Divisie A

Bespreek hier alles wat niet met SoccerProject te maken heeft. Voetbal in het algemeen, Champions league, het weer, ...

Moderator: Moderator

X-Tenzo
Member of the Soccer Project Association

Post by X-Tenzo »

Veg wrote:
armstech wrote:Wat ik mij afvraag Mark, is waarom je langs de ene kant bepaalde ploegen hun A-winstkansen laag inschat omdat ze een teamagressie van tussen de 20 en de 30 hebben, en langs de andere kant Alimanzia Cebredas maar blijft vernoemen als (toekomstige concurent), die toch een gemiddelde agressie heeft van om en bij de 40 (welliswaar een schatting, zal wss net iets meer zijn. En uiteindelijk heeft hij ook maar 2 niet-agressieve spelers in zijn A-team (1 en 19% agressie)).

(Voila, daarmee is de langste zin van de dag ook alweer getypt :P )
Ik denk dat X-Tenzo net zoals mij redeneerd dat de mensen die zeer bedreivig zijn op de transfermarkt ook zeer gevaarlijk zijn. Er zijn slechts zeer weinig managers in dit spel die EN een heel goed team hebben EN heel veel transfers doen. Bij mijn weten zijn er maar vijf managers die dit tot nu toe op een fantsoenlijke manier gedaan hebben of nog doen en dat zijn Leraimy (de beste maar gestopt), Lobert, Nespereira, X-Tenzo en tot slot als nieuwkomer David Joossen.
Ik was mijn bericht nog aan het typen toen je dit schreef, maar jij begrijpt precies wat ik bedoel! Mensen met geld en zulke spelers hebben de middelen om wat voor wijzigingen dan ook aan te brengen. Ook David dus met zijn agressie, als hij al die spelers verkoopt, weet hij voor minder geld een minder agressief team te kopen met de zelfde prestaties, dat weet ik zeker.

Je vergeet alleen Frrfrr nog te vermelden. Financiëel heel gevaarlijk!
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
armstech

Post by armstech »

Veg wrote:
armstech wrote:Wat ik mij afvraag Mark, is waarom je langs de ene kant bepaalde ploegen hun A-winstkansen laag inschat omdat ze een teamagressie van tussen de 20 en de 30 hebben, en langs de andere kant Alimanzia Cebredas maar blijft vernoemen als (toekomstige concurent), die toch een gemiddelde agressie heeft van om en bij de 40 (welliswaar een schatting, zal wss net iets meer zijn. En uiteindelijk heeft hij ook maar 2 niet-agressieve spelers in zijn A-team (1 en 19% agressie)).

(Voila, daarmee is de langste zin van de dag ook alweer getypt :P )
Ik denk dat X-Tenzo net zoals mij redeneerd dat de mensen die zeer bedreivig zijn op de transfermarkt ook zeer gevaarlijk zijn. Er zijn slechts zeer weinig managers in dit spel die EN een heel goed team hebben EN heel veel transfers doen. Bij mijn weten zijn er maar vijf managers die dit tot nu toe op een fantsoenlijke manier gedaan hebben of nog doen en dat zijn Leraimy (de beste maar gestopt), Lobert, Nespereira, X-Tenzo en tot slot als nieuwkomer David Joossen.
Zou kunnen man. Uiteindelijk is mijn visie dat eens je het spel snapt, het vooral een kwestie van tijd/goesting is om veel te handelen. Dat hele gedoe van de TL goed kennen en snappen altijd, vind het eerlijk gezegd wat ver gezocht.

Ik zou durven zeggen dat moesten alle managers van D en hoger evenveel tijd en dezelfde 'drive' als Mark (om nu de meest bekende te noemen) hebben, er meer als 3/4 niet zo veel slechter zou doen. Uiteindelijk is het voor mij toch maar een kwestie van tijd om te vinden wat je zoekt, en hoe betere spelers je zoekt (lagere agressie, hogere verborgen skill) hoe langer het duurt eer je ze vind, dus hoe meer tijd je nodig hebt.

Indien SPFA: spelers scouten, tussen favorieten zetten en verborgen skill bij noteren. Zo de ganse lijst van de gewenste positie(s) afgaan en uiteindelijk de beste (prijs/kwaliteit gecombineerd) proberen te kopen. En dan maar hopen dat hij wat goed traint. Indien geen SPFA, gewoon data in een .txt file zetten. Voor mij komt het eigelijk enkel en alleen daar op neer.

No offence, maar de tactiek van spelers goedkoop kopen en erna dooverkopen, daar zullen de meeste managers de dag dat SP gelanceerd is wel al opgekomen zijn. Vind ik dus een beetje overroepen. (Net zoals dat gezegd wordt dat SP genoeg tactische mogelijkheden biedt, maar daar ga ik nu niet verder op ingaan. Uiteindelijk is dit zelf niet het geschikte topic om deze post te plaatsen)

Anyway, hiermee heb ik mijn mening ook is gezegd. Persoonlijk vind ik zelf dat ze op sommige momenten nogal wat onrespectvol kan overkomen, maar dat is dus helemaal niet de bedoeling. Alleen al voor de uren dat de hierboven genoemde manager (Mark dus) in SP steekt mag hij van mij gerust de A-competitie winnen. Uiteindelijk heeft hij er ook wel voor gezorgd dat hij globaal gezien wss het beste team heeft.
Veg

Post by Veg »

X-Tenzo wrote:
Je vergeet alleen Frrfrr nog te vermelden.
Haha, ik wist dat je dat ging zeggen :wink: Ik heb hem er niet bijgezet omdat ik hem enkel ken omdat jij hem al regelmatig ter sprake hebt gebracht. Hij heeft inderdaad een mooie geschiedenis, maar ik ben hem nog nooit tegengekomen op de transfermarkt en daarom heb ik hem niet in het lijstje gezet dat op mijn eigen ervaringen is gebasseerd.
2-9-2008
Linierating: 148
BP A-team: 73,09
Agression: 17,64
BP B-team: 70,27
Agression: 24,18
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

@ Veg: Misschien wat meer transfers doen. :lol:

@ Armstech: Het is niet respectloos bedoeld zoals ik al eerder heb gezegd, ik snap wel dat mensen het zo kunnen ervaren. En leuk dat je me de winst gunt. :wink:
Wanted: Youthplayers, Hiddenskill and mainskills minimum 280 together, aggression <20%
Image
Veg

Post by Veg »

@ armstech: Wat jij zegt klopt ongeveer. Het is absoluut een must om heel veel tijd in dit spel te steken indien je hoog wil eindigen en indien je dat doet heb je absoluut een voordeel tov andere managers. Tot en met de C reeks heb ik het altijd al heel gemakkelijk gehad, gewoon omdat de andere managers er niet zoveel tijd instaken als mij.

Je kan wel zeggen er zullen wel mensen zijn die ook heel goed zijn als ze er zoveel tijd in steken, maar je moet het dan ook nog doen. Moest iedereen in België aan wielrennen doen dan zouden er absoluut betere sprinters uit de bus komen als Tom Boonen, hij is niet die beste sprinter die er had kunnen zijn, maar wel de beste sprinter die er is. Je mag dan nog de slimste student zijn die er is, als je de moeite niet doet om je uiterste best te doen voor je examen op te lossen, dan moet je niet verbaasd zijn als anderen er toch nog in slagen om betere resultaten te halen.

Ik blijf er echter bij dat je zonder veel gebruik te maken van de transfermarkt veel meer moeilijkheden zal hebben om je op te werken

Naar mijn mening zijn de volgende peilers nodig om tot de absolute top te horen:
- verstandig zijn
- consistent zijn
- het spel eerlijk spelen
- beleefd zijn tegen medemanagers
- ziekelijk veel tijd in het spel steken
- veel transfers doen op de transfermarkt om geld te genereren.

Dat zijn dus zes criteria, maar de eerste vijf ervan vallen niet zo hard op. Daarom gebruik ik het laatste criterium om de gevaarlijkste managers te spotten. Bovendien brengt dit laatste criterium het eerste en voorlaatste criterium meestal met zich mee.
2-9-2008
sljivovica

Post by sljivovica »

Veg wrote:Er zijn slechts zeer weinig managers in dit spel die EN een heel goed team hebben EN heel veel transfers doen. Bij mijn weten zijn er maar vijf managers die dit tot nu toe op een fantsoenlijke manier gedaan hebben of nog doen en dat zijn Leraimy (de beste maar gestopt), Lobert, Nespereira, X-Tenzo en tot slot als nieuwkomer David Joossen.
Eerlijk gezegd moest ik even gniffelen toen ik Lobert in dit rijtje zag. Niks tegen hem hoor, maar hij kon de prestaties niet blijvend koppelen aan zijn handelsdrang, oftewel hij kon het niet zo goed managen als de andere managers in dat rijtje.
Ik herinner me hem het beste uit de tijd dat hij continu heen-en weer jojode tussen de D en C divisies, omdat hij steeds zijn Teamspirit naar de kl### handelde :P
7 promoties en 6 degradaties heeft ie inmiddels op zijn naam staan, dat moet wel zo'n beetje een SP-record zijn :lol:
Hij heeft uiteindelijk wel de A bereikt (erg knap natuurllijk) maar kon het daar niet waarmaken en maakt nu een vrije val naar beneden. Misschien komt hij wel weer een keer bovendrijven :wink:
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Veg

Post by Veg »

sljivovica wrote:
Veg wrote:Er zijn slechts zeer weinig managers in dit spel die EN een heel goed team hebben EN heel veel transfers doen. Bij mijn weten zijn er maar vijf managers die dit tot nu toe op een fantsoenlijke manier gedaan hebben of nog doen en dat zijn Leraimy (de beste maar gestopt), Lobert, Nespereira, X-Tenzo en tot slot als nieuwkomer David Joossen.
Eerlijk gezegd moest ik even gniffelen toen ik Lobert in dit rijtje zag. Niks tegen hem hoor, maar hij kon de prestaties niet blijvend koppelen aan zijn handelsdrang, oftewel hij kon het niet zo goed managen als de andere managers in dat rijtje.
Ik herinner me hem het beste uit de tijd dat hij continu heen-en weer jojode tussen de D en C divisies, omdat hij steeds zijn Teamspirit naar de kl### handelde :P
7 promoties en 6 degradaties heeft ie inmiddels op zijn naam staan, dat moet wel zo'n beetje een SP-record zijn :lol:
Hij heeft uiteindelijk wel de A bereikt (erg knap natuurllijk) maar kon het daar niet waarmaken en maakt nu een vrije val naar beneden. Misschien komt hij wel weer een keer bovendrijven :wink:
Zijn team was sterk genoeg om in de A-reeks te kunnen blijven, maar slechts in de A-reeks blijven was blijkbaar niet wat hij in gedachten had. Het zou trouwens ook kunnen dat David Joossen hetzelfde type is en ook op een gegeven moment zal afhaken omdat hij alweer een jonger team wil hebben, de toekomst zal het uitwijzen. Wat ik trouwens altijd al wel heb kunnen begrijpen, maar onrendabel heb gevonden is dat deze twee managers altijd al een topteam hebben gehad ongeacht de divisie waar ze in spelen. Naar mijn mening verprutsen ze op die momenten onnodig veel geld dat ze later misschien tekort komen. Er is een bekende manager die op een gegeven moment de A-reeks gemakkelijk had kunnen winnen, daar ben ik van overtuigd, maar ook hij achtte het toen nodig om alweer zijn team te verjongen.
2-9-2008
loreback

Post by loreback »

God ik hou van die gesprekken hier :D

Alimanzia Cebredas - *The Most Skillfull Team Of The D-Division*

BP A-team 72.18
Gemmidelde leeftijd A-team: 24.55
sjoerd

Post by sjoerd »

loreback wrote:God ik hou van die gesprekken hier :D
Inderdaad, en je wordt ook nog eens wijzer in SP door! :D 8)
sljivovica

Post by sljivovica »

Veg wrote:Er is een bekende manager die op een gegeven moment de A-reeks gemakkelijk had kunnen winnen, daar ben ik van overtuigd, maar ook hij achtte het toen nodig om alweer zijn team te verjongen.
Wie was dat dan?
FC Wageningen
S2: started in E.34
S13 - S19..: B.2
S20..: A!! (12th)
S21 - S22: B.2
S23..: A!! (15e)
S24-26: B.2 (12e)
S27 & onwards: C-division and lower.
Currently (S41): E.45
Smoje

Post by Smoje »

3-0 winst tegen X-tenzo.

Net nu mijn B-rb de club verliet na vergeten contract te verlengen , C-rb verkocht is... is A-rb geschorst.

Donderdag nog tegen de hekkensluiter. Dus dat is positiever.

Ik probeer nog een mooie plaats te versieren. Dan kan ik toch zeggen : eindstand stond ik (hoogstens) derde of (minstens) vijfde.

Ik weet echt niet wat ik nu ga doen in de toekomst , in ieder geval laat ik mij na dit seizoen terugzakken , want ondanks dit prachtige jaar qua prestatie , zie ik het nie zitten om nog hoog te staan qua reeks , ik steek er geen tijd meer in zoals ik al zei , transfers gebeuren niet, dan gebeurt het ene domme na het andere (door er niet naar te kijken) , kijk naar die rb die vertrok dus. (etc). Zie het nie meer zitten om er nog tijd in te steken. Ik stel enkel nog wat ploegen in (al vergeet ik dat ook dikwijls) en hier en daar een transfer , waar ook domme dingen bij gebeuren.

Ik zie dan dat X-tenzo bvb alles berekend , zoals "ja met dat verliest hij een tiental linieratingspercentage etc". Wel ik heb daar allemaal geen flauw benul van , boeit mij ook niet , dus ik ben te lui in dit spel om echt top te spelen , dan kan ik beter gaan chillen in C en vrb's spelen etc.

Ik zie wel wat volgt na dit seizoen.
Ghent Semper Fidelis.
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Proficiat met je 3-0, het is je gegunt. :wink: Jij hebt nu de winst, maar dankzij (zoals je zelf zegt) je luiheid heb ik de winst volgend jaar dubbel en dwars hoop ik. Dit was ook geen wedstrijd waarin ik enige moeite deed om te winnen natuurlijk, maar dat begreep je zelf ook wel.
Image
Smoje

Post by Smoje »

X-Tenzo wrote:Proficiat met je 3-0, het is je gegunt. :wink: Jij hebt nu de winst, maar dankzij (zoals je zelf zegt) je luiheid heb ik de winst volgend jaar dubbel en dwars hoop ik. Dit was ook geen wedstrijd waarin ik enige moeite deed om te winnen natuurlijk, maar dat begreep je zelf ook wel.
Thuis heb ik u geklopt in het midden van het seizoen ook.

In ieder geval een productief weekje :

12/12 tegen :

Vesalius-Maccbi-Westel en X-tenzo. Hoe dan ook leuk voor "de club".
Ghent Semper Fidelis.
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

sjoerd wrote:
loreback wrote:God ik hou van die gesprekken hier :D
Inderdaad, en je wordt ook nog eens wijzer in SP door! :D 8)
Jullie weten toch dat als je een gesprek/discussie op hoog Sp niveau wil volgen dat je in de A divisie topic moet zijn. :wink:

Nee, het is gewoon leuk om die discussies te voeren. Iederéén heeft een eigen mening en andere visie (behalve Veg en ik dan). Ik vind het wreed interessant om al die menigen van iederéén eens te horen. Ik kan er zelf ook nog wat van leren, ook kan je zo je sociale contacten iets verbreden, je komt er hier wel achter met wie je op één lijn zit.

Zo merk ik aan Veg dat hij echt precies, maar dan ook precies het zelfde denkt over Sp als dat ik dat doe. Ik bedoel op het gebied van management dan. Ik weet daarom ook zeker dat hij A waardig is mits volle inzet. Gelukkig heeft niet iederéén het zelfde inzicht/zicht op Sp, er zijn immers maar 16 plaatsen in A :lol:

We hebben nogal eens een dicussie hier, maar ik hoop dat het met plezier gelezen wordt. Je kan zeker ook wel merken dat ik net terug kom van een etentje waar de wijn erg goed smaakte, al dat geslijm t.o.v. Veg :lol:
Image
X-Tenzo

Post by X-Tenzo »

Smoje wrote:
X-Tenzo wrote:Proficiat met je 3-0, het is je gegunt. :wink: Jij hebt nu de winst, maar dankzij (zoals je zelf zegt) je luiheid heb ik de winst volgend jaar dubbel en dwars hoop ik. Dit was ook geen wedstrijd waarin ik enige moeite deed om te winnen natuurlijk, maar dat begreep je zelf ook wel.
Thuis heb ik u geklopt in het midden van het seizoen ook.

In ieder geval een productief weekje :

12/12 tegen :

Vesalius-Maccbi-Westel en X-tenzo. Hoe dan ook leuk voor "de club".
Ja klopt, dat geef ik eerlijk toe. Ik ging toen voluit ondanks al de problemen die mijn clubje toen ondervond. Desalnietemin, een mooie week voor je en een terechte overwinning op mij. Je bent ook het enige team waarvan ik niet heb gewonnen geloof ik, twee keer verloren van je. Vergeet dus niet dat je nog een rekening hebt open staan! :twisted: :lol:
Image
Post Reply

Return to “Koetjes en kalfjes”