaf. Een goed team is dus geen garantie.

Ik hoop dat dit je wat verder helpt ;)
Volgens mij is dat onderlijnde verkeerd en moet het zijn:
Hoe beter de jeugdcoordinator, hoe meer kans dat hij goedgekeurd word.
Maw, bij een jeugdcoordinator van bv 100% wordt een getal tussen 1 en 4 gekozen en is het 1 dan is de jeugdspeler afgewezen, anders krijg je hem, bij een jeugdcoordinator van 0% zou het bv kunnen zijn dat als het 1 is je hem juist wel krijgt, en anders niet. (getallen maar als vb natuurlijk).
De grens ligt voor elke jeugdcoordinator van elk % en voor elk team op dezelfde hoogte qua speler goed genoeg bevonden of niet.
Dus ongeacht het % van je jeugdcoorinator, als de speler goed genoeg bevonden is zal hij altijd die 75-76% halen. -volgens mij dan toch-
gilles11

Post by gilles11 »

Hoeveel % teamspirit krijg je per match ?

Hoeveel krijg je bij per training ?
peterman
Team Board Member

Post by peterman »

gilles11 wrote:Hoeveel % teamspirit krijg je per match ?

Hoeveel krijg je bij per training ?
Letterlijk uit de faq http://forum.soccerproject.com/viewtopic.php?t=48283

§ Teamspirit

Opmerking: door afrondingen, op SoccerProject worden namelijk geen cijfers na de komma weergegeven, is het goed mogelijk dat deze waarden niet rechtstreeks lijken te kloppen.

Illustratie: 91,5% wordt net als 92,4% weergegeven als 92% in je teamoverzicht.
Stel nu dat je in geval één een Vr wint; dan krijg je 91,5 + 0,75 = 92,25; wat wordt weergegeven als 92%! Het lijkt wel alsof je teamspirit niet is gegroeid?!
In geval twee: 92,4 + 0,75 = 93,15, wat wordt weergegeven als 93%. Dit keer is je teamspirit wel zichtbaar gegroeid?!
In deze FAQ geven we dus een verklaring daarvoor.

Stijgen
- Vriendschappelijke wedstrijden (+0,75% bij winst, +0,5% bij gelijkspel of verlies)
- Vriendschappelijke bekerwedstrijden (+1%)
- Bekermatchen (+2% bij winst, +1% bij gelijk of verlies)
- Competitiematchen (+2% bij winst, +1% bij gelijkspel en 0.5% bij verlies)

Dalen
- Inkomende (betalend + gratis) transfers (-5%)
- Uitgaande (betalende + gratis) transfers (-5%)
- Als de kwaliteit van het veld minder dan 60% is daalt de teamspirit van een ploeg(Hoeveel?)
- Bij de simulatie van het nieuwe seizoen op zaterdag om 4u (-10% van de huidige waarde)

Blijft gelijk
- Bij ontslag van spelers en/of stafleden
- Bij bijkomen van een nieuwe jeugdspeler
loooiiiccc
Team Manager

Post by loooiiiccc »

mijn speler komt morgen uit blessure, zijn moraal en fitheid zijn ondertussen wel al 100%, als ik hem morgen al meteen laat spelen gaat die speler dan meteen aan zijn max presteren?
merci
yockr

Post by yockr »

loooiiiccc wrote:mijn speler komt morgen uit blessure, zijn moraal en fitheid zijn ondertussen wel al 100%, als ik hem morgen al meteen laat spelen gaat die speler dan meteen aan zijn max presteren?
merci
Ik ben vrij zeker van wel.
Team: The Gunners FC
SPInfo: SoccerProject calculators
Fikkiezero

Post by Fikkiezero »

@ armstech: ik had het toch anders gehoord eigenlijk :) . Kan iemand één van de twee theorieen bevestigen/ontkennen (zie quote met onderlijning hier wat boven) :)
Image
11 seizoensoverwinningen
3de plaats in UCI Ploegenranking
4de plaats in individuele UCI rennersranking
Trots manager van T-Man, Prince88, Roelie, N.V.C. en purple_white
klenne

Post by klenne »

maakt het type plein eigenlijk veel uit op de prestaties v h team?
gaat een team bvb beter spelen op een "hitech combinatie van natuurlijk en kunstgras" dan op "gewoon natuurlijk gras"?

want dat maakt natuurlijk veel verschil in prijsverschil
want als het geen prestatie verschil geeft, ga ik "gewoon natuurlijk gras" nemen he
http://www.freewebs.com/jaspi

team: Sint Matte FC
manager: kl3nn3
division: H707
Post Reply

Return to “Alles over SP / Vragen”