Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

Smoje
Member of the Soccer Project Association

Post by Smoje »

jona wrote:
Smoje wrote:Ik realiseer mij trouwens net dat ik geen LB heb voor maandag , yeeha.

A-LB geschorst.
B-LB geblesseerd.
C-LB geblesseerd.
D-LB = niets maxed , prestatie 20.

Hupla !

Denk er sterk aan om alles of veel te verkopen. Want anders is het toch weer een jaar verlies.
Mss een domme vraag, maar hoe ga je dat oplossen?
Niet , kan toch onmogelijk winnen dan , want speel tegen iemand met allemaal 70+ spelers ook. (ik ook normaal , maar in dit geval dus niet) , samen met de schorsingen (drie) gaat dat niet.

Ik speel dus nogmaals met een B,C,D-team.

Meestal als het mogelijke matchen zijn , daarna heb ik nog zwaardere (zoals rsca prince etc) , dus dit konden belangrijke punten zijn.

Moest het een kleine tegenstander zijn ,dan zou ik het gewoon oplossen door een CB op de LB te zetten (heb vorig jaar zo een paar matchen gewonnen , met andere positie's). Maar ik ben al lang op zoek naar een CB of CM , maar telkens als ik geld heb , dan staat er niets op de lijst dat mij interesseert. En als ik geen geld heb (zoals tijdens mijn zoektocht naar een LF) , dan stond het vol met goedkope toppers.

Heb nog een CB , maar die is 20 jaar en presteert nog maar 67 , en 3-4-3 kan ik ook niet spelen , want heb maar enen CM over , andere geblesseerd en dus nog altijd geen vervanger gevonden voor mijn twee verkochte.

Spijtig voor de A-reeks en spijtig voor mijzelf , maar denk dat ik alles of veel ga verkopen. Maar ben gelijk te lui om talenten etc te zoeken , want ben al lang niet meer actief op de transferlijst , de goesting daarvoor is gelijk weg , maar toch wil ik mijn team niet kwijt en de "arbeid" dat er van vroeger inzit.
Ghent Semper Fidelis.
jimman23

Post by jimman23 »

Ik wou er niet op reageren, maar je bent heus niet de enige die zoiets meemaakt! Als iedereen in A dit seizoen zou opgeven als hij zoiets voorheeft, ga ik misschien nog kampioen spelen! Ik vind dat je je kop véél te snel laat hangen. Wat is er mis met een 9e plaats of zelfs een 10e plaats in je eerste seizoen terug in A ??? Kampioen ga je zeker niet worden hoor, ook niet zonder tegenslag.
Team FC Bruggenhof
Smoje

Post by Smoje »

Gaat mij niet omdat ik plaats negen of tien of elf of twaalf of dertien of wat dan ook zou halen.

Maar ik zit met enkele dertigers die eruit moeten en jeugd die erbij moet. Als ik die moet vervangen en aantrekken en verkopen , kan ik het evengoed in één keer doen. Ipv een gans jaar rustig te wachten en dan toch te degraderen. Het is niet dat ik terug naar G of H wil ofzo , want volledig gaan zoeken naar jeugd, daar heb ik totaal geen zin in.

Er mag gewoon een hele hoop vertrekken , om dan hopelijk sterker en met een grotere kern terug te keren.

Ik had echt niet gedacht dat ik kampioen ging worden dit jaar hoor. :roll:
Ghent Semper Fidelis.
jimman23

Post by jimman23 »

Smoje wrote:Gaat mij niet omdat ik plaats negen of tien of elf of twaalf of dertien of wat dan ook zou halen.

Maar ik zit met enkele dertigers die eruit moeten en jeugd die erbij moet. Als ik die moet vervangen en aantrekken en verkopen , kan ik het evengoed in één keer doen. Ipv een gans jaar rustig te wachten en dan toch te degraderen. Het is niet dat ik terug naar G of H wil ofzo , want volledig gaan zoeken naar jeugd, daar heb ik totaal geen zin in.

Er mag gewoon een hele hoop vertrekken , om dan hopelijk sterker en met een grotere kern terug te keren.

Mja ok, ik begrijp je wel, ik zit in hetzelfde schuitje. Maar ik zou het jammer vinden moest er iemand nu al opgeven. Het kan natuurlijk zijn dat ik binnen een match of 11 (halfweg het seizoen dus) ook beslis van dit seizoen te laten schieten, maar ik ik vind het nu ongelooflijk vroeg.
Team FC Bruggenhof
Isis

Post by Isis »

jimman23 wrote:
Smoje wrote:Gaat mij niet omdat ik plaats negen of tien of elf of twaalf of dertien of wat dan ook zou halen.

Mja ok, ik begrijp je wel, ik zit in hetzelfde schuitje. Maar ik zou het jammer vinden moest er iemand nu al opgeven. Het kan natuurlijk zijn dat ik binnen een match of 11 (halfweg het seizoen dus) ook beslis van dit seizoen te laten schieten, maar ik ik vind het nu ongelooflijk vroeg.
idd, komaan he smoje, vorig seizoen heb je je niet laten doen en je ziet waar je nu staat ;-) OscarCookie zou er ook zogezegd direct zijn uitgevlogen, maar je ziet, hij zit nog steeds in A. Gewoon kwestie van alles geven ;-)
Raffin

Post by Raffin »

Na 10 keer weet ik wel wat je teamproblemen zijn, Smoje my friend
Je hebt een zeer goed team, ook wat verouderingsprobleemkes ma voor de rest goed
je mist enkel 4 à 5 spelers die je ploeg steunen (en dat hoeven geen super spelers te zijn)

het wordt voor ons beiden toch strijden tegen de degradatie.
Smoje

Post by Smoje »

Mijn LB's zijn nog maar recent uitgevallen , dus lijkt mij wel een andere probleemstelling.

Anyway , never mind.
Ghent Semper Fidelis.
Sjarel

Post by Sjarel »

Isis wrote:idd, komaan he smoje, vorig seizoen heb je je niet laten doen en je ziet waar je nu staat ;-) OscarCookie zou er ook zogezegd direct zijn uitgevlogen, maar je ziet, hij zit nog steeds in A. Gewoon kwestie van alles geven ;-)
Totnogtoe is dat de manier geweest om te overleven in A, gewoon wachten tot er 6 andere managers de handdoek gooien. De laatste seizoenen duurt het echter steeds langer vooraleer zoiets gebeurt. Steeds meer 'top'-managers I guess ;-)

Net zoals 1 zwaluw de lente niet maakt, maakt 1 gedwongen verliespartij de degratie niet. Er zijn verschillende managers die van zo'n nood een deugd gemaakt hebben, 0% agressie speelden en enkele dagen later de vruchten plukten.

Maw, ik vind het goed dat er dit jaar blijkbaar 16 volwaardige ploegen zijn en ik hoop dat er niet te vlug wordt afgehaakt, door niemand. Ik denk immers dat er geen enkle ploeg is die op voorhand veroordeeld is tot degradatie, iedereen heeft een kans(je) imho.
Last edited by Sjarel on Sun Jun 17, 2007 1:22 am, edited 1 time in total.
SoccerProject: Can you manage it ?
Smoje

Post by Smoje »

Ik kaart alleen aan dat het tegen de meest haalbare kaarten is dat het gebeurt :

Vesalius , X-tenzo , Westel , Rsca Prince , Nespereira ... (en nog veel meer , dus voel u zeker niet aangevallen , ben hier uit "de losse pols" aan het opsommen) dat wacht ook nog , dus had ik liever al wat "voorraad" opgeslagen.

As Vlalex en Cheathunters etc heb ik al gehad.

Dus ik zie het niet als "de handdoek werpen" , is trouwens helemaal niet zeker of omdat ik na vier speeldagen al zou opgeven. Maar ik zie dat ik het door mijn kleine kern nu al moeilijk krijg , en ik moet nog vier dertigers verkopen (waarvan al twee vervangen en ééntje met een oog op de toekomst ook al , maar nog niet direct inzetbaar) , maar er moet nog veel bij ook. Dus zoals X-tenzo zei : TS gaat echt wel hoog moeten blijven om punten te pakken.

Het was zeker niet zo dat ik verwacht had om titel te spelen of top vijf ofzo , ook mijn ambitie niet , ik wou eerst rustig een beetje "acclimatiseren". Net zoals ik mijn eerste seizoen B ook gedaan heb. En er al eens van "proeven" , wat ik nu ook aan het doen ben , weten wat mijn hekelpunten zijn.

Ik som het gewoon op in deze topic , van mij mag iedereen er overlezen , maar voor mij is dat een soort mijn teamverslag , want ik heb (voolopig?) nog geen spfa.

Het is toch niet zo dat ik andere managers beledig of te kort doe ? Zoja , wijs er mij gerust op. Maar volgens mij niet.
Ghent Semper Fidelis.
Sjarel

Post by Sjarel »

Smoje wrote:Het is toch niet zo dat ik andere managers beledig of te kort doe ? Zoja , wijs er mij gerust op. Maar volgens mij niet.
Volgens mij ook niet. Ik denk bovendien dat er veel managers graag lezen wat jouw hersenkronkels (of die van andere A-managers) zijn.

De reacties die je krijgt zijn dan ook eerder om je moed in te spreken dan om je te bekritiseren. Iedereen doet trouwens met zijn ploeg wat hij zelf het beste acht en meestal zijn dat bijzonder terechte(goede) keuzes.

Mijn antwoord ging enkel over de spankracht van de A-competitie in het algemeen. Wat persoonlijke ambitie betreft zou ik niet liever hebben dat je nu al aangeeft me in de loop van het seizoen 6 gratis punten aan te bieden ;-)

PS: Ik vrees dat 'acclimatiseren' er nie bij is in de A-reeks ;-)
PPS: Da's de schuld vd buitenlanders ...
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Ik heb totaal geen hekel aan wat Smoje allemaal schrijft, ook al is het nog zo kritisch. Ik vind het meestal wel grappig, deze man kan zo een Sp biografie schrijven. :lol: Ik weet wel dat hij heel wat uurtjes aan het typen is, bijna alles wordt verteld tot in detail. Dat er voor gekozen wordt om kritische verslagen te schrijven is zijn keuze, ik schrijf liever over goede resultaten en klagen doe ik meestal in de klaagmuur.
Sjarel wrote: PS: Ik vrees dat 'acclimatiseren' er nie bij is in de A-reeks ;-)
Aangezien dat het ook over mij gaat wil ik vragen wat je hiermee bedoeld. Bedoel je dat de inbreng van de diverse nationaliteiten dermate groot is dat daardoor het niveau gestegen is?
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
maxim.vanmeerhaeghe

Post by maxim.vanmeerhaeghe »

X-Tenzo wrote:
Aangezien dat het ook over mij gaat wil ik vragen wat je hiermee bedoeld. Bedoel je dat de inbreng van de diverse nationaliteiten dermate groot is dat daardoor het niveau gestegen is?
ik denk dat je niet kan acclimatiseren door de buitenlanders die allemaal de drang hebben om in A te geraken (en te blijven), waardoor belgen die willen acclimatiseren dalen.
Sjarel

Post by Sjarel »

X-Tenzo wrote:Ik heb totaal geen hekel aan wat Smoje allemaal schrijft, ook al is het nog zo kritisch. Ik vind het meestal wel grappig, deze man kan zo een Sp biografie schrijven. :lol: Ik weet wel dat hij heel wat uurtjes aan het typen is, bijna alles wordt verteld tot in detail. Dat er voor gekozen wordt om kritische verslagen te schrijven is zijn keuze, ik schrijf liever over goede resultaten en klagen doe ik meestal in de klaagmuur.
Nevermind, stomme grap. Het niveau is gewoon enorm gestegen de laatste seizoenen.
TrAnEcId

Post by TrAnEcId »

Sjarel wrote:
X-Tenzo wrote:Ik heb totaal geen hekel aan wat Smoje allemaal schrijft, ook al is het nog zo kritisch. Ik vind het meestal wel grappig, deze man kan zo een Sp biografie schrijven. :lol: Ik weet wel dat hij heel wat uurtjes aan het typen is, bijna alles wordt verteld tot in detail. Dat er voor gekozen wordt om kritische verslagen te schrijven is zijn keuze, ik schrijf liever over goede resultaten en klagen doe ik meestal in de klaagmuur.
Nevermind, stomme grap. Het niveau is gewoon enorm gestegen de laatste seizoenen.
Dat maakt het ook extra aantrekkelijk om terug in de A te komen, de eer is dan gewoon nog groter...

Edit: Niet alleen de A reeks is sterk gestegen in kwaliteit maar ook de B-reeksen zijn ENORM gestegen in kwaliteit... Ik kan dit echt niet meer vergelijken met 3 seizoenen geleden... Je moet echt al perferct strijden, opstellen, inschatten om de promotie af te dwingen... Ik merk dit alvast op in B3, en denk dat het ook zo is in de andere B-divisies...
S6: 2nd D --- S7: 1st C - S9: 1st C --- S10: 2nd B --- S11: 5th in A & Semi Finals Cup
S12: 6th in A --- S16: 1st in C --- S18: ... in B

Now? Began all over again !
jimman23

Post by jimman23 »

TrAnEcId wrote:
Sjarel wrote:
Dat maakt het ook extra aantrekkelijk om terug in de A te komen, de eer is dan gewoon nog groter...

Edit: Niet alleen de A reeks is sterk gestegen in kwaliteit maar ook de B-reeksen zijn ENORM gestegen in kwaliteit... Ik kan dit echt niet meer vergelijken met 3 seizoenen geleden... Je moet echt al perferct strijden, opstellen, inschatten om de promotie af te dwingen... Ik merk dit alvast op in B3, en denk dat het ook zo is in de andere B-divisies...
En op termijn zal dat zo zijn in de C-divisie ook. Ik vind dit een prachtige evolutie om eerlijk te zijn. Nu zal er misschien kritiek komen (zoals vroeger reeds het geval was) dat de random veel zal beslissen. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat het spel helemaal niet in die richting groeit. De beste ploegen staan gewoon bovenaan waar ze moeten staan.
Team FC Bruggenhof
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”